het zonnetje schijnt, de lucht is blauw... - Reisverslag uit Andel, Nederland van Dick en Irene Rooij - WaarBenJij.nu het zonnetje schijnt, de lucht is blauw... - Reisverslag uit Andel, Nederland van Dick en Irene Rooij - WaarBenJij.nu

het zonnetje schijnt, de lucht is blauw...

Door: dick en irene

Blijf op de hoogte en volg Dick en Irene

13 Maart 2007 | Nederland, Andel

Hallo allemaal,

Op veler verzoek een nieuw bericht (Ma Nel en Elma konden niet wachten, hihihi)

Het is ff wat druk geweest. 7 dagen studie en werken, tja, het leven van een werkende student en huisvrouw. Maarrrrr, niet lang meer. Ha! Op school konden we gisteren niet echt verder, dus ik met boek en glaasje fris de tuin in, Harrie de kat aan mijn voeten of knorrend op schoot.
Resultaat: beetje verbrand en een heel boek (terug naar de kust, van Saskia Noort) uitgelezen, in 1 ruk. Dat was lang geleden dat ik daar de tijd voor heb genomen.

Maar.. ook vandaag weer schijnt de zon en is de lucht is (nevelig)blauw, dus ik met mijn goede gedrag vanmorgen om kwart voor 7 mijn bedje uit, Dickie uitgezwaaid, een bakkie koffie en aan de slag. (huishouden dus..)
Tja, en nu, half 10 zit ik hier alweer te typen en is alles aan kant. Lekker hoor.

Van de treinreiswinkel hebben we bijna de hele Trans- Mongolië tocht bevestigd gekregen met uitzondering van het 1e deel (wel belangrijk natuurlijk). Omdat we al zo vroeg geboekt hebben zal het geen problemen op moeten leveren.
Als we dat 1e deel bevestigd hebben (Moskou – Irkutsk) dan kunnen we de visa gaan aanvragen. Voor China willen we toch een visum van 3 maanden nemen. Het wil niet zeggen dat we die 3 maanden helemaal volmaken, maar er is zoveel te zien en te doen.
Veel trekkings door de bergen die daar Shan heten. Je kunt dan overnachten in kloosters en je hebt de prachtigste uitzichten (zo schijnt het; we zullen het zien).

Verder hebben we op e-bay nog een mooi horloge met temperatuur, baro-en hoogtemeter en nog meer van dat soort fratsen kunnen bestellen.
Dat is nog een spannende toestand. Als je de hoogste bieder bent, is het van jou.
Nou scheelt het nogal wat in de kosten als je het op zo’n manier weet te doen (het ding kost in Nederland 275 euro in de winkel).
Uiteindelijk hebben we hem voor 116 euro van Spanje naar Nederland weten te krijgen, incl. verzendkosten. Helemaal blij met onze “overwinning”!

Het gaat dus goed, rustig aan, dan breekt het lijntje niet…
We genieten van de rust hier in en om het huisje, hazen op het land, de pony’s in de wei naast ons huis, de kippen tokkend in de ren en veel vogels in de lucht.
Over een paar weekjes komen ook de schapen weer in de wei als het goed is. Wat wil een mens nog meer?
Hopelijk is dit huisje over een paar jaar ook nog vrij, of als we tussentijds een maandje naar huis komen.. Het is een fijn plekkie.

Nou, ik laat het hier even bij, genoeg gezwam d… Ik lees jullie reacties wel weer, altijd gezellig…

Tot gauw,

Liefs, Dickie en Ireentje

  • 13 Maart 2007 - 08:42

    Nancy:

    He Irene,
    Het begint goed op te schieten nu he! Zeker als het zonnetje zo lekker schijnt waan je jezelf al bijna in de zomer!

    Nou hier in de Reeshof vermaken wij ons ook nog steeds prima. Wel zonde dat we niet meer zo vaak bezoek krijgen van een enthousiaste meid met volgeladen boodschappenkar, maar tis voor een goed doel en zonder dat doel hadden we je helemaal niet op bezoek gehad.....

    Geniet lekker van alles daar!

    heel veel groetjes Nancy

  • 13 Maart 2007 - 09:25

    Klara:

    Wat een geweldig verhaal weer,het is genieten om het te lezen.Er zijn heel wat mensen zag ik die je gschrijf missen blijkt(manel,Elma)Hier rustig pak straks de stokken voor een mk.of 15 denk ik.Het is echt genieten met dit weer.We hadden vrijdag al bij gepraat dus verder weinig te melden.Groeten en kus .Ma.

  • 13 Maart 2007 - 09:46

    Talitha:

    Hey Irene,
    Ik ben ook nog steeds een trouwe lezer!! Het duurde idd weer even voordat ik iets kon lezen!!! We moeten maar snel weer eens bij kletsen. Ik en john zouden nog steeds een keer langs komen in Andel, is er nog steeds niet van gekomen.
    Heel erg leuk om te lezen dat jullie er al zo veel zin hebben in de reis. Zo lang is het ook niet meer he. Groetjes Talitha

  • 13 Maart 2007 - 11:45

    Marreet:

    fijn dat je de laatste periode in Nederland ook lekker kunt genieten van je huisje en het super weer

  • 13 Maart 2007 - 15:55

    Manel:

    Hoi Irene,tja ik kan er natuurlijk nu niet onderuit om niet te reageren. Maar het is wel zo dat je dat mist als de infobox vanuit Andel stil blijft. Ik zag dat jou ma ook weer actief was geweest richting mijn kids en dat is gewoon leuk. Marieke had ik vd week weer aan de tel. en die zegt dat dat zo leuk is als je van iemand een bericht leest die je eigenlijk alleen via iemand anders (niet) kent. Ze hadden trouwens ontzettend genoten bij jullie bekende vrienden.Nu stop ik want ik ga zelf er even tussenuit. Paar weekjes naar de Canarische eilanden. Ben benieuwd wat er in de tussen tijd allemaal gaat gebeuren in Andel en wat die anderen weer uitspoken. Het gaat jullie goed met de voorbereidingen en vergeet niet af te tellen.Groeten van Manel.

  • 13 Maart 2007 - 18:12

    Coby Van Loon:

    Wat kan jij toch overal lekker van genieten, ik zie het helemaal voor me. Lekker in de zon met een mooi boek. Je kunt nu met deze temperatuur al wat voorbakken voor je vakantie,Veel sucses met de voorbereidingen Groetjes Coby.

  • 14 Maart 2007 - 06:55

    Natasja :

    Telebubbies, kom maar gauw!

    Ik kom snel ff bakkie doen bij jou, ben weer teruggekeerd naar het gezonde en fitte bestaan, ghehehe
    Kijk je mailinglist ff na, ik had deze niet gekregen!

    Groeten, en de volgende keer in de zon met mij boekje (ben je wel na kwartiertje klaar maar je kan wel leuke plaatjes kijken!)

    Natas

  • 17 Maart 2007 - 11:49

    Elma:

    Ja, eindelijk weer wat te lezen. Gelukkig schijnt hier vandaag de zon ook weer (na 2 dgn regen), anders zou ik nog jaloers worden. Maar effuh zonder gekheid, is dat huisje in Andel straks voor ons misschien een leuk vakantieadresje?

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Dick en Irene

'Qua Patet Orbis' (zo wijd de wereld strekt) Dit was hoe we ons voorstelden voor we aan onze reis over (een deel) van de wereld begonnen... Wij zijn Dick en Irene. We hebben begin 2006 besloten dat we een wereldreis willen maken. Sindsdien hebben we veel tijd aan de voorbereidingen besteed. We hebben een globale route gepland en zijn ons gaan inlezen in boeken en op websites van andere globetrotters. Als je vragen hebt, reageer gerust. Dit kan via de website op via dick.irene@gmail.com Groetjes, Dick en Irene

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 306
Totaal aantal bezoekers 313531

Voorgaande reizen:

16 September 2011 - 09 Oktober 2011

We mogen weer...

18 April 2010 - 25 April 2010

Irene gaat klaslokalen bouwen in Zuid Afrika!

09 Oktober 2009 - 01 November 2009

En daar gingen we weer...

07 Juli 2007 - 04 Oktober 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: