count down! - Reisverslag uit Andel, Nederland van Dick en Irene Rooij - WaarBenJij.nu count down! - Reisverslag uit Andel, Nederland van Dick en Irene Rooij - WaarBenJij.nu

count down!

Door: dick en irene

Blijf op de hoogte en volg Dick en Irene

24 Mei 2007 | Nederland, Andel

Hallo allemaal,

Count down, je weet wel, met Adam Curry, dat is even geleden, maar voor ons is het weer opnieuw begonnen. Natuurlijk tellen we al 1,5 jaar af, naar het vertrek van 7 juli. Deze laatste week beginnen we het echt te voelen moet ik zeggen. Voor het laatst dit, voor het laatst dat. Raar, het lijkt soms ook nog zo ver weg omdat er toch nog wel het een en ander moet gebeuren.
We wachten nog op de visa die we hebben aangevraagd. Op internet volgen we de status van de aanvragen. Het visum voor Rusland is afgehandeld, nu de uitnodiging nog, het visum voor Mongolie en voor China.
We verwachten een week voor vertrek onze paspoorten met daarin de documenten weer in ons bezit te zullen hebben.
Verder laten we onze hersens kraken over het afscheidsfeest. De uitnodigingen zijn de deur uit. Nu nog ff kijken naar de invulling van de avond. Dinsdag gaan we de muziek bespreken en komende weken moeten we kijken wat we gaan huren enzo. Leuk om daarmee bezig te zijn.
Aangezien we nog nooit zo'n groot feest hebben gegeven, zijn we net helemaal into de organisatie ervan, maar we krijgen hulp en mensen willen meedenken. Nou, dat scheelt al veel dus.
Vanavond gaan we naar "De Dijk" in de 013 in Tilburg. De laatste keer voorlopig dus. Gelukkig heb ik morgen vrij, het zal toch gauw een uur of 1 zijn voor we weer thuis zijn vannacht.
Morgen dagje rommelen in huis en werken aan het afstuderen. Zaterdag gaan we met Anja en Peter naar Tarzan. We maken er maar een dagje van. Hapje eten enzo. Gezellig.

In de speurtocht op internet hebben we nog een site gevonden van 2 globetrotters in spe, Yvonne en Peter vertrekken ongeveer een maand na ons op reis. Als we hun verhaal teruglezen over de droom, de voorbereidingen en hoe zij de reis voor ogen hebben, kunnen we bijna zeggen dat hun verhaal het onze is. Grappig. Ze zijn te volgen op:
http://wereldreis.magicphotoworld.com/
Inmiddels al weer email contact met hen, over de voorbereidingen, het aftellen en dat soort gedoe. Leuk.
Wie weet ontmoeten we ze nog eens ergens onderweg...

Verder eigenlijk niet veel meer te melden, het is druk genoeg ook, dus ook prima zo. De dagen gaan snel, het aftellen dus ook. We zullen zien dat het ineens 7 juli is, tijd om te vertrekken!

Tot de volgende keer weer!!!
Liefs Dick en Irene

  • 24 Mei 2007 - 08:49

    Nancy:

    Kan me helemaal voorstellen, van die kriebels enzo! Begint echt dichtbij te komen.... Dat is natuurlijk ook een beetje eigen belang -niet dat jullie weggaan- maar als het zover is,dan hebben we lekker onze diploma op zak! Succes en veel plezier nog met de voorbereidingen.
    Zie je vanavond wel bij 013!
    groetjes Je (nog voor even...) afstudeermaatje

  • 24 Mei 2007 - 11:05

    Job En Janny:

    Misschien nog een leuke tip qua voorbereidingen. Veel reizigers hebben visitekaartjes o.i.d. bij zich, maar onderweg zagen we iets best origineels: een stempel als visitekaartje. Leuk! Wie weet iets voor jullie?

  • 24 Mei 2007 - 11:07

    Irene:

    ja, een goed idee. ik zal er eens over brainstormen...

    Groetjes Irene

  • 24 Mei 2007 - 17:56

    Klara:

    Niet veel te vertellen eg je,het is toch weer aardig wat.er zal wel genoten zijn bij De Dijk denk ik.Dan nog Tarzan ,het kan niet op en tot slot nog met zus lief op stap.Heeft Dick ook nog vooruitzichten?Leuk het emailadres van ma Nel,je ben wel een uitvinder hoor!Ik hoor nog wel hoe dat tot stand is gekomen.Veel plezier met alle uitjes en sterkte met het resje studie werk.liefs ma.

  • 24 Mei 2007 - 21:43

    Margreet:

    geweldig dat jullie reis echt al bijna begint, maar mijn reisseisoen is gelukkig ook al fanatiek begonnen
    ik ben met mijn ouders al een weekend naar Orvelte geweest en heb een weekend geblokart in
    ouddorp en ik kom net thuis van een 6daagse campervakantie naar Texel

  • 25 Mei 2007 - 07:27

    Geralda:

    Hallo Dick en Irene, hoewel wij ook aan het aftellen zijn, (over 2 weken ben ik uitgerekend voor ukkie2) zijn wij straks jullie tegenhangers. Kinderboederijtje, speeltuintje en het zwembad zit er vast voor ons nog wel in, maar verder deze zomer.... Maar ik moet zeggen dat ik dit (de bevalling) toch ook een grote uitdaging mag noemen. Vorige keer moest ik alles aan het OK-team overlaten, nu ga ik het zelf doen (is de bedoeling).
    Hopelijk zijn Marit en Ukkie ook reislustig ingesteld, want met een camper rondtoeren door een ver land, tja, dat willen we op den duur toch ook met ze gaan doen. Maar eerlijk is eerlijk: dit moeke gaat na een x aantal weken ook altijd graag weer naar huis. Geen globbetrotter dus. Ik blijf jullie wel volgen vanaf mijn pc-tje thuis.... Heel veel suc6 met de laatste voorbereidingen!!! Groetjes, Geralda

  • 25 Mei 2007 - 08:00

    Jan En Andre:

    Nu kun je niet wachten tot het 7 juli is, als je eenmaal op reis bent gaat het zo snel.

    We spreken uit eigen ervaring na 365 dagen gereisd te hebben, dus geniet ervan en veel reisgroeten van ons.

    Op dit moment reizen we door Thailand en Laos. Van het reisvirus kom je niet meer af. Helaas hebben we maar 3 weken, dat krijg je als je weer een vaste baan hebt.

    Groeten van J @ A

    WWW.WERELDONTDEKKERS.NL

  • 25 Mei 2007 - 18:36

    Anja:

    Nou tot morgen dan,

    groetjes Anja

  • 28 Mei 2007 - 00:17

    TOM:

    Spannend dat dat aftellen!!
    Irene,nou hoorde ik vandaag dat Nancy op 4 komt werken.Das voor 4 dus ook even aftellen.Wat krijgen we nu in huis?Ze is mooi en aantekkelijk in mijn ogen maar geef een even de aandachtspunten door voor ons om haar open te ontvangen.Waar is ze goed in en waar moeten we haar in ondersteuenen.Nanc je meg zelf ook tips geven ,hoor maaar van derden vind ik ook erg interessant.iRENE,Ik heb jou ook op vijf mentaal voorbereid en nu wil ook een serieus verhaal.Ook van de andere 'kenners'zijn reviews welkom.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Dick en Irene

'Qua Patet Orbis' (zo wijd de wereld strekt) Dit was hoe we ons voorstelden voor we aan onze reis over (een deel) van de wereld begonnen... Wij zijn Dick en Irene. We hebben begin 2006 besloten dat we een wereldreis willen maken. Sindsdien hebben we veel tijd aan de voorbereidingen besteed. We hebben een globale route gepland en zijn ons gaan inlezen in boeken en op websites van andere globetrotters. Als je vragen hebt, reageer gerust. Dit kan via de website op via dick.irene@gmail.com Groetjes, Dick en Irene

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 292
Totaal aantal bezoekers 312919

Voorgaande reizen:

16 September 2011 - 09 Oktober 2011

We mogen weer...

18 April 2010 - 25 April 2010

Irene gaat klaslokalen bouwen in Zuid Afrika!

09 Oktober 2009 - 01 November 2009

En daar gingen we weer...

07 Juli 2007 - 04 Oktober 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: