nog 29 weken voor vertrek - Reisverslag uit Andel, Nederland van Dick en Irene Rooij - WaarBenJij.nu nog 29 weken voor vertrek - Reisverslag uit Andel, Nederland van Dick en Irene Rooij - WaarBenJij.nu

nog 29 weken voor vertrek

Door: dick en irene

Blijf op de hoogte en volg Dick en Irene

17 December 2006 | Nederland, Andel

Hallo allemaal,

ik heb weer eens zitten tellen; nog 29 weken voor vertrek, dick werkt nog 125 dagen, dus ik ook ongeveer met mijn schoolactiviteiten erbij. 125, niet veel toch?
We hebben nog het e.e.a. uitgezocht op internet wat betreft onze reis; dat is toch fijn, dat je kan kijken wat en hoe andere globetrotters hebben gedaan voordat zij vertrokken.
We zijn naar Den Bosch geweest en hebben daar wat spullen gekocht; hoofdlapjes, telescopische wandelstokken (in de aanbieding bij Perry Sport, dus dat scheelde flink) en ook hebben we geinvesteerd in, jawel SOKKEN.
We hebben allebei 5 paar sokken gekocht van Falke. Die zijn bij koud en warm weer ideaal om te dragen. We hopen met die 5 paar p.p. een heel eind te komen. Tja, we moeten toch nadenken wat we in onze rugzakken mee kunnen nemen. Als ik de paklijsten zie die andere mensen hebben, dan vraag ik me af: hoe krijgen we dat in die rugzakken, maar goed, daar zullen we dus creatief in moeten zijn.
Er is nog een doorbraak.... We gaan op paardrijles. We willen in mongolie op die beestjes stappen, maar ook in Australie en Midden/Zuid Amerika zijn er mogelijkheden genoeg om te rijden. Een beetje ervaring is dan nooit weg. We hebben een manege in Kaatsheuvel benadert voor lessen.
In de kerst"vakantie" zullen we beginnen. Eerst samen 2x een half uur prive-les en daarna wat groepslessen, 1x per week.
Als we het leuk vinden, dan blijven we het gewoon doen. Ik zie het wel zitten, Dick is nog wat huiverig, die heeft het al een paar dagen over Bonfire en Salinero..... (die komen volgens mijn van een heel andere stal, maar goed).
Ook hebben we informatie opgezocht over o.a. wildlife projecten en cursussen spaans in verschillende landen. Er worden hele pakketten aangeboden, maar die zijn nogal prijzig en niet handig om hier al te boeken. We weten natuurlijk nog niet wanneer we waar zullen zijn, vandaar.
Het lijkt me we leuk om de reis opzich meer invulling te geven, wat afwisseling in het oh zo vermoeiende reizen...
Nou, dit was het weer zo'n beetje.
Als ik weer wat te vertellen heb, dan meld ik me weer.
Geniet van deze (soms)zonnige decemberdagen tot gauw,

Liefs, Dick en Irene

  • 17 December 2006 - 12:13

    Klara:

    Oo Dikkie op een beestje, wordt dat zweten? Stuur er ons een prentje van,ook van je zelf Irene, valt er waar schijnlijk iets te lachen!Wel spannend allemaal.Veel genoegen met alle veddere voorbereidingen en sterkte met alle prikjes die nog komen.MA en Pa.

  • 17 December 2006 - 15:52

    Pa De Rooij:

    je moet natuurlijk beginnen op een hobbelpaard,dan op een ezel daarna pas op een echt paard.Begrepen?

  • 17 December 2006 - 18:59

    Margreet Bos:

    heerlijk zeg dat jullie reis al bijna begint
    niet alleen fijn voor jullie, maar ook voor mij, want ik geniet indirekt zeer fanatiek mee
    ik mis het backpacken namelijk iedere dag
    geweldig plan dat jullie gaan leren paardrijden
    dat is een te gekke sport en in Mongolie inderdaad ongeveer noodzakelijk

  • 17 December 2006 - 20:33

    Dick En Irene:

    Te leen gevraagd: Hobbelpaard (orders pa de rooij!!!)
    Misschien inderdaad wel slim..

  • 18 December 2006 - 10:51

    Anneke:

    hee.... paardrijles??? lachen joh!!! jullie zijn intussen al een heel eind met de voorbereiding lijkt me zo... succes... zorg dat ze niet op hol slaan he!!! liefs an

  • 19 December 2006 - 23:15

    Anton Timmers:

    Fijne feestdagen allemaal!!

  • 29 December 2006 - 11:18

    Margreet Bos:

    geweldig idee dat julle gaan paardrijden
    het is een heerlijke sport en dat moet je in Mongolie inderdaad zeker kunnen
    veel plezier gewenst

  • 29 December 2006 - 11:50

    Nadine:

    Met al je verhalen kun je heerlijk wegdromen en dan ben je nog niet eens vertrokken!


  • 29 December 2006 - 12:33

    Coby Van Loon:

    Hoi Dick en Irene. Het wordt nu wel echt spannend voor jullie, nu kun je zeggen :dit jaar gaan we onze wereldreis maken. Heel veel geluk en een goede gezondheid in 2007. Groeten van Kees en Coby van Loon.

  • 29 December 2006 - 15:09

    Natas:

    Hu Peerd!

    Kijk gerust uit op de dieren, want mijn collega Angela zit thuis met een enkelfractuur en onderbeenfractuur!!
    Ik zou zeggen, begin op een Shetlander, dan kan je stukje meelopen, hahahahaha

    Geintje, lijkt me superleuk paardrijden, en vooral in die gebieden.

    Fijne jaarwisseling met de pa's en de ma's!

    Groetjes, Natas

  • 29 December 2006 - 22:32

    Klara:

    Leuke reacties allemaal, we genieten er van mee!
    Ma vos

  • 31 December 2006 - 09:10

    Anneke:

    hee luitjes!!!!! een hele prettige jaarwisseling!!!!!!!!!!!
    liefs an

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Dick en Irene

'Qua Patet Orbis' (zo wijd de wereld strekt) Dit was hoe we ons voorstelden voor we aan onze reis over (een deel) van de wereld begonnen... Wij zijn Dick en Irene. We hebben begin 2006 besloten dat we een wereldreis willen maken. Sindsdien hebben we veel tijd aan de voorbereidingen besteed. We hebben een globale route gepland en zijn ons gaan inlezen in boeken en op websites van andere globetrotters. Als je vragen hebt, reageer gerust. Dit kan via de website op via dick.irene@gmail.com Groetjes, Dick en Irene

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 290
Totaal aantal bezoekers 313531

Voorgaande reizen:

16 September 2011 - 09 Oktober 2011

We mogen weer...

18 April 2010 - 25 April 2010

Irene gaat klaslokalen bouwen in Zuid Afrika!

09 Oktober 2009 - 01 November 2009

En daar gingen we weer...

07 Juli 2007 - 04 Oktober 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: