Leve de Koningin, hoera!!! - Reisverslag uit Andel, Nederland van Dick en Irene Rooij - WaarBenJij.nu Leve de Koningin, hoera!!! - Reisverslag uit Andel, Nederland van Dick en Irene Rooij - WaarBenJij.nu

Leve de Koningin, hoera!!!

Door: dick en irene

Blijf op de hoogte en volg Dick en Irene

02 Mei 2007 | Nederland, Andel

hallo allemaal,

Hier weer een berichtje uit Andel.

Afgelopen weekend hebben we (natuurlijk met duidenden anderen) de Koningin en haar familie mogen verwelkomen in Woudrichem (de gemeente waar we wonen).
Na veel 5-en en 6-sen is het dan toch gelukt om aan kaarten te komen.
Maandagmorgen vertrokken we om half 8 op de fiets met Ben en Joke naar Woudrichem. (jaja, lang geleden dat we op een vrije dag zo vroeg uit de veren waren..)
Om 8 uur waren we in Woudrichem. We moesten tot half 9 wachten tot de kaarten die niet waren uitgegeven om het vestingstadje te mogen betreden. Dankzij 2 aardige dames (die hadden nog kaarten over) waren we rond half 9 al op onze standplaats voor die ochten. We hebben ons strategisch opgesteld en toen was het wachten, tot 10 uur!!
En, daar was de boot. Vanaf onze plaats hadden we vrij zich, de boot met daarop de koningin en haar familie voer vlak langs ons. Verder hadden we veel bewegingsruimte (lang niet alle kaarten waren opgehaald door inwoners van de gemeente). Na een beetje heen en weer geloop hebben we Johan Vlemminkx gespot, waarmee we natuurlijk meteen op de foto zijn gegaan. Door de strategische "persplek" streek ook Joop van Tellingen naast ons neer. Weer een foto dus... Echt lachen.
Toen kwam de koninklijke familie langs en hebben we wat handen geschud en vriendelijke woorden uitgewisseld met Wim-Lex, Laurentien en Pieter, Margriet en Mabel. Ook zijn er nog wat prinsen langsgeweest, natuurlijk ook handje schudden, maar goed. Ik ken die jongens niet dus ik heb eigenlijk geen idee wie wie is (it's a shame!!! hahaha).
In totaal hebben we ze 4 x voorbij zien komen, door steeds van plaats te veranderen als het gevolg voorbij was. Errug leuk allemaal.
Iedereen was erg vriendelijk en ontspannen.
Toen ze weer vertrokken waren zijn we nog ff koffie gaan drinken en toen weer naar huis. Na een broodje te hebben gegeten nog ff televisie gekeken hoe het er in Den Bosch aan toe ging.
Rond een uur of 4 zijn we naar Rijen gegaan, wat drinken, wat eten en naar de koninginneloop gaan kijken. Daar hebben we flink wat oude bekenden (ex-buurman en spiridonners) gezien.
's Avonds zijn we naar de tent in Rijen gegaan waar "diep triest" optrad. Beetje meebrullen met de muziek en inderdaad Diep Tries. Van Andre H6 tot Bennie Nijman en Danny Christian werden geimiteerd, maar.... Echt gezellig.
Dick en Johan werd nog verzocht om een meisje in nood te komen helpen. Ze stond met de volledig over de top gespoilerde wagen op de stoep geparkeerd (auto was van haar vriend die er niet bij was). Toen ze weg wilde gaan zag ze dat de auto niet zonder schade aan de spoiler van de stoep af kon komen. De politie wilde niet helpen, dus waren er twee sterke mannen nodig om de wagen een beetje op te tillen als zij voorzichtig van de stoep zou afrijden. De krachten van deze mannen toch onderschat want..... het optillen hielp niet veel waardoor bij het rijden een hard gekraak klonk vanonder de wagen en er ten slotten de spoiler helemaal vanaf lag. We moesten er erg om lachen, het meisje niet... die ging haar vriend bellen met het slechte nieuws...(helaas geen foto en filmmateriaal gemaakt, te druk met lachen om de situatie)

Al met al een gedenkwaardige dag, koninginnedag 2007!!! Hier zijn de foto's

Nu weer aan het werk en de studie. We tellen de dagen af (nee hoor, we willen helemaal niet graag weg!!!)
Vanmorgen bij de bank het e.e.a. geregeld m.b.t. de bankzaken die zuslief Heidy voor ons zal waarnemen tijdens onze afwezigheid.

Ik zou zeggen,
tot de volgende keer weer

Liefs Dick en Ireentje

• 02 Mei 2007 - 11:07

Sylvana:

Gaaf zeg!!! Mijn ouders waren ook echt MEGA-enthousiast toen ik ze de volgende dag aan de telefoon had... mama is al jaren oranje-fan, dus dit was voor haar echt een hoogtepunt volgens mij. Mooie foto's ook, zelfs Aldith Hunkar haha! Ben wel een beetje jaloers hoor, de vrijmarkt van Amstelveen was niet zo spannend...

Toedeloetjes vanuit Emsterdem!
    Sylvana

• 02 Mei 2007 - 11:25

Klara:

Hooi Feestvierders.
    Jullie zijn inderdaad wel erg dichtbij iedereen geweest zeg,mooi fotoos!Ik heb in de middag maar even gezwommen dat was ook lekker en toen de vidio van Den Bosch gekeken.Werkse weer.veel plezier bij alles!.
    Ma.

• 02 Mei 2007 - 12:16

Margreet:

hoi Irene,
    fijn dat jullie zo'n geslaagde koninginnedag hebben gehad
    ik ook gelukig
    maar wat zijn spiridonners?

• 02 Mei 2007 - 17:28

Kees Van Loon:

Leuk s'morgens de koninklijke fam. toe juichen en s'avonds heb je mij nog aan gemoedigd dat vond ik ook heel leuk van jullie. Nog even hard er tegen aan en dan is het zo ver. Veel groeten van ons. Kees en Coby van Loon.

• 02 Mei 2007 - 18:02

Ron De Vries :

i hope all is well and having a great time we will be in france on may 21 in paris

• 02 Mei 2007 - 20:00

Elna:

Hoi Ireentje en Dick.
    Hoe zal jullie volgende koninginnendag zijn, zeker niet zo dichtbij onze oranje fam. als dit jaar!
    Ik vindt het echt super wat jullie gaan ondernemen en zal alles zeker gaan volgen!
    Nog even en het is zover, geniet van de voorpret.
    Groetjes: Elna en fam.

• 03 Mei 2007 - 07:51

Elma:

Waar o waar moeten jullie volgend jaar jullie oranje outfit dragen? Hou de lokale krant in de gaten voor de ambassadeborrel! Maar of die zo gezellig wordt als een dagje Woudrichem of koninginneloop in Rijen, ik betwijfel het, hahaha.