eerste dagen bangkok - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Dick en Irene Rooij - WaarBenJij.nu eerste dagen bangkok - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Dick en Irene Rooij - WaarBenJij.nu

eerste dagen bangkok

Door: dick en irene

Blijf op de hoogte en volg Dick en Irene

13 April 2006 | Thailand, Bangkok

Sawadee,
Hier zijn we dan. De eerste 3 dagen van de reis zitten erop. We zijn maandagmorgen vroeg aangekomen na een prima vlucht. Niet geslapen, maar wel lekker gedut door de " dubbele wiskey" die voor witte wijn werd aangezien (dick dus....)
We zijn naar het hotel gebracht en rond 11.30 vertrokken de stad in. We hebben o.a. chinatown gezien die dag.
's avonds was een vroegertje, omdat we allemaal een nachtje over hadden geslapen.
Dinsdag zijn we naar het Grand Palace geweest en hebben gegeten op een toren op de 78e verdieping. Schitterend uitzicht natuurlijk!!! 's avonds een op een boot gegeten en toen nog ff een terrasje gepikt met 2 andere stellen. erg gezellig.
Vandaag zijn we om half 8 vertrokken om te gaan fietsen door Bangkok met Co van Kessel en zijn assistentes. Erg leuk om meegemaakt te hebben. Omdat we soms met de fietsen op bootjes belandde zijn we door de klongs gevaren. DAt zijn kanaaltjes waaraan paalwoningen staan. Je weet niet wat je ziet. Vanmiddag lekker gegeten (dat is trouwens iederen dag prima hoor!!!)en daarna nog een boottocht gedaan over grotere vaarroute (laag water) en Wat Arun bezocht. Dat is een tempel helemaal met porcelein ingelegd. Het schijnt dat ooit een videoclip van de groep " Japan" )met D. Bowie) daar is opgenomen.
Nu zitten we dus hier, nog even van alles te regelen voor ons vertrek morgen richting het noorden. Morgen barst het Thais Nieuwjaar los. dat heet Sohn Klahn festival. Schijnen ze met water en al te gaan gooien. De meneer van de computer legt nu aan dick uit dat het vooral in het noorden erg leuk is.
Zo leuk dat er elk jaar veel ongelukken gebeuren en er 146 mensen dood gaan in 3 dagen. Dat komt omdat ze o.m teveel drinken... Nou, we zullen wel zien...
Vanavond hebben we een diner in een 5 sterren-restaurant en aansluitend een travestietenshow. ook zoiets. Helaas zijn we pas rond half 12 terug vanavond en gaat de wekker weer rond 5.30. Kort naggie dus.
We laten het hier even bij, tot ergens komende week ofzo. We zien wel waar we een computer tegenkomen.
Voor details reis zie
www.fox.nl > groepsreizen > thailand > april. dan de 22-daagse emerald. Kunnen jullie zien wat we allemaal uitspoken hier!!
Tot gauw weer dan, de groetjes uit een warm maar erg mooi en leuk bangkok!!!

Dick & Irene

p.s Joh en Carol. de eerste singha's zijn genuttigd hoor, enne druk doende met het Thais leren..... Bedankt,leuke verassing!!!!

• 12 April 2006 - 11:43

Thijs En Klara:

Het ziet er goed uit ,wel een druk progamma als ik alle bezigheden zie.
    Geniet, pas goed op elkaar ,groeten van iedereen.

• 12 April 2006 - 12:04

George:

Have lots off fun

• 12 April 2006 - 14:26

Gerard Spaans:

Lfe is a bitch, ins't it. Die whisky had je ook met mij kunnen drinken.

Heel veel plezier verder!

• 12 April 2006 - 16:00

Nick En An:

Leuk te horen dat jullie het zo naar je zin hebben.
    Dick, af en toe wel even 'n stukje hardlopen...
    Denk aan je conditie!

Nog een fijne tijd!

• 12 April 2006 - 17:50

Anja En Peter:

Ja ik lees het al weer, erg vervelend hebben jullie het daar. Geniet er lekker van en doe de groeten aan de travestieten in Bankok!!!!

• 12 April 2006 - 17:56

Teun Den Hollander:

Hallo mama moest van mij een briefje schrijven : Of jullie even zondag op zijn verjaardag komen dat mag van hem ( wat fijn he) Hij wil een diamant uit China, een echte ! Die mooi glimpt! ( bescheiden toch he?)
    Groetjes van Teun

• 12 April 2006 - 18:56

Robert En Karin:

Wauw, dat ziet er al helemaal geweldig uit voor de eerste paar dagen. Volgens mij is dit het perfecte voorproefje voor alles wat jullie gaan meemaken de komende jaren ;-)
    Genieten genieten genieten!!!
    Dikke knuffel van ons.

• 13 April 2006 - 07:51

Johan En Carola:

Leuk wat je allemaal meemaakt zeg. We kunnen ons er helemaal in vinden en willen ook weer terug naar Thailand,maar we pastenhelaas niet bij jullie in de rugzak. Kijk je uit met het waterfestijn, lijkt me wel geweldig om mee te maken, doe maar veel filmen dan kunnen wij het ook zien.Doe maar geen wit t-shirt aan,( dat schijnt zo lekker door.) We horen weer snel van jullie. We missen jullie wel hoor. Veel liefs Joh enCrol

• 13 April 2006 - 12:07

Heidy En Arjan:

He daar, goed vertoeven dus in het verre Oosten. Geniet er maar lekker van. Mooi voorproefje voor straks. Veel plezier verder!! XXX

• 13 April 2006 - 17:19

Coby Van Loon.:

Leuk om dit per mail mee te maken. Let je wel even op je lijn. Verder wens ik jullie nog een goede reis toe

• 13 April 2006 - 19:41

Patricia:

he buufkes,

Leuk om even te lezen hoe jullie de eerste dagen hebben doorgebracht en het ziet er niet echt uit alsof jullie je vervelen!! lijkt me erg mooi daar (begin ook weer kriebels te krijgen, maar ben bang dat het reizen even op zich laat wachten) ik hoop dat de rest van de reis ook een mooi avontuur gaat worden, maar dat gaat vast lukken. geniet maar lekker van alles en vooral het mooie weer, want hier lijkt het wel herfst in plaats van lente. Enne alvast een gelukkig nieuwjaar...proost!!

groetjes Patries

• 13 April 2006 - 21:05

Rita:

Hoi Dick en Irene!
    Heerlijk zo'n reisverhalen,kom ik helemaal in de sfeer terrecht hoe jullie dat beschrijven!
    Door de verhalen van m'n ouders die daar ook al enkele keren waren herken ik wat jullie beschrijven.
    De klongs bvb met een wirwar van bootjes waar handel gedreven wordt.leuk hoor!Geniet ervan en we horen het verder nog wel he?
    Groetjes.

• 15 April 2006 - 17:59

Sylvana:

Hoi Irene en Dick!

Dat klinkt allemaal erg spannend daar, gaaf hoor! Ik ga zelf in december naar Thailand, 2 weken rondreizen, samen met mijn vriendje en zijn ouders. Dus ik lees jullie verhalen zeer aandachtig, daar kan ik nog wat van opsteken... Hier in the States is alles prima, het begint nu echt lente te worden en dat gaat gepaard met veel zon en warmte, heerlijk. Doen ze in Thailand ook aan Pasen? Vast niet. In ieder geval veel plezier daar nog, geniet ervan!

Groetjes uit Denver,
    Sylvana (van Ben en Joke :))

• 17 April 2006 - 07:20

Sarah:

wel cool ik zou er ook naaroe willen