route.... - Reisverslag uit Tilburg, Nederland van Dick en Irene Rooij - WaarBenJij.nu route.... - Reisverslag uit Tilburg, Nederland van Dick en Irene Rooij - WaarBenJij.nu

route....

Door: dick en irene

Blijf op de hoogte en volg Dick en Irene

18 Juli 2006 | Nederland, Tilburg

Hallo allemaal,
Velen vragen ons hoe route zal zijn tijdens onze wereldreis.
Ik heb het op een rijtje gezet, ook omdat de GGD graag routes willen zien i.v.m. intenten. hier komtie dan, schrik niet, besef dat je het zelf niet hoeft te gaan doen, hahaha....

Reisschema wereldreis start zomer 2007:
Azie:India,Sri Lanka, Nepal,Tibet, China, Vietnam, Loas, Cambodja, Thailand, Maleisie, Indonesie, Australie, Nieuw-Zeeland, indonesie

Midden en Zuid Amerika: Mexico, Belize, Costa Rica, Cuba, Jamaica, Venezuela, Brazilie, Argentinie, Antartica, Brazilie

Africa: Namibie, Zuid-Africa, Mozambique, Madagaskar, Malawi, Tanzania, Kenia.

Nou, dat is het zo'n beetje, in een 'notedop' (schrijf je dat zo??) We denken toch per "werelddeel" een jaar weg te zijn, dus de 2 jaar gaat al richting de 3 jaar, willen we het goed doen allemaal.
In Azie alleen kan je al wel 3 jaar blijven, zeker gezien het goedkope leven daar. Het is dan ook aanlokkelijk om daar langer te blijven, maar dan laten we zelf de kans liggen om eventueel de rest van de wereld ook te zien. Dat zou jammer zijn.
We hopen in ieder geval dat we fit en gezond genoeg blijven om het allemaal te kunnen gaan doen, genieten van elkaar, de vrijheid en al het moois wat de wereld te bieden heeft. In die zin is het lied van DE SCENE , uitgevoerd samen met DE DIJK: " iedereen is van de wereld en de wereld is van iedereen" wel heel toepasselijk. Dat wordt ons lijflied voor de komende jaren. (a.s vrijdag zullen we de Dijk weer in levende lijve gaan zien op Java-eiland in Amsterdam, samen met Acda en de Munnik en Van Dik Hout)dit ter info......
We zullen eens zien wat de wereld ons te bieden heeft, en wij de wereld......
We hopen door het maken van deze reis inzicht te krijgen in andere culturen, andere manieren van leven met respect voor de natuur.
We zullen zoveel mogelijk over land reizen, dit is dit is beter voor het milieu EN onze portemonnee, ook niet onbelangrijk.....(portewallet zoals ik het zelf meestal noem!!!)
We zullen dus het meest gebruik maken van lokaal vervoer, bussen, treinen en boten.
Geen airco en luxe dingen, is te duur en op deze manier kom je ook in contact met de lokale bevolking en hoop ik me iets minder toerist te voelen maar een bewoner van de wereld..een echte globetrotter.....

Heb je zelf suggesties voor de invulling van onze reis, welke plekjes op de wereld we zeker moeten gaan zien, laat het dan even weten..... Dat is ook leuk voor anderen die op deze site kijken, kunnen ook ideeen opdoen.

Liefs uit het nog altijd zonnige Tilburg

xxx Dick en Irene

  • 18 Juli 2006 - 10:03

    Bianca:

    ik heb alleen nog een vraagje over het knippen, wanneer hebben we afgesproken ik wist het niet meer ....
    gr Bianca

  • 18 Juli 2006 - 10:04

    Irene:

    24 juli, okeej???

  • 18 Juli 2006 - 14:02

    Natasja:

    Geweldig tourschema hoor, ik zou het op de rug van een t-shirt laten drukken!!

    Groetjes, Natas

  • 18 Juli 2006 - 14:13

    Eirien:

    goed idee ja! weet je zelf onderweg ook nog waar je mee bezig bent...
    xxx

  • 18 Juli 2006 - 14:15

    Coby Van Loon:

    Wat een ondernemers zijn jullie! Ik kan je helaas geen reisadvies geven omdat wij niet verder komen als de bergen in oostenrijk. Het was weer een leuke mail, ik geniet er steeds van en hoop dat nog lang te doen. Groeten van Kees en Coby.

  • 18 Juli 2006 - 17:43

    Klara:

    Wat een informatie weer.
    Jullie moeten Spiridon toch nog maar even trouw blijven,het is tenslotte de wereld niet uit wij kunnen het ook!Het riesschema ziet er indrukwekkend uit mag ik wel zeggen.Pa en ma.

  • 19 Juli 2006 - 07:31

    Niwka:

    Nou, nou.......dat is nog al wat zeg! Wel heel spannend en gaaf!

    Groetjes van Niwkus

  • 19 Juli 2006 - 12:58

    Rena Aka Rina:

    Hey die Eireentje!

    Wat gaaf zeg, ik zou zo in je rugzak willen springen! Maar goed, ik zal eerst maar eens zorgen dat ik weer thuis ga komen van dit avontuur! Maar dat komt wel goed hoor! ben maar niet bang... Ik kom dadelijk lekker weer naar school! kan jou zolang toch niet missen ;) haha
    Maar jeetje ik ben gewoon al bijna op de helft... het gaat zo snel je kunt het je bijna niet voorstellen!
    net als jullie 2 a 3 jaar lijkt ontzettend lang voor de buitenstaanders, maar als je er midden in zit,
    is het zo weer voorbij en heb j enog niet alles gedaan wat je wilde! Het enige wat ik hierna nog ga doen is ws naar niagra falls en NY bezichtigen ( vrijheidsbeeld e.d.) maar terug ga ik zeker! ik ben nog lang niet klaar na dit avontuur!

    Dikke Kus Rina

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Dick en Irene

'Qua Patet Orbis' (zo wijd de wereld strekt) Dit was hoe we ons voorstelden voor we aan onze reis over (een deel) van de wereld begonnen... Wij zijn Dick en Irene. We hebben begin 2006 besloten dat we een wereldreis willen maken. Sindsdien hebben we veel tijd aan de voorbereidingen besteed. We hebben een globale route gepland en zijn ons gaan inlezen in boeken en op websites van andere globetrotters. Als je vragen hebt, reageer gerust. Dit kan via de website op via dick.irene@gmail.com Groetjes, Dick en Irene

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 272
Totaal aantal bezoekers 312912

Voorgaande reizen:

16 September 2011 - 09 Oktober 2011

We mogen weer...

18 April 2010 - 25 April 2010

Irene gaat klaslokalen bouwen in Zuid Afrika!

09 Oktober 2009 - 01 November 2009

En daar gingen we weer...

07 Juli 2007 - 04 Oktober 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: