'Qua patet orbis' - Reisverslag uit Andel, Nederland van Dick en Irene Rooij - WaarBenJij.nu 'Qua patet orbis' - Reisverslag uit Andel, Nederland van Dick en Irene Rooij - WaarBenJij.nu

'Qua patet orbis'

Door: dick en irene

Blijf op de hoogte en volg Dick en Irene

13 Februari 2007 | Nederland, Andel

Dit wordt ons motto. Het betekent: zo wijd de wereld strekt. Klinkt goed toch?
Door Dick gevonden, en ik het mooi.... ik kan me er helemaal in vinden.
Het wordt gebruikt door de Mariniers, omdat ze zoveel van de wereld zien;
"van ijskoude gebieden rond de poolcirkel tot de verstikkende jungle van Martinique".
We kunnen niet wachten...

Afgelopen dagen de hostels voor onderweg in Rusland (St.Petersburg en Moscow), Aan het baikalmeer (Irkutstk, ligt in SIBERIE...) en in Ulaan Bataar, de hoofdstad van Mongolie..
We hebben in Irkutsk ook een tour van 4 dagen, 3 nachten geboekt. Dit hebben we nu maar vast gedaan, omdat de trein na 6 dagen gewoon weer verder gaat.
Verder regelen ze het voor een mooie prijs, als we kijken naar wat aanbieders vanuit Nederland organiseren.....

Ook is het hostel in Beijing al geregeld. Het kan n.l. erg druk zijn in de hostels, omdat het hartje zomer is als wij aan onze trip beginnen.
Om in china, na een week of wat treinen en aan ontberingen (?hahaha?) te zullen zijn
blootgesteld, willen we graag in een leuk hostel, op een 2 persoonskamer met douche en toilet.
Dit in tegenstelling tot enkele hostels in het traject hiervoor, waar we, uit kostenbesparing en omdat niet anders te reserveren is, in een "Dorm" (slaapzaal) van 4 of 6 personen slapen....
Het Hostel in Beijing ligt in een Hutong-wijk. "een hutong is een wir war van straatjes en steegjes en is synoniem voor gezelligheid en volkswijk. De woningen zijn gebouwd rond een binnenplaats die uitkomt op een straat. het is nogal in zichzelf gekeerd, maar in de straten vindt het leven zich bijna geheel buiten plaats."http://reenbo.org/hutong05/index2.html

Nou, genoeg verraden... (hahaha, wij genieten vast voor hoor, spitten voor het slapen gaan "gezellig" de nagenoeg fotoloze lonely planets door).

Tt d vlgnd kr wr; (om het kort te houden zeg maar..)

Liefs Dick & Ik

p.s. ik heb nog gelachen afgelopen week. Ff op www.schoolbank.nl gekeken en daar een geweldige klassefoto gevonden! ra ra wie is wie????

• 13 Februari 2007 - 21:23

Margreet:

geweldig dat jullie al zo genieten van de voorpret, want dan kan je 3 keer genieten van de reis
    eerst van de voorpret dan van de reis en tot slot van de napret
    ik zit zelf ook al enorm te genieten van de voorpret
    ik ga in september namelijk weer naar Egypte

• 13 Februari 2007 - 21:28

Irene:

Hoi Margreet, leuk dat je zo mee geniet. enne, Egypte, dat wil ook nog altijd eens zien. We hopen eigenlijk een beetje na het continent Afrika overland terug naar Nederland te komen (in 2012 ofzo?). Dan komen we er ook, leuk....
    Doei, Irene

• 14 Februari 2007 - 20:29

Elma:

Hoe moet dat nou straks als je in de middel of nix zit en je geen hostels meer vooruit kunt boeken? ;-)

• 14 Februari 2007 - 20:52

Irene:

Elma, dat zal dan het moment zijn dat we bij jullie aankloppen!!! hahahaha.

Doei, Ireentje

• 15 Februari 2007 - 07:56

Klara:

Irene even ter informatie Elma woont niet in de middel of nix hoor!Alles veloopt super snel,heb jenog tijd voor studie en werk?Ma.

• 18 Februari 2007 - 07:35

Elma:

Je ma heeft helemaal gelijk, hahaha. Van durp naar grote stad. Ja, ja, Chch heeft ruim 350,000 inwoners, iets anders dan Rijen. Maar toch heeft het iets van durp weg. Ons kent ons en alles is dichtbij. Rara hoe kan dat.
    Maarruh .... je kunt hier weer van alles vooruit boeken. Van harte welkom. Helaas is in dit ontwikkelingsland de breedband wel ongeveer net zo snel als de telefoonlijn in NL, hahaha.
    Geniet van de verdere voorbereiding en afronding van de studie!

• 18 Februari 2007 - 09:33

Manel:

Hee Irene. Nog een idee om vast uit te proberen. Een dagje Dolfinarium. Kreeg vanochtend een skypje vanuit Nieuw zeeland. Ons Mariek heeft in het wild, dus gewoon langs de kant van een baai met dolfijnen gezwommen en gespeeld. Keigaaf moet dat geweest zijn.Foto's staan deze week op hun side. Ik hoop dat het voor jullie beide ook zo'n overgetelijk avontuur word als voor die van ons. Echt te gek wat die allemaal doen en meemaken. Zeg maar tegen moeder Klara dat dat allemaal vanzelf went en als ze even geen gekke dingen doen vraag je je meteen af of ze zich niet vervelen, ha, ha. Fijne carnavaldagen, groetjes.