berichtje uit het Noorden - Reisverslag uit Bergen, Noorwegen van Dick en Irene Rooij - WaarBenJij.nu berichtje uit het Noorden - Reisverslag uit Bergen, Noorwegen van Dick en Irene Rooij - WaarBenJij.nu

berichtje uit het Noorden

Door: dick en irene

Blijf op de hoogte en volg Dick en Irene

16 Oktober 2006 | Noorwegen, Bergen

Hallo allemaal.

hier een kort berichtje uit Noorwegen.
We zijn nu 4 dagen op pad, 1 in de auto en op de boot en zaterdag jl voeren we in de ochtend de haven van oslo binnen.
Lekker een eindej rijden, waardoor we in Geilo belandden (wat een naam he?)
Prachtige omgeving, mooie foto's kunnen maken. We sliepen in een soort hutje, prima plek. Beetje koud ' nachts, het had dan ook gevroren. Volgende dag door naar Voss.
Een hostel aan het meer, dus ' savonds mooi uitzicht op de lichtjes aan de overkant. Die dag hebben we het beroemde flam-treintje genomen, 20 km de berg op. Ook leuk om te zien. daarna ff in de sauna en pitten maar. Vanmorgen weer vertrokken richting Bergen dus. Op tijd in de stad, dus mooi de tijd om rond te kijken. We zijn met een funicular de berg opgeweest, uitzicht over de stad. Leuk leuk leuk. Vanmiddag na het eten naar het aquavit (aquarium) leuk pinguins en zeehonden en nog allerlei gespuis gespot. Vanavond lekker mexicaans gekeken en morgen gaan we eens kijken of we een gletjser kunnen bestijgen.
De route is wel omgegooid. Waar we eerst heen wilden, daar gaat het sneeuwen. tja, geen winterbanden of spikes he, dus dan maar wat afzakken.Nou, dit was het mijn time is nearly up. Tot gauw weer.

Liefs, Dick en Ireentje

• 16 Oktober 2006 - 22:31

George:

You have a good time wyle your young
    the best from canada

• 17 Oktober 2006 - 06:40

Marina:

Nou we zijn jaloers op jullie hoor!!
    Geniet maar lekker.
    Herbert, Geralda en Marina

• 17 Oktober 2006 - 06:51

Heidy:

Ha zussie, dit leest toch wat makkelijker dan je leuke sms-jes. Fijn dat jullie weer zo genieten, het klinkt ook allemaal prachtig. En wij maar zwoegen hier. Geniet er lekker van hoor! Kus van ons allemaal.

• 17 Oktober 2006 - 07:08

Margreet Bos:

heerlijk dat jullie zo genieten van de reis en fantastisch dat wij lekker indirekt mee mogen genieten
    dank je wel

• 17 Oktober 2006 - 11:42

Hoi daar,

Dat wil ook wel eens doen: Lekker Mexicaans Kijken. Jullie hebben lekker Mexicaans gekeken? Haha flauw he! Maar ja ik had niets om te melden dus dan maar iets flauws!!
    Niets laten horen is ook zo ongezellig!

Groetjes Anja

• 17 Oktober 2006 - 11:43

O ja en genieten he!
    Die standaard was ik even vergeten.

• 17 Oktober 2006 - 12:58

Rita:

hoi dick en irene,
    jullie hebben het zo te horen weer prima nr de zin.leuk toch? geniet ervan.Kees en ik zitten eind vlgde week in turkije met de jeugd.Hopelijk hebben we nog wat mooi weer.Groetjes.

• 17 Oktober 2006 - 18:50

Hoi daar ben ik weer.
    Ik heb toch nog wat leuks te melden: Wij gaan 4 jan weer een weekje naar Egypte ( samen) en we willen ons duikbrevet daar halen! ( PADI)Help als ik maar nier verzuip!!!

Groetjes Anja

• 18 Oktober 2006 - 05:22

Carola En Johan:

Hoi globbetrotters.
    Jullie zien weer hele mooie dingen, dat lees ik wel.
    Het lijkt alsof jullie al veel langer weg zijn, hoe moet dat dan volgend jaar, ik weet niet of we dat dan volhouden? Dat komt wel goed, geniet er van van alles wat je ziet en beleeft.
    Heel veel vlekjes Johan en Crol

• 18 Oktober 2006 - 09:01

Anja:

He Irene hoe zien die Noorse mannen er eigenlijk uit? En kijk eens of er nog een leuke vrijgezel rondloopt voor mijn zwager. Ze moet wel van een redelijk saai type houden hoor, haha. Kunnen ze samen lekker een beschuitje met huttecase ( hoe schrijf je dat) eten,

Nou weer genoeg onzin van mij. Iedereen kan dit lezen. Ze zullen wel denken daar heb je dat rare mens weer, met d'r onzin.

En weet je wat ik dan denk?
    NOU EN!!

Groetjes!!!

• 18 Oktober 2006 - 16:37

Klara:

Zo kinders het gaat weer geweldig met jullie begrijp ik wel.Fijn dat jullie zo genieten.Mar kun je niet beter Nors eten inplaats van Mexicaans?Geniet nog maar fijn tot zaterdag dan kun je daarna op de boot weer uitrusten.Anja was ook weer lekker op drref he?Groetn ook van je pa,ma.

• 24 Oktober 2006 - 20:37

Wilma En Guus:

Hoi dick en irene

Volgens mij genieten jullie er heerlijk van. Het fijne is dat wij er ook van kunnen genieten door alles te lezen en te zien . Wij reizen gewoon mee bedankt.
    nog een fijne reis samen.