de laatste loodjes - Reisverslag uit Andel, Nederland van Dick en Irene Rooij - WaarBenJij.nu de laatste loodjes - Reisverslag uit Andel, Nederland van Dick en Irene Rooij - WaarBenJij.nu

de laatste loodjes

Door: dick en irene

Blijf op de hoogte en volg Dick en Irene

13 Juni 2007 | Nederland, Andel

Hallo allemaal,

Hier weer eens een update. Het is er de laatste tijd niet echt van gekomen. Ik ben erg druk met afstuderen, werken en ook nog ziek geweest in de tussentijd. Gelukkig gaat het nu weer een stuk beter.
De laatste loodjes bestaan voor ons uit werken, afstuderen en tussendoor veel leuke dingen doen (niet geheel onbelangrijk!)
1 juni stond in het teken van De Toppers (Geer, Goor en Rene). Zus Heidy en ik hebben er maar een dagje Amsterdam van gemaakt, met hilarische taferelen op het Leidsche Plein. (een rare oude man verscheen in schapenvacht string ten tonele en ging daar zijn acrobatische kunsten vertonen. Het is een waar meezingfestijn geworden waarbij we onze longen uit het lijf hebben gezongen. Erg gezellig. Zoals altijd was de geluidskwaliteit in de ArenA weer om te huilen, maar desondanks hebben we ons prima vermaakt!

De laatste puntjes worden op de i gezet wat betreft afstuderen. De schriftelijke verantwoording van ons onderzoek is bijna klaar. Als dit voor 29 juni allemaal goed bevonden wordt (en dat gaat gebeuren!!!) dan hebben we het voorrecht om op 3 juli de presentatie van ons onderzoek te geven aan familie, vrienden en andere geïnteresseerden. Probleempje hierbij is wel (jaja, het wordt groots aangepakt) dat er 3 mensen mee mogen. Grrrr, rare school. Het is wel voor eerst dat we voor een volle collegezaal moeten presenteren, Ga er maar aanstaan!!! We zeggen tegen onszelf dat wij degene zijn met de meeste kennis van het onderwerp: soms helpt dit om de spanning even te laten zakken. Ons motto is "Het komt goed!".

Gisteravond hebben we hoog bezoek gehad, Elma, die vanuit Nieuw Zeeland een maandje in Nederland is, is op bezoek geweest. We “kennen” Elma van Spiridon, maar zij is met haar wederhelft op 4 oktober vertrokken naar het Zuidereiland. We hebben gezellig bij zitten beppen. Het zal lang duren (januari 2009??) voor we haar weer zullen zien, maar goed, hebben we dit toch maar even gehad!!!!

Voor degene die denken: wat hoor ik toch weinig; sorry, maar dat heeft toch te maken met het afstuderen. Ik werk gemiddeld 24 uur, ga 2 dagen per week op pad voor het afstuderen en dan ben ik thuis nog de rest van de dagen aan het werk. Dick zorgt ondertussen goed voor me, neemt zo af en toe de stofzuiger ter hand, zorgt voor eten en dat soort dingen. Gelukkig maar, anders zou ik het niet redden.
We weten: het is voor het goede doel, het einde is in zicht en straks hebben we alle tijd om gezellig samen…. Te slapen. Dat is volgens mij het eerste wat ik de 1e 3 weken van de reis zal gaan doen. Dick maakt er al grappen over.

Tot volgende keer, ik hoop dan te kunnen melden dat ik op 22 juni mijn laatste dag heb gewerkt, de toets presentatievaardigheden op 25 juni met voldaan heb afgerond en dat ik dan ook mijn laatste spullen van het afstudeerproject heb ingeleverd. Dick werkt de 29e juni voor het laatst, dat is ook rap aftellen nu dus, nog 12 dagen werken!!!! Dan breken de fijne tijden aan.

Liefs, van Dick en Irene

  • 13 Juni 2007 - 18:20

    Thijs:

    Mooi zo ,nog even volhouden en dan zit het er op.
    Groetjes Pa Vos.

  • 13 Juni 2007 - 18:44

    George :

    You time is coming soon I hope that you and Dick are staying very healthy on the traveling you are going on and we hope that your time is fantastick look after each other in other country's take lots of photos and stay in toch as much as possible
    other way let your mom or dad keep us up dated.We will be thinking of the 2 of you
    All the best and lot of love from Rina and me

  • 13 Juni 2007 - 18:57

    Marjo:

    als ik lees hoe snel jullie nu al op pad ben ik toch wel n beetje jaloers op jullie.
    lekker de wijde wereld intrekken.
    ik blijf jullie volgen,lijkt me erg leuk.
    groetjes marjo en jan

  • 13 Juni 2007 - 20:49

    Margreet:

    geweldig dat jullie reis nu echt bijna begint
    ik kijk enorm uit naar al jullie prachtige verhalen
    ik begin morgen aan mijn 5e vakantie van dit jaar
    dus ik heb gelukkig niks te klagen

  • 14 Juni 2007 - 07:22

    Sylvana:

    Hoi Irene en Dick,
    Heel veel succes met deze laatste loodjes!!!
    Ik was op 7 juni naar de Toppers geweest, en ik vond de geluidskwaliteit niet zo heel slecht hoor (en ik zat op de 2e ring). Waarschijnlijk dat ze na de vele klachten de boel hebben verbeterd. In ieder geval heel veel succes nog met afstuderen en werken en vergeet niet ondertussen nog te genieten van de voorpret he :)
    Groetjes, Sylvana

  • 14 Juni 2007 - 07:50

    ANJA PEURSEM:

    NOU,VEEL SUCCES MET DE LAATSTE AFSTUDEERLOODJES.KNAP DAT JE JE HOOFD NOG BIJ T STUDEREN KAN HOUDEN,MIJN HOOFD ZOU ALLANG OP REIS ZIJN!KIJK HET MEEST UIT NAAR JULLIE FOTOS VAN ANTARCTICA.
    PS NOG EEN NAMENTIP VOOR T OP KOMST ZIJNDE BROERTJE/ZUSJE VAN DAAN EN TEUN:CHRIS EN LOES?
    GR ANJA

  • 14 Juni 2007 - 13:55

    Yvonne:

    heej...succes met afstuderen, zet 'm op!! Nog maar een paar weekjes voor jullie he, spannend!! groetjes, Yvonne

  • 14 Juni 2007 - 16:22

    Anneke:

    hee meis,
    misschien zie ik je nog op het werk, maar in ieder geval veel succes nog de laatste dagen!! nog even!!!!!! ik denk aan je en alvast:have fun!!
    liefs an

  • 14 Juni 2007 - 17:28

    Coby Van Loon.:

    Hoi Dick en Irene. Het is nu bijna zo ver,nog even er tegen aan en dan het avontuur tegemoed. Ik wens jullie alle geluk en sucses van de wereld toe en hoop dat jullie een geweldige tijd gaan beleven. Groeten van Kees en Coby van Loon.

  • 14 Juni 2007 - 17:40

    Theo En Anjo:

    Spannend hoor de laatste dagen maar wij weten zeker dat je slaagt! Nog even door bijten, niet alleen jij maar natuurlijk ook dick `Sterkte` en we horen(lezen) het na de 22ste.
    Groetjes Theo en Anjo

  • 14 Juni 2007 - 20:05

    Rita:

    Hoi Dick en Irene!

    Heel veel succes bij het afstuderen en met de presentatie enzo. Spannende tijden!Maar met de liefdevolle hulp van je ventje moet dit zeker lukken!
    Ook alvast veel geluk met jullie wereldonderneming! ben wel benieuwd hoor!
    Veel groeten en liefs van mij.

  • 15 Juni 2007 - 12:16

    Manel:

    Hoi Irene. Nu denk je vast dat ik jou ook heel veel succes ga wensen net zoals al degenen die voor mij geschreven hebben.Nou.......
    Weet je wat ik veel leuker vind. Ik kan bijna niet wachten totdat jullie eindelijk vertrokken zijn. Dan kan ik pas aftellen zovan ongeveer 7-6-5-4-3-2-1- en dan kan ik met mijn dochter knuffelen. Hee meid, alle gekheid op een stokje HEEL VEEL SUCCES>

  • 15 Juni 2007 - 13:31

    Irene:

    Ma Nel, Ik gun het je van harte en mezelf misschien nog wel meer! hahaha

  • 16 Juni 2007 - 07:08

    Sjon:

    Het is wat, om via websites te weten te komen wat voor een gezellige bezoekjes de wederhelft aflegt. Maar vooruit, kunnen jullie allemaal weer even op teren. Voor straks, goede reis, ga genieten en veel zien van de wereld en ik hoop jullie in 2009 te ontmoeten hier in her diepe zuiden.

    Groetjes Sjon

  • 17 Juni 2007 - 11:31

    Anja Den Hollander:

    Ja ja !! Hij staat er weer bij!!
    Vergeet niet te genieten! Doet het altijd weer goed zón gouwe ouwe haha.
    Die paar weken slapen lijken mij ook wel wat. Na vele gebroken nachten van huilende en dromende kinderen en een snurkende man, ben ik er ook wel aan toe.
    Nr. 3 laat me ook niet met rust! daarvan mag ik nu al niet op mijn zij meer slapen.
    Ja BEZIND VOORDAT GIJ ER AAN BEGINT!!!!
    WEES ALERT EN VERGEET VOORAL NIETS!!!!!

    hAHA NOU JA WE OVERLEVEN HET WEL WEER.
    ( hoop ik )
    Nog veel sterkte met de laatste loodjes en je presentatie, lul die gasten maar van hun stoel af. Laat ze van verbazing van de stoel afvallen!!! Dat zal ze leren!!! haha.

    We zien jullie de 30e zeker, en laat even weten hoe het gegaan is .

    Groetjes........................

  • 20 Juni 2007 - 20:38

    Traveljunk Leo:

    Bij deze wens ik jullie alvast een hele goede reis toe. Erg gaaf!! Ik ga jullie zeker volgen en zal een link opnemen op mijn site www.traveljunkies.nl

    Nog bedankt voor jullie leuke mailtje.

    Groetjes,
    Traveljunk leo

  • 21 Juni 2007 - 08:06

    Frank En Martine:

    hallodio,

    al aan het aftellen voor een super mooie reis. wij hebben het net achter de rug en kijken er met heel veel plezier op terug. en eigenlijk zijn we nu al aan het plannen voor de volgende trip. want pas op. het is een ziekte. heb je eenmaal zo'n reis gemaakt dan wil je meer!!! veel succes en wie weet tot in Vlijmen.

    groetjes Frank en Martine
    www.theworldisbeautiful.nl

  • 21 Juni 2007 - 08:08

    Frank En Martine:

    hallodio,

    al aan het aftellen voor een super mooie reis. wij hebben het net achter de rug en kijken er met heel veel plezier op terug. en eigenlijk zijn we nu al aan het plannen voor de volgende trip. want pas op. het is een ziekte. heb je eenmaal zo'n reis gemaakt dan wil je meer!!! veel succes en wie weet tot in Vlijmen.

    groetjes Frank en Martine
    www.theworldisbeautiful.nl

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Dick en Irene

'Qua Patet Orbis' (zo wijd de wereld strekt) Dit was hoe we ons voorstelden voor we aan onze reis over (een deel) van de wereld begonnen... Wij zijn Dick en Irene. We hebben begin 2006 besloten dat we een wereldreis willen maken. Sindsdien hebben we veel tijd aan de voorbereidingen besteed. We hebben een globale route gepland en zijn ons gaan inlezen in boeken en op websites van andere globetrotters. Als je vragen hebt, reageer gerust. Dit kan via de website op via dick.irene@gmail.com Groetjes, Dick en Irene

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 262
Totaal aantal bezoekers 312907

Voorgaande reizen:

16 September 2011 - 09 Oktober 2011

We mogen weer...

18 April 2010 - 25 April 2010

Irene gaat klaslokalen bouwen in Zuid Afrika!

09 Oktober 2009 - 01 November 2009

En daar gingen we weer...

07 Juli 2007 - 04 Oktober 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: