terug aan het strand... - Reisverslag uit New Delhi, India van Dick en Irene Rooij - WaarBenJij.nu terug aan het strand... - Reisverslag uit New Delhi, India van Dick en Irene Rooij - WaarBenJij.nu

terug aan het strand...

Door: dick en irene

Blijf op de hoogte en volg Dick en Irene

24 December 2007 | India, New Delhi

Zondag 16-12 dag 160: Vanmorgen zijn we naar de St. Francis Church geweest en langs de Nederlandse begraafplaats gelopen. Het was weer een warme dag. Na een theetje en een “Death by Chocolate-gebakje voor de verjaardagen van Ma Vos en Valerie :) op de laptop een film gekeken in het hotel, in de schaduw onder een ventilator. Daarna is het weer lekker om naar buiten te gaan,
In de krant staat (naast de doden en gewonden die bij busongelukken die vermeld worden) dat hier in Kerala op het moment sprake is van een ongewoon lage drukgebied waardoor er plaatselijk regen en onweer voor kan komen. We kunnen wel een opfrissertje gebruiken!

Maandag 17-12 dag 161: Geen regen gehad. Het weer bleef drukkend warm, dus na ons ontbijtje 's morgens bij een Gallery waar ze ook heerlijke koffie hadden een beetje rondgestruind, 's middags een filmpje gezien, als de zon onder was weer naar buiten, happie eten en wat internetten. Prima relaxplaats hier. 's avonds nog een terasje gepikt met wat nederlanders, beetje over van alles en nog wat kletsen.

Dinsdag 18-12 dag 162: Op tijd uit bed om spullen te pakken. De taxi kwam om 8.20 uur die ons naar het vliegveld bracht (ferry en bussen zijn geen optie, duurt te lang).
De vlucht met Indigo verliep prima, om 13 uur zijn we geland in Goa. Taxi genomen naar het hotel, inchecken en daarna lekker naar het strand. Een dutje doen, boekkie lezen. Ouderwets gezellig.
's avonds bij het hotel gegeten, de heerlijke beef sizzler, daarna nog ff een bakkie koffie en naar onze vrienden in een ander restaurantje. Er was karaoke-avond (iedere dinsdagavond) en het was gezellig en we hebben hard kunnen lachen. Zoals beloofd heeft Ireentje geen poging meer gewaagd.....
Het was een latertje voor ons doen en rond 2.30 besloten om maar te gaan slapen (spannend boek!)

Woensdag 19-12 dag 163: Uitslapen, porrigde (soort havermoutpap) bij de strandshak en lekker niksen. Heerlijk. Ook weer fijn om na de super-hoge golven in Kerala weer lekker het water in te kunnen.
's avonds bij het eten nog “ouwe bekenden” tegengekomen. Daarna terug naar het hotel lekker een filmpje kijken!

Donderdag 20-12 dag 164: Uitgeslapen. Een beetje een “niet fit” gevoel alle 2. Na het ontbijt richting treinstation om kaartjes te kopen om naar Chennai te gaan, begin januari.
Een hoop gedoe. Natuurlijk eerst een formuliertje invullen, toen in de rij. De persoon voor de buitenlanders was er nog niet. Dus dan maar een andere. Nee, zei de mevrouw, die trein is vol, gaat 1x per week en jullie zijn de 15e in de wachtrij. Hoe kunnen we dan naar chennai” vroegen we. Moesten we weer een andere rij in. Die mevrouw kon het zo vertrellen, met dat er nog plaats was maar.... geen tickets. Weer in een andere rij. Grrr. Zo omslachtig allemaal. Na een uurtje hadden we onze tickets.
3-1 van Goa naar Bangalore, 5-1 van Bangalore naar Chennai. Dank u.
's middags langs wat reisburootjes om te kijken hoe we goed(koop) naar Bangkok konden komen. We hadden zelf al uitgevogeld via Singapore. Dit boden 3 reisburootjes niet aan, wel rechtstreeks of via Colombo (Sri lanka) maar dan was het ook rond de 100 euro duurder. Dus, op naar een internetcafe. Daar hebben we onze vluchten van Chennai naar Singapore en van Singapore naar Bangkok geboekt. Geregeld!
Daarna happie eten en onze “plannen” (die natuurlijk nog veranderd zullen/kunnen worden) voor de komende periode gepland.
De film van gisteravond niet afgekeken, dus vandaag maar verder.
Het was een bewolkte dag vandaag, niet echt strandweer (ondanks dat de temperaturen nog steeds 30 graden zijn). Vanavond na het eten regende het een beetje. Eenmaal terug in de kamer ging het harder. Een mals en welkom buitje. Lekker even op onze veranda ervan genoten!! (derde bui in de hele reis, heeeeeeeerlijk!)
Onderweg zien we veel indiers verkleed als Kerstman die door het zingen van kerstliederen geld bij elkaar proberen te krijgen. Hartstikke raar maar wel grappig. Het is een vreemd idee dat het geen zomer is maar bijna kerst en wij zitten hier in hempie en broekkie en gaan overdag naar het strand en moeten uitkijken niet te verbranden!!!! Overal hangt “mery christmas”, kerstkransen en afbeeldingen van de kerstman in vol-winterornaat. En dat bij rond de 32 graden. (moet je je voorstellen om hartje juli met heerlijk weer kerst te vieren; ook vreemd!!)

Vrijdag 21-12 dag 165: 's morgens even de was gedaan in de badkamer en.. door mijn rug. Pijn pijn pijn! Na het ontbijt eerst maar even naar het dorp gewandeld (ff alles uitrekken) en pas in de middag naar het strand. 's avonds de beroemde steak in het hotel voor het eerst geprobeerd en we moeten zeggen dattie heerlijk was zeg. Zal zeker niet de laatste zijn!
Nog wat nahangen aan de bar, de nodige biertjes en rond een uur of half 2 naar bed!

Zaterdag 22-12 dag 166: Mijn rug voelt beter vandaag. Als we opstaan en vanaf onze veranda naar buiten kijken zien we een rikshaw aankomen, “witte” armpjes eruit en grote rugzakken. Daar zijn David en Eveline. Gelijk leuk. Na een bakkie koffie een duik in de zee, daarna ontbijten bij de shack op het strand. Hele dag een beetje kletsen over wat we mee hebben gemaakt en wat er nog “op de rol” staat. Gezellig om weer eens een heel dagje nederlands te kunnen praten!

Zondag 23-12 dag 166:
Een lekker rustig dagje aan het strand nadat we vanmorgen bij het wakker worden een groot leger aan mieren in de kamer hadden. voornamelijk tegen de muur en de buitendeur. Ff gemeld en toen was het leed snel geleden: spuitbus eroverheen en klaar...
Na het douchen 's middags wilden we even gaan internetten, maar om onduidelijke reden waren 2 internetcafe's dicht en bij een ander stonden 4 computers waarvan 3 het er deden en 1 steeds op franstalig oversloeg. We konden ook onze berichten niet uploaden omdat dat maar op 1 computer kan. Lekker handig.
Nog een bakkie koffie bij de cafe coffee day en daarna nog een Harrison Ford filmpje gekeken. Lekker relaxd.

Maandag 24-12 dag 167:
Vandaag ff plannen gemaakt voor hotelletjes te boeken in Bangaloren en Chennai, en op internet onze verslagen bijwerken. Vanmiddag "uitrusten" op het strand en vanavond bij het hotel Christmas-eve vieren, met lekker eten, live muziek en vuurwerk en al.
We zijn ons psychisch al aan het voorbereiden op onze nieuwjaarsduik (duurt nog even, maar goed, in Nederland weten jullie precies hoe dat gaat!!)

Dit was de verslaglegging voor deze week.
Het loopt al tegen de kerst dus vanuit India willen we iedereen hele fijne kerstdagen en een gezond en gelukkig 2008 toewensen. We hopen via de website en mails ook komend jaar weer veel van jullie te horen/lezen.

Heel veel liefs,
Dick en Irene

• 24 December 2007 - 09:01

Hanneke En Andrea:

Jullie ook een "warme" kerst toegewenst en een goed 2008.
    Wat een goed leven zeg, geniet ervan zoveel als je kunt.
    Zelf zijn we ook vrij en gaan Kerst vieren met de fam.
    Groetjes en liefs.
    Hanneke en pea.

• 24 December 2007 - 11:23

Heidy:

Hallo jullie, hele gezellige dagen gewenst samen met David en Eveline. Is weer is iets anders als thuis in het kikkerlandje met de fam. Geniet er lekker van.

Wij morgen met de opa's en oma's hapje eten en woensdag naar Diaan dus we vermaken ons ook wel.

Dikke zoen XXX
    de Ippeltjes

• 24 December 2007 - 12:14

Klara En Thijs:

Weer een week verder.Afgelopen vrijdad en zaterdag een sprookjes Nederland mogen aanschauwen,het hele buitengebeuren was wit berijpt,geweldig om te zien bij opkomende dag en in de middag zon.Veel mensen zijn met film en foto toestellen in de weer geweest.Wij hopen dat jullie in de zon goede kerstdagen mogen hebben,en een gezellige jaarwisseling.Hopelijk is je rug ook weer opgeknapt.Geniet verder en pas goed op elkaar.Een dikke nieuwjaarskus uit Sleeuwijk.Pa en ma.

• 24 December 2007 - 16:06

TOM:

Maf hoor 32 graden en Kerst.Ik hoop dat morgen mijn eten die temperatuur haalt :-)).Enfin,wat jullie ook doen geniet van deze dagen en een reiswaardig en gezond 2008 toegewenst

• 24 December 2007 - 18:23

Coby Van Loon:

Hallo luitjes. Weer even jullie verslag gelezen. Het is steeds weer leuk maar het lijkt me heel vreemd om kerst te vieren in een warm land. Julle moeten wel steeds heel wat doen om verder te kunnen reizenmaar je komt er steeds mee klaar, knap hoor. Wij wensen jullie hele fijne kerstdagen toe en een gezond 2008. Tot de volgende mail. Heel veel groeten van Kees en Coby van Loon.

• 28 December 2007 - 19:51

Ro&Ka:

Hoi hoi,
    Beter laat dan nooit; drukke tijden hier maar vandaag eindelijk tijd om even bij te lezen. Leuk!!
    Kerst was vast relaxed daar (hoe zou dat voelen, kerst in een hangmatje...?). Hier ook relaxed hoor, maar ietsje kouder, haha.
    Een verzoekje alvast: willen jullie daar de nieuwjaarsduik voor ons doen? Dan drinken wij wel een glaasje champagne voor jullie, OK??
    Dikke knuffels van ons en alvast het allerbeste voor een heel mooi 2008!!

• 29 December 2007 - 08:08

Johan En Carola:

Heey moppies.
    Ik las net in de mail dat het pakketje is aangekomen. Daar zijn we blij om. Kunnen jullie lekker genieten van de dropjes. Hopelijk tot snel ziens .
    Liefs van ons

• 30 December 2007 - 11:00

Lailai & Gijs:

Blij dat jullie de kalkoen overleven. EEn heel gezond en reizig 2008 Neem een Indiase oliebol, lekker gekruid, 2x plezier.
    Wij zijn weer gewend in Liechtenstein.
    Liefs

• 30 December 2007 - 11:59

MA-Pa Werkendam.:

Wat zou den wij ook graag in de zon zitten.Als die al een keertje wil schijnen is het toch veel te koud.Geniet er maar lekker van.Pa ligt weer met koorts in bed.Hij denkt dat we morgenavond wel in Rotterdam oudjaar kunnen vieren.maar ik denk dat we net als de twee voorgaande jaren het vuurwerk vanuit ons bed bekijken.Het wordt langzamerhand traditie.We kijken al uit naar jullie volgende bericht.Veel liefs,Pa en Ma.

• 01 Januari 2008 - 18:20

Marco & Marjan:

De allerbeste wensen voor 2008.
    Dat het een avontuurlijk jaar mag zijn!!

• 01 Januari 2008 - 19:14

Iris:

Halootjes,,
    Een gelukkig 2008 namens ons!!

Net terug uit Zuid-Frankrijk :D
    Met autopech :(

Maar wel een heerlijke witte kerst gehad!!

Groetjes,,
    Ad, Wilmy, Rik en Iris

• 01 Januari 2008 - 21:36

Geralda:

Richard en ik zitten "lord of the rings" te kijken, maar die scene met die spin (grrrr.) ff m'n mail uitlezen tot ie weg is... en altijd leuk om weer even te lezen hoe het jullie vergaat (wel mieren, geen spinnen lees ik). Bij deze wens ik jullie het allerbeste voor het jaar 2008 en veel voorspoed bij het reizen.
    Hartelijke groetjes van Geralda

• 04 Januari 2008 - 20:06

Gerrit:

Wordt tijd voor een recente update! Tja als je de hele dag op het strand ligt geneurt er ook niet zoveel.

• 05 Januari 2008 - 13:22

Nicole:

He Dick en Irene, kwam jullie kaartje net tegen toen ik hier in Breda de boel aan het opruimen was. Hebben met jullie een middagje terras gehangen in het stoplicht staat op rood, het stoplicht staat op groen in Irkustk is altijd iet te doen....NOT ;o) behalve vodka drinken dan...hoppa!

Onze reis was fantastisch en ondertussen al weer wat tripjes er op zitten (krakow, dublin), maar naar het lezen van een aantal reisverslagen van jullie begin het hier toch ook wel weer te jeuken! Bas heeft het beter bekeken en is ondertussen vertrokken voor een tijdelijke job naar Suud-Afrika, weet nie of jullie daar nog terecht komen binnenkort maar hij zit er toch 8 maart, ben nu de eerst dag aan het wennen om heel het huis voor mezelf alleen te hebben...ok wel weer is leuk, al begin ik nu soms al infantiel te lijken toen ik vanochtend gewoon vrolijk begin te kakelen in m'n up ;o)!

Have fun in India en uiteraard een geweldig nieuw reisjaar toegewenst!

Cheers, Nicole