Eindelijk aan het strand, relaxen! - Reisverslag uit Hua Hin, Thailand van Dick en Irene Rooij - WaarBenJij.nu Eindelijk aan het strand, relaxen! - Reisverslag uit Hua Hin, Thailand van Dick en Irene Rooij - WaarBenJij.nu

Eindelijk aan het strand, relaxen!

Door: dick en irene

Blijf op de hoogte en volg Dick en Irene

26 April 2006 | Thailand, Hua Hin

Hallo Allemaal,

Hier een van de laatste berichtjes van ons uit Thailand.
Wij zijn vandaag aangekomen in Hua Hin, een badplaats aan de Golf van Siam.
Het weer is weer lekker, rond de 38 graden, (pfff precies goed om niks te doen) dus dat valt in ieder geval niet tegen. (stel je voor dat je hier zit met regen en dat soort ongein.....)
We verblijven in het Marriot Hotel & Spa in Hua Hin. Echt luxe hier. De minibar is een maxibar en er staan weer 2 megagrote bedden in de kamer.
In de badkamer zijn zeggen en schrijven ongeveer 12 handdoeken/jes aanwezig. Tja, wat een mens zoal niet nodig heeft......
Het Hotel heeft een mooi zwembad met lekkere bedden, een mooi privestrand en uitzicht op een marineboot. Dat is omdat de Koning een feestje geeft a.s. vrijdag. Die man heeft zijn eigen onderkomen hier een paar honderd meter verder. Eens kijken of we bij hem op het strand kunnen komen..... Wie weet kunnen we nog op audientie bij die goede man.....

We zijn eergisteren dus vertrokken uit Mea Hong Son. We zijn met het vliegtuig naar Chiang Mai gegaan en hebben het er daar nog even van genomen. Een Thaise olie-massage en een manicure + pedicurebehandeling. Vervolgens zijn we in de stad bij een duitse tent Biefstuk en Gordon Blue gaan eten (ff wat anders dan die rijst...)
Gistermorgen hebben we nog een fietstocht door chiang Mai gemaakt van 31 km en waren rond half 2 terug in het hotel. Gauw nog ff afgekoeld (wederom een graad of 38) en toen ingepakt en naar het treinstation gegaan. We zijn met de nachttrein om 17 uur naar Bangkok gegaan. We hadden geen privecoupe, maar met de anderen was het gezelig. De achterste wagon was ingericht als restauratiewagen waar disco gehouden werd. Lampjes aan het plafond, een echte DJ, veel bier en luidruchtige nederlanders, en jawel, natuurlijk Fransje B. En Andre H6. Geslaagde avond. Het feestgedruis stopte echter om 22 uur. Mooie tijd. Daarna nog ff gegeten en toen gaan slapen. Dat sliep helemaal niet slecht moeten we zeggen. Soms ff wakker van optrekken en afremmen of even een minuut of 10 stilstaan (er ligt op stukken maar 1 spoor, dus wachten op de tegenligger, wel zo lekker). Vanmorgen arriveerden we om 6.40 uur in Bangkok, hebben een ontbij gehad en toen zijn we in de bus 3 uur gaan rijden hier naartoe.
We zijn gemixed met mensen uit een andere groep. Er zijn hier zo’n 15 mensen van onze groep. Sommigen blijven tot volgende week. Moet te doen zijn.
Er zijn hier 4 restaurantjes waar je echt lekker kunt eten.
De stad schijnt niet heel bijzonder te zijn, we kijken wel wat we daarvan zien de komende dagen.
We genieten er nog maar even van t/m zaterdagavond 19 uur. Dan worden we weer opgehaald om naar het vliegveld in Bangkok en vervolgens naar huis te gaan.
Dit zal dus onze (een na?) laatste mail zijn geweest hiervandaan. We kijken nog wel even.
De groetjes allemaal weer Sawadee Kah, Kap koem kah!!!!!

Liefs, Dick en Irene

• 26 April 2006 - 14:50

Jeanette:

Geniet nog maar even v/h relaxen en de hoge temperaturen,want dat zal zondag wel tegen vallen denk ik,wanneer jullie weer voet op nederlandse bodem hopen te zetten;ze 'voorspellen' steeds lagere temp. v/h weekend...(teletekst,zondag 11 graden...;zou nog mee kunnen vallen,maar toch)
    Nou,relax ze en wel thuis!!!

• 26 April 2006 - 14:56

Klara:

Ja ja wat een feestzo alles bij elkaar.Al die massages,je huid zal er bij lachen al die oliejes en smeerseljes,hebben jullie nog een velletje over gehouden?Het weer wordt hier ook wat beter,helaas voor het komende weekend voorspellen ze weer kou dus breng wat warmte mee!Geniet nog even en rustook nogevenuit als je nog tijd voor oever houdt.Groeten weer en we hopen in ieder geval tot zondag.Als je nog iets spannends te melden hebt horen we het wel.
    Dikke kus.

• 26 April 2006 - 16:13

Sylvana:

Zo dus jullie hadden de disco-trein! hahaha! Ik heb hier nog niet veel disco's gezien helaas, dat valt wel een beetje tegen hier. Anyway, nog veel plezier nog in Bangkok en alvast een goede terugreis! Groetjes, Sylvana

• 26 April 2006 - 16:52

Cora:

Hoi Irene en Dick.
    Geniet maar lekker in dit mooie resort. Hua Hin is s'avonds best gezellig In de omgeving van het Hilton. Je kunt ook boven in het restaurant van het Hilton. Dan heb je een mooi uitzicht over Hua Hin.
    groetjes Cora en Wim.

• 26 April 2006 - 17:14

Coby Van Loon:

Hallo luitjes van het goede leven. Ik hoop dat jullie je voor de vakantie hebt gewogen want ik denk dat met al dat lekker eten en drinken wel wat pondjes zijn aangekomen. Maar ik heb genoten van jullie reis verslagen. Geniet de laatste dag nog maar en dan wens ik jullie een hele goede reis naar huis. En dan groet ik jullie op zijn brabants met houdoe.

• 26 April 2006 - 18:02

Pa Vos.:

Hallo alle twee,ik hoor wel dat jullie het goed naar je zin hebben gehad.
    Geniet nog maar even want het zal tegen vallen als jullie in dat koude kikkerlandje terug keren.
    Ik heb alle verslagen goed bij gehouden ,dus weet wat je allemaal hebt beleeft.
    We komen je Zondag op Schiphol ophalen en dan praten we wel weer bij.

Groetjes Pa.

• 26 April 2006 - 20:08

Patricia:

he Ireentje en Dick leuk verslag weer. Volgens mij zijn er veel mogelijkheden om van het internet gebruik te, wel zo handig als je een site als deze bij wilt houden. Wel tof dat we dat hier zo allemaal kunnen volgen! Maar bewaar nog wat verhalen voor als jullie thuis zijn. Hier in het Sittardhofje is alles onder controle, hier en daar heeft de bestrating open gelegen vanwege de stadsverwarming, maar als jullie terug komen zal daar niets meer van te zien zijn. Er staat ook nog geen bordje "verkocht" bij nr.4 dus jullie kunnen jullie huis met een gerust hart weer betrekken. Geniet nog even van de laatste dagen en tot gauw. Groetjes Patries

• 26 April 2006 - 21:20

Joke En Ben:

Hoi vakantievierders.
    Echt genieten daar zeg.Van disco tot massage en dan ook nog wat bewegen .Zaterdag is hier de koninginnenloop.Maar bij jullie de koning zoeken.Ben gaat meedoen en zijn broer ook Ik ben benieuwd we zien het wel.Een hele goede terugreis en geniet nog even.We hebben genoten van je verhalen.
    lieve groetjes

• 27 April 2006 - 15:21

Rita:

Bij het lezen van al jullie verhalen is bij mij meermaals de gedachte opgekomen: zat ik daar maar! Zo levensecht,zo vol overtuiging beschreven jullie wat je meemaakte.
    Geniet van welverdiende strand-luilekkerlanddaagjes en alvast goeie reis nr huis!
    PS:Peggy vertrekt zondag nr China met haar moeder.(via school).
    Groetjes en misschien eens tot ziens.
    Kees en Rita

• 27 April 2006 - 20:54

Ad En Linda:

geniet nog maar van die laatste dagen en een goede terugreis. gr.ad en linda

• 29 April 2006 - 10:17

Beatrix &Co:

Speciaal op koninginnendag even een berichtje uit Nederland. Bea zegt :" een goede terugreis, en ik moet hier weer naar de 200e stomme klompendans kijken".Koekhappen en truttig muziekoptocht etc. stc. Volgend jaar ga ik naar de koning op Hua Hin, zeg dat alvast maar, Bea gaat met de voetjes omhoog op het strant in 2007.

Groetjes van Trixie!!

• 29 April 2006 - 14:55

Heidy:

Hé zussie, als je dit leest ben je alweer thuis. Vast erg vermoeiend geweest die laatste dagen aan het strand, maar uitrusten heb je tijdens de vlucht naar huis nog kunnen doen. Volgens mij is het een heel geslaagde reis geweest, precies wat jullie verwacht hadden en misschien nog wel meer! Een mooi voorproefje voor volgend jaar als "de echte reis" gaat beginnen. Dikke zoen en tot snelXXX