Eindelijk......warmmmmmm - Reisverslag uit Darwin, Australië van Dick en Irene Rooij - WaarBenJij.nu Eindelijk......warmmmmmm - Reisverslag uit Darwin, Australië van Dick en Irene Rooij - WaarBenJij.nu

Eindelijk......warmmmmmm

Door: dick en irene

Blijf op de hoogte en volg Dick en Irene

19 Juli 2008 | Australië, Darwin

Lieve allemaal (nou ja, degenen die niet op vakantie zijn dan!!!)

Na een flink eind rijden (+/- 1450 km naar het noorden) de afgelopen week zijn we vrijdag dan toch eindelijk in heerlijk weer aangekomen.
In Katherine was het al lekker, al koelde het 's nachts wel af. Hier in Darwin is het een "aangenamen" 33 graden en 's avonds ook nog lekker.
We hebben niet veel foto's gemaakt afelopen week (mede doordat we de weg hier naartoe voor een groot deel eerder al gereden hadden, maar dan de andere kant op!), morgen gaan we Darwin verder ontdekken en nemen we de camera weer mee.
Veel leesplezier, we zien jullie berichten weer met spanning tegemoet. Voor degenen die eindelijk aan hun welverdiende vakantie zijn toekomen. Veel plezier en hopelijk zit het weer (waar je dan ook blijft of heengaat) een beetje mee.

Veel liefs van ons uit Darwin, Australie

Maandag 14 juli dag 375:
Rond 10 uur naar de juwelier om Irene's ring op te halen. Helemaal goed gelukt. We tanken en gaan dan op weg richting Banka Banka, een overnachtingsplaats langs de weg die mooi schijnt te zijn. We moeten zo'n 600 km rijden. Helaas, rond 15 uur houden we het voor gezien, we zijn duf en hebben geen zin meer om verder te rijden.
We overnachten in Wycliff Well, waar we op de heenweg al de ufo-dingen hadden gezien aan de muur. Het is een leuke camping, ze hebben een restaurant, de douchlokalen zijn mooi en om 16 uur kan je nog met een treintje mee naar een meer. Dat doen we dus; We zitten met veel grey nomads en 2 gezinnetjes met kinderen in de trein. De rit houdt in dat we 10 minuten heen rijden (nou ja, met een slakkengang), 10 minuten stilstaan om de uitleg van de meneer te horen (het water in het meer komt via een ondergrondse rivier uit Papua New Guinea), en dan rijden we weer 10 minuten terug. Het spoorlijntje bestaat uit verschillende soorten rails. Bij de overgang van de ene soort naar de andere moet de trein geduwd worden. Wij vinden het grappig.... 's avonds eten we lekker pannekoeken en gaan op tijd naar bed.

Dinsdag 15 juli dag 376:
Het was vannacht al beduidend minder koud dan in Alice Springs. Gelukkig maar, we gaan de goede kant op. We vertrekken rond 8 uur (zo vroeg zijn we hier nog nooit geweest), we hebben een lange dag voor de boeg. We rijden ieder zo'n 2,5 uur achter elkaar, eten en drinken wat en wisselen dan om. Rond 16.30 uur arriveren we in Katherine, 850 km noordelijker, aanzienlijk warmer en vol aborigenals die gillend en geurend (oefff) door het winkelcentrum heen lopen.
Als we onze boodschappies hebben gedaan (het weer nodigt uit om te BBQ-en, dus dat gaan we dan ook doen!), gaan we naar de camping. De camping ligt in een natuurreservaat. Het is er druk maar niet te, het is rustig qua geluiden om je heen. We hebben al snel weer een praatje hier en daar, het vlees gaat op de BBQ en eindelijk kunnen we eens tot een uur of 23 uur (welliswaar met fleesje) buiten zitten. DIT is het weer waar we steeds naar op zoek zijn geweest.

Woensdag 16 juli dag 377:
Enthousiast hadden we ons dekbed uit de hoes gehaald, het is immer heerlijk weer. Blijkt het hier 's nachts toch nog af te koelen tot rond de 11 graden. 's nachts onze flanellies weer aan en we rondken lekker verder.
We worden uiteindelijk rond 8.30 uur wakker, eten, verlengen ons verblijf met 1 nacht (even bijkomen van de rit van gisteren) en draaien een wasje. Het is druk in de laundry en uiteindelijk duurt het 1,5 uur voor we 2 wasjes (van een half uur ieder) hebben gedraaid). Het weer is heerlijk, het wordt al warm rond een uur of 11. De was kan lekker drogen zo. We doen vandaag rustig aan, gaan vanmiddag nog even zwemmen (Irene alleen maar dippen totdat het oor genezen is bevonden), en verder lekker niks.
We hebben veel aanspraak op de camping, het valt ons op hoe veel mensen met elkaar praten op deze camping. Dat is zeker weleens anders geweest, wij vinden het gezellig en gaan weer met een flink aantal tips verder richting Darwin morgenochtend.

Donderdag 17 juli dag 378:
Rond 9 uur vertrokken richting Darwin na eerst nog even boodschappen te hebben gedaan. (dat is zo onderhand activiteit nummer 1 iedere dag, maar ja, het koelkastje is niet groter).
We komen rond 13 uur aan in Darwin en gaan naar de camping. Het is nog steeds schoolvakantie voor sommige delen van het land, dus moeten we wel reserveren. Als we aankomen krijgen we een plaats toebedeeld waar we helemaal niet blij mee zijn. We willen hier toch wel een paar dagen blijven, dus vragen we om een andere plaat, die we dan ook krijgen (na wat gezucht en gesteun, maar goed).
We gaan 's middags nog even naar het zwembadje. De temperatuur buiten is zo'n 33 graden, het water misschien 20 (?), dit zorgt voor een ijsbadeffect. Na een paar minuutjes in het water houden we het voor gezien en gaan lekker een boekkie lezen op een ligbed. Dit is vakantie, geen “zorgen” over regen of kou. Heerlijk.

Vrijdag 18 juli dag 379:
Na een paar lange rijdagen rust... gedwongen welliswaar want de koortlip en de zere keel die bij Irene de laatste dagen opspeelden is er nu spraken van een flinke snotneus en koorts. Ook lekker als je eindelijk in de tropische temperatuurzone van > 30 graden komt.... Niet veel gedaan dus, de buren kwamen kletsen, een gezin met 3 kinderen die 4 maanden op pad zijn en 2 mannen die samen vanuit de regio Melbourne op de motor rond aan het touren zijn. Verder is er nog een buurman die uiterst trots kwam vertellen dat hij succesvol bankier was geweest en nu van zijn pensioen aan het genieten was in zijn uiterst comfortabele caravan “heel wat anders als jullie campertje”. Met dat soort mensen hebben we niet zoveel en dus negeren we hem maar een beetje. Het is eigenlijk de 1e australier die op deze vervelende manier opschept over zijn carriere en bezittingen. De anderen zijn trots op wat ze gedaan hebben en nu hun tijd doorbrengen met het rondtouren door het land.

Zaterdag 19 juli dag 380:
Na een nachtje flink zweten gaat het weer beter vandaag. Rustig opstarten en we gaan even in de stad kijken. Eerst naar het postkantoor en de digereedoo, de boomerang, een tegeltje met de afbeelding van een kangeroe en onze leren jasjes (die zullen we voorlopig hopelijk niet nodig hebben) opsturen. Ze hebben zelfs speciale dozen voor digereedoos. Echt grappig. De dames achter de balie helpen ons met het inpakken. Dick beloont dit door er 1 met de boomerangdoos voor haar kop te slaan.... en bedankt he?!
We doen een bakkie koffie en lezen de krant op een terrasje, daarna richting Dick Smith, de harendse smith van Australie. We gaan op zoek naar een televisieontvanger voor op de laptop. (wisten wij veel dat die dingen bestaan, maar de buurman vertelde het gisteren). Soms missen we het kijken naar het journaal bijvoorbeeld en dat zou met z'n ding goed kunnen. Ook kunnen we zo dingen van de olympische spelen zien die over een paar weken beginnen. We vinden een ontvanger en kopen daarbij nog een antenne. Als we terug zijn op de camping blijkt dat alleen de ontvanger al te voldoen, er zit een antennetje aan die meer kanalen ontvangt dan de grote antenne en eigenlijk net zo scherp is. De grote antenne kan dus terug. De buren (van gisteravond) vinden het allemaal grappig. 1 is jaloers omdat onze ontvangst eigenlijk beter is dan de zijne, de andere kan het einde van een footballmatch kijken en daarna zijn dochter bellen dat zijn ploeg heeft gewonnen van de hare. Iedereen blij (nou ja, behalve de dochter dan!). Vanavond komt de buurman de tour de france kijken, omdat onze ontvangst zoveel beter is.... als we nu maar niet tv-verslaafd raken na ruim 3 maanden zonder.......

• 19 Juli 2008 - 12:50

Marline:

Bij jullie is het eindelijk warm, hier volgende week ook, als het goed is. Nu is het herfst, regen, hagel en windstoten. Maar, het wordt zomer.
    Genieten jullie maar lekker van het warme weer!
    Groetjes, Marline

• 20 Juli 2008 - 09:24

Tante Willy.:

Lieve I+D weer een mooie
    week achter de rug.Niet ziek worden hoor.Lekker genieten van alles,het was weer fijn jullie ver
    haal te lezen.Eind van de
    week gaan we met Elna 3we
    ken naar Frankrijk.Heb je voor Anja nog een knappe aborigenel gezien ha ha grapje.Wat leuk dat jullie met haar ver
    jaardag gebeld hebben dat
    vond ze erg leuk.Verder gaat hier alles zo zijn gangetje.Ik ga nu een bakkie zetten.Dus even geduld met het nieuws uit Sleeuwijk,veel liefs,en we bijven toch
    aan jullie denken in de vakantie.Als we terug zijn is het eerste wat ik ga doen, jullie verhaal lezen en een berichtje terug doen.
    Dus even geduld met het nieuws van ons uit Sleeuwijk.Wij denken in
    de vakatie toch aan jullie. Heel veel liefs
    en een dikke knuffel van tante Willy en ome Ad.

• 21 Juli 2008 - 12:21

Jan En Nel:

Hallo Dick en Irene
    Weer een leuk verslag .Wij hebben wel eens op een sport vliegveld gestaan moesten we s,avonds de vliegtuigen mee naar binnen duwen, maar een trein duwen hebben we nog nooit meegemaakt hi hi .Maar hopelijk ben je weer genezen van de keelpijn.Wij gaan op vakantie met de caravan naar Limburg 1week en dan trekken we verder naar het zuiden
    Lieve gr J & N

• 21 Juli 2008 - 14:49

W.dam:

Allereerst de groeten van buren Visser. hij vraagt regelmatig naar jullie.Die tankwagen rijdt zeker voor jullie uit,om de tankstations waar jullie langs komen te bevoorraden. Hier alles goed,behalve het weer.veel regen en wind,en het was vanmiddag maar 13 graden. Vanavond gaan we Rik halen,die komt een paar dagen logeren.Morgen gaan we met hem naar oom Leen op Houten,en morgenavond gaan we chinesen in Sleeuwijk. Jullie kunnen nog mee,maar dan moeten jullie wel even bellen.Hou het maar tegoed,lijkt me beter.Fijn,dat het wat warmer is bij jullie.De Paus nog gezien?Hoe is het met de Apollo? Werkt alles nog naar behoren?Bedankt voor het verhaal,en Dick,geen last van baardluis? En jullie weten het nog wel denk ik: Links en 'snachts de muts op,en sokken aan.Ookl wat vliegen en meuziken ontmoet ?Hartelijke groeten en een tig knuffels en geniet samen,en:: Hou-doe.Ma + Pade Rooij.

• 21 Juli 2008 - 15:56

Joke:

hello daar

Fijn dat het allemaal weer onder controle is. Het weer, de televisie, en je gezondheidsprobleempjes.
    Even een vraagje wie is die zwerver die naast jou zit in het treintje?

Heel veel liefs Joke

• 23 Juli 2008 - 22:33

Anja:

Hoi,

Ik moet nodig jullie berichtje lezen, maar het is er nog niet van gekomen. Het is nu 0:32 en ik ben net klaar met mijn administratieve ( ahum ) werkzaamheden. Dus ik lees het even als ik wat frisser ben. In ieder geval wel de groetjes van ons.............