eindelijk..... Warmmmmm - Reisverslag uit Airlie Beach, Australië van Dick en Irene Rooij - WaarBenJij.nu eindelijk..... Warmmmmm - Reisverslag uit Airlie Beach, Australië van Dick en Irene Rooij - WaarBenJij.nu

eindelijk..... Warmmmmm

Door: dick en irene

Blijf op de hoogte en volg Dick en Irene

15 Juni 2008 | Australië, Airlie Beach

Hallo allemaal,

Hier weer een updeet uit Australie.
Flink wat kilometers gemaakt de afgelopen week op zoek naar de zon en... Gevonden. Het is heerlijk warm (en niet alleen omdat de koelkast het weer eens niet doet :) )..
We gaan morgen op een zeiltocht voor 3 dagen en 2 nachten. We hebben er zin in (en hopelijk blijft het weer goed!)
Deze week wat foto's (eindelijk). Er zijn veel vogels op de campings die lawaai maken dat het niet mooi meer is (maar wel gezellig!).
We kijken weer uit naar jullie reacties..... Tot volgende week.
Veel liefs, Dick en Irene

Zondag 8 juni dag 339:
We zijn rond 8 uur uit bed. Het zonnetje schijnt, dus nemen we het ervan. Maar.. al snel gaat het weer regenen. Flinke buien.
De koelkasten man belt dat we de koelkast kunnen komen halen. Mooi zo, wij op weg. Na een uurtje zijn we terug en de zon schijnt zowaar. Eerder al tussen de buien door even broodjes bij de bakker gehaald. Die kunnen we nu onder de partytent opeten, dan nog even lekker zitten in de zon en dan... natuurlijk: regen. Zo gaat het de hele dag zo'n beetje. Van wandelen komt niet veel, het regent te vaak en te hard. We gaan in de camper een beetje lezen, 's avonds eten we een happie buiten de deur en bellen we Johan die jarig is. De regen gooit roet in het eten. De telefooncellen zijn niet dicht maar alleen je bovenlichaam staat droog. Even regent het een beetje, dat gaat nog wel, maar dan komt het weer met bakken uit de hemel. We gaan er vandoor, lekker warm ons bedje in.

Maandag 9 juni dag 340:
Als we opstaan is het droog, dus lekker weer een ontbijtje buiten. We besluiten nu de partytent af te breken. Hij is drooggewaaid vannacht. Wie weet hoeveel en hoe vaak het weer gaat regenen en of het morgen (als we weer verder gaan in onze zoektocht naar de zon). Vandaag is het dus koninginnedag hier in Australie, maar in een toeristisch plaatse als Coolum Beach gaat alles gewoon door. Supermarkten enzo zijn gewoon open. Vandaag nog lekker een bakkie bij “the Coffee Club” (echt lekkere koffie!) en wat broodjes halen, nog boodschappen doen, lezen, proberen een signaal voor internet uit de lucht te pikken.
De buren komen nog zeggen dat we wel bij hen in de voortent mogen zitten, ze zijn tot vanmiddag een uur of 2 weg. Bedankt, maar we vermaken ons prima (ondanks het “geklaag” over het weer)

