Heerlijk Herfst in Nederland - Reisverslag uit Andel, Nederland van Dick en Irene Rooij - WaarBenJij.nu Heerlijk Herfst in Nederland - Reisverslag uit Andel, Nederland van Dick en Irene Rooij - WaarBenJij.nu

Heerlijk Herfst in Nederland

Door: Dick en Irene

Blijf op de hoogte en volg Dick en Irene

09 November 2008 | Nederland, Andel

Lieve allemaal,

We horen van veel kanten dat onze wekelijkse berichtgeving gemist wordt. Dus dachten we dat het na 3,5 week wel weer tijd wordt voor een updeet, nog steeds vanuit Andel.
Er is in de weken sinds we terug zijn veel gebeurd. We hebben veel geregeld (stond al in het vorige bericht) en dat is fijn.
We hebben alle 2 alweer een baan. Dick begint op 1 december bij zijn voormalig werkgever Drukkerij Damen en Irene gaat per 1 januari aan de slag als consultant werving en bemiddeling bij EMC (www.emc.nl) een soort uitzendbureau voor hoger verpleegkundig en medisch personeel. Je kunt hierbij denken aan artsen, ambulance- en spoed eisende hulp verpleegkundigen. Ook gewone verpleegkundigen worden aan een tijdelijke of vaste baan geholpen. Een heel andere richting qua werk waar toch nog voeling is met de gezondheidszorg.
Verder hebben we nu alle 2 een auto, zijn we alweer een paar keer bij onze nieuwe (huur)woning wezen kijken waar we als het goed is begin februari de sleutel van krijgen.
Verder genieten we vooral; etentjes met familie en vrienden, de eerste concertjes zitten er alweer op en vorig weekend zijn we samen naar het CabarEtmaal in Groningen geweest. Een 24 uur marathon van cabaretvoorstellingen ter ere van het 125 jarig bestaan van de stadsschouwburg aldaar. Natuurlijk hebben we er meteen een heel weekendje van gemaakt :)
We kunnen na een week of 5 thuis wel stellen dat er inderdaad niet veel verandert is sinds ons vertrek. We hoeven niet te wennen, maar een paar dingen zijn nieuw of vallen ons extra op na 15 maanden afwezigheid:
- De Bodyblouse is geïntroduceerd. Een handig kledingstuk waarmee je onderrug wordt bedekt wanneer je een lage jeans draagt: Irene dacht dat er een soort oneerbaar voorstel werd gedaan in de kledingwinkel;
- Van A naar Beter is geïntegreerd in gansch nederland. Overal zijn wegwerkzaamheden waardoor je op de meest vreemde momenten op de meest onverwachte plaatsen in de file kan komen te staan. Gelukkig houden wij nog een beetje vakantie dus hebben we hier wel tijd voor;
- Het weer....... Heerlijk! Na maanden 30 graden (met uitzondering van ons bezoek aan Tibet, het Mount Everest Base Camp en Noord Vietnam genieten we ervan. Kacheltje aan, kaarsje, wijntje en lekker hangen voor de TV;
- Dit brengt ons meteen bij het volgende punt; de televisie. Het valt ons op dat alles, maar dan ook echt alles besproken wordt. Heerlijk. Lekker ongenuanceerd kletsen over belangrijke en minder belangrijke dingen. Ook dat hebben we gemist. Alles kan en daar houden wij wel van.
- Verder zijn we al druk doende geweest met de inrichting van ons toekomstig huis en hebben we het e.e.a. al aangeschaft. Leuk om helemaal opnieuw te beginnen. Daarbij doen er zich zeer komische en verbazingwekkende situaties voor met verkopers van de winkels, helemaal leuk.

Nou, dit was het ongeveer weer wel voor wat betreft de afgelopen weken. Komende weken zullen we het wat rustiger aan (moeten) doen. Irene wordt a.s. donderdag aan haar knie geopereerd waarna ze 3-4 weken in een spalk moet. Het gaan en staan waar we waar willen zal wel een beetje minder worden, maar het komt helemaal goed.

Afgelopen week werd ons gevraagd of we geen opvolger hadden voor de wekelijkse berichtgeving. Op dit moment zijn onze medetrotters David en Eveline nog op reis. Zij bevinden zich in Zuid Amerika. Doordat ze geen laptop bij zich hebben is hun berichtgeving minder frequent maar toch erg leuk om te lezen. Ze zijn te volgen op www.detravel.waarbenjij.nu Over een paar dagen vertrekken ze richting Antartica..... Erg speciaal om te volgen denk ik.

Dit was de updeet voor deze keer en tot de volgende keer maar weer.

Veel liefs, Dick en Irene

• 09 November 2008 - 14:00

Ma.:

ondanks het jullie regelmatig zien,tocg leuk zo'n nieuw bericht!

• 09 November 2008 - 16:15

Jan En Nel:

hallo luitjes
    We zijn weer helemaal bij,met het wel en wee van jullie.Wij wensen Irene veel sterkte donderdag.

Groetjes van de
    Ippeltjes

• 09 November 2008 - 18:26

Marina:

Hoi Dick & Irene,

Gezellie, fijn dat jullie weer terug zijn en Dick fijn dat je ons team weer komt versterken.

Tot gauw!
    Marina

• 10 November 2008 - 08:04

Margreet:

hartelijk bedankt voor jullie bericht
    ik was al een tijd van plan om jullie te mailen, maar daar was nog niet van gekomen
    Irene veel sterkte gewenst donderdag en spoedig beterschap
    ik vind de herfst maar niks
    het is mij veels te koud, maar gelukkig ga ik vrijdag lekker een week naar Gambia

• 10 November 2008 - 13:24

Geralda:

Hoi Dick en Irene,
    Welkom terug in Nederland. En Dick welkom terug straks bij DD. Wie had dat gedacht?!? Er zullen wel een aantal nieuwe gedichten opdoemen voor je, maar ook een hoop ouwe rotten.... zoals ik!
    Groetjes, Geralda

• 10 November 2008 - 13:24

Inge:

Hallo Dick en Irene,
    gelukkig al weer gewend hier in nederland!
    Succes met jullie "nieuwe banen" en irene heel veel beterschap met je knie en succes donderdag.
    groetjes ex collega Inge
    Petterson

• 10 November 2008 - 19:13

T J Anny W Dam :

Hoi Dick en Irene
    Fijn dat je alle 2 weer werk hebben.Ook te merken je het toch ook wel weer fijn vinden om weer terug te zijn in Hol Donderdag veel sterkte.Ome Henk moet a s Maandag voor een nieuwe knie.Groetjes en geniet nog maar van je vrije tijd T Janny

• 11 November 2008 - 14:13

Sylvana:

Flitsende auto hoor, een golfje? Heel veel succes met je operatie, ik hoop dat je snel weer vrolijk kunt rondhuppelen. Jullie observaties van het Nederlandse zijn erg ontnuchterend, ik heb inderdaad laatst ook een bodyblouse gekocht (wist trouwens nog niet dat het zo heette), moet er nog wel even aan wennen die drukkertjes in mn kruis :-). Hier alles goed, ben met USA voorbereidingen bezig (pa en ma gaan ook, maar dat heb je vast al vernomen :-)). Groetjes uit Rotterdam!
    Sylvana

• 30 November 2008 - 10:38

Yvonne :

Hee... ik kwam nog eens "langswippen" en zie dat jullie weer thuis zijn!! Zo te zien bevalt het jullie prima: mooi zo. :-) Veel plezier bij jullie verdere plannen en nieuwe baan/huis, en... kom nog eens langs op wereldreis.magicphotoworld.com. :-)