de stad van engelen.... - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Dick en Irene Rooij - WaarBenJij.nu de stad van engelen.... - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Dick en Irene Rooij - WaarBenJij.nu

de stad van engelen....

Door: dick en irene

Blijf op de hoogte en volg Dick en Irene

18 Januari 2008 | Thailand, Bangkok

Hallo allemaal, hier een updeet van de afgelopen week in bangkok met daarbij wat foto's. Ook van Singapore nog wat foto's.... zijn jullie weer helemaal bij!

Vervolg zaterdag 12-1:
Op het vliegveld ging alles als vanzelf (geen Indiaase taferelen), nou ja... we hadden 45 min. vertraging (voor vertrek dus al) omdat de crew te laat was. Tja, je kunt niet alles hebben.
Goeie vlucht, besloten een wijntje te drinken onderweg, om te vieren dat we naar Thailand gaan. Het was verbazingwekkend lekker.....
Eenmaal op de luchthaven (De nieuwe van Bangkok) aangekomen snel een taxi gevonden naar ons hotel in de buurt van Khao San Road, de Rambuttri Village Inn (kan je op googelen).
We hebben ingechecked en zijn even wat gaan eten en drinken. Daarna de buurt verkennen en kijken waar ze evt. Onze visa kunnen regelen voor Laos, Vietnam en Cambodja.
Rond 23 uur vonden we het wel welletjes en hebben onszelf getrakteerd op een voetmassage... heerlijk, het is mijn lievelingsmassage!! Daarna richting bed, genoeg geweest voor vandaag.

Zondag 13-1 dag 188:
Echt lekker geslapen. De kamer is schoon en helemaal goed. Airco, dus we sliepen extra lekker.
We hebben de paspoorten weggebracht naar een reisburootje die het kan regelen, als het goed is vrijdag terug met de 3 benodigde visa's. Daarna naar de kapper. Voor de 1e keer in het buitenland voor Irene. We dachten een betrouwbaar tentje te hebben gevonden, tenminste, het zag er goed uit, maar de “laagjes” waren er “heel speels” ingebracht zeg maar (scheef dus). Grrrr. Eerst eens even aanzien hoe we dit op gaan lossen.
Daarna zijn we naar Khao San Road gegaan, om te kijken wat daar te beleven is. Hartstikke grappig om in het echt te zien waar zoveel over gesproken wordt.
Volgens Dick is DE toeristenstraat veel veranderd met 16 jaar geleden. Waar toen gegeten en gedronken kon worden bij straatstalletjes (die er nog wel zijn), zijn er nu veel meer restaurants en bar's en gewone winkels met kleding en souvernirs. Alles is te koop, “diesel” spijkerbroeken voor een euro of 15, zelfbouwlampen, t-shirts met de meest grappige en vreemde teksten erop, kopie-lonely planets en veel andere boeken. Volgens mij is er geen plaats op de wereld waar zoveel toeristen tegelijk naar toe gaan!.
En, natuurlijk weer de gekste dingen te zien. Diep uitgesneden bloesjes zijn blijkbaar in hier. Iedereen draagt het dan ook, of de dames het nu kunnen hebben of niet. (BH=loos over straat schijnt echt helemaal hip te zijn!!!!)
Verder natuurlijk veel, heel veel dreadlocks, piercings, tatoo's, travestieten, mensen die nog op de operatie wachten, toeristen die op blote voeten over de smerige straat lopen, drinken(zuipen); heeeeel veel drinken, tot je erbij neervalt eigenlijk (en dat kan gerust tot de volgende morgen half 11 duren!!). “The place to be?” > Ik weet het nie, maar soms is het wel echt lachen.
We zijn hier op een eigen prive-missie, dus.... maar weer een massage genomen, in verband met het vergelijkend waren-onderzoek (donaties welkom!!!).

Maandag 14-1 dag 189:
Omdat de keyboard van de laptop het begeven had zijn we op zoek gegaan naar Pantip-plaza, HET winkelcentrum voor camera's en computerspul. Daar vonden we de acer-klantenservice. Even een papiertje invullen en in de rij. Alles werd daargenomen aan de balie toen we daar eenmaal zaten en we leken bijna een probleem te hebben. Ze vroegen om ons paspoort. Dat lag bij de ambassade's. Wel hebben we een kopie. Ook goed, dachten we. Dat leek ook zo, tot ze bedachten dat ze een stempel wilden zien van wanneer we Thailand ingekomen waren. Tja, dat staat ook in het paspoort natuurlijk, niet op de kopie. Uiteindelijk bleek het toch in orde. Donderdag kunnen we terugkomen, dan is het klaar.. Fijn.
Verder nog even in de naburige winkelcentrums rondgekeken, hapje eten (vietnamese loempia's, net als in NL) en een tuk tuk terug naar het hotel genomen. Inmiddels begon het flink te regenen. Iets wat we niet vaak meemaken tot nu toe op reis. Eigenlijk wel lekker even....
Terug in de buurt van het hotel een hapje gegeten bij een straatstalletje, echte pad-thai (noodles) en bij een ander kraampje sateetjes. Echt lekker, en het kost geen drol. Een biertje op een geimproviseerd/ terras voor de 7-eleven, wat iedere dag rond een uur of 5 in de middag wordt opgebouwd.
Daarna nog even terrasgezeten op een ander terrasje en ons verbaasd over de toeristen die op de foto willen met een olifant van een jaar of 5 die zo stoned uit zijn ogen kijkt als wat. Het schijnt dat ze die beesten drogeren door het een of ander te injecteren. Daarna gaat hij mee de straat op. Hoewel het door de wet verboden wordt zien we toch iedere avond 2 olifanten de straat in lopen.
We raakten met 2 canadezen aan de praat, hartstikke gezellig, tot een uurtje of half 4 volgehouden.

Dinsdag 15-1 dag 190:
Vandaag een dag helemaal niks. Geprobeerd om rond een uurtje of 12 uit bed te komen, maar, dit viel in het geheel niet mee. Toch iets te laat gemaakt gisteren en iets teveel bier ??? Dick voelde zich beter, die heeft de midag op het dak van het hotel in en bij het zwembad doorgebracht. Irene heeft lekker tv liggen kijken, nog een keer de film independence-day is best leuk!
's avonds op zoek naar de lonely planets van Laos, Vietnam en Cambodja en... gevonden.
We nemen geen kopieen, wel 2e hands. De kopieen vallen vaak na 2x bladeren uit elkaar en het is maar de vraag welke uitgave je in je handen hebt. Wij zien het niet als kostenbesparing (daarbij, wat kost een LP van 6 euro nou eenmaal per dag wanneer je er een maand mee doet??).

Woensdag 16-1 dag 191:
Vandaag maar eens een actief dagje, om te starten met het innemen van Lariam bij het ontbijt (het anti-malaria-middeltje. Hoewel we eerder hadden bedacht, na het horen van serieuze veronrustende verhalen over de bijwerking van het spul, zullen we het nu toch gaan proberen. 1X per week een tablet; handiger kan het niet.
Daarna met de boot over de Chao Praya rivier gevaren, op het bijna verste punt uitgestapt en toen met de skytrain een eindje gereden. Beetje in een buurt rondgelopen waar we geen toerist hebben gezien. We zijn naar een tempel gegaan (Wat Mahabyut) en hebben daar een beetje rondgekeken. Er werd gebeden voor een overleden vrouw en er werd veel aan waarzeggen gedaan. De mensen daar spreken bijna geen Engels, dus dat is wel grappig. Het begin van ECHT Thailand voor ons, waar we het weekend hopen aan te gaan beginnen.
Op de terugweg nog langs 1 van de mega-superstores gegaan, maar er snel weer uit. Die airconditioning hier staat overal zo ontzettend koud!!!
Terug met de skytrain en boot naar het hotel. Een prachtige zonsondergang boven de stad gezien.
's avonds een beetje vooronderzoek voor onze reis richting Laos (door het Noord-Oosten van Thailand, de Isan). Voor de verandering (gisteren overgeslagen!) een massage genomen. Weer erg lekker. Daarna nog wat eten en drinken en op tijd naar bed, morgen weer druk!

Donderdag 17-1 dag 192:
Slecht geslapen, pas laat in slaap en veel, heel veel gedroomd. Echt rare dingen ook, maar niet eng. Zou dit de Lariam zijn dan die aan het werk is? Om onszelf te verwennen hebben we een echt bruin brood gehaald even verderop in de straat, nescafe gekocht, verse jus-d-orange en kaas. Lekker ontbijtje. Daarna weer lekker een stukkie varen over de rivier, stukje skytrainen en lopen richting het lumbini-park. Via een gebedsplaats (je kunt er bidden voor geluk en voorspoed) richting het winkelcentrum gelopen waar we de laptop op konden halen. Het prbleem was prima opgelost met een nieuw toetsenbord.

Vrijdag 18-1 dag 193:
Weer laat in slaap vannacht, rond 11 uur uit bed en een lekker ontbijtje met echt bruin brood, bakkie koffie en een sapje erbij. Nu de website bijwerken en vanmiddag nog even zwemmen op het dak van het hotel.
We vertrekken (als de visa vanavond geregeld zijn) morgen richting de Isan/Isaan in het Noord-Oosten van Thailand. We gaan oude Khmer-tempels bekijken en van de natuur genieten. Geen idee hoe het zit met internet in die streken, dus jullie horen vanzelf wel weer ergens iets van ons.
We hebben een nieuw mobiel telefoonnummer:
landnr 66 843 227 946
Tot de volgende keer weer!!!!
Liefs, Dick en Irene

p.s.
de eigenlijke naam van Bangkok is Krung Thep. De volledige ceremoniële naam van Krung Thep is: Krung Thep Mahanakhon Amon Rattanakosin Mahinthara Ayuthaya Mahadilok Phop Noppharat Ratchathani Burirom Udomratchaniwet Mahasathan Amon Piman Awatan Sathit Sakkathattiya Witsanukam Prasit.

Vertaling:

De stad van engelen, de grote stad, de woonplaats van de Smaragdgroene Boeddha, de ondoordringbare stad (in tegenstelling tot Ayutthaya) van de god Indra, de grote hoofdstad van de wereld die met negen kostbare edelstenen is begiftigd, de gelukkige stad, rijk aan een enorm Koninklijk Paleis dat de hemelse woonplaats gelijkt waar de gereïncarneerde god regeert, een stad die door Indra is gegeven en die door Vishnukarn is gebouwd.

p.p.s.
Om meer over Bangkok en Thailand te weten te komen klik:
(op deze site's is van alles te vinden over de landen/steden/provincies die we bezoeken, onder de favorieten-knop dus!!!!)

• 18 Januari 2008 - 07:34

Margreet:

echt heerlijk om jullie backpack verhalen te kunnen volgen
    ik hoop toch ooit ook weer een backpackreis te kunnen gaan maken, want het is zo heerlijk om weg te gaan uit het overgeorganiseerde Nederland en lekker om te gaan genieten van vrijheid en je eigen leven

• 18 Januari 2008 - 08:06

Joke En Ben:

Hoi daar

Jullie zien er goed uit echt relax zeg.
    Hier is het hard werken en erg druk.
    Maar dat doen we allemaal zelf.
    maar wij genieten ook van jullie.
    Dikke kus Joke en Ben
    Mail volgt

• 18 Januari 2008 - 13:29

Karin:

Ziet er helemaal niet slecht uit hoor, die nieuwe coupe... ik zou het niet beter kunnen :-)
    Je ziet er trouwens helemaal geweldig (afgevallen??) en stralend uit op de foto's.
    Wij vieren morgen alweer de eerste verjaardag van Olav. Ik zal straks een fotootje van onze Woody doorsturen. Hij heeft ook een kapper nodig!
    Dikke knuf van ons

• 18 Januari 2008 - 15:10

Andre En Elna:

Het is echt super om jullie zo te kunnen volgen en een beetje mee te kunnen genieten van jullie verhalen en avonturen.Ik krijg ook wel een beetje kriebels als ik alles zo lees dus wie weet!Lekker genieten in Thailand en tot het volgende brichtje.

Een dikke zoen van je nicht.

• 18 Januari 2008 - 16:25

Anja:

Zo het klinkt deze keer echt wel als vakantie! Niet te veel gedoe en laat in en uit bed, drankje , zwembad en filmpje.
    Ronald Mc. Donald kom je ook overal tegen!!! He ik krijg opeens zin in z'on goor Bigmac Menu ( hoeft niet lekker te zijn als het maar vet is haha) De mode is wat voor Wout dan, flink de borsten binnen het bereik haha. Ja ja hij lurkt na ruim 16 wk. nog steeds. Al 28 mnd. van alledrie de boys bij elkaar. Blijft de boel soepel van zullen we maar zeggen. Geniet van de natuur in Thailand, dat lijkt me helemaal te gek, als ik daar van iets op tv zie wordt ik helemaal jaloers!! Ga je ook nog naar de eilanden zoals Ko Pipi ( hoe schrijf je dat?) Neem er nog lekker een van mij dan doe ik het hier..............

Groetjes uit een winderig en nat Werkendam.

• 18 Januari 2008 - 17:49

Ma :

Hallo nacht brakers.
    Jullie kunnen er wat van hoor.
    Met het kapsel is zo op het plaatje te zien niet zoveel mis toch? Fijn dat de reis weer goed is doorstaan.Ik kan me voorstellen dat een regenbui niet verkeerd is als je die al een tijd moest ontberen,weet je weer hoe het voelt!weinig nieuws hier,dus: pas en zorg goed voor elkaar,komt wel goed denk ik.Dikke kus uit Sleeuwijk,pa en ma.

• 20 Januari 2008 - 18:17

Coby Van Loon:

Jullie zien er goed uit,en de reisverhalen zijn heel leuk. Je had voor mij de vertaling van de stad Bangkok er niet bij hoeven te doen want dat kon ik zo al begrijpen Ha, ha, ha. Geniet verder van je reis en wij zullen het met plezier volgen. Groeten Kees en Coby van Loon.