Dinsdag 10 juni dag 341:
Rond 9 uur vertrokken van de camping na afscheid nemen van onze vrienden “de grey nomads”. Op de valreep nog tips gekregen over noord Queensland van een “verre” buurvrouw. Ze zei, ondertussen dat ze de plaatsnamen opschreef “i'm probebly smelling, uhhh, spelling it wrong, but you will know what i mean when you'll see it”. Dick kon even zijn lach goed voor zich houden, maar al snel was hij gekke bekken aan het trekken over deze hilarische verspreking.
Ook afscheid van deze dame genomen en toen op pad. Eerst om te kijken op internet wat Nederland heeft gedaan tegen Italie (wij zijn blij met een 3-0!!) en daarna vers brood en broodjes bij de bakker gehaald. Daarna konden we echt op pad. We vervolgen onze weg via de A1 die helemaal tot het noorden loopt. We zien wel hoe ver we komen vandaag, maar de weersvoorspellingen geven voorlopig nog geen stabiel mooi weer aan, iets waar wij toch echt naar op zoek zijn. Rond 12.30 de broodjes gegeten, heerlijk met kaas en salami en dan weer door. Rond 16 uur stoppen we in een plaatsje dat Mount Larcom heet. Het woord plaatsje is eigenlijk al teveel gezegd. We komen op een mini camping met een harstikke aardige eigenaar. Voor we het weten zijn we weer in het “tip-kwartiertje” beland. Dit is iets wat alle Australiers graag doen (waarschijnlijk om te laten zien dat zij het allemaal hebben gezien). Of we de plaatsnamen kunnen onthouden?? Natuurlijk, als ik het zie, dan weet ik het weer!
We zitten even, gaan eens even lekker douchen, maken eten klaar en op een uitgestorven camping lukt het ons weer om rond 20.30 uur naar bed te gaan, even een boekkie lezen (5 minuten) en dan is het weer gedaan.... De temperatuur is op onze reis ongeveer 400 km noordelijker wel wat aangenamer. 24 graden overdag, 18 's nachts. Het wordt al beter dus...

Woensdag 11 juni dag 342:
7 uur wakker, tja, harstikke uitslapen als je rond 21 uur gaat slapen natuurlijk. Het is lekker buiten, korte broeken weer, al tijdens ons ontbijtje. We gaan rond 8.15 op pad, eerst even tanken en bandenspanning doen en weer op pad. Het is een lekker weggetje om te rijden. De snelweg blijft hier een 2 baans weg als wij die kennen waar je 60 of hooguit 80 km per uur mag. Wij kunnen hier 100 rijden en later 110 km per uur. Er is op stukken helemaal geen ander verkeer te bekennen, dus dat gaat goed. Ergens onderweg zien we eerst een geleide-auto rijden “buitengewoon transport”. We gaan al langzamer rijden, want je weet nooit. Dan komt er ineens een politieauto de bocht om die ons bijna van de weg drukt (ook een manier om je langzamer te laten rijden). Het is geen heel breed geval wat we zien. Als we gewoon langzaam langs de kant zouden rijden was het voldoende geweest.
Rond 15 uur komen we aan in Arlie Beach. Een supertouristische plaats, maar dat wisten we vantevoren. Hier vandaan kan je naar de Whitsundays, 74 eilanden in het great barrier reef. De verhalen van andere mensen en de prachtige foto's in de brochures hebben ons hiernaartoe gelokt.
We doen ff een bakkie koffie bij de Mc. Cafe en daarna nog wat boodschappen. Alles neemt wat meer tijd in beslag als je vakantie hebt, dus een uur verder en we rijden naar de camping. De camping is mooi, palmbomen en redelijk grote plaatsen. We blijven hier tenminste 2 nachten dus zetten we de partytent op, voor als we toch een (voorspelde) bui krijgen. Of we hier een boottochtje of iets gaan maken hangt van het weer af. Weinig zin om hiervoor veel geld te betalen en te verregenen.

Donderdag 12 juni dag 343:
Op de camping gisteren bleek dat onze koelkast het weer eens niet deed. Bellen met Apollo. We konden naar een caravanbedrijf toegaan zeiden ze. We belden vooraf even maar toen meldden ze dat zij geen koelkasten repareren. Ze hebben hier wel een reparateur voor. Wij Apollo bellen of we die dan mogen bellen. Dat mocht. Na het middageten kwam de reparateur langs en wij legden het probleem uit. Hij het ding uit de kast gehaald en wat bleek: de ventilator deed het niet. Even een nieuwe erop gezet en toen was het weer klaar zei hij.
Technisch iets over het oververhitten enzo en dat de koelkast niet werk omdat hij eigenlijk steeds oververhit is. “Nou, het probleem is meer dat hij wel werkt maar niet koelt.....
Ook had hij het nog over een gaatje wat met ijs of condens vol kan komen te zitten. Nu moest hij het dus weer doen. We zullen zien de komende uren.
's middags nog lekker in de zon gezeten. Het weer hier in Airlie Beacht is lekker. Temperatuur is goed, geen regen meer alleen waait het nog een beetje. Morgen gaan we zeilen kopen voor de zijkant van onze partytent.

Vrijdag 13 juni dag 344:
Verhuisd naar een andere camping die dichter bij het dorp ligt, zodat we ook even heen en weer kunnen lopen. Daarvoor even zeilen gekocht en nog boodschappen gedaan. De camping is niet een van de nieuwste. Er zijn veel backpackers en die maken af en toe flink wat lawaai. Zo beginnen rond 17 uur de oerwoudgeluiden (soort van lokroep??) en rond 22 uur is het wel stil als iedereen ingedronken en naar het cafe is.
Rond de middag kijken we eens naar de staat van de koelkast (24 uur verder). We zijn niet helemaal blij met de temperatuur, hij geeft 11-12 graden aan, koeler wordt het niet. Nog maar een belletje naar apollo. Er wordt gezegd dat dit een prima temperatuur is voor een camper, het is niet zoals thuis, als we willen dat ernaar gekeken wordt dat moeten we naar townsville, een paar honderd km verderop. We zijn het eigenlijk een beetje zat aan het worden met heel het koelkastenverhaal. We zeggen dat we niet naar townsville willen. Ja, we komen er wel langs, maar eerst willen we hier nog in Airlie Beach blijven, een boottochtje maken als het mooi weer is en niet nu naar Townsville moeten vertrekken. We worden eigenlijk een beetje (behoorlijk) klemgelult. Je kunt hier dus niks als het niet oke is. We balen flink. We kunnen niet anders doen dan nu hiermee genoegen nemen. (Dick is al in conclaaf geweest over vergoeding van de verloren dagen. We zitten onderhand hun camper op te knappen in onze vakantie, wat betekend dat zij de huur vangen en straks de camper zonder extra garagedagen ineens door kunnen verhuren. Maar, van compensatie kan niet gesproken worden zegt de mevrouw van de klantenservice.
's middags halen we eten en 's avonds eten we weer lekker een keer salade. Het weer is er naar gelukkig. Ook boeken we een boottocht op een tallship. 3 dagen en 2 nachten. Maandag vertrekken we. We hebben een flinke korting gekregen dus dat scheelt weer....

Zaterdag 14 juni dag 345:
We zijn rond half 7 al wakker. Bakkie koffie in bed en daarna in de kleren. We gaan een stukkie lopen. De temperatuur is nog niet zo hoog, dus nu is het lekker.
Als we wakker worden komen we erachter dat de koelkast helemaal niet meer koelt. Weer een Apollo dagje?? Schijnbaar wel.
We bellen maar weer eens als we terugkomen van het lopen. Weer een geheen en weer met oplossingen die volgens ons de oplossingen niet zijn. Uiteindelijk komen we zover dat we maandag de auto op de camping laten en de sleutels achterlaten. Dan komt er een reparateur naar de camping toe die het ding of maakt of meeneemt. We zullen zien. Ondertussen eten wij gauw alle spullen op die in de koelkast liggen. Rond de middag gaan we naar de Lagoon. Omdat in Airlie Beach (in tegenstelling tot de naam) geen beach is, hebben ze en lagoon aangelegd, eigenlijk een soort zwembad. Het is lekker weer, in de zon nog behoorlijk warm. Flesje drinken mee, boekkie en niksen. Rond half 3 houden we het voor gezien, we willen niet verbranden, dat kan op de boot altijd nog....
's avonds liggen we weer op tijd in bed. Het waait, is best fris buiten, dus kunnen we beter een stukkie lezen.

Zondag 15 juni dag 346:
Vandaag de website bijwerken, foto's uitzoeken (al zijn het er niet zoveel; even een fotostop), camper opruimen en spullen voor morgen (boottocht) uitzoeken. We hebben een tasje gekregen. Alles wat je mee wilt nemen moet daarin passen. We zullen zien.....

• 15 Juni 2008 - 07:22

Ma:

hier lukt soms ook niet alles in 1 keer.Waar ben je nu heeft soms ook kuren,vier keer proberen en de site loopt vast,de vijfde keer gelukt en snel lezen.wat een naarling die koel kast,techniek is mooi als het goed gaat!Fijn dat het weer beter wordt,zorg voor genoeg zonnebrand.Ik ben helemaal weg van die kakatoe foto.Kun je er een hier heen sturen?Geneiet van de "cruise".Slachter marathon volbracht. Liefs en dikke kus van ons pa en ma.

• 15 Juni 2008 - 07:40

Hanneke En Andrea:

Hallo u2, lekker dat het weer wat beter wordt.
    Hier is het momenteel ook pet met dt met het weer, regen en 17 graden dus dat schiet ook niet erg op.
    Toch maar de deur open en dan maar een dikkere trui aan, hebben we tenminste nog een beetje het gevoel dat het zomer wordt volgende week.
    Te gekke foto's mooie beaches enz.. ben soms wel een beetje jaloers op jullie. Al dat moois (en minder moois) wat jullie zien. Geniet er van. En hier is ...jaja de MUS terug. jaren geen mus te zien en nu hebben we twee nestjes in de bomen hierachter. Ik voer ze natuurlijk met zaad en dat is leuk, soms wel 10 tot 12 stuks die tsjilpen als een ..ja MUS zullen we maar zeggen. Verder niets echt nieuws onder de ???zon!!!!.
    Groetjes en veel kusjes hugjes en we missen jullie nu onderhand wel een beetje. Groetjes Hanneke en Pea.

• 15 Juni 2008 - 09:09

Kees Van Loon:

Ik heb voor e eerste keer jullie site bekeken .Anders kijk ik altijd met Coby mee, maar ik zit nu op les dus moet het zelf uitzoeken. Je maakt nog eens wat mee op zo'n reis Kun je nog wel wennen als je terug bent in Holland? Je bent al bijna 1 jaar weg ,wat gaat dat snel.We volgen jullie nog steeds en wensen jullie het allerbeste en blijf gezond.

• 15 Juni 2008 - 10:37

Elma & Sjon:

Ja Klara mooie cocatoo foto maar als er een dozijn in de boom zitten ben je ze als kampeerder na een tijdje wel beu hoor, takke herrie!
    Dick & Irene, veel plezier op zee.
    Greetz
    PS Klara & Thijs van harte met de prestatie zaterdag!

• 15 Juni 2008 - 18:36

Tante Willy:

Jullie verhaal weer gelezen en de mooie foto's weer gezien.Ik hoop dat jullie een mooi bootreisje hebben maar dat horen we wel.Teun heeft van vrijdag op zaterdag in het Z-huis gelegen,hij krijgt soms een soort nare enge aanvallen,allergie denkt men??Nu moet hij naar een Professor in R-Dam voor verder onderzoek toch weer spannend.Veel liefs,dikke kus tWil oAd.

• 15 Juni 2008 - 20:20

Elna:

Wat gaat een jaar snel, jullie zijn al weer bijna een jaar weg!
    Het is nog steeds super om jullie verhalen te lezen en zo een beetje mee te genieten, zeker met al die mooie foto,s.
    Fijne boottocht, en tot de volgende keer!!!!!

• 16 Juni 2008 - 09:38

Wilco En Frida:

Haai Dick en Irene,

Weer leuk om jullie verslag te lezen. Goed dat jullie nu wat warmer weer zijn gaan opzoeken. Wel balen van de koelkast die is wel erg handig als het weer wat warmer wordt. Jullie hebben al een behoorlijke relatie met de mederwerkers van Apollo op gebouwd lees ik, haha.

Hier verder alles goed, genieten lekker van het EK. Inmiddels al een grotere TV aangeschaft want we komen natuurlijk in de finale! En dan is een groter scherm natuurlijk noodzakelijk!

En als echte Fries ben ik natuurlijk heel trots op jullie "Ma" want lees ik het goed dat ze de Slachte Marathon in Friesland heeft uitgelopen? Petje af.

Nou mensen tot de volgende update en heel veel groetjes vanaf de Veluwe. (ps, we hebben nog steeds heimwee)

Liefs Wil en Friet

• 16 Juni 2008 - 09:59

Hier W.dam:

Jullie zijn al aardig op weg naar het noorden.Al muggen en vliegen ontmoet?Wij hebben nog wel een paar vliegennetten liggen. Je kunt ze wel even komen halen.Hoe is het met de koelkast?Je kunt op de foto van het busje niet zien ,dat de koelkast kapot is.Verkopen ze daar geen ijszakken? Een mooi verhaal,prachtige foto's,ga zo door ,en ge zult spinazie eten.En,goed op elkaar passen natuurlijk,en rij blijvend links en volgens mij kan de muts wel weer af.Jongelui,geniet verder,probeer de koelkast weer aan de praat te krijgen,een paar stevige knuffels,en....Hou-doe!!

• 16 Juni 2008 - 12:19

Debby:

klinkt(én ziet er) allemaal weer leuk(uit)! behalve ie eigenwijze koelkast dan! hier is het weer inderdaad matig, maar ik was een weekend naar zeeland en daar hadden we geluk, 's nachts stortbuien en onweer, en overdag een heerlijk zonnetje! soms zit het mee! Je mist wel wat met de voetbal hoor!! 3-0, 4-1 echt lache! hoorde dat ik je telefoontje gemist had op romany's verjaardag, jammer!maar zo dan even de groetjes he! nou geniet van het warmere weer! gaan wij dat hier hopelijk ook snel weer doen!! groetjes!

• 16 Juni 2008 - 14:01

Jan En Nel Ippel:

Hallo Irene en Dick

Jullie moeten wel heeeeeeel veel geduld hebben om je koelkast gemaakt te krijgen.Maar de zon er weer bij ,en een mooie boottocht maakt weer veel goed denk ik.Weer genoten van de mooie foto,s.
    Wij hebben een feestje gevierd op Fort Altena met een rondleiding hapje en drankje.Jan was jarig en nog voor 45 jarig huw.Was leuk en hebben er echt van genoten.
    Lieve gr J & N

• 16 Juni 2008 - 19:30

Kees En Marlies :

Ik ben via mijn moeder op jullie site terecht gekomen, en vindt het leuk om te lezen over jullie reis. Als je er zo midden invalt is er veel te zien en te lezen. Mooie foto`s. Ik merkt op dat Dick al lekker (grijs) gekleurd is. Dat valt op als je hem al jaren lang niet meer hebt gezien. ( Dick heeft met mij nog op de basisschool gezeten,en Irene is een nichtje van mij, dit voor de mensen die ons niet kennen) Geniet er van en tot ziens. Kees en Marlies Versluis

• 17 Juni 2008 - 06:31

Margreet:

fijn dat jullie de zon en de warmte hebben bereikt, maar wat een pech met die koelkast

• 17 Juni 2008 - 18:57

Pa Vos.:

Ja Wilco en Frida, Pa Vos heeft hem ook uitgelopen, het was heel leuk maar je kon de mensen Heeeel slecht verstaan hoe zou dat toch komen????

• 17 Juni 2008 - 21:18

Dick.irene@gmail.com:

hoidickenireneberichtjegelezenwatmakenjullieenmooietripheelveelplezier opjullieverderereis.groetjestjannyohenk

• 18 Juni 2008 - 14:05

Magic Photo World:

Jemig, jullie zijn alweer bijna een jaar op reis. Wat gaat dat snel he?!
    Fijn dat jullie de warmte hebben teruggevonden daar in Australie. Veel plezier verder en hopelijk blijft alles het nu doen.:-)

groetjes,
    Peter en Yvonne