uitbreiding route..... - Reisverslag uit Tilburg, Nederland van Dick en Irene Rooij - WaarBenJij.nu uitbreiding route..... - Reisverslag uit Tilburg, Nederland van Dick en Irene Rooij - WaarBenJij.nu

uitbreiding route.....

Door: dick en irene

Blijf op de hoogte en volg Dick en Irene

28 Juli 2006 | Nederland, Tilburg

Hallo allemaal, degene die niet op vakantie zijn dan......
We hebben besloten om onze reis uit te breiden met de Trans-mongolie-express. We hebben hierover van andere globetrotters veel gelezen en ook nog wat afleveringen van Yorin Travel teruggezien.
We hadden gedacht dat er veel geld in die trip ging zitten, maar voor hetgeen je onderweg beleeft is het eigenlijk een schijntje (ahum).
Dat alles zou betekenen dat we gewoon vanaf het station in Gorinchem kunnen vertrekken richting Berlijn, daar een paar daagjes rond kunnen kijken, via Riga (hoofdstad waar nogal wat te beleven valt) in Letland naar St. Petersburg en daarvandaan naar Moscow om te gaan starten aan de treinreis van bijna 8000 km. Je doet hier normaal zo'n dag of 7 over, afhankelijk van of je tussendoor uitstapt of niet.
Wij willen graag een paar stopovers maken; aan het Baikalmeer in Rusland, in Ulan Baator, de hoofdstad van Mongolie. Dan zullen we in het Chinese Peking belanden. Daar struinen we wat rond, de Great Wall bekijken, met stokkies leren eten.... en dan zijn er nog verschillende mogelijkheden om onder andere via Xi'an (het teracottaleger te zien) en Chengdu (pandaberen) richting het Tibetaans Plateau te gaan richting Tibet en Nepal. We hopen in Nepal een trekking te kunnen lopen. Je hebt er bijvoorbeeld de Annapurna-trekking, duurt rond de 3 weken, je loopt rond de 225 km, slaapt in zeer eenvoudige onderkomens en je komt over een pass van 5415 meter.
De lucht is er heel ijl, bevat 50% minder zuurstof dan op zeeniveau, dus dat moet wel eens een super-ervaring zijn, en een super-prestatie op zich.........
Zou het te vergelijken zijn met de Machu Picchu??? Het verschil zal hem zeker in het uitzicht zitten. Toppen van 8000 meter in het himalaya-bebergte en een stukkie kouder denk ik en een dag of 14 meer lopen....
Na dit alles willen we dan richting India vertrekken en Sri-Lanka, om te rusten, genieten van het mooie weer. Hiervandaan naar Thailand/Bangkok vliegen. Dit is een belangrijk verkeersknooppunt in Azie met zo'n beetje vluchten van/naar ieder land
In Thailand aangekomen zullen we gaan treinen (hopelijk weer de nachttrein zoals we hem mee hebben mogen maken op onze reis in april naar thailand) maar dan via het noord-oosten (Regio Isaan) richting Loas, Vietnam, Cambodja via Zuid-Thailand naar Maleisie en Indonesie.
Verder ziet het er dan uit zoals in de eerdere mail beschreven.
We zijn ons bewust dat er vanalles kan veranderen onderweg, maar dit is de meest logische route voor ons waarbij we de landen aandoen die we graag willen zien.
Komende tijd zullen we ons verder gaan toeleggen op en verdiepen in de visa en derlijke. Dit is natuurlijk mede bepalend hoe lang we in een land kunnen/mogen blijven. Ik geloof dat het voor China 90 dagen is. Dat is niet echt veel voor zo'n megaland......
Wanneer we dit op een rijtje hebben, kunnen we voor onszelf ook iets concreter zijn over hoe lang het allemaal gaat duren.
Wat betreft de "reisverzekering" wil ik graag de Isis Special verzekering. Die is ruim in z'n dekking, ook wat adrenaline-activiteiten betreft (kamelentrektochten, hahaha) hoge bagage-verzekering en 1x per jaar zijn de ziektekosten in Nederland gedekt voor tussenstop van max 31 dagen. Kunnen we ff bijkomen hier en iedereen weer even zien.....
Wat betreft de verkopen op marktplaats; die gaan ook lekker. Ook de familie sponsort onze reis goed door afname van huisraad.
Het bankstel is inmiddels aan Thijsje en Klaartje verkocht, aan wie we ons bed schenken bij wijze van "terugkomgarantie wat betreft de 1e slaapbehoefte."
De eethoek is aan marco en jeanette en een garderobekast aan Heidy en Arjan verkocht. Verder wordt ons vloerkleed morgen opgehaald, de kasten in de woonkamer over een week of 2. Tja, dan begint het toch wel leeg te raken.
We zullen zo zoetjes aan eens het een en ander gaan inpakken.
Over een maand begint mijn school ook weer, en zal ik me daar ook wel weer flink mee bezig kunnen houden.
Over een paar weekjes hoop ik wat foto''s van ons toekomstige onderdak in Andel te kunnen laten zien... Anders gewoon daar komen kijken, dat is zeker zo gezellig.
Jullie zijn nu weer zo'n beetje op de hoogte. Voor vragen of suggesties kun je gewoon een berichtje achterlaten natuurlijk. Altijd leuk om te lezen.

Liefs, Dick en Ireetje xxx
Tot de volgende keer weer!

  • 28 Juli 2006 - 13:19

    Sylvana:

    Nou ik ben niet op vakantie hoor! Ben hard aan het werk met mijn scriptie en ik ben nu ook begonnen met solliciteren (spannend...). Die reis van jullie klinkt echt SUPERVET! Mijn collega die hier naast mij zit is pas 2 maanden in China geweest en die heeft ook een 5-daagse trekking in Nepal gedaan. Ik zal aan haar vragen of ze nog wat nuttige informatie voor jullie heeft (of hebben jullie al genoeg kennissen die daar al geweest zijn?) Laat maar weten of het nodig is. Nou heel veel succes verder met regelen en zo!
    Doei! Groetjes, Sylvana

  • 28 Juli 2006 - 13:25

    Irene:

    hoi Sylvana, alles is welkom hoor, tips, trics, we horen het graag.
    Succes met je scriptie, goed bezig, Over een half jaar start ik met afstuderen, de 3e keer een scriptie in mijn "carriere"... nog maar even niet aan denken.....
    doei, Irene

  • 28 Juli 2006 - 13:54

    Rinaatje:

    Hey Ireentje!
    Ik ben wel op "vakantie" ... nou ja vakantie... dat komt pas pver 3 weken! Ik zou je willen vragen of je nog een weekje langer voor mij de aantekeningen van school zou willen maken!??? want je raad het al... ik blijf een weekje langer! ik ga namelijk met 2 andere meisjes reizen door amerika! dat wordt dus echt super vet! We gaan eerst Niagra Falls zien, daarna naar Washington DC, door naar Florida en voornamelijk dan Miami! om vervolgens ( als alles meezit) over Philadelphia terug naar NY om daar nog naar central park te gaan en vrijheidsbeeld e.d. dat word dus helemaal tegek!!!

    maar ow wat gaaf allemaal zeg, wat jullie gaan doen! en 2 weken lopen..PFFF dat word zwaar maar een onwijs avontuur!!
    Hey ik spreek je snel weer!!
    Dikke Kus Rina

  • 29 Juli 2006 - 07:11

    Christa:

    Hoi Dicke en Irene,
    Ik denk ga jullie site even bekijken en lezen. Maar dat is inmiddels al een hele klus. Mooie route die jullie gaan maken, vooral het stuk met de trein lijkt me super. Heel veel plezier nog en ik heb mezelf al aangemeld op de maillist.
    Ik ben benieuwd hoe jullie Nepal gaan vinden en China, toch onze favorieten.

    Groetjes Christa
    www.wereldreis-jordaan.nl

  • 29 Juli 2006 - 19:10

    Klara:

    Is dit plan in de loop van de dag in je brein ontsroten of was dat Donderdag jl.of vanmorgen al bekent?
    Een stukje avontuur mee beleven zou me wel gaaf lijken,mar ik zal het denk ik wel met droomerij af doen.
    Denk en droom nog maar een poosje.
    Ma en Pa.

  • 03 Augustus 2006 - 09:28

    Kees Van Loon:

    Je houdt ons goed op de hoogte, wij vinden het ook heel spannend om het allemaal te lezen. Tot bij spiridon.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Dick en Irene

'Qua Patet Orbis' (zo wijd de wereld strekt) Dit was hoe we ons voorstelden voor we aan onze reis over (een deel) van de wereld begonnen... Wij zijn Dick en Irene. We hebben begin 2006 besloten dat we een wereldreis willen maken. Sindsdien hebben we veel tijd aan de voorbereidingen besteed. We hebben een globale route gepland en zijn ons gaan inlezen in boeken en op websites van andere globetrotters. Als je vragen hebt, reageer gerust. Dit kan via de website op via dick.irene@gmail.com Groetjes, Dick en Irene

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 302
Totaal aantal bezoekers 312889

Voorgaande reizen:

16 September 2011 - 09 Oktober 2011

We mogen weer...

18 April 2010 - 25 April 2010

Irene gaat klaslokalen bouwen in Zuid Afrika!

09 Oktober 2009 - 01 November 2009

En daar gingen we weer...

07 Juli 2007 - 04 Oktober 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: