weekendje weg - Reisverslag uit Brussel, België van Dick en Irene Rooij - WaarBenJij.nu weekendje weg - Reisverslag uit Brussel, België van Dick en Irene Rooij - WaarBenJij.nu

weekendje weg

Door: dick en irene

Blijf op de hoogte en volg Dick en Irene

17 November 2006 | België, Brussel

Hallo allemaal,

Hier een korte verslaglegging van het weekendje Ardennen met "de Eetclub".
Introductie:
De eetclub bestaat uit 4 "setjes".
Karin & Robert, Joke en Ben, Johan & Carola en Dick en Ik (rijmt...)We hebben elkaar ruim 3 jaar geleden leren kennen bij AV Spiridon in Rijen waar we, rechtstreeks vanaf de bank met zakken chips en andere versnaperingen zoals bier, wijn etc. gingen starten met Hardlopen. Daar gingen we dan,2 of 3 keer in de week trainen om van niks naar 1 uur te hardlopen hardlopen/joggen. We hebben het allemaal volbracht. Nu, 3 jaar later, lopen de meesten nog en hebben enkelen een halve of zelf een hele marathon op hun naam staan. Echt goed.
Komende zondag is zo'n evenement: 15 km lopen bij de zeven heuvelenloop in Nijmegen.
Dick, Ben, Johan en Carola zullen lopen, Joke en Ik zijn de topaanmoedigers. Karin en Robert gaan niet mee.
De dag zal eindigen met een lekker hapje en drankje bij Appels en Peren in Nijmegen, een gezellig reastaurantje. Er zullen dan nog meer spiridonners met aanhang meeeten.
Altijd goed dus!!
Nu nog even over het weekendje:
We zijn van 10 tm 13 november weggeweest. Helaas zat het weer niet erg mee. Veel regen en niet echt hoge temperaturen.
Vrijdagavond hebben we lekker gegourmet (lees: het huisje van de slager waar we van huurden vol stank en rook gezet, hahaha)
Verder lekker biertje of wijntje erbij en gezellig ouwehoeren, spelletje doen.
Zaterdag begon al niet veel beter. We zijn wat rond gaan rijden in de buurt, maar er was niet veel te beleven. Na een bezoek aan de plaatselijke VVV hebben we besloten een kasteel in Robertville te bezoeken. Daar zijn we naartoe gelopen, hebben een rondleiding gehad. Erg leuk om te zien allemaal.
De terugweg besloten we een makkelijkere route te nemen, maar die leidde naar...
Ja, daar kwamen we eenmaal lopend achter. We liepen ongeveer een half uurtje,hebben de mannen vooruit gestuurd om de auto te halen,dames mochten wachten. Karin is nl zwanger, heeft al een behoorlijk buikje van de kleine Harrie. Wij met 3-en moesten haar bijstaan natuurlijk. Na een grapje van de mannen (hard voorbijrijden) hebben wij ons, terwijl zij keerden, achter een auto 'verstopt'. Hahahaha, grapje terug....
's avonds, in afwachting van de patatten die johan zo graag wilde eten, vast een hapje en een drankje genomen. Eenmaal een paar uur en een paar films verder geen patatten meer gegeten...
Zondag zijn de heren (bedoeling om te gaan mountainbiken maar de verhuur was dicht) gaan hardlopen, een uur en een kwartier. De dames hebben met de stokken gewandeld,nordic walking.
Dit ook weer omdat Karin zwanger is en Joke en Irene geblesseerd, dus kunnen we nu niet hardlopen.
's middags en 'avonds nog wat film gekeken en pasta gegeten.
hierna vertrokken Karin en Robert weer richting Nederland waar ze, na veel omzwervingen om te kunnen tanken, na een uur of 3 aankwamen.
Wij hebben daar nog geslapen, nog maar een filmpje en te bed.
's morgens nog even ontbeten en toen allemaal huiswaarts.
Het was een erg gezellig weekend, zeker voor herhaling vatbaar!
(zie foto, zo gezellig...)

Nou, ik laat het hierbij
Tot de volgende keer weer.
Groetjes uit de Klei;
Liefs
Dick & Irene

• 17 November 2006 - 17:12

Joke En Ben:

Hoi
    Leuk dat je een verhaaltje hebt geschreven.En niet alles verteld hebt!!!!!!!!!!! haha.
    groetjes.

• 18 November 2006 - 13:08

Sylvana:

Niet alles verteld?? Hmmm... verdacht hoor! Ik moet natuurlijk wel een beetje wat mijn ouders uitspoken he... Fijn dat jullie het naar je zin hebben gehad!
    Groetjes, Sylvana

• 18 November 2006 - 22:54

Mieke Henderson:

Zo dus jullie hebben een afspraak in een restaurantje na afloop van de zevenheuvelenloop, Ja dat wist ik niet natuurlijk, anders zou ik ook zijn meegegaan. Zoals ik altijd als supporter langs het parcours sta bij de evenementen waar Wim zich uit de naad loopt. Maar nu niet, ik wist niet wie er nog meer zouden gaan en in mijn eentje in Nijmegen staan koek te loeren todat ik 1 minuut een glimp van mijn zwetende husband zie en vervolgens moet zoeken bij de finish waar hij staat uit te druppen om hem daarna toch weer kwijt te raken....Daar had ik niet zo'n zin in natuurlijk, maar goed veel plezier gewenst morgen en misschien tot een volgende keer..
    Ik laat het deze keer bij een sms.je Geven jullie Wim een doggybag mee (voor zijn puppie thuis )

Pootje van
    Mieke

• 20 November 2006 - 12:51

Patries:

he Ireentje en Dick,
    leuk weer even van jullie te lezen, is gezellig geweest zie ik. Wij zijn ook net terug van een weekendje Cauberg in Limburg, heel gezellig (met schoonfamilie, moeders werd 60) Irene jij zou nog wat data mailen, kan ik ff kijken wanneer ik een keertje langskom bij jullie gezellige optrekje.

Groetjes Patries