Toch foto's - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van Dick en Irene Rooij - WaarBenJij.nu Toch foto's - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van Dick en Irene Rooij - WaarBenJij.nu

Toch foto's

Door: dick en irene

Blijf op de hoogte en volg Dick en Irene

13 Oktober 2007 | Nepal, Kathmandu

Donderdag 11-10 dag 98:
Een lekker rustig dagje gehad. Na het ontbijt naar d e Pashupatinath Temple geweest. Dit is Nepal's belangrijkste tempel waar ook lijkverbrandingen gedaan worden. De (zogenaamde) heilige mannen lopen er rond om voor geld op de foto te gaan. Verder wassen mensen zich in de heilige Bagmati rivier (het is een klein “Varanasi” in India. Doordat de rivier heilig is (ondanks de vervuiling) worden hier lijkverbrandingen gedaan. “helaas”; niet toen wij er waren. We zullen er in India vast nog wel meer van zien.
Tijdens de terugrit met de taxi probeerde de taxichauffeur ons te belazeren. In plaats van 125 RS (Nepaleese Rupee) wilde hij ineens 200 RS hebben. Altijd gedoe met geld, ik word er behoorlijk moe van op zijn tijd (andere momenten lach ik er gewoon om..) Even stevig uitgelegd dat we gewoon 125 zouden betalen zoals afgesproken en anders helemaal niets. “Dan lopen we gewoon weg en dan halen we de politie”. Nou, daar had hij ook wijnig zin in denk ik, dus zei snel oke oke oke.
's middags hebben we weer geprobeerd om de foto's op internet te krijgen, maar door de langzame verbinding lukt dat niet. We hebben even met pa en ma vos ge-msn't en toen de stroom uitviel (schijn gebruikelijk te zijn voor een uurtje of 1,5 op woensdag en donderdag) besloten om ons te laten masseren.
Rond 19 uur afgesproken met Anne en Bart (de Belgen), Maria en Jon (de Denen) en nog twee belgen. Na het eten (mexicaans) naar Tom en Jerry's waar we nog wat gedronken hebben. Ook hier probeerden ze oplichtpraktijken. Wilden ons laten betalen voor iets wat we niet gedronken hadden (schijnen al snel te doen wanneer je een beetje gaat lachen en het echt gezellig wordt). Gooiden het er toen op dat het van Jon en Maria was, die al weg waren. Maar... die hadden die drankjes niet gedronken en wat ze wel gedonken hadden zelf betaald.. Grrr. Weer geen gezellige sfeer. Nog 1 x (inmiddles 3e keer uitgelegd hoe het zat) en toen gezegd: je doet het nu goed, we betalen “dit” en als je niet accoord bent, dan lopen we weg zonder te betalen. Ineens snapte hij het toen wel!
(er was nog een grote groep zatte scandinaviers, erg aan de wiskey en erg in de bonen.... vraag me af hoeveel zij teveel betaald hebbend hebben op het einden.......)

Vrijdag 12-10 dag 99:
Uitgeslapen, ontbeten bij een “bakker” en daarna wat rondgevraagd over Rafting en een bezoek aan het Chitwan Natuurpark. Uiteindelijk de hele middag op het gemakske mee bezig geweest (prijzen vergelijken). Rond 19 uur met een Engels “afgesproken”, maar we wisten eigenlijk wel dat ze niet zou komen > en dat was ook zo.
Nog even wat gedronken, daarna gaan eten bij Roadhouse (daar waar die ratten rondlopen). Het eten was weer erg lekker. Toen er een grote groep binnen kwam werdt ons verzocht om met ons drankje ergens anders te gaan zitten. Tuurlijk. Dick vroeg nog wel even of we dan korting zouden krijgen.
Ja hoor, zei de ober. Even later, bij het afrekenen, kregen we idd een kortingsvoucher voor 10%. Wij lachen! Doen we volgende keer weer! (nou is 10 %o ver 1100 RS (zo'n 12,20 eurie) niet veel, maar toch...
Op de terugweg nog een terrasje gepikt met live muziek. Gezellig, veel Nepalesen die helemaal uit hun dak gaan en schreeuwen en joelen alsof Nirvana (Curt is dood maar goed) en the Doors zelf aan het spelen zijn, lachen hoor.

Zaterdag 13-10 dag 100:
Vandaag de 100e dag van onze trip. Wat gaat de tijd snel.
We hebben het gevierd door eerst eens ff lekker uit te slapen (alsof dat een uitzondering is).
Verder is er over 100 dagen reizen te zeggen dat het vaak lekker relaxd en mooi is, maar soms ook niet echt vakantie. Slecht eten, ziek zijn, harde bedden (vooral in het begin lastig en pijnlijk, maar het went) lange reisdagen en te warme dagen kunnen hier aan bijdragen.
We vervelen ons niet, kunnen het erg druk hebben met niks doen, prijzen ons nog steeds gelukkig dat we de stap gezet hebben om te vertrekken en de samen wijde wereld te gaan verkennen. We merken zeker wel dat we niet de enigen zijn (en dat wisten we van tevoren ook wel). Zelfs routes komen veel overeen. Natuurlijk zijn de toeristische plekken vaak druk. Waarom zouden wij er wel willen rondkijken en anderen niet. We sluiten ons aan bij Pamela en Richard www.enkeltjebangkok.nl (die al langer dan een jaar weg zijn dat het bijna onmogelijk is om op plekken te komen waar geen toeristen zijn. Misschien, als we naar Vanuatu (ergens in de oceaan “rechs” van Australie en Nieuw Zeeland) gaan, dat het dan wat minder is, maar westerlingen... ze zitten overal!
Al met al, genoeg nog te doen en te zien, een goed tijdverdrijf dat reizen......

Vandaag nog wat souvernirs kopen voor we maandag naar het postkantoor gaan om het teva-spulletje op te halen en een pakket met souvernirs versturen. Ook nog even op de website van buitenlandse zaken kijken of er in India gebieden zijn waar het reizen nu niet aangeraden wordt en kijken of en welke medicijnen we nog nodig kunnen hebben in India (alles om gezond te blijven he!!!)

Tot de volgende keer weer.
Liefs, Dick en Ireentje

p.s. De foto's van de Tibet-Kathmandu trip staan bij het vorige bericht: “even geen foto's”

• 14 Oktober 2007 - 07:05

Margreet:

wat eten ze in Nepal eigenlijk?

• 14 Oktober 2007 - 08:01

Anja Dj & Kids:

het is de afwisseling he - dat vakantie en werken allebei leuk blijven! en als je weer terug bent...geniet er nu maar van!

• 14 Oktober 2007 - 08:57

Hanneke & Andrea:

Ja ja, dat geld hè, afdingen of meer vragen proberen kan geen kwaad maar of het lukt is de vraag, bij jullie dus duidelijk niet. Het gaat dus goed met jullie [:). Maar de 100ste dag alweer. Het lijkt nog niet zolang. Ik ben zo benieuwd waar de westerlingen niet komen dat we dat zeker van jullie horen. Het is hier eindelijk een beetje mooi weer 15 graden en een lekker zonnetje. De herfst gaat heel snel en de bladeren vallen goed naar beneden, maar ik vind het prachtig, een van mijn lievelings seizoenen. Nou ik wens jullie nog een prettige dag en we horen nog. Hanneke, en de groetjes van (Pea)Andrea.

• 14 Oktober 2007 - 09:51

Ma Ea Pa V:

Wat geweldig die foto"s.Leuke kindertjes,mensen die denk ik vewonderd naar de laptop kijken,jullie blij kijkend en er goed uitziend prachtige andere foto"s hier wordt er ook van genotenen de reacties ook weer leuk.Lieve groeten ma.

• 14 Oktober 2007 - 09:55

Heidy:

Hallo jullie daar, ziet er goed uit die foto's. Leuk dat het nu wel gelukt is, krijgen wij ook een mooie impressie.

Jammer dat ze telkens proberen jullie af te zetten, idd niet altijd leuk.
    Tot 10 tellen wil ook wel is helpen.....
    We gaan wel horen hoe de route India gepland zal worden, hou ons op de hoogte.

Groeten vanuit het wederom zonnige Nederland!!!
    Heidy en co. XXXXXXXXXXXX

• 14 Oktober 2007 - 17:03

Carola En Johan:

Heey, lieffies.
    Leuke verhalen weer, ik hoop dat je je antigeur spulletje snel kan halen, want dat is wel nodig, (we hebben ze in China geroken,maar........ poeh)
    Tot snel op skype of email.
    Liefs ons

• 14 Oktober 2007 - 20:08

Elma:

Hu, Vanuatu, de achtertuin van de Kiwis en de Ozzies. En Air NZ heeft net een mooie aanbieding gehad. Helaas dus weer niet alleen met z'n 2-tjes tussen de locals.

• 15 Oktober 2007 - 12:04

David En Eveline:

He globetrotters,

Geweldig al jullie tips! Handig dat jullie ons zo voorgaan....maar geen wandelschoenen aan voor een tocht in Nepal?
    Wij genieten hier in Tibet en gaan jullie net missen in Kathmandu (was volgens afspraak, eerste half jaar!).

Liefs David en Eveline

• 15 Oktober 2007 - 17:17

Dinie:

He Dick en Irene. Joh, wat hebben jullie al weer veel beleefd, gezien en mooie plaatjes gemaakt! Wij zitten al weer "helemaal" in het Nederlandse! Veel plezier nog en gezond de dagen doorkomen! Jullie worden gevolgd! Groetjes Dinie (die van die ballon in Yangshuo!)

• 17 Oktober 2007 - 19:51

ANJA PEURSEM:

OHHH,IK BEN STIKJALOERS,JULLIE HEBBEN DE MNT EVEREST INT ECHIE GEZIEN!