en het gaat maar door... - Reisverslag uit Andel, Nederland van Dick en Irene Rooij - WaarBenJij.nu en het gaat maar door... - Reisverslag uit Andel, Nederland van Dick en Irene Rooij - WaarBenJij.nu

en het gaat maar door...

Door: dick en irene

Blijf op de hoogte en volg Dick en Irene

24 Januari 2007 | Nederland, Andel

Hallo allemaal,

Hier nog maar een berichtje uit Andel.
Vandaag Olav gaan bezoeken, de jongste telg van Karin en Robert. Flinke kerel al moet ik zeggen; wat lief... Hij doet het ook goed, dus dat is mooi. Goede start dus...

Verder nog vergeten te melden dat we vorige week hebben gehoord dat onze auto's al verkocht zijn, per juli dan. Aan de garage die ze altijd in onderhoud heeft. We zijn er blij mee, kunnen bijna tot "de laatste dag" blijven rijden. Dat is altijd makkelijk.

Verder is vandaag de aanvraag voor de transmongolie-express officieel gemaakt. Zo'n 3 maanden voor vertrek, dus begin april, horen we of we de zit/slaapplaatsen daadwerkelijk toegewezen krijgen.
Het is natuurlijk hoogseizoen, maar i.p zijn we er op tijd bij.

Verder is dick nog op jacht geweest naar bijzondere expedities.
Zo kan je in een 32 weekse tocht van zuid naar noord afrika met een overland-truck van Dragoman (engelse maatschappij).
Omdat het in Afrika (het continent) niet altijd gemakkelijk is om zelf van alles veilig te regelen, is dit misschien een goed idee. We zoeken het verder uit.

Verder hebben we informatie van een rederij
www.barkeuropa.com (neem gerust een kijkje) Zij verzorgen zeilreizen van Argentinie naar Antartica en terug. Dit was waar we voor gingen in het begin. zo'n 20-30 dagen op zee, en antartica ontdekken.
Na wat doorzoeken kwamen we op een zeilreis van Argentinie via Antartica naar Kaapstad. In totaal 53 dagen.
Helaas helaas, alleen de data voor het jaar 2007-2008 zijn nog maar bekend, en nog niet voor 2009 -2010. Dat is het winterseizoen in Europa, zomerseizoen in de zuidelijke streken, wanneer ze gaan.
We hebben wel bevestigd gekregen dat wij de 1e personen zijn die benadert zullen worden wanneer bekend is dat de toch gaat plaatsvinden.
Je bent met 50 mensen "gast" aan boord en zo'n 10 man personeel. Dit lijkt ons echt een supergave trip, leren zeilen aan boord van een schip uit jaar 1911, thuishaven Scheveningen, lengte 56 mtr, breedte 7,4 mtr. Verder is het zeiloppervlak 1250m2.
Dat is nogal wat allemaal.
waar we zitten? dat kan op het moment van varen gevolgd worden op de website van www.barkeuropa.com .
Nou, wat willen we nog meer.
Alles gaat steeds vastere vormen aannemen, leuk leuk leuk.
We tellen nog steeds af, gaan nog wat spullen kopen; nieuw schoenen e.d. tja, we houden onszelf er wel mee bezig.

Dit was de update weer.
Tot de volgende keer.

Doei, Dick en Irene

  • 24 Januari 2007 - 19:39

    An:

    hee, hier je colega, zeg...als er een derde persoon mee mag.. pik mij dan eruit!!!!! liefs an

  • 24 Januari 2007 - 19:45

    Natasja:

    Geweldig al die plannen en trips, vooral Antartica lijkt me een ervaring die boven alles uit zal steigen!!
    Blijf updaten, het is ontzettend leuk om te lezen.
    Wij gaan deze zomer naar Toscane, oke iets andere koek, maar ik verheug me er al zeker op!!
    groetjes weer!

  • 24 Januari 2007 - 20:50

    Klara:

    Het gaat maar door,het ziet er super uit.We hopen voor jullie dat het dat ook wordt!!Ma.

  • 24 Januari 2007 - 22:03

    Margreet:

    ik heb jullie nog nooit ontmoet en ken jullie dus nog niet echt, maar zoals ik jullie heb leren kennen lijkt het me een beter idee dat jullie toch zelfstandig backpackend door Afrika gaan en niet met zo'n overland truck, want dan zit je volledig vast aan hun reis programma en als je zelfstandig backpackd kan je lekker elk moment doen waar je zelf zin in hebt
    en het is prima te doen hoor zelfstandig backpacken door Afrika
    ik heb het zelfs in mijn eentje gedaan

  • 25 Januari 2007 - 12:56

    Talitha:

    Hey, echt super gaaf!!! We spanned allemaal. Heel veel succes nog!! We spreken elkaar snel weer!

  • 25 Januari 2007 - 17:18

    Klara:

    Hallo daar.Gehoord dat er op de grote reis misschien gevaren wordt en Dick wel zou willen navigeren,wij hebben nog wel een mio ter leen!Is het gelukt met de schoenen?gr. ma Vos.

  • 26 Januari 2007 - 13:40

    Irene:

    niet gelukt met de schoenen bij mij. dick heeft hele mooie.
    We zoeken gewoon verder, hebben nog even de tijd.
    Doei, Irene

  • 28 Januari 2007 - 08:29

    Elma & Sjon:

    Niet teveel kopen! Onderweg genoeg te koop, voor minder geld, en je hoeft het niet mee te sjouwen.
    Antarctica is fantastisch. Ja, we zien en horen veel op tv over dat prachtige continent. We hebben de uitvalsbasis voor Antarctica niet voor niks hier in NZ, 5 minuten verderop op het vliegveld.
    Vorige week hartstikke jaloers op Sir Ed Hillary en Hellen Clark, die vierden er het 50 jarige jubileum van Scott Base. Mocht niet mee en straks met jullie vast ook niet. Maarruh ... hier kunnen jullie zeker een voorproefje nemen in het Antarctica Centrum, inclusief pinguins kijken.

  • 31 Januari 2007 - 09:43

    Manel:

    Hee Irene en Dick. Weer eens een keer op jullie side gekeken hoever jullie met de plannen zijn. Gaat opschieten he? En het komt helemaal goed. Jullie hebben goede data,s voor vertrek uitgekozen. 7 juli is Marieke haar verjaardag en 10 aug. als jullie in China aankomen is mijn verjaardag.Ik vond het wel toeval. Kunnen we jullie ook niet vergeten. Ik ben benieuwd of Marieke dan terug is. Ze hebben het zo naar hun zin, terwijl ik nu het gevoel heb , nu ze in Nieuw Zeeland zitten dat ze zo thuis komen. Beetje idiote gedachte, toch? Hee, veel plezier met de voorbereidingen en ik blijf jullie volgen. Gr.

  • 31 Januari 2007 - 16:25

    Irene:

    Hallo Ma Nel,
    Het 'toeval' wil dat ik ook op 7 juli jarig ben, dubbel toeval dus, 2 globetrotters, 2x 7 juli.
    Het is zo dat ik op 6 juli mijn diploma HBO-V ga halen (ga ik nog steeds van uit, net met afstuderen begonnen) Omdat dit jaar alle 7-ens, 7-7-07 wel heel mooi is (hoezo symboliek??) leek het mij een prima start van mijn 32e levensjaar (ik ben een 1975-er dus).
    We lossen chris en marieke ook goed af he?? zijn wij net weg, komen zij terug..
    Leuk in ieder geval dat je ons blijft volgen. Misschien een hart onder de riem van moeder Klara steken (die krijgt het nu wel hoor..) wie weet, lotgenotencontact???
    De groetjes weer en tot de volgende keer.
    Doei, Irene

  • 31 Januari 2007 - 17:49

    Klara:

    Leuk dat moeder Nel ook regelmatig reageerd.Wie weet kan zij mij metertijd wat tips geven als jullie ver weg zijn.Voor haar kinders gaat het al opschieten,hoewel zij laats mee deelde dat het tweede deel gevoelsmatig toch wel langer duurt,ik zou zeggen sterkte met het laatste deel.
    Ma Vos

  • 31 Januari 2007 - 18:13

    Heidy:

    Hallo daar,

    Druk druk druk hebben jullie het met alle voorbereidingen.( Beetje werken en leren tussendoor mag de pret niet drukken ) Hoewel je al veel hebt verteld aan de telefoon ook ff een berichtje op de site van ons.

    Arjan is weer thuis uit Wales, dus mijn wereldreiziger is voor lopig weer in de buurt.
    Nu aan jullie de beurt....!!!!

    Kus, Heidy

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Dick en Irene

'Qua Patet Orbis' (zo wijd de wereld strekt) Dit was hoe we ons voorstelden voor we aan onze reis over (een deel) van de wereld begonnen... Wij zijn Dick en Irene. We hebben begin 2006 besloten dat we een wereldreis willen maken. Sindsdien hebben we veel tijd aan de voorbereidingen besteed. We hebben een globale route gepland en zijn ons gaan inlezen in boeken en op websites van andere globetrotters. Als je vragen hebt, reageer gerust. Dit kan via de website op via dick.irene@gmail.com Groetjes, Dick en Irene

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 283
Totaal aantal bezoekers 313561

Voorgaande reizen:

16 September 2011 - 09 Oktober 2011

We mogen weer...

18 April 2010 - 25 April 2010

Irene gaat klaslokalen bouwen in Zuid Afrika!

09 Oktober 2009 - 01 November 2009

En daar gingen we weer...

07 Juli 2007 - 04 Oktober 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: