druk druk druk! - Reisverslag uit Andel, Nederland van Dick en Irene Rooij - WaarBenJij.nu druk druk druk! - Reisverslag uit Andel, Nederland van Dick en Irene Rooij - WaarBenJij.nu

druk druk druk!

Door: dick en irene

Blijf op de hoogte en volg Dick en Irene

06 December 2006 | Nederland, Andel

Hallo allemaal,
Hier weer eens een berichtje uit het altijd pittoreske Andel. We zitten nog steeds prima hier, met deze herfstige wind die om het huisje waait blijft het vakantiegevoel gelukkig een beetje behouden.
Onze site heeft al over de 10.000 pagevieuws, en dat is leuk om te zien. Voor onze vaste lezers werd het dus weer tijd voor een berichtje.
Wat werk betreft gaat alles zijn gangetje. Dick heeft het druk zoals altijd aan het einde ven het jaar, maar telt bijna dagelijks de dagen dat hij nog moet werken. Is er echt aan toe om de wijde wereld in te trekken.
Ik heb het erg druk met school. Er moet over een week weer een groot project ingeleverd en gepresenteerd worden, maar dankzij de inspanningen van mijn lieftallige medestudenten Anne en Anja, en mijzelf natuurlijk, liggen we voor op schema en gaat het prima zo. We doen er moet ik zeggen ook er hard ons best voor, streven naar een mooi eindresultaat....
Komt goed.
Over een maandje begin ik op mijn volgende afdeling, zal weer heel anders zijn dan ik tot nu toe heb gezien, maar dat is ook de bedoeling erachter.
Ik zit eigenlijk wel prima hier, ben na een maand of 3 gewend, leuke collega's en een leuke manier van werken, maar goed, ik kon niet blijven. (dat had ik wel lekker gevonden, weer een nieuwe afdeling en een andere manier van werken kost toch steeds weer energie...)
Met Corine, Marieke en Nancy ga ik afstuderen. We zijn nu rustig aan het zoeken naar een project waar we aan kunnen werken. Januari zullen we starten, dus we hebben nog even de tijd.
We hebben het verder erg druk, ook met echt leuke dingen. Feestjes, concert van de Dijk vorige week donderdag, etentjes , hardlopen van dick in Nijmegen met daaraan vast zoals altijd een lekker etentje met de Spiridonners, en ga zo maar door.
Ook zijn we de laatste weken meer en meer bezig met het bedenken wat we voor de reis moeten regelen; bankpassen, paspoorten, abonnementen opzeggen, bezoekje aan de tandarts, offertes voor de transmongolie-express aanvragen. Ook moet de notaris geregeld worden omdat zuslief Heidy de honneurs waarneemt tijdens onze afwezigheid. Goed rondbellen is erg belangrijk. Zo'n notarieel papier kost bij de ene 220 euro en bij de andere notaris 90 euro... Oplichters....
Ook gaan we 28-12 naar MEDITELopREIS. Die verzorgen de vaccinaties die dan 100% vergoed worden door Zilveren Kruis. Nou ja, 100%? Een aantal (dure) vaccinaties zitten niet in dat pakket (nergens trouwens) dus zullen we toch voor een kleine 600 eurie samen zelf moeten betalen (grrr) Tja, je moet er wat voor over hebben.
Verder speelt qua preventie ook het Malaria-verhaal.
Het zal er op neer komen dat Lariam het aanbevolen middel wordt om tegen Malaria te gebruiken. Ik ben er niet zo happig op moet ik zeggen. De bijwerkingen (toch wel veel voorkomende zaken als achterdocht, depressie en zelfs psychose) zorgen hiervoor.
Qua kosten is Lariam wel de goedkoopste; rond de 1,90 per stuk, 1x per week te slikken, tegenover andere tabletten die 1 of 2x daags ingenomen moeten worden en dan nog duurder zijn per stuk. Tja, we zullen eens goed met die arts van MEDITEL gaan praten over de voors- en tegens.
Hoe het komt dat we nu ineens meer bezig zijn met de "voorbereidingen" weten we zelf eigenlijk niet.
We zijn nu ruim 11 maanden na ons besluit om te gaan, dat waren toch rumoerige tijden (huis verkopen, verhuizen etc.).
We beseffen dat we morgen over 7 maanden Nederland gaan verlaten, en hoewel 7 maanden toch nog wel lang is, schiet het voor ons erg op.
Na kerst en oud en nieuw is het dus nog maar 6 maanden, het vliegt allemaal voorbij.
In de week na kerst hebben we samen vrij, dan dus die vaccinaties enzo. Ook willen we langs een outdoor-zaak gaan, kijken naar handigheidjes die we nodig hebben voor we vertrekken. Ik denk dat het 'ZWERFKEI" in Woerden wordt. Dat is een grote zaak waar ze van alles hebben.
We hebben ook al zitten denken of we op 1 of anderen manier geen sponsoren kunnen werven of eventueel tegen vergoeding onze reisverslagen in een krant of tijdschrift kunnen plaatsen. Zou wel leuk zijn ook vinden wij en als het iets oplevert???
We zullen de komende tijd verder gaan onderzoeken wat hierin de mogelijkheden zijn.Enne, wie een goed idee heeft...laat maar weten.
Ook kijken we erg uit naar ons afscheidsfeest; zaterdag 30 juni. De muziek is geregeld. Dat is toch een van de belangrijkste dingen.... We gaan er een mega-feest van te maken, dus voor degenen die komen; hou zondag 1-7 tot een uur of vier in de middag vrij, kan je nog ff bijkomen....hahahaha.

Nou, dit was het weer zo'n beetje.
Ik hoop dat ik jullie weer een beetje bijgepraat heb.
Tot het volgende bericht allemaal!!!!

Liefs, Dickie & Ireentje

• 06 December 2006 - 20:52

Margreet Bos:

fijn dat jullie zo druk zijn met de voorbereidingen van de reis, want dan kan je alvast fanatiek genieten van de voorpret

• 07 December 2006 - 07:49

Klara:

Nou nou,je hebt weer heel wat te vertellen.Wat een drukte,geniet er maar heel erg van.Die feesjes daar hebben jullie wel wat mee.Nu nog even guur weer volgend jaar misschien puffend heet.Hier verder weinig te melden,ik ga weer regelmatig kijken naar alle reacties van iedereen, dat vind ik ook al een feestje.Groeten ma.

• 11 December 2006 - 14:45

Nel Mulders:

Hee beste mensen. Ik ben de moeder van Marieke en schoonma van Christ die inmiddels 5maanden onderweg zijn.Als jullie het net zo geweldig hebben dan zij dan hoef je nergens spijt van te hebben. Ik zag jullie adres bij hun op de side en was gewoon nieuwsgierig naar jullie. Het advies wat ik kan geven is ga op zoveel mogelijk plaatsen shoppen want er zit ontzettend veel verschil in prijzen van vaccinaties, verzekeringen ed. Ook van de voorbereidingen kun je al volop genieten. Hele fijne tijd daarmee en alvast prettige feestdagen en een heel fijn 2007.
    gr. Nel.