lente?? waar dan - Reisverslag uit Andel, Nederland van Dick en Irene Rooij - WaarBenJij.nu lente?? waar dan - Reisverslag uit Andel, Nederland van Dick en Irene Rooij - WaarBenJij.nu

lente?? waar dan

Door: dick en irene

Blijf op de hoogte en volg Dick en Irene

21 Maart 2007 | Nederland, Andel

Hallo allemaal,
Het is al weer een week geleden dat ik een berichtje plaatste.
Toen was het mooi weer, zonnetje scheen volop en met een boekkie in de tuin was het prima uit te houden.
We zijn nu in de fase beland dat er van dat prachtige weer niks meer te merken is.
Sneeuw, hagel, regen, wind en kou. Tja; maart roert zijn staar... dat kan je wel zeggen.
1 geluk, ik heb het druk met afstuderen, we hebben de grote lijnen voor ogen (onze begeleider helpt ons stap voor stap) dus hebben we ook het idee dat het nu eindelijk ergens naar toe gaat met ons project. Pfff, gelukkig.
Er gaat ook veel tijd in zitten, maar nu het weer niet meewerkt om lekker buiten te zijn is de drang om binnen te zitten toch groter.
Het weekend was gezellig; zaterdag met Anja en Peter uit eten geweest en zondag zijn we met Anja, Dirk-Jan, Sarah en Hannah naar Slot loevestein geweest (was voor mij toch zeker zo'n 20 jaar geleden) en hebben daarna een happie gegeten in Woerkum.
Slot loevestein is niet meer wat het vroeger was/leek, het is klein (lees: vroeger leek het groter) maar we hadden een leuke rondleiding, dus voor een "stormige" zondagmiddag hartstikke leuk om te doen. Een aanrader dus.
Gisteravond zijn we naar een presentatie van Mongolie in de bibliotheek in jawel "Waik" (Wijk en Aalburg geweest).
Beteffende dame, Anouschka van Loon, heeft veel verteld en prachige foto's laten zien van Mongolie. Hebben we zeker wat van opgestoken...
Zo vertelde ze dat, de treinen die vertrekken van de route van de Trans-Mongolie-express op Moskou tijd gaan rijden. Oef, dat moeten we nog maar eens even navragen gezien het feit dat we geloof ik in totaal door 7 tijdzone's gaan. Belangrijk puntje dus...
Wat betreft voorbereidingen voor de 'trip':
We internetten eens wat, maar echt dingen regelen hoeven we niet meer. Nog zo'n 15,5 week voor vertrek. Het begint al op te schieten dus, het aftellen gaat gestaag door.

Tot de volgende keer maar weer.

Liefs, Dick en Irene

• 21 Maart 2007 - 12:24

Margreet:

te gek dat jullie vertrek al zo op schiet
    voor mij wordt het ook een topjaar
    ik heb al weer 12 vakanties gepland en vridag begint mijn eerste al, dus ik ben zo gelukkig dat fijn vakantieseisoen overmorgen al begint

• 21 Maart 2007 - 21:00

Elma:

Begrijp ik het nou niet meer. Jullie gaan toch vanuit Moskou naar het oosten, niet andersom? ;-)

• 21 Maart 2007 - 21:08

Irene:

klopt, maar ook dan zouden ze de moskoutijd gebruiken?
    We komen er vast wel achter, anders nemen we toch een trein later?
    Zijn we ook wat later bij jullie, dat wel.. hahaha
    Doei doei, Irene

• 22 Maart 2007 - 14:57

Johan EnCrol:

Nu gaat het wel heel snel hoor.
    We vinden het ook zo jammer dat we nu wat verder van elkaar af wonen, maar ja het is helaas niet anders. Gister nog gebeld voor wat af te spreken maar jullie waren er niet, misschien vanavond?
    We kregen net bericht dat ons tijschema van de KLM wat gewijzigd is. Dat van ons is nog verder weg en minder heftig.
    Zal nu wel gaan kriebelen om te vertrekken, maar nog maar 15,5 weken, en dat is echt zo voorbij hoor.
    En wat de lent betreft, die komt er van het weekend aan (zeggen ze)
    Nou geniet nog van jullie tijd hier en tot snel.
    Vlekjes Johan en Crol

• 26 Maart 2007 - 17:38

Debby:

het klinkt allemaal goed hoor! ik ben benieuwd! veel foto's plaatsen he! ALS je nog eens een internet cafe tegenkomt dan... nog minder dan 15 weken nu he, denk...