toch nog in Moskou aangekomen - Reisverslag uit Moskou, Rusland van Dick en Irene Rooij - WaarBenJij.nu toch nog in Moskou aangekomen - Reisverslag uit Moskou, Rusland van Dick en Irene Rooij - WaarBenJij.nu

toch nog in Moskou aangekomen

Door: dick en irene

Blijf op de hoogte en volg Dick en Irene

12 Juli 2007 | Rusland, Moskou

Hallo allemaal, ff kijken waar we zijn gebleven; time fly's when you are having fun!!!
gisteren zijn we naar het Etnologisch museum in St. Petersburg geweest. Veel vreemdsoortige volken en 'foutjes' wat betreft foetussen enzo. We hebben lekker gegeten, daarvoor al, hahaha, niet van die foetussen natuurlijk. Kwamen we in de rij voor het museum (1 uur wachten)nog 4 Brabo's uit Veghel tegen. Gezellig mee staan buurten.
Na het museumbezoek nog ff aan de waterkant van de rivier de Neva gezeten. Lekker ff uitwaaien, want warm was het wel. 1 bezoekster werd door de golven 'verstroomt', dus die chillde ook lekker.
's avonds hebben we van 17-19.30 p een terras gezeten. We waren moe na een spooknacht van Irene die door erge rugpijn geveld was, w.s. door de harde bedden. Rond 19.30 uur met de metro naar het hostel om de rugzakken op te halen en door naar het Station. We hadden 's morgens al gechecked waar het was, maar werden niet veel wijzer. Als we iets vroegen aan iemand, dan kenden ze weer eens geen engels, dus dat schoot niet op. Ik heb toen met een lonely planet in de hand een 'briefje' geschreven in het Russisch met de vraag vanaf welk perron de trein zou gaan. Weer geen reactie. Grrr, fijne russen. Het lijkt wel of ze denken dat ze nog in een communistisch regime zitten ofzo, geen lach, niks. Jammer hoor!!!
Uiteindelijk 's avonds rond 21 uur weer op het station gearriveerd en de borden in de gaten houden. De trein zou vanaf perron 5 gaan. Nou duidelijk. Vertrek zou gaan gebeuren rond 23.15 uur.
Om 23.05 uur nog geen trein te zien. Dick was de perronnen nogmaals gaan checken, is er ineens nog een perron 5
waar de juiste trein al staat warm te
draaien. Snel de rugzakken omgehangen en
als een gek naar de trein gerend. Hot Hot hot, maar een conditie!!! om over naar huis te schrijven (dat doen we nu dus ook, hahaha)
Wij hadden natuurlijk weer een van de laatste wagons dus ca. 3 minuten voor vertrek komen wij bij onze wagon aan.
Staat daar zo'n russische vrouw (ff uit mijn hoofd: een provotnika???) Die wilde ons er niet inlaten. W.s. herkende zo onze kaartjes en reserveringskaart niet, dus reden genoeg om ons er niet in te laten en te zeggen ' no no no'! Zeiden wij dus op een vriendelijk doch dringende manier ' yes yes yes'. /uiteindelijk heeft ze ons er 1 minuut voor vertrek ingelaten (leek wel 5 min. te duren, spannend!!!). Later vroegen we ons af of ze misschien steekpenningen had willen hebben. Nou, als het erop aangekomen had