met hetzelfde gemak stop je het in je rugzak!!! - Reisverslag uit Andel, Nederland van Dick en Irene Rooij - WaarBenJij.nu met hetzelfde gemak stop je het in je rugzak!!! - Reisverslag uit Andel, Nederland van Dick en Irene Rooij - WaarBenJij.nu

met hetzelfde gemak stop je het in je rugzak!!!

Door: dick en irene

Blijf op de hoogte en volg Dick en Irene

14 April 2007 | Nederland, Andel

Hallo allemaal.
Hier weer een berichtje uit het haast zomerse Ael…
We vorderen gestaag met de voorbereidingen voor de reis.
Vorige week de visa- aanvragen opgestuurd en donderdag zijn we naar de GGD geweest voor een mantoux-test (om te kijken of
Je TBC hebt). Rottig spulletje werd geïnjecteerd, maar na een paar uur wat het “bultje” al verdwenen. Een goed teken dus.
Maandagmorgen moeten we het “af laten lezen”, en als het dan inderdaad negatief bevonden wordt (geen TBC onder de leden) dan krijgen we een BCG-injectie. Dit is het vaccin tegen TBC. Het wordt aangeraden te nemen wanneer je langer dan 3 maanden naar gebieden gaat waar je veel met de plaatselijke bevolking in aanraking komt. Dat is dus voor ons van toepassing. Het vaccin helpt in 50% van de gevallen tegen tuberculose (wat op zich een langdurige bahandeling met zich meebrengt maar je hoeft er niet echt ziek van te zijn, maar het is belangrijker is dat het vooral preventief werkt tegen nare bijverschijnselen van TBC zoals hersenvliesontsteking. En daar zitten we net niet op te wachten.

Vrijdag heb ik met mijn grote zus nog het e.e.a. aan outdoor-spulletjes gekocht. Kleine dingen, zoals bandjes om je slaapzak mee aan je rugzak te binden en dergelijke.
Vandaag, zaterdag, was het dan eindelijk zover.
Vol goede moet zijn we gaan proefpakken; de rugzakken dus.
We hebben alle spullen die we mee willen nemen de huiskamer ingesleurd en zijn gaan kijken wat handig was. En…….. alles past met gemak in de rugzak.. Pfff wij blij. We hebben nog voldoende ruimte over voor het geval we denken dat er nog iets mee moet….

Nou, we kunnen dus echt bijna gaan. Nog 11 weken voordat we ontslag nemen, en dus meteen de volgende dag ons feest geven op 30 juni.
Dan een week afbouwen, auto’s naar de garage, vrienden en familie zien en ons psychisch voorbereiden (voor zover het kan) op wat we gaan ondernemen.
De onderbuikkriebels nemen wel toe. Soms dagen geen last van, dan weer kijken we elkaar aan en zeggen dat het toch wel erg spannend is allemaal.
Dick verwacht de top van het “nerveus” zijn in de laatste weken, ik in de laatste week en de laatste dag (de dag van het vertrek).
Tja, hoe zal het zijn om eenmaal op het vliegveld van Brussel te staan op 7-7-07 en dan inchecken voor de 1e vlucht naar St. Petersburg???? De tijd zal het leren.
Zoals we in de het nieuwsbriefstukje voor de familie de Rooij hebben beschreven:
“Hoewel we er alle twee van overtuigd zijn dat dit is wat we willen doen, samen de wereld rond, alle tijd samen en mooie momenten beleven, betekent het wel dat er zo nu en dan wat onderbuikkriebels voelbaar zijn nu het vertrek in zicht komt.
We zullen vrienden en familie voor lang tijd moeten missen, maar gelukkig heeft iedereen een computer. We kunnen reisverslagen op internet zetten en bellen via de computer zal de kosten beperken, dus hopen we met grote regelmaat contact met Nederland te kunnen onderhouden”.
(april 2007)

Dit is het dan weer voor deze keer.
Geniet allemaal van deze zomerse dagen en we lezen jullie berichtjes wel weer op de site.

Liefs, Dick en Ireentje

  • 14 April 2007 - 14:57

    Coby Van Loon:

    het gaat nu wel heel spannend worden Je kan nu al een beetje aan de warmte wennen.Die kriebels die je hebt is gezonde spanning. Wat gaat de tijd toch snel Zo vertel je het iedereen en nu ga je over wat weekjes al weg.

  • 14 April 2007 - 16:00

    Iris:

    Het wordt nu wel spannend!!
    De kriebels nemen toe!!
    (Ik weet ook niet hoe ik eraan kom :S) Maar ik kan het wel gebruiken!!! Ik vind het leuk voor jullie dat jullie op reis gaan :D Ik vind het leuk dat ik op jullie spullen mag passen. Ik zal er goed op letten, het krijgt een mooi plaatsje in mijn kamer!!
    Natuurlijk wil ik wel even jullie reisverslag hebben!! Dan kan ik het bijhouden!! Veel plezier met de laatste maanden, weken, dagen, uren, minuten, seconden. Veel plezier!!
    Namens Iris, Rik, Wilmy en Ad

  • 14 April 2007 - 20:22

    Klara:

    Ja ja het proefpakken toch maar gewaagd!Fijn dat je wat ruimte over hebt (knap hoor)Leuk dat er fans zijn die op de spulletjes die jullie lief zijn willen passen.lekker warm weekend ,tot de volgende keer.pa en ma Vos.

  • 15 April 2007 - 09:54

    Nadine:

    Toch wel romantisch, samen de wijde wereld in.... (zucht)

  • 15 April 2007 - 14:26

    Marline :

    Het komt al echt dicht bij. Spannend hoor! Ik begrijp die kriebels wel, leuke kriebels.

  • 15 April 2007 - 16:06

    Anja:

    Ja we weten natuulijk allemaal wie je het meest gaat missen, mij natuurlijk ahum haha. Nou ja kan ik in ieder geval wat droge berichtjes sturen, enne vergeet vooral niet te genieten. Want als een ander je er niet op attent maakt dan doe je dat natuurlijk niet he ? haha.

    Nou eerst nog even Tarzan en Scheveningen.Nou je hebt wel de primeur : Peter die op een zaterdagnmiddag vrij neemt!! Heeft tie voor mijn nog nooit gedaan!!!!!!
    Misschien is zijn verstand tergelijk met z'n "haar"bloot gekomen haha.
    Je hebt echteen streepie voor hoor.

    Nu stop ik want iedereen leest natuurlijk weer mee.

    Mensen vergeet ook mij niet te mailen dat ik moet genieten van Tarzan! Anders vergeet ik het misschien stopntaan!

    Groetjes

  • 15 April 2007 - 21:07

    Margreet:

    wat een geluk dat alles in de rugzak pastte
    ik kijk al enorm uit naar al jullie reisverhalen, want ik mis het backpacken echt elke dag, maar gelukkig heb ik toch niks te klagen, want ik heb dit jaar al 15 vakanties gepland

  • 16 April 2007 - 11:43

    Manel:

    Tja eindelijk weer eens een reactie van deze kant. Niet dat ik jullie niet volg hoor met de verhalen over spuiten, visa's en inpakken van de rugzakken. Het klinkt voor mij wel heel bekend. Goed trouwens dat jullie nog wat ruimte over hebben want je weet nu nog niet wat je de laatste dagen van iedereen nog krijgt voor onderweg, geval van nood of dat is ook handig/lekker. Gevolg bij Marieke en Chris was dat ze ook nog ieder een kleine rugzak vol hadden en verschillende plastic tassen. Leuk joh, om ze dan te zien sjouwen. Dus familie en vrienden van Irene en Dick. Jullie weten wat je te doen staat als je wil lachen tijdens hun vertrek.
    Maar alle gekheid op een stokje, ik zal ook blij zijn als het 7 juli is dan duurt het nog ongeveer een hele week en dan zijn de onze weer terug.
    Irene en Dick,even nog veel genieten van alle vrienden en familie en natuurlijk het mooie weer. De groetjes, Nel.

  • 16 April 2007 - 14:17

    Heidy:

    Hallo meis,

    We zijn weer helemaal bij en ook weer wat daagjes dichter bij jullie vertrek.
    1 juli zijn jullie dan ook nog is Koos Werkeloos, maar met een mooi vooruitzicht! Geniet nog maar even van alles sores en rompslomp hier, je zult het nog gaan missen straks.

    Heb je je matrasje al uitgeprobeerd? Nachtje in de tuin geslapen bij de kippen misshien?
    Was in ieder geval ff gezellig vrijdag. Gelukkig hebben we Gordon, Joling en René nog in het vooruizicht samen en gaan we A'dam nog een dagje onveilig maken.

    Groeten van ons en tot snel weer.
    Dikke kusXXX


  • 16 April 2007 - 19:11

    Werkendam:

    Fijndat alles in die pukkel past.
    a.s.zaterdag weer pakken en dan een
    kilometer of 10 gaan lopen,dan weet je ook of er nog meer mee kan.
    succes en het resultaat hoor ik nog wel.

  • 16 April 2007 - 20:13

    Natasja:

    Ik neem op vakantie altijd al teveel mee, dus ik ben trots op jullie hoor!!
    Zolang weg en dan nog plaats over in de rugzak, superrrr

    groetjes, Natas

  • 17 April 2007 - 14:27

    Elly De Vries:

    Beste Dick en Irene. Leuk om al wat over jullie te lezen. Heb het @-mail adres van je vader gekregen.(uitgewisseld op het afscheidsfeest in Waerthove) Ik wens jullie al het goede toe. Zal verder niet schrijven denk ik, maar volg wel jullie verhaal. Succes met pakken! Rob en ik hebben ooit 11 kg. voor 5 1/2 week Thailand in een rugzak gepropt en dat was prima te doen.
    Fijne tijd in ieder geval.
    Groetjes Elly ("nachtzuster in Waerthove"

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Dick en Irene

'Qua Patet Orbis' (zo wijd de wereld strekt) Dit was hoe we ons voorstelden voor we aan onze reis over (een deel) van de wereld begonnen... Wij zijn Dick en Irene. We hebben begin 2006 besloten dat we een wereldreis willen maken. Sindsdien hebben we veel tijd aan de voorbereidingen besteed. We hebben een globale route gepland en zijn ons gaan inlezen in boeken en op websites van andere globetrotters. Als je vragen hebt, reageer gerust. Dit kan via de website op via dick.irene@gmail.com Groetjes, Dick en Irene

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 253
Totaal aantal bezoekers 313489

Voorgaande reizen:

16 September 2011 - 09 Oktober 2011

We mogen weer...

18 April 2010 - 25 April 2010

Irene gaat klaslokalen bouwen in Zuid Afrika!

09 Oktober 2009 - 01 November 2009

En daar gingen we weer...

07 Juli 2007 - 04 Oktober 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: