Injectie, auwww - Reisverslag uit Andel, Nederland van Dick en Irene Rooij - WaarBenJij.nu Injectie, auwww - Reisverslag uit Andel, Nederland van Dick en Irene Rooij - WaarBenJij.nu

Injectie, auwww

Door: dick en irene

Blijf op de hoogte en volg Dick en Irene

17 April 2007 | Nederland, Andel

Hallo allemaal,

Inmiddels een paar daagjes verder. De mantoux-test was gelukkig negatief, we hebben dus geen tbc onder de leden. We hebben ervoor gekozen om toch maar wel de BCG-injectie (vaccin tegen TBC) laten zetten. Wij maandagochtend ons om 10 uur wederom gemeld bij de GGD in Breda. En, lachen daar joh. Er gingen ons twee jongemannen voor, luidruchtig en lacherig gingen ze naar binnen. Ook de prikzuster moest er om lachen. Toen waren wij aan de beurt. Tja, letterlijk en figuurlijk.... Ff checken of ons mantoux-bultje helemaal weg was, optisch maar ook voelde ze, want wat nog onderhuids zit, blijkt zeker zo belangrijk te zijn. Negatief dus, dus kwamen de prikkies eraan.
Onvoorbereid (als een goede maar ongeinteresseerde zuster >het is mijn vakgebied ook niet< jast ze die spuit in de achterkant van je arm, nabij de oksel. Nee, niet in de spier dus, maar onder de huid. En branden dat spul. ggggrrrruwelijk gewoon. Een sh*t niet onderdrukkend zag ik dick zijn gezicht al vertrekken. Tja, was ik blij dat ik eerst was.
Nou, hehe, wij weg. Dick zei meteen al dat hij het "opvallend vond voelen" (lees vervelend, dick bedoelt PIJN, hahaha). bij mij viel het wel mee.
In de loop van de dag gebeurde het. Niet lekker en super moe. Ik was rond 15 uur uit school, dus ik in de schaduw op het zonnebed. Na ruim 2 uur werd ik wakker, dick kwam de dijk afrijden. Whoe?? wat doe jij hier al?? Verder een super duf avondje, niet echt trek in eten en hoofdpijn. Ook zat het dick niet lekker, dus werd het een vroegertje gisteravond. Na 9 uur slapen werden we vanmorgen rond 6.30 uur fris en fruitig wakker. Pff dat is achter de rug.
We moeten nu opletten dat onze okselklier niet gaat opzetten. Dit is dan geen goed teken. verder gaat over een week of 4-6 het "bultje" wat "rommelen" (viezigheid). Daarna zijn we volledig beschermd. Hopelijk behoedt dit alles ons voor TBC en de nare complicaties.... We'll keep our fingers crossed..
Verder nog een rarigheidje dit weekend. Worden we om 11 uur gebeld zondagavond. Een manmens, zei dat hij ons nummer van Jaap had gekregen en vroeg of hij 5 gram weed/wiet kon krijgen? Wah?? verkeerd verbonden... Wat doet dat nou, 5 gram wiet? Een client op het werk vertelde zo'n 25 euro en (verbazing alom bij de client) dan moet je de vloei nog zelf kopen. Belachelijk toch?
Wel een lucratief handeltje dus... hahaha
Wij gokken het maar niet. Je mag geloof ik 5 plantjes hebben (die zouden het met goed weer bijzonder goed doen in ons zomerse onderkomen) maar goed, dat redden we niet in de resterende tijd hier....
Donderdag 24 mei gaan we met Johan en Carola en Gonnie en Martien naar DE DIJK. We zagen ze zaterdag op tv, en we besloten in ieder geval samen nog een keer te gaan (wie weet zijn die makkers over een paar jaar uit elkaar.... nog 1 keer dus..) Het wordt vast erg gezellig.
Verder gaan we nog op 26 mei met Anja en Peter naar Tarzan, de musical in het Fortis Theater in Scheveningen. Rij 21, goede plaatsen dus hoop ik.
alsof dat allemaal niet genoeg is ga ik op 30 juni met mijn grote zus Heidy een dagje naar Amsterdam om ter afsluiting "de Toppers in concert" te gaan bezoeken (nee, de sovak wil ons niet mee hebben met de busjes, we zijn "te goed". >sovak = verst. geh<...
Al met al nog voldoende gezelligheid dus....Wat etentjes met vrienden hier en daar en na het weekend weer mooi weer in het verschiet... komt goed allemaal.

Inmiddels mijn laatst dienstrooster voor deze "dienstbetrekking" in mijn bezit. Pff, lekker hoor. de 27e juni is mijn laatste werkdag, Dan heb ik nog voldoende tijd voor mijn laatste afstudeerinspanningen... (misschien probeer ik hem nog met iemand te ruilen voor de 26e, dan ben ik nog een daggie eerder klaar.... maar... ik kijk wel even..

Nou, genoeg gekletst. Ik stop er weer mee. Bedankt voor jullie berichtjes allemaal, heel leuk en gezellig. Ga zo door zou ik zeggen, dan doe ik het ook.

Liefs, Ireentje

  • 18 April 2007 - 05:43

    Klara:

    Ik hoop dat het prik incident weer is vegeten,ver weggaan geeft toch aardig wat bijzaken voor het zover is ook pijnlijke dus.Jullie hebben nog aardig wat leuke uitgaantjes bedacht moet ik zeggen,het zussen gebeuren las ik hierwas wel geweest om het te horen,is er die dag ook plaats voor je grote broer vind hij misschien ook wel leuk!Ik ga nu ook maar werken ,lees verdere reacties vanmiddag.hoeveel Dagen nog?
    Ma.

  • 18 April 2007 - 08:42

    Irene:

    nog 80 dagen, op e kop af!!! gaat al vlotten he??? Irene

  • 18 April 2007 - 19:37

    Joke:

    Wat een toestanden allemaal.
    Maar ook dit komt weer goed.
    Wij gaan dit weekend naar Rhenen waar Ben de nachtloop gaat doen 12 km .
    Het moet een hele happening zijn.
    We zijn benieuwd.Je hoort nog wel.

    Fijn weekend Groetjes

  • 19 April 2007 - 11:11

    ANJA PEURSEM:

    HOI IRENE,
    AL DRUK BEZIG MET ALLE VOORZORGSMAATREGELEN LEES IK.THIJS HAD ME AL EEN EN ANDER OVER JULLIE ONDERNEMING VERTELD.GENIET VAN ALLE UITJES DE KOMENDE MAAND,EN IK GA JULLIE ZEKER VOLGEN!
    GROETJES,ANTJE VANT WAERTHOVERESTAURANTJE

  • 20 April 2007 - 23:36

    Elma:

    Ja, ja, leuk verhaal, maar volgens mij wil je gewoon nog wat extra inkomsten. Maar wel op tijd stoppen hoor want die drugshonden in Azie ruiken het na weken nog, hahaha.
    En wat een prikken allemaal zeg. Als Sjon dit leest komen wij nooit in Azie. Als de dood voor injectienaalden en als er dan ook nog rare bultjes met viezigheid bijkomen ..... En Klara, wij zitten dan ver weg, maar geen enkel prikje om hier naartoe te komen hoor!
    Hou je taai en hou de moed erin op je werk en met de studie.
    Groetjes

  • 25 April 2007 - 08:53

    Manel:

    Hee Irene, even een reactie op jou berichtje op de side van Mariek. Er is uiteraard volop ruimte voor onze kids. Bij Chris thuis en bij ons staat een hele bovenverdieping leeg. Maar de kids denken dat het niet goed is voor onze relatie om bij een van de ouders in te trekken. Aangezien ze totaal niet aangepast zijn aan de normale wereld van regeltjes en rekening houden met. Vandaar dat ze liever op zichzelf willen zijn zodat ze kunnen wennen aan het "normale"leven.Voordat ze vertrokken hebben ze wel bij ons gelogeerd. En ik moet zeggen dat dat voor de moeders erg leuk was. Nog even lekker verwennen. Dus moeder Klara, gewoon lekker hun lievelingskostje koken, beetje met een glaasje wijn doorzakken en veel knuffelen.groetjes, Nel.

  • 26 April 2007 - 12:16

    Janny:

    Hoi Dick en Irene,

    Ontzettend veel succes met de voorbereidingen! Benieuwd naar jullie reisplannen. Dussuh, dat mailtje: laat maar komen.

    Wij hebben overigens geen BCG-vaccin gehaald maar kan jullie wel melden dat we de indruk hebben (zeker weet je het immers nooit) dat we veel hebben aan het cholera-vaccin Dukoral. Schijnt in 65% van de gevallen ook tegen reizigersdiarree te werken en wij hadden nadat we het genomen hadden (oosten van Turkije) ineens veel minder last van dit waterige ongemak ;).

    Groetjes vanuit Dhaka en leuk te horen dat jullie ons volgen!

    Cheers!
    Job en Janny
    www.jobjanny.waarbenjij.nu

  • 27 April 2007 - 06:02

    Klara:

    Gezien dat er weer nieuwe Globetrotters ontdekt zijn,zullen we ook aan de lijst toevoegen,leuk.mooie zomer dag,kunnen jullie vast een btje wennen hoe het over 80 ?dagen wordt.manel haar advies probeer ik uit te voeren,ik weet niet of jullie nog lievelings kostjes hebben die laatste week boerekool bijvoorbeeld,ik hoor het wel!.Ma

  • 24 Juni 2013 - 15:46

    Erskin:

    vraag wie heeft ervaring met het medicijn Dukoral reizigersdiaree

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Dick en Irene

'Qua Patet Orbis' (zo wijd de wereld strekt) Dit was hoe we ons voorstelden voor we aan onze reis over (een deel) van de wereld begonnen... Wij zijn Dick en Irene. We hebben begin 2006 besloten dat we een wereldreis willen maken. Sindsdien hebben we veel tijd aan de voorbereidingen besteed. We hebben een globale route gepland en zijn ons gaan inlezen in boeken en op websites van andere globetrotters. Als je vragen hebt, reageer gerust. Dit kan via de website op via dick.irene@gmail.com Groetjes, Dick en Irene

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 422
Totaal aantal bezoekers 312915

Voorgaande reizen:

16 September 2011 - 09 Oktober 2011

We mogen weer...

18 April 2010 - 25 April 2010

Irene gaat klaslokalen bouwen in Zuid Afrika!

09 Oktober 2009 - 01 November 2009

En daar gingen we weer...

07 Juli 2007 - 04 Oktober 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: