terug naar chiang mai - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Dick en Irene Rooij - WaarBenJij.nu terug naar chiang mai - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Dick en Irene Rooij - WaarBenJij.nu

terug naar chiang mai

Door: dick en irene

Blijf op de hoogte en volg Dick en Irene

24 April 2006 | Thailand, Bangkok

Sawadee kah..

Vandaag vliegen we terug van Mea Hong Son naar Chiang Mai. Het is een vlucht van maar 25 minuutjes, maar wel fijn dat het kan, anders moeten we de weg met de 2000 bochten (eigenlijk 18honderdzoveel) weer terug in de minibusjes. Nou zitten die wel lekker, maar het vliegtuig geeft het voordeel dat we vanmiddag rond 14 uur weer lekker aan het zwembad zitten.
Gisteren zijn we bij de langnekstammen geweest. Dat is een stam uit Birma, gevlucht. Die hebben hier onderkomen gekregen in de bergen. De dames die met volle maan geboren zijn kruigen ringen om hun nek. Ziet er heel gek uit. Het is dus een soort versiering, maar niet echt een prettige. Zo'n spiraal kan wel een kilo of 8 wegen op een gegeven moment. Vanaf het 5e jaar gaan ze die ringen " stapelen".
(verder zijn er nog andere uitleggingen in boeken over wanneer dat iemand die ringen gaat dragen, maar ik hou deze variant maar even aan.)
Verder hebben we " de witte Tempel" bezocht. Een birmese tempel met mooi uitzicht over de stad Mea Hong Son. Gistermiddag rust gehad, aan het zwembad natuurlijk. De was opgehaald hier bij de local bar (waar ze bijna vloeiend nederlands spreken) en ook hebben we hier gisteravond voor het eerst " doorgezakt" (is nu, maandagmorgen 10 uur ook nog goed te voelen zeg maar....) Het was erg gezellig.
Nog even iets over het land en zijn gebruiken.
De Thaise Koning en Koningin worden aanbeden. Overal langs de weg zie je afbeeldingen van die mensen. Ze hebben veel goeds gedaan voor het land. Zoals in de bergen waar het verboden opium nog werd verbouwd, hebben ze geinvesteerd in projecten om de mensen akkerbouw e.d. aan te leren. Dat is vrij goed gelukt allemaal.
Verder zit de koning ook in het watermanagement. Ze hebben een systeem hier dat bij langdurige droogte er een soort van zilvergoedje in de wolken wordt losgelaten (vliegtuigjes vliegen er doorheen) om het te laten regenen.
Verder is de verheerlijking ook te merken aan het volkslied. Duurt 2 minuutjes ofzo, maar wordt 2x per dag gespeeld. Ik geloof om 8 uur in de ochtend en 18 uur 's avonds. Iedereen staat dan stil, voor een moment, en loopt dan weer verder... 1x gezien bij een vroeg tempelbezoek. Mooi om te zien.
Aan de andere kant ben ik blij dat wij in Nederland langs de weg niet om de 200 meter een superafbeelding van Bea zien. Alleen daarom zou je dan al emigreren, hahaha.

Nou, dit was het weer even.
We vertrekken zo naar het vliegveld, verder de dag dus vrij.
Morgen gaan we fietsen in Chiang Mai enrond 18 uur nemen we de nachttrein naar Bangkok.
Daar komen we dus woensdag aan, hebben nog een afscheidslunch met de groep en dan splitsen we. De ene helft gaat naar een hotel in Jomtien (veel sekstoerisme, daar zitten wij net niet op te wachten eigenlijk....) en wij gaan met nog een paar stellen naar Hua Hin, het Marriot Hotel & Spa.
Even lekker nog laten verwennen.
Daar blijven we tot zaterdagavond, gaan dan naar bankok, vliegen rond half 3 in de nacht en zijn dan zondagmorgen de 30e weer op schiphol. Pa en ma, vergeten jullie ons niet op te halen??? hahahaha.

De Groetjes Weer.
Kap koem Kah voor het lezen en de berichtjes terug en tot gauw!

Liefs, Dick en Irene

• 24 April 2006 - 03:31

Sylvana:

Woow het klinkt echt allemaal supergaaf zeg!!! En spreken jullie al een woordje Thais? Het lijkt mij echt een onmogelijke taal... Veel plezier nog daar en groetjes uit de States! - Sylvana.

• 24 April 2006 - 05:28

Klara:

Hoi Kids.Dat is verrassing zo op de vroege morgen7.21 uur,ikwilde nog evenreacties zien en zag al weer een geweldig verslag.Gisteren je stem gemist,jammer,we waren aan het nordicken in de Biesboch(15km.)was wel mooi ook het weer was aangenaam.Kun je de reis organisatie niet vragenom voor hen reisverslagen te publieceren,ze zijn voor iedereen levens echt,veel kunnen in gedachten zo beleven,iedeen is in de ban zo langzamer hand.We zulen jullie zondag zeker niet vergeten we zullen jullie weer graag een welkoms kus geven.IK ga zo naar Nieuwendijk,groeten ebn vast een knuffel pa en ma Vos.

• 24 April 2006 - 07:43

Joke En Ben:

Wat gaat het snel zondag zijn jullie weer terug en een hele ervaring rijker . Dat wordt wat als jullie twee jaar weg zijn.Nou Dick laat je nog maar eens lekker verwennen. haha.
    Tot hoors lieve groetjes Joke

• 24 April 2006 - 17:42

Gonnie:

Ha,zeker bijna niet vol
    tehouden he ??? massage, zwembaden en je was wordt gedaan!!! Leuk om op de hoogte te bijven. Geniet nog maar die laatste dagen, en de groetjes van ons!!!

• 24 April 2006 - 18:38

Rita:

Nou luitjes jullie hebben er tot nu nogal van genoten he?Lekker toch?
    Jullie komen zeker als herboren terug met al die verwennerij!
    Wij mochten hier vandaag ook zeker niet klagen met het weer!Dat doet een mens toch deugd een beetje warmte!
    Geniet nog maar even,het is zo weer om!
    Veel groetjes,ook van Kees(die vind het alleen jammer dat hij jullie verslagen niet doorkrijgt),maar hij zal wel iets misprutst hebben zeker?
    Knuffel

• 24 April 2006 - 20:21

Han En Pea:

Mooie vakantie, hoop jullie weer heelhuids terug te zien.
    Beter weer dan hier, maar vandaag 19 graden.
    Wordt al wel wat.
    Veel plezier nog deze dagen.
    Groetjes Han en Pea.

• 25 April 2006 - 09:58

Johan En Carola:

Sawa dee ka
    Leuke dingen die je allemaal meemaakt zeg. Jullie zullen wel heel veel indrukken opgedaan hebben. Ook fijn dat alles goed gaat met jullie. En Irene de Singa's smaken je goed? Of valt het nog tegen. Zondag komen jullie weer terug,de tijd is hier wel snel gegaan, de eerste 2 weken gingen voor jullie niet zo heel snel, maar de laatste week vliegt voorbij. Ik hoop dat je nog veel leuke dingen gaat doen, en lekker een massage neemt aan het strand bijvoorbeeld. Ben je al dubbel gevouwen? Nou nog heeeeeeeeeeeeeel veel plezier en geniet nog van alhet mooi's en elkaar!
    Ik zie er wel naar uit om jullie weer te zien. Heb je trouwens nog iets gehoort van het huis?

Veel liefs Johan en Carola

• 25 April 2006 - 16:53

Corry:

Geniet er deze week nog maar van.want het is zo weer voorbij.Maar jullie hebben natuurijk weer iets heel moois om naar uit te kijken.Een hele goede terug reis en tot gauw bij Spiridon gr Corry.

• 25 April 2006 - 19:27

Anja En Peter:

Nou dit is tot nu toe wel een reis om nooit te vergeten zeg! Ik ben een ander tripje ook nog niet vergeten maar dat liet toch een hele andere indruk achter haha. Misschien een idee voor in Herpen met z n allen aan de bar eieren koken lekker hoor. Geniet in Hua Hin en denk effe ons he? Vandaag de 1e mooi dag boven de 20 graden en ik heb 2 dagen zielig met 39,5 op bed gelegen. tja dat krijg je ervan als je hogere temperaturen wenst hahaha. Veel groetjes, en o ja Teun had groot nieuws : zijn narcissen en tulpen zijn eindelijk uit!! ( t is maar dat je het weet)

Doei Anja