informatie en voorbereidingen - Reisverslag uit Andel, Nederland van Dick en Irene Rooij - WaarBenJij.nu informatie en voorbereidingen - Reisverslag uit Andel, Nederland van Dick en Irene Rooij - WaarBenJij.nu

informatie en voorbereidingen

Door: dick en irene

Blijf op de hoogte en volg Dick en Irene

14 Januari 2007 | Nederland, Andel

Hallo allemaal,

Hier weer een berichtje uit Andel.
Gisteren naar de vakantiebeurs in Utrecht geweest. We gingen op pad met een aantal specifieke vragen over bepaalde landen of voor bepaalde reisaanbieders. Verder was het natuurlijk heel leuk om concreet info te zoeken over landen die we het eerste gedeelte van de reis zullen gaan bezoeken.
Praatje hier, praatje daar, engels oefenen met Nepalezen, jaja, dat is lachen.
We hebben ook nog wat aankopen gedaan bij JOHO. Die gasten hebben alles en weten veel, kunnen je dus goed adviseren over van alles en nog wat. We hebben nu ook de 1e lonely planet in huis, dus kunnen we ook met lezen al wat engels oefenen. We moeten er nog inkomen hoor, maar goed, we hebben nog even de tijd.
We kregen bij joho 10% beurskorting op de spullen, en omdat we nogal wat kochten, nog 7 eurie extra korting EN wat zinnige en minder zinnige spullen (die konden ze toch niet kwijt natuurlijk). We waren er in ieder geval wel blij mee.
Ook hebben we de 1e "gezondheidsboekjes" in huis. We hebben besloten om geen EHBO cursus te doen, dus de tijd en moeite die we daarmee uitsparen investeren we dus nu in de boekjes. Lezen over malaria,noodmedicatie tegen malaria, spinnen-en slangenbeten etc. Hopelijk hebben we het allemaal niet nodig, maar de boekjes zijn klein en dus handig om mee te nemen.
Binnenkort gaan we starten met onze proefdosis Lariam (tegen malaria). Sommige mensen hebben last van bijwerkingen die niet gering kunnen zijn. (dit kan m.n. een psychologische zaak zijn; als je denkt dat je bijwerkingen krijgt, dan krijg je ze ook).
Door thuis te gaan "proefslikken" wordt duidelijk of je er wel of niet tegen kan.
De geringe bijwerkingen zijn nog wel om mee te leven en worden veelal na langer gebruik minder, maar er worden ook klachten als depressies en halluncinaties beschreven. Daar zitten we niet echt op te wachten natuurlijk.
Echter, we kunnen niet zonder lariam. Het is het enige middel dat voor een langere tijd kan worden ingenomen. Andere middelen mogen bijvoorbeeld max. 1 maand gebruikt worden en zijn ook vele malen duurder.
We laten het wel weten als we gaan "testen". Als we gek gaan doen...... nou ja, we zullen zien!

We duiken nu weer verder in de boeken en struinen internet weer verder af. Maken er maar een rustig dagje van. (beetje lui zelfs "alsof we al op reis zijn" zei Dick)

Tot het volgende berichtje weer.

Groetjes Dick en Irene

• 14 Januari 2007 - 11:31

Heidi:

He Andel,
    Lariam zal voor jullie wel meevallen, hallucineren kan ook best leuk zijn toch en jullie zijn niet echt de typjes voor depressie. Zeker niet met jullie vooruitzicht en een beetje buikpijn hebben we allemaal weleens. Gezellig om steeds je enthousiaste berichtjes te lezen.
    Dikke kus vanuit Lith

• 14 Januari 2007 - 13:09

Klara:

Je bent weer heerlik concreet,Ik moest nog even denken aan de keer dat wij mee geweest zijn .Ik maar sjouwen met alle volders die maar tektijgen waren,(leuk toch als je zonder veel geld uit te geven al kan geneiten)Geniet van de verdere voor bereiding! Ma.

• 14 Januari 2007 - 15:54

Christa:

Even over Lariam, wij zijn ook geen depressie types etc. Maar na de 3 jaar Lariam begon bij mijn man het schrikeffect. Als ik hem aanraakte om iets te laten zien dan schrok hij al. Daarna hebben we besloten geen Lariam en uberhaupt geen malaria tabletten meer te slikken in goed overleg met de ggd. Vraag eens aan artsen die op reis zijn ze slikken nooit anti malaria. Voor ons was er 12 jaar terug geen andere keuze dan Lariam maar tegewoordig is er ook Malarone en wij hebben hier goede berichten over gehoord. Weeg e.e.a. nog eens af. En wij hebben de eerste jaren ook echt geen last gehad van Lariam maar het blijft een onprettig middel.
    Tijdens onze reizen wordt ook altijd anti malaria geadviseerd maar inmiddels weten we dat alleen in Africa Malaria tropical heerst en dat is de enige dodelijke variant dus daar wel slikken natuurlijk.

Heel veel voorpret nog en ik blijf jullie volgen.

Groetjes Christa

• 14 Januari 2007 - 18:12

Coby Van Loon:

Het gaat nu wel heel erg echt worden hoor. De voorbereiding is nu echt begonnen. Hopelijk gaat het goed met de pillen.

• 14 Januari 2007 - 23:12

Margreet:

heerlijk dat jullie zo genieten van de voorpret
    ik heb een aantal lonely planets die jullie wel mogen lenen als jullie willen

• 16 Januari 2007 - 14:57

Pa De Rooij:

Fijn he al die folders en boekjes.Hadden ze op die beurs ook stokpaardjes,of gaven ze die niet weg
    Het is een middel wat je altijd kunt gebruiken.
    Ik ben er zelf ook erg aan gehecht.Succes.

• 21 Januari 2007 - 12:02

Hanneke En Andrea:

Jaja alles komt steeds dichterbij.
    Wel spannend en leuk om alle informatie bij elkaar te sprokkelen. Veel sukses met slikken en we horen het zeer zeker wel.
    Liefs van ons.

• 24 Januari 2007 - 08:56

Guido:

Ik lees net dat jullie beginnen met een proefdosis Lariam. Naar welke landen gaan jullie eerst? Het is namelijk vaak ook mogelijk om ter plekke anti-malaria pillen te kopen. Dat is vaak veel goedkoper. Bovendien zijn deze pillen slecht voor je gezondheid en mag je ze niet al te lang achter elkaar gebruiken. Mijn advies luidt: Begin pas met die pillen als je in een gebied komt waar het mogelijk heerst.