Zuidelijk Afrika en van Parijs naar Rotterdam - Reisverslag uit Nieuwendijk, Nederland van Dick en Irene Rooij - WaarBenJij.nu Zuidelijk Afrika en van Parijs naar Rotterdam - Reisverslag uit Nieuwendijk, Nederland van Dick en Irene Rooij - WaarBenJij.nu

Zuidelijk Afrika en van Parijs naar Rotterdam

Door: Dick en Irene

Blijf op de hoogte en volg Dick en Irene

14 November 2009 | Nederland, Nieuwendijk

Lieve vrienden en familie,

Eindelijk een teken van leven uit Nieuwendijk ;-)
9 oktober 2009 was het zover. Om ongeveer 10 uur steeg ons vliegtuig in Amsterdam op richting Kaapstad.
Op naar een werelddeel waar we nog niet waren geweest en dus op ontdekkingsgtocht.
Op vrijdagavond kwamen we in een donker Kaapstad aan. Na een bierproeverijtje (wat voor bier hebben ze hier??) lekker gaan slapen en de volgende dag op tijd weer op. We gaan de tafelberg beklimmen..
Na een snel ontbijtje met koffie bij een tankstation stappen we in een open bus die ons eerst door de stad rijdt. We vinden dat het centrum weg heeft van Perth in Australie.
Het beklimmen van de tafelberg bleek een sportieve prestatie te zijn. De kabelbaan ging niet door de harde wind, dus waren we genoodzaakt om omhoog en naar beneden te klauteren.
Rond 15 uur zetten we moe maar voldaan voet op de normale weg.
Na nog een stukje in de open bus zijn we uitgestapt bij Waterfront. Hier zijn winkeltjes, terrasjes en restaurants te vinden. Echt iets voor ons, temeer omdat we hier een echt Belgisch Restaurant vinden waar ook echt Belgisch Westmalle Trippel te krijgen is. Goed stekkie dus met mooi uitzicht!
Ook eten we in dit restaurant en moe maar voldaan nemen we rodn 21 uur een taxi terug naar ons hotelletje.
Daar ontmoeten we Joe, Joe, Kristen en Chrystal, 4 amerikaanse Piloten die bij onze groep horen waar we de volgende dag mee vertrekken.
Om in het kort te zeggen wat we allemaal hebben gezien: onmogelijk..
Hiervoor voeg ik de link naar onze picasa-webalbums toe. Het zijn veel foto's, we moeten ze nog uitzoeken, maar om jullie vast een idee te geven: neem vast een kijkje op:

In anderhalve zin samengevat: Het was een fantastische reis, om nooit te vergeten. De groep waarmee we reisden was gemeleerd, slechts 1 nederlands sprekende reiziger, de rest Engelsen, Australiers, Amerikanen, Canadezen en een Duitser.

Verder zijn we weer volop aan het werk en is, jawel, de ROPARUN weer in aantocht.
De marathonestafette van Parijs naar Rotterdam die jaarlijks tijdens het Pinksterweekend plaatsvind.
2009 was het jaar dat Dick en ikzelf ermee in aanraking en er dus besmet mee zijn geraakt (we waren gewaarschuwd ;-) )
Van 22 - 24 mei 2010 is het weer zover. Team 179 de EMCrossers gaan weer op pad om de tocht te volbrengen met een enthousiaste ploeg deelnemers.
Afgezien van het sportieve element en dat het gewoon ontzettend lachen is en mooi om een prestatie als dat neer te zetten (ruim 530 km hardlopen met 8 personen) is natuurlijk het doel waar we voor lopen:
Mensen met Kanker.
De Roparun geeft het ingezamelde geld aan goede doelen om de kwaliteit van leven van kankerpatienten en hun naasten te verhogen.
Zo is nu het plan in ontwikkeling om bij het Erasmus MC in Rotterdam een Roparun Centrum Rijnmond te realiseren. Vanuit de Roparun worden al vele ininitatieven ondersteund, maar het blijft voor kankerpatienten een zoektocht om de informatie te vinden die zij nodig hebben in hun strijd tegen kanker.

Voor Team 179 is dit een helder doel wat wat ons betreft ondersteund moet worden. Iedereen kent wel iemand in zijn omgeving die met kanker geconfronteerd wordt.

De eerste teambijeenkomst geeft ons het startsein om te gaan inventariseren wie geld wil doneren of loten wil kopen ten behoeve van de goede doelen van de roparun.
Op http://www.roparun.nl/roparun-centrum-rijnmond.html is meer informatie te vinden over dit goede doel.

Graag jullie reactie op dick.irene@gmail.com hoeveel loten je wilt kopen of welk bedrag je wilt doneren ovv. je naam en adres. Wij zullen je dan ons rekeningnummer geven waarop gestort kan worden.
Een lot kost € 2,50 per stuk en er zijn leuke prijzen mee te winnen!

AL HET GELD DAT WE INZAMELEN WORDT RECHTSTREEKS DOORGESTORT NAAR DE ROPARUN !!!!!

Wij gaan trainen om toe te werken naar het pinksterweekend van 2010, waar we beide deel zullen nemen aan het lopersteam van team 179, EMCrossers.
We zien jullie bijdrage graag tegemoet en aanmoedigen langs de lijn mag natuurlijk altijd!

Alvast bedankt weer voor jullie steun en bijdrage!

Liefs en een sportieve groet,

Dick en Irene

p.s. nog wat audio-visuele ondersteuning:

• 14 November 2009 - 16:52

T Janny Werkendam:

Hoi Dick enIrene.Ik had helemaal niet in de gaten dat jullie al weg waren.We hopen dat het voor jullie weer een mooie trip zal zijn,en wat jullie willen ondernemen dat het ook weer lukken zal.Heel veel plezier op jullie reis en past goed op je zelf.
    T Janny en O Henk

• 14 November 2009 - 22:08

Iris:

haaaaaayyy.

leuk om weer van jullie te horen, tjaaa, die ROPARUN ook altijd ...

hahaaa, tot snel weer!

xxxxxxx ons

• 15 November 2009 - 20:52

Margreet:

en wat vonden jullie van Afrika?