Chiang Mai - Reisverslag uit Chiang Rai, Thailand van Dick en Irene Rooij - WaarBenJij.nu Chiang Mai - Reisverslag uit Chiang Rai, Thailand van Dick en Irene Rooij - WaarBenJij.nu

Chiang Mai

Door: dick en irene

Blijf op de hoogte en volg Dick en Irene

20 April 2006 | Thailand, Chiang Rai

Sawadee Kah/Kap (hallo allemaal),

Hier maar weer eens een berichtje van ons uit het thaise.
We genieten nog steeds volop hier. Met de warmte is het goed uit te houden en de afgelopen dagen hebben we weer in leuke hotels gezeten en veel beleefd.
Onder andere zijn we op junglesafari geweest wat betekend dat we bij een olifantentrainingskamp zijn geweest, een rit van een uur op zo'n superbeest hebben gemaakt, op een ossenkar gezeten, op een vlot gevaren over een rivier met 2 iniministroomversnellinkjes (als je het al zo mag noemen).
In Thailand heb je 3 seizoenen, het natte, warme en zeer warme seizoen. Zoals ik eerder al schreef is het nu het Zeer warme seizoen, vandaar dat het water in de rivieren erg laag staat. Het is niet zo warm als het zou moeten/kunnen zijn, ik denk zo rond de 30 a 35 graden hier. Het is nu al de koudste aprilmaand sinds 50 jaar, dus eigenlijk komen we goed weg......
Even in de zon en je verbrand; veel shirts met lange mouwen dus...
Gelukkig hebben de hotels mooie zwembaden over het algemeen en lukt het iedere middag om een uurtje of anderhalf te zwemmen. het water is eerder lauw, maar toch brengt het wat verkoeling......
We zijn dus sinds 2 dagen in het noorden in Chiang Mai (eerder in Chiang Rai). Daar hebben we over de rivier (de grens met birma en laos) gevaren en Laos voor een uurtje bezocht. Dick heeft daar een soort jenever op, getrokken uit een wekpot met slang en schorpioen enzo. Niet echt smakelijk om te zien, niet echt smerig om te proeven schijnt het....
Op de reis tussen chiang Rai en Chiang Mai hebben we taart gegeten en heerlijke cappuchino op bij de weduwe van een Amerikaan die daar ooit eens me is begonnen. DAt smaakte erg lekker.....
Toen we aankwamen in Chiang Mai (lekker toeristisch allemaale) hebben we een paraplu-makerij (van papier en katoen) bezocht, waar ze die dingen ook beschilderde. Ik heb daar mijn mobieltje laten voorzien van een chinese draak. Erg leuk om te zien. En knap van die gasten. Een minuut of 3 en het was voor elkaar, het drogen duurde langer.....
Daarna zijn we bij Gems Juwelery geweest.Daar hadden ze goud en zilver met diamanten, saffier, robijnen, smaragd etc. Veel goedkoper dan in Europa, dus een mooie gelegenheid om een ringetje aan te schaffen.
Ook zijn we die dag bij een orchideeen kwekerij geweest. Bloemen in de mooiste kleuren. Nou houden we daar niet echt van; we zullen maar zeggen dat de ijsjes in ieder geval goed smaakten.
De avond dat we in Chiang Mai aankwamen zijn we naar de Night Market gegaan met z'n 2-en. In een hele aparte taxi heen en terug in een tjoektjoek (of hoet je dat ook schrijven mag..)
We hebben daar een zijden kimono aan laten meten die we nu net op hebben gehaald. Erg mooi, goede kleuren hebben we uitgezocht. Blij mee dus.
Vandaag hebben we een korte dag qua vulling gehad, We konden uitslapen tot 8 uur (dat is wel eens half 6 geweest, dus wij blij...) en zijn toen naar een tempel gegaan hier op een berg. Mooie foto's kunnen maken en mooi uizicht over de stad.
Bij terugkomst in het hotel lekker aan het zwembad gelegen en om half 5 vertrokken naar de stad. Daar kregen we met z'm allen een thaise massage van 2 uur lang. Het was heerlijk, zo voorbij, dus het zal de laatste wel niet zijn geweest voor de vakantie.
We gaan zo naar een engelse pub (of iets wat er voor door moet gaan) ff wat drinken met 2 andere stellen. Morgen vertrekken we voor 3 nachten de bergen in richting de langnekstammen. De 4e nacht na komende nacht zijn we hier nog even terug om de volgende dag (maandag als het goed is) met de nachttrein van Chiang Mai naar Bangkok te vertrekken. Schijn een hele belevenis te zijn.
Als we aankomen in Bangkok worden we meteen doorgebracht naar Hua Hin. Dat is aan het strand. Daar blijven we nog 3 nachten voor we weer naar nederland vertrekken.
Zaterdag de 29e vliegen we, zondag de 30e rond 9 uur in de ochtend weer op schiphol.
Daar denken we voorlopig maar niet aan, de tijd gaat veel te snel ineens als je zoveel ziet en beleefd.

Bedankt weer allemaal voor jullie reacties, leuk om eea te horen.
We houden het hier even bij, berichten jullie vanzelf wel weer. Geen bericht is in ieder geval goed bericht.......
Tot gauw, Liefs, Dick & Irene

p.s. bijgaand nog 2 foto's (van google) van het Songkran festival (Boeddistisch nieuwjaar......)
Toedeloe...

• 20 April 2006 - 15:34

Joke En Ben:

Hoi
    Niet te veel kopen he want dat moet straks allemaal weer op marktplatz.nl. Wij zijn jaloers en hopen ook nog wel eens zo'n reis te maken Thailand staat bovenaan . Want ik wil zeker naar de olifanten.Hier is alles goed Hard werken en veel trainen.
    We hebben weer veel bijtekletsen als jullie terug zijn.

Lieve groetjes

• 20 April 2006 - 15:35

Klara:

hallo Dickie en Vosje drie.Wat een belevenissen weer,het reis verslagis super van de week zei iemand dat ze je het hoorde vertellen .Die olifanten lijkt mij helemaal super(misschien een beetje jaloers aan deze kant).Fijn dat jullie zo genieten,alleen niet van die rare drankjes. De temperatuur wordt hier ook iets betermaar nog lang geen 20.ik ga zo eten doe nog even zuurkool!
    groeten weer van ons en geniet nog maar fijn verder pa en ma Vos doei doei!

• 20 April 2006 - 16:58

Marco,Jeanette En Kids:

hoi Dick en Irene,
    Leuke verslagen allemaal!Jullie beleven genoeg.En een massage op z'n tijd is ook niet verkeerd.Nog veel plezier verder!!groetjes,Jeanette

• 20 April 2006 - 19:39

De Jongh-ones:

Heey Dick en Ireen,

Leuk jullie verhalen te lezen. Mijn ouders waren net zo enthousiast. Geniet er maar lekker van en we horen de (sterke) verhalen wel de 12e mei.

Groetjes

KaRo

• 21 April 2006 - 18:18

Cora:

Hoi
    Volg met belangstelling jullie reis. Gaaf he die olifantensafari! mooie natuur! Jullie krijgen nu nog een prachtig gedeelte! groetjes Cora/Wim Jongh

• 21 April 2006 - 19:52

Anja En Peter:

Jullie beleven in iedergeval heel wat! Die slang\schorpioen jenever lijkt mij wat heftig is dit de Thaise variant op de TeQuilla met worm of zo haha. Hua Hin schijnt geweldig mooi te zijn!!
    Daar heb ik me wel eens lekker op gemaakt in de reisgidsen. Laten we hopen dat het echt zo is. Geniet van de massages ( oo heerlijk) Jullie verlangen vast wel terug naar ons luxe resort in Herpen met de culinaire leverworst met mosterd!! ( Ik zeg rrrrrrotoppppp)

Groetjes Anja