java en lombok - Reisverslag uit Nieuwendijk, Nederland van Dick en Irene Rooij - WaarBenJij.nu java en lombok - Reisverslag uit Nieuwendijk, Nederland van Dick en Irene Rooij - WaarBenJij.nu

java en lombok

Door: Irene

Blijf op de hoogte en volg Dick en Irene

22 September 2011 | Nederland, Nieuwendijk

selamat Pagi,

hier een berichtje uit overheerlijk Indonsie. Na een lange lange reis die op vrijdag om 12:00 uur op Schiphil begon kwamen we rond 15:00 uur plaatselike tijd (+6 uur) aan in Yogyakarta. Een busje van het hotel stond ons op te wachten en we konden meteen instappen. na een ritje van zo'n half uur door het drukke verkeer waren we bij ons hotel. We voelden ons weer meteen thuis in de drukte, de vele brommertjes, het toeteren met hier ook veel mensen op fietsen en ook becak's, de fietsriksja in Indonesie.
Hop hop snel douchen en omkleden voor .......een duik in het zwembad....ff bijkomen.
natuurlijk wordt het hier (bijna op de evenaar) rond 17:30 al schemerig, dus spullen geoakt, gedouched op zoek naar een restaurantje om daar onze eerste
Bintang goed te laten smaken. verder meteen veel gerechtjes geprobeerd die heerlijk smaakten, dus met een vol buikje naar bed....We hebben 14 uur geslapen die nacht.
De volgende dag hebben we wat rondgekeken in de stad, zijn naar het waterpaleis van de sultan geweest en hebben we ons tourtje voor maandag geboekt.
maandag om 7 uur uit bed, ontbeten en in het budje gestapt. de eerste bezienswaardigheid was de Borobudur daarna gelunched, door naar een museum bij de Merapi Vulkaan, die 5 maanden geleden door het spuwen van brokstukken enkele dorpjes heeft verwoest. Er zijn tientallen mensen overleden en zijn ze nu de rommel van aan het opruimen...Tja, het voordeel van het wonen bij een vulkaan is dat de grond zo vruchtbaar is maar de gevaren zijn groot.....
Helaas lag de vulkaan volledig in de bewolking en was het museum dicht. Toch is het een mooie rit geweest door de achterlanden van Java en konden we een beetje zien hoe het dagelikls leven er uitziet in Dit deel van Indonesie.
Dinsdag zijn we naar het Paleis van de Sultan geweest, waar we een gids door onze strot geduwd kregen. Hebben we die man maar een beetje voor de gek gehouden. Om 10:00 werd er muziek gespeeld, ze gingen oefenen voor een optreden zondag. Leuk om te zien welke indtrmumenten gebruikt worden. na nog een heerlijk middagje leze aan het zwembad hebbem we de dag afgesloten met wederom eem heerlijk maalte en en biertje. rond 20:15 uur gaan slapen.

woensdag 5:30 uur ---> de wekker..... Snel aankleden, laatste spllen in de rugzak en naar beneden waar een bakie koffie klaarstond. Om 5:50 uur zaten we in de auto op weg naar het vliegveld ons ontbijt op te eten. na een vlucht van Yogya naar jakarta en door naar Mataram ( Lombok) kwamen we aan in ons hotel waar we 5 nachten blijven. Om een of andere reden was de suite die we hadden geboekt helaas niet meer beschikbaar. balen natuurlijk... We werde naar een ander onderkomen gebracht....een super groyr kamer van 6x6 meter met een bed waarin je elkaar kunt kwijtraken. Een tuin van 6x5 meter met een terrasje, 2 ligbedden, een stukkie gras ( 2x2) en een plungepool met jacuzzi....De badkamer is zon 6 meter lang, je komt er in door mega grote schuifdeuren. Recht voor je ligt dan een rond bad in de vloer.. Het is echt geweldig....
Gisteravond gegeten bij het restaurant bij het hotel. Buiten is niet zoveel te doen dan moet je me de taxi naar Sengiggi. Ht hotel ligt heerlijk aan zee met een klein maar erg fijn zwembad....Zoals jullie lezen, wij vermaken ons wel.
De 26e gaan we met een boottocht voor 5 dagen en 4 nachten. Even zien of we jullie voor die tijd nog berichten. Foto's kunnen we via de ipad niet uploaden helaas, die houden jullie nog te goed.

Tot volgend bericht, Selemat hangat (alle goeds)

Liefs Dick & Irene
X X X

• 22 September 2011 - 02:04

Dick En Irene De Rooij:

Uhm, en na bezoek aan de onzichtbare Merapi ook nog naar de tempeos van Prambanan geweest.....tja, duk druk druk ;-) X Irene

• 22 September 2011 - 04:32

Wilco En Friet:

Dat is het leuke van in dezelfde tijdzone zitten, kunnen we als eerste reageren. Heerlijk die Indonesie indrukken weer! Zo te zien genieten jullie wel weer van het reizigersleventje..... alleen van backpackers zijn jullie flashpackers geworden! De luxe rugzaktoerist ;), jaquzzi etc. klinkt goed. Alvast heel veel plezier op jullie boottocht de omgeving van Komodo is echt schitterend dus dat wordt nog even lekker door genieten, vervelend hoor!

He luitjes, doen jullie de Gili's ook nog aan?

Veel liefs en pas op voor de grote Komodo vrienden, ze lijken lui maar ze lusten je rauw!,

Wil en Friet

• 22 September 2011 - 05:50

Anja:

Ok goeie merge ( ook een goed morgen)

Ik zat al weer helemaal met mijn hoofd aan het strand door al je verhalen. Je komt wel aan genoeg beweging na al die lekkere hapjes, zwembad, zee en vooral dat bed waar jullie elkaar telkens kwijtraken, al die calorien die je met dat "zoeken"verbrand;) daar kun je wel een hapje extra voor nemen. Maarre wel je koppie er bij houden met een stukkie schrijven he, al die schrijffoutjes da's toch niks voor u ;) Ik weet het al zomerkolder in de kop, nou dat willen we stiekum toch allemaal! Denk maar aan ons hard werkende Hollandertjes als je op je strandje ligt , met de gedachte ooooo wat GENIETEN we er toch weer van;)

Houdoe!

• 22 September 2011 - 05:56

Dick En Irene De Rooij:

Sorry voor de spelfouten. Typen op de ipad gaat lastiger dan op een gewoon toetsenbord, wat ik bijna foutloos kan, maar goed, je krijgt wat verhaaltjes dus moeten de schrijffoutjes maar voor lief worden genomen...( kan allemaal ook aan mijn worstenvingers liggen van al dat ge-eet....We GENIETEN in idder geval wel ;-) ) hahahaha

• 22 September 2011 - 06:09

Ma:

over geboekt zijn lijkt me in dit geval niet zo erg als je daarvoor in de olaats zo""n kingsize bed krijt plus je eigen tuinje als ik het goed begrijp.Ook weer veel moois gezien in korte tijd!Geniet maar heerlijk en pas goed op elkaar.
    dikke kus.

• 22 September 2011 - 06:17

Johan En Carola:

Hey lieffies,

Jullie hebben het toch maar goed daar zeg. Heerlijk, ik wil ook!!!!!
    En dat bad in de vloer........luxe hoor.
    Geniet er maar lekker van.
    Ben benieuwd naar jullie boodtripje, voor Dick is het in ieder geval een feestje want hij kan varen.
    Tot snel..............ene ik mis wel onze telefoontjes s'avonds.

groetjes Johan en Carola x x x

• 22 September 2011 - 06:20

Heidy:

Hallo hallo, klinkt heerlijk!
    Gelukkig is de kamer waar je nu in ligt zeker zo goed als de suite dus dat wordt verstoppertje spelen....

Genietenxxx
    Heidy

• 22 September 2011 - 06:34

Marianne:

Hallo jullie,
    Gave reis hoor die jullie maken,alleen jammer van die bezemkast van een hotelkamer waar jullie moesten verblijven!
    Zo'n petieterige badkamer zou ik niet pikken haha je hebt er bijna een TomTom bij nodig hihi
    De vakantie duurt nog lang dus geniet ervan!!!!!

• 22 September 2011 - 08:43

Pa Vos.:

Ik hoor het wel weer, bij jullie komt altijd alles op z,n pootjes tercht.
    De meeste vakantie gangers die overgeboekt zijn komen in een klein kamertje en jullie in prachtige kamer.
    Geniet er van, het is zo weer voorbij en een hele mooie boottocht toegewenst. Groetjes Pa.

• 22 September 2011 - 09:12

De Birdies:

Goh dat klinkt weer als vanouds, heerlijk. Wij denken hier ook nog vaak met plezier aan terug. Als jullie terug zijn moeten we weer eens even bijkletsen hoor. Geniet! en vooral van het heerlijke eten. Liefs van de Vogels

• 22 September 2011 - 09:53

Joke En Bennie:

Hoi lieve vriendjes

Leuk om weer een andere wereld te zien, ruiken en te proeven.Maar wat een luxe daar jammer dat je je ogen dicht doet in zo'n mooie kamer.
    Geniet van het land en van elkaar.
    Ben wel weer benieuwd naar jullie foto's. Wij gaan morgen met de kids een weekendje naar Duinrell in een grote stacaravan, als ik mijn ogen dichtdoe zie ik dat bad in de vloer en dat kingsizebed.:-)
    Lieve groetjes en een dikke kus van de Robbertjes

• 22 September 2011 - 12:04

Astrid:

lieve reizigers,
    Wat klinkt het allemaal weer super zeg, hoezo jaloursmakend dat supergrote bed en jacuzzi, haha!
    geniet er maar lekker van, drink a lot of Bintang, eet een lekker hapje en enjoy de vele culturele hoogstandjes die jullie de komende tijd nog gaan bewonderen.
    Het is jullie gegund! dikke x Astrid

• 22 September 2011 - 13:11

T.Willy:

Lieve Irene en Dick, zo te lezen vermaken jullie je inderdaad wel,ik hoop dat de volgende dagen ook mooi zullen zijn en dat jullie nog lekker kunnen genieten.
    liefs T. Willy en O. Ad.

• 22 September 2011 - 14:08

Dave En Eef:

Hier een berichtje uit Utrecht. Jullie
    zitten er weer lekker in. We kunnen
    Indonesie ruiken aan deze kant v/d wereld. Heerlijk geniet ervan..

David en Eveline en Teun

Maar die kennen jullie nog niet.

• 22 September 2011 - 14:26

Margreet:

leuk om eindelijk weer eens een reisverslag van jullie te ontvangen
    jammer dat jullie op Java niet naar Bondowoso zijn gegaan

• 22 September 2011 - 15:58

Rik:

Ik hoop dat jullie nog een mooie tijd in Indonesie gaan beleven en dat jullie mooi weer krijgen

Groetjes,
    Rik :)

• 22 September 2011 - 19:54

Jan En Nel:

Hallo schatjes
    Wat een voorrecht om zoveel moois te zien en te beleven. en af en toe een overboeking pakt ook niet echt verkeert uit . nog een fijne tijd en geniet er van Wij genieten zo stiekum mee.

• 22 September 2011 - 20:09

Pa Uit W.dam:

Zo te lezen gaat het wel goed denk ik.
    Geniet van jullie vakantie,maar eet niet te veel,wel lekker natuurlijk
    Bedankt voor dit mooie verslag en wij kijken al uit naar het vervolg.
    Groeten:Ma + Pa W.dam.

• 26 September 2011 - 11:28

Fred En Jolanda:

Zo'n overboeking zou heel vervelend kunnen zijn, gelukkig in jullie geval niet. Wat een luxe. Erg leuk om het eerste reisverslag van jullie te lezen en de spelfouten daar lezen we overheen. Geniet lekker van het weer, de exurcies en het lekkere eten. En vanaf vandaag op de boot. Ben ook heel benieuwd hoe dit is.

Liefs en tot snel,Fred en Jolanda