Anders maar toch bekend.... - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Dick en Irene Rooij - WaarBenJij.nu Anders maar toch bekend.... - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Dick en Irene Rooij - WaarBenJij.nu

Anders maar toch bekend....

Door: dick en irene

Blijf op de hoogte en volg Dick en Irene

22 April 2006 | Thailand, Bangkok

Sawadee Kah,hallo allemaal,

We zijn niet ver van de birmeese grens af, ongeveer 17 km. We zitten in een vrij kleine plaats, met enige bekendheid (Son, dat kennen we als de beste van de Sauna...)
Van die houten sauna's heb je hier niet, maar ook niet echt nodig. De temperaturen lopen lekker op tot boven de veertig..We hebben alleen maar een lekker zwembad nodig en airco op de kamer. Gelukkig is het allemaal aanwezig.
De afgelopen 2 dagen hebben we gereisd van Chiang Mai naar Mea Hong Son. Dat gaat dan over de weg met 2000 bochten, dwars door de bergen. In werkelijkheid zijn het er ongeveer 1864, maar het blijft veel. De natuur is prachtig, de wegen goed en verder zitten we met nog 2 stellen in een supernieuw minibusje. De muziek schalt er 's morgens al vroeg doorheen en van meezingen is niet echt sprake. HEt is meer bleeren en kijken wie bij het intro de titel en uitvoerende al weet. Heel leuk hoor. Verder zijn er nog 4 busjes, maar die hebben moeite met optrekken in de bergen. De airco gaat dus uit op dat moment. Bij ons niet, vandaar dat we vrolijk fluitend de bus uitkomen en na een koffiestop weer erin gaan. Anderen hadden het gisteren nog niet in de gaten, maar beginnen het nu door te krijgen. Gelukkig hebben we ons de bus niet toegeeigend, maar bij arriveren de 1e dag dat we er mee gingen rijden, stormde iedereen op die busjes af. Wij hebben geduldig gewacht en zie........
Gisteren dus die 1e dag in de minibusjes.
Gisteren zijn we bij een heetwaterbron geweest en bij een authentieke bergstam. Mooie foto's kunnen maken...Die bron die stonk natuurlijk ontzettend naar zwavel, en doordat de grond daar zo heet was, hebben we het maar even volgehouden. Mensen kookten er hun eieren in. Grappig om te zien.
We zin 's middags in een resort terechtgekomen met prachtige hutjes die heel mooi ingericht waren. Er was ook een mooi zwembad bij met uitzicht op de rivier (meer leeg dan vol door "very hot summer", maar goed).
's avonds daar gegeten en op tijd naar bed. We konden ook nog eens een keer tot 7 uur uitslapen, dus dat was helemaal mooi.
Echt fit ben ik, irene, nu nog niet. Wanneer we in de minibus stapten was ik na 2 minuutjes ongeveer vertrokken. Morgen hoop ik op beter......
Vandaag nog een bergstam bezocht en op een paar uitzichtpunten en vanmorgen een lokale markt bezocht. Voor de lunch een " park" bezocht met een soort bron/vijver met blauwe karpers. Men noemt het hier heilige vissen. Echt mooi om te zien. De chauffeurs hebben voor ons gekookt, een lekker soeppie, noedels en weer fruit toe.
Inmiddels ben ik qua dieet al aardig aan het wennen. Een biertje bij het eten helpt erg tegen de dorst en een banaantje toe....jaja, enne, er zijn foto's van, dus ik heb bewijs. Eindelijk maar toch......
We blijven in deze plaats 2 nachten. De kamer is weer prima. 2 bedden van ongeveer 1.20 breed. Dat wil ik thuis ook...hahaha. Eigenlijk voor 4 personen dus. Verder lekker al bij het zwembad gelegen, ff geslapen, gelezen en gebept met de andere mensen. Net gedouched, bij een lokal de was afgegeven en nu dus bij diezelfde mevrouw (spreekt redelijk goed nederlands...) een koppie cappuchino, ff internetten en zo eens informeren waar een goede massagesalon zit. Ff kijken voor Thaise of footmassage. Eigenlijk allebei goed. Het is bijna 18 uur, half 8 eten dus we nokker ermee.
Tot de volgende keer.
Kap koem Kah (bedankt!!!) weer voor de reacties, erg gezellig, ga zo door.
Toedeloem we mailen wel weer!!!!
Liefs Dickie en Ikkie

• 22 April 2006 - 12:05

Maurits En Inge:

Hoi Hoi,
    Wat een hoop hebben jullie al beleefd en gezien zeg.
    Zal ook wel vermoeiend zijn.Jaloers op het weer daar, wel warm maar echt zomer, heerlijk! Het begint hier nu ook echt wat groener te worden gelukkig en wat warmer.
    Ik zal op unit 42 vertellen over jullie vakantie,moet zo gaan werken (late dienst) Geniet ze nog,groetjes maurits, Inge en de kids

• 22 April 2006 - 12:36

Rita:

Hoi Ireentje en Dick!

Je klinkt wel heel erg enthousiast zeg Irene!
    Zitten jullie op een enorme hoogte ofzo in de bergen?Van die ijle lucht kan je nl ook high worden he!Grapje hoor!
    Ik vind jullie beschtijving zo levensecht da'k er zelf zin in krijg om ook zo nr thailand te vertrekken!
    Veel liefs van Rita.

• 22 April 2006 - 15:17

Joke En Ben:

Jullie genieten echt.Dat merk je wel uit de verhalen.
    Wij genieten ook. Ben zeker die is buiten aan het spelen met de hogedrukspuit alles van het wintervuil aan het ontdoen.Dus met andere woorden een bend buiten.Het weer valt vandaag tegen echt koud
    Erwin had mooi weer beloofd maarja we hopen op beter.
    Lieve Groetjes uit het frisse Rijen.

• 22 April 2006 - 17:40

Heidy:

Hé daar, klinkt allemaal weer geweldig! Als het in de zorg niet meer mag lukken kun je altijd nog reisleidster worden! Blijf vooral veel foto's maken,heel leuk om te zien. Laat je nog maar is verwennen met een heerlijke massage,is altijd een goed tijdverdrijf.
    Dikke zoen, Heidy

• 22 April 2006 - 19:42

Klara:

Hallo daar in verwegistan!Je reis verslag is weer erg beelden als ik mijn ogen dicht doe en wat fantaseer kan ik denk ik een btje in de buurt komen en op die manier wat volgen. Ook erg leuk alle reacties, ik vind die van Anje erg voor zich spreken.Wij hebben het maar met een saunaje gedaan ,dan komt de gevoels temperatuur wat in de buurt van wat jullie hebben,veel plezier nog en rust de laatste dagen nog maar wat uit.
    groeten van ons ma.

• 23 April 2006 - 13:22

Adri De Rooij.:

ik ben vol bewondering voor jullie lange berichten en dat bijna dagelijks.ik heb al moeite om een klein briefje in elkaar te flansen.geniet nog maar een paar dagen en kom met heel veel verhalen thuis.liefs,ma en pa de rooij.

• 23 April 2006 - 14:44

Anja:

wij zitten hier in de regen nadat ons een echt lenteweekend beloofd was....geniet dus maar!!!

• 23 April 2006 - 16:35

Coby Van Loon:

Als ik het zo lees is het een droomreis. Wij genieten elke keer weer van jullie reisverslag.Wat zullen jullie veel te vertellen hebben als jullie terug zijn. Geniet nog van je vakantie en kom gezond weer terug. Groetjes ook van Kees.