Roger Waters - Reisverslag uit Andel, Nederland van Dick en Irene Rooij - WaarBenJij.nu Roger Waters - Reisverslag uit Andel, Nederland van Dick en Irene Rooij - WaarBenJij.nu

Roger Waters

Door: dick en irene

Blijf op de hoogte en volg Dick en Irene

06 Mei 2007 | Nederland, Andel

Grootste Zitconcert ooit…

Hallo allemaal,

Hier een berichtje uit het (nog) zonnige Andel.
Gisteravond zijn we met z’n 2-tjes naar het concert van Roger Waters in het Gelredome in Arnhem geweest.
We hadden de verkoop bij ticketservice gemist, dus wachtten we op een laatste verkoop ronde. Die ging donderdagavond van start. Wij naar het GWK in Breda maar helaas, er waren wel zitplaatsen maar niet naast elkaar. Aangezien we dat nou niet het toppunt van gezelligheid vinden, besloten om niets te kopen. Hapje gegeten op de grote markt, nog even naar de Bever Zwerfsport en weer naar huis. Helaas. Toen we thuiskwamen hebben we op www.markplaats.nl gekeken. Veel kaarten, maar vaak maar 1-tje, dus ook niet gedaan.
Vrijdagavond hadden we beet, nou eigenlijk zaterdagochtend heel vroeg. Om 0.05 zagen we dat een jongen in Reuver (Limburg) nog kaarten te koop had. 2 zitplaatsen na elkaar.
Snel ff sms-en en een telefoontje. We hebben de volgende dag in Eindhoven (bij de van der valk langs de snelweg) afgesproken voor een oversteek. Ik moest werken, dus Dick ging er naartoe. Geregeld, ff staan te kletsen en toen weer naar huis.
Toen ik thuiskwam uit het werk zijn we meteen vertrokken. Retourtje Arnhem dus.
Bij het stadion was het erg gezellig. Er liepen heel wat “ouwe” mensen rond. Niet echt verwonderlijk, omdat de muziek toch mensen van 50 a 60 jaar aanspreekt.
De sfeer was goed!!! Om 20.00 uur begon het concert. Het was in 1 woord geweldig. Door de muziek (en misschien ook de gemiddelde leeftijd van de bezoekers) werd het een waar zitconcert. Iedereen netjes op zijn plaats, genieten van de muziek en de (licht) show. Er hing als decor een heel groot scherm achter de band waar de mooiste en lachwekkendste beelden op te zien waren. We hadden stiekem onze fotocamera meegenomen (vakkundig in een rugzakje verstopt). Naast ons zaten moeder en zoon die uit de omgeving van Den Haag kwamen. Gezellig mee zitten kletsen. (moeder had het kaartje van zoon gekregen, alvast voor moederdag…. Goed he?!)
We hebben wat foto’s en filmpjes geschoten, maar er zijn er veel van mislukt. Ondanks de hele goede plaatsten (Vip-tribune, leren stoeltjes, 3e rij, halverwege de lange kant van de tribune) zijn de foto’s niet echt gelukt. We hebben de kleine camera gebruikt. Die kan wel 10 zoomen, maar in het donder en met zoveel lichteffecten zijn de foto’s al snel bewogen. De filmpjes daarentegen gingen helemaal goed. Hier dus wat, niet hele scherpe foto’s….

link foto’s: http://www.mijnalbum.nl/Album=TK8KGFCL

link filmpje: http://www.youtube.com/watch?v=X0Uik44ilmM

Het concert duurde van 20.00 uur tot 22.30, met een pauze van een kwartier (jaja, Roger is ook de jongste niet meer, die moet natuurlijk ff rusten…) Het was dus geweldig. Mooi geluid, quadrafonisch, mooie geluidseffecten, licht en overzwevende varkens waren het resultaat.
Een geslaagde avond!!!

We hebben nog wat concertjes op de agenda. Eind mei de Dijk in de 013, daarna de musical Tarzan in het Scheveningentheater, met zuslief Heidy een dagje Amsterdammen en naar de Toppers. Komt helemaal goed dus. We hebben er zin in. Zo komen we de laatste weken voor vertrek wel door!!!

Tot de volgende keer weer. Liefs, Dick en Irene

• 06 Mei 2007 - 16:31

Klara:

Het feest vieren is dus nog niet voorbij als ik het zo ens bekijk!
    Ma.

• 06 Mei 2007 - 18:07

Natas:

Heej Eirien,

Wanneer gaan jullie naar de Toppers, wij op vrijdag 1 juni.

Zie je dinsdag,
    Natas

• 07 Mei 2007 - 11:28

Manel:

hee irene.Even een reactie op jou vraag, wie is wie? Van links naar rechts;
    Christ=vader van Chris, Ikke en dan Annie=moeder van Chris en Jan=vader van Marieke en ook mijn man.We waren een dagje naar Brussel geweest en daar hoort natuurlijk ook wat kwallen bij, toch?Wat hebben jullie trouwens nog veel cultuur op te snuiven voor je vertrekt. Al die concerten en andere dingen. Volgens mij kun je dat op je wereldreis ook wel, tenminste Chris en Marieke pikken er hier en daar ook wel enkele mee. Wat berichtjes van hun heb je gelijkk hoor. Wij zitten ook te wachten. Hebben al meer dan een week niets gehoord. Weten eigenlijk ook niet goed wat ze op het moment doen en waar of ze zitten.Groetjes.

• 10 Mei 2007 - 09:37

ANJA PEURSEM:

DIE HEBBEN WIJ DUS GEMIST,ROGER WATERS,JAMMER WANT WE ZIJN OOK PINK F.FAN,HEB ER INDERDAAD VEEL POSITIEFS OVER GEHOORD,COLLEGA VAN ME WAS OOK GEWEEST.VORIG JAAR WEL BIJ DE EAGLES GEWEEST.013 VINDT IK SUPER GEZELLIGE LOKATIE VOOR N CONCERT.VORIG JAAR DAAR GEWEEST MET VENICE,GAAN WE EIND MEI WEER NAARTOE,DAN KOMEN ZE IN TIFFANY IN UTRECHT.EN DE DIJK IS NATUURLIJK OOK EEN "DIJK" VAN EEN BAND,DAT WORDT VAST EEN "DIJK" VAN EEN AVOND.HAVE FUN!ANJA

• 11 Mei 2007 - 07:44

Manel:

Hee Ireentje. Niet zo heftig maar ook wel leuk: BZN the final tour en in het voorprogramma: one two. Ach je moet je wel eens aanpassen he? Ik ga ook liever naar Roger, maar ja. gr.