hopelijk klopt het deze keer - Reisverslag uit Andel, Nederland van Dick en Irene Rooij - WaarBenJij.nu hopelijk klopt het deze keer - Reisverslag uit Andel, Nederland van Dick en Irene Rooij - WaarBenJij.nu

hopelijk klopt het deze keer

Door: dick en irene

Blijf op de hoogte en volg Dick en Irene

28 Juni 2007 | Nederland, Andel

Jaja, wat de gemoederen bezig houdt wanneer je "koos werkeloos" bent:

Toenemende bewolking
Vannacht regen
De tijdelijke opleving van vandaag is snel vergeten als een nieuwe depressie aanstalten maakt het weer in Nederland te gaan beïnvloeden. De bewolking, behorende bij de depressie, wordt al in de loop van de avond zichtbaar, de eerste neerslag ligt rond middernacht tegen de westkust aan. Het zal grofweg de hele dag duren voordat de laatste druppels via de achterdeur zijn afgevoerd. Morgen krijgen we dus te maken met herfstachtig weer met veel regen, stevige wind en relatief lage temperaturen.

Overmorgen ziet het er allemaal net iets beter uit. Nederland bevindt zich tussen twee depressies in en profiteert tijdelijk van een uitloper van hoge druk. Door de aanwezigheid van een wolkenband, die de twee depressies met elkaar verbindt, is het niet de hele dag zonnig en kan er plaatselijk wat lichte regen vallen. De temperatuur komt in de middag op 20-21 graden te liggen. De wind is zuidwestelijk en meest matig van kracht.

Zondag trekken er wederom storingen over Nederland. Vooral in de ochtend kan lokaal veel regen vallen. In de middag komt vanuit het westen de zon er weer doorheen. Het wordt gemiddeld 21 graden.

Daarna blijft het behelpen. Depressies blijven ook de komende week de dienst uitmaken. De temperatuur ligt voor ons gevoel aan de lage kant maar toch dicht in de buurt van de normale waarden voor begin juli.

Lang leve de zomer in Nederland!!!!!
Groetjes Irene

• 28 Juni 2007 - 16:55

Heidy:

Je zou er bijna depri van worden.
    Gelukkig zit er naast alle zonneschijn nog een zonnige kant aan deze dag :
    Ik ben de 36 gepasseerd! Op naar de 40!!
    Gelukkig voel ik er niks van, en kijken we al uit naar jullie feest zaterdag.

Succes met de voorbereidingen en tot morgen!XXX

• 28 Juni 2007 - 19:30

Peter:

Nu jullie vertrek echt in zicht gaat komen en Thijs en Klara tijdens onze lange nordic wandelingen echt urenlang over jullie avonturen in spé kunnen ouwebetten, heb ik me ook maar aangesloten... Ik moet tenslotte wel een beetje mee kunnen babbelen...
    Jullie heel veel suc6 met de zware afscheidsdagen van dit prachtige land en hopelijk hebben jullie nog een vet gaaf afscheidsfeest!!!

• 29 Juni 2007 - 13:27

Job En Janny:

Ah, nog effe en dan zijn jullie op pad! Heerlijk vooruitzicht, nu is het echt nog maar een paar nachtjes slapen. Wij hebben echt nog geen flauw idee wat we gaan doen. Gaan we nog een keer via Marocco Afrika in, gaan we oost Europa ontdekken, even van een Nederlandse zomer genieten (gevaarlijk want vrees dat we dan of niet meer weg willen of zo snel dat we de komende decennia niet terug willen....) of toch maar meteen al op weg naar Rusland? Of naar Midden Amerika??? Help...

Oh... die bijwerkingen van de Dukoral...niet gehad..

Anyways. Vergeet straks je paspoort niet!
    Groetjes!

• 29 Juni 2007 - 14:38

Anja:

Tja je kunt als je terug komt nog altijd
    solliciteren als weervrouw!! Klinkt erg professioneel hoor haha. Helga van Leur zou er jaloers van worden !!

De meeste hebben toch bouwvak vakantie, laten we hopen wat er nu valt dat het dan ons gespaard blijft!! 45c Zoals in een deel van europa daar zit ook niemand op te wachten? Klagen doen we toch graag.

EN MENSEN GENIET ER TOCH EENS VAN!!!
    GA LEKKER BUITEN STAAN EN LAAT DE REGEN HET STOF VAN DE DUFFE KOPKES SPOELEN, FRIS JE VAN OP!!

Zo even een TJAKKA moment er tussen door,
    want iedereen moet toch wel een beetje vrolijk op jullie feestje verschijnen vind je ook niet?

GRoetjes...............

• 01 Juli 2007 - 13:08

Pa Vos.:

Zo het feest zit er weer op.
    Het was geweldig.
    Dick en Irene bedankt , nog een paar dagen en dan gaat de GROTE REIS beginnen.

Geniet nog even in het natte Nederland.

Pa Vos.

• 04 Juli 2007 - 23:10

Elma:

En ... hoe zijn de laatste loodjes gegaan?