Stopover Singapore - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Dick en Irene Rooij - WaarBenJij.nu Stopover Singapore - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Dick en Irene Rooij - WaarBenJij.nu

Stopover Singapore

Door: dick en irene

Blijf op de hoogte en volg Dick en Irene

12 Januari 2008 | Singapore, Singapore

Zondag 6-1 dag 181: 's morgens happie gegeten bij de Mocha (lekkere panini's met bakske leut erbij!) en een potje gekaart. Daarna rondje door de wijk gemaakt, niet veel te beleven (misschien omdat het zondag was?) en daarom weer lekker een ijsshake bij de Mocha gehaald. Weer een potje pesten (we zijn verslaafd). Na een tijdje werd ons gemeld door een ober dat het door het management niet was toegestaan om te kaarten. “waarom niet?” “Managementrules”. Ja hoor, heb je alles gehad. Gevraagd naar de manager, die zou komen maar natuurlijk nooit gezien. We zijn afgetaaid.
Terug naar het hotel, dutje doen want het wordt een lange nacht. 22 uur zou de taxi komen voor naar het vliegveld te gaan. Hij was er rond 22.15 nog niet, dus een andere taxi geregeld. Rond 22.30 op het vliegveld. Wat zo geordend zou moeten zijn volgens een engelman leek op HELEMAAL NIKS!!!
Voor het inchecken hebben we ruim een uur in de rij gestaan (Waarom is nog een vraag). Natuurlijk wilden 3 mensen voordringen, die hebben we vriendelijk verzocht achteraan te sluiten. “Oh, ze hadden geen idee dat er een rij was” (je ziet 2 rijen van 30 meter staan en je snapt niet dat die mensen ook staan te wachten ?!?!?!?! Zal wel Indisch zijn. Daarna in de rij voor de immigratie. Dat duurde en duurde maar. Door de hele hal stond een slinger van heb ik jou daar. Natuurlijk probeerden verschillende Indiers voor te dringen, maar steeds wezen wij ze naar het einde van de rij. “Oh, maar we weten niet waar het einde van de rij is” >> Nou sjakie, in ieder geval niet in het midden!! :)
Bij de immigratie: “Hoe lang bent in India geweest??” > Sinds 25 okt. 2007.
“En waar bent u geweest?” Varanasi, Agra, Delhi, Goa, Kera.......
“Nee, waar als laatste????? (sjagerijn)” In Chennai
“Ja, maar welk hotel???????????????????????? (de dame zucht steunt & kreunt” (Ohhhhhhh, vraag DAT dan!!!!!
“Hotel Regent”. Oke, STEMPEL, STEMPEL, STEMPEL “u mag doorlopen”. Pfffff.
Na de immigratie naar de 1e verdieping. Daar stond weer een rij van zo'n uurtje of langer. Daar moest idereen door de security heen. Het duurde maar en duurde maar...... (ze zullen het wel heeeeel goed doen denk ik:) )
Mensen gingen al vragen stellen, konden nooit op tijd boarden. “Nee hoor, het vliegtuig wacht op u, gaat niet wel voor iedereen er in zit!” (nou, dat wordt helemaal een lang nachtje dan!!!!).
Uiteindelijk stegen we om 3 uur op in plaats van 2.10.

Maandag 7-1 dag 182: Na een onrustig nachtje (verplicht eten aan boord van het vliegtuig, want als je sliep werd je wakker gemaakt door de stewardessen!! en verplicht slapen want na een half uurtje ging het licht uit!!!) rond 9 uur am (plaatselijke tijd) aangekomen in Singapore.
Het ging heel geordend, zo door de douane, zo de rugzakken, zo bij de Delifrance aan een broodje brie! Hoera, we zijn in Singapore.
Daarna met de skytrain en metro naar ons hostel (Prince of Wales in Singapore > ff googelen en je vind het zo!).
We hebben een 2 persoons kamer, gedeelde badkamer en toiletten maar het is schoon. Meteen de was gedaan (wassen en drogen kost totaal 1 uur in supersonische machine's) dus echt heeeel schoon worden je kleren ook niet, maar ja, na al die handwassen door de dames in India knapt het er toch wel ff van op!).
Uurtje of wat geslaapen en Dick is met lime-wire bezig geweest omdat we hier draadloos internet hebben. Het downloaden gaat lekker.
Rond een uurtje of 3 de stad in (naar 1 van de vele shoppingmalls) en daar een hapje gegeten in de foodjunction. Dat zijn hele grote cafetaria-achtige ruimten met verschillende stalletjes met chinees, Koreaans, Indisch, Indiaas eten etc. Lekker Babi Pangang gegeten. Helaas hadden ze geen sate (of Satay zoals ze hier zeggen). Nou ja, dat komt nog wel.
Inmiddels donker geworden dus wij op wel naar de “fountain of welth”. 's werelds grootste fontijn met lichteffecten en muziek. Wel grappig, niet echt spectaculair. Een restaurantje gevonden waar ze wel sate hadden. Helaas, niet zo lekker als we bedacht hadden van te voren, maar goed, we hebben het wel op!!
Daarna terug naar het hostel en de pub. Het was open MIC- avond. Mag iedereen een riedeltje spelen die daar zin in heeft. Wel grappig. Rond 23 uur naar de kamer, nog ff geinternet lang leve wifi, wat hier bijna overal gewoon op te pikken is bij Icell in singapore, toen gaan slapen.

Dinsdag 8-1 dag 183:
Vannacht werd Dick wakker en moest overgeven. (van de sate misschien??) Dit maakte hem vandaag niet helemaal fit en we hebben tot een uur of 2 op bed gelegen. Douchen en daarna “ontbijten” (jaja, om 3 uur 's middags!!!) en richting de shoppingcenter's. Toen we een mall binnenkwamen zagen we dat er een bioscoop was. De voorstelling van 17.05 was “I am a Legend met Will Smith. Kaartjes voor gekocht. Lekker om weer eens en film op het grote doek te zijn, niet op je laptop.
Rond 19 uur zijn we een happie gaan eten en bij de starbucks een koffie gaan drinken. Daarna nog wat rondkijken en terug naar het hostel. Dick voelt zich veel beter dan vanmorgen gelukkig.

Woendag 9-1 dag 184:
We zijn op camerajacht gegaan, wat we eigenlijk ook bedacht hadden als missie voor onze singpore-trip. Uiteindelijk na een paar uur vragen, kijken en rommelen en doen met het toestel met de Canon Eos 400D de deur uit gelopen. Natuurlijk meteen geprobeerd onderweg naar de belgische kroeg en leuke foto' s gemaakt. Een stuk beter dan met onze panasonic, hoewel die ook helemaal niet verkeerd is!!!
Hij is veel sneller wat reactie betreft, kan dus sneller mooie foto's maken. Iets wat we regelmatig missen bijvoorbeeld in de natuur. Je ziet iets, maar voor het toestel goed gefocused is is het object (meestal vogels, vlinders etc) al weer weg. Bij Oosters een Steak en westmalle trippel om het te vieren! wat wil een mens nog meer??? Bij terugkomst in het hostel nog ff kletsen met Quinten, een “Nederlander” die al ruim 12 jaar in Singapore en Amerika woont.

Donderdag 10-1 dag 185: Wakker geworden en even de downloads van limewire gechecked. Wat blijkt: doet het toetsenbord het niet (goed). Veel letters en cijfers kan hij niet weergeven, dus wij, na het ontbijt/buch naar de shoppies toe die het misschien snel in orde kunnen maken voor 15 euro een trouble shout, waaruit blijkt dat er waarschijnlijk (?) vocht onder het toetsenbord is gekomen (klimaaat: warm en vochtig); kosten rond de 100 euro.
Nou..... dan kijken we eerst wat de garantie voor ons kan doen in Thailand. Wel een muis en toetsenbord los gekocht, anders kunnen we internet en de computer helemaal niet gebruiken, dat is ook zo wat. Een mail naar acer Thailand en binnen een uur hebben we een mail terug die verteld dat we op 6 plaatsen in Bangkok terecht kunnen en onder welke voorwaarden . Helemaal goed zeg.

Vrijdag 11-1 dag 186: Na het ontbijt richting samosa, een eiland hier ten zuiden van Singapore wat een soort pretpark is mer resorts en alles erop en eraan. Op de heenweg nog langs de rivier in de stad gelopen, leuk en indrukwekkend om te zien. Leuke barretjes en restaurants en hoge flatgebouwen>
In het samosa-terrein naar 2 3-D films gegaan en een licht-waterorgelshow gezien. Niet echt heeeeeel spectaculair, maar wel leuk.
Daarna terug naar het hostel en nog even wat gedronken en gekletst met anderen. Morgen op tijd (?!) op om uit te checken voor 11 uur!!! 18.15 uur vlucht van Singapore naar Bangkok!!!!

Zaterdag 12-1 dag 187:
Tassen ingepakt (en her-ingepakt). We mogen op de vlucht met Tiger Airways (onderdeel Singapore Airlines) 15 kg p.p meenemen, naast max 7 kg handbagage p.p. We zaten steeds samen op 36 kg. Dus gisteren al besloten eens goed te kijken naar de spullen die we bij hebben (nu we een half jaar onderweg zijn zien we wat we nog nooit hebben gebruikt en wat dus eigenlijk weg kan).
Dick heeft flink huisgehouden in zijn backpack. Voor Irene was het een heel stuk moeilijker (raar, thuis is het juist andersom :) )
Irene gaat in Thailand nog eens kijken wat evt. Naar huis opgestuurd kan worden. Wanneer we ooit ergens op tussenstop in NL zijn dan kunnen we het weer oppikken als we het nodig hebben.
Ontbijtje, laatste beetje pinnen voor vandaag, potje pesten, glossy magazines lezen en dan rond 15 uur richting vliegveld. Gelukkig moeten we er nu 2 uur vantevoren zijn in plaats van 3 uur.
Ons volgende bericht zal dus uit Thailand komen! Tot de volgende keer.

Veel liefs, Dick en Irene

• 12 Januari 2008 - 11:34

Andrea En Hanneke:

Goed hè zo'n Canon Eos 400D, ik heb er ook zo een gekocht vorig jaar september.
    Jullie reizen lekker door nu, Wij staan er bij stil en lezen de reisverslagen, met weemoed en een beetje jalouzie moet ik zeggen. Pea gaat zwemmen en ik doe de was, goed verdeelt dus.
    Verder alles goed en houden we weekend.
    Groetjes en een dikke knuffel van ons.
    Andrea en Hanneke en ons Demi.

• 12 Januari 2008 - 13:59

Joke En Ben:

Hoi daar

Lang geleden iets gestuurd maar ik zal een lang mailtje maken dan ben je weer helemaal bij

Heel veel liefs Joke

• 12 Januari 2008 - 14:09

George:

If you eat all those thing no wonder Dick get his tommy up set
    how can you eat all that stouf
    Have i good time George

• 12 Januari 2008 - 14:11

Heidi:

He wereld reizigers, klinkt weer goed, singapore en bangkok.
    Hier schijnt het zonnetje ook, maar waai je bijna uit je broek.
    Hebben jullie lekker in de bios gehangen? Hier draaien momenteel ook weer wat nederlandse films. Alles is liefde en moordwijven, wel grappig.

Wij kijken nu al uit naar jullie verhalen over thailand, dan sluiten we gewoon even onze ogen en doen net alsof we er ook zijn.

Zo te horen vermaken jullie je nog prima.
    We blijven jullie volgen.

Veel liefs vanuit LITH.

• 13 Januari 2008 - 15:03

Ma +pa De Rooij:

Toen ik jullie verhaal gelezen had,had ik tranen in mijn ogen. Jullie moeten toch heel wat ontberingen meemaken.In de rij staan,en maar wachten.Je wordt zelfs wakker gemaakt om te eten,hoe durven ze!!En daarna weer verplicht slapen,want ze doen gewoon het licht uit.M'n tranen zijn inmiddels opgedroogd,en zit nog na te genieten van jullie verhaal.Heel leuk,We hebben er van genoten.Ik ben vrijdag bij de dokter geweest en heb een anti-biotica kuur gekregen.Heb voor de zoveelste keer een ontsteking aan de luchtwegen.Koorts is inmiddels al weer weg,en ik voel me al weer aardig opgeknapt.Jongelui,geniet verder,zorg goed voor elkaar,eet niet te veel sateetjes.groeten uit Werkendam Hou-doe.

• 14 Januari 2008 - 08:20

Margreet:

het is erg ernstig balen voor mij dat ik weer thuis ben, maar heerlijk dat ik met jullie verhalen lekker indirekt mee op reis kan, dus hartelijk bedankt voor de uitvoerige verslagen
    ja ik weet het grensovergangen zijn vaak een crime en zonde van de tijd

• 14 Januari 2008 - 10:19

Heidy:

Hallo daar, goed aangekomen hoop ik?
    Hier alles ok, weer gewend met werken na ons weekje Oostenrijk.

Groeten van ons allemaal en veel plezier in Thailand!!

HeidyXXX

• 15 Januari 2008 - 20:27

Thijs.:

Hallo drukke vakantiegangers, Ik vind dat Pa de Rooij wel een beetje gelijk heeft hoor dat julie het best wel slecht hebben. Zolang wachten om naar de zon in Thailand te gaan vind ik ook niet zo leuk. Maar jullie komen er tenminste nog en wij zitten hier met een graad of 8 en VEEL wind dus jullie zijn volgens mij toch nog beter af. Voor de rest hier alles OK. Geniet er van, wij moeten nog een jaartje wachten.
    Groetjes Pa Vos en Ma natuurlijk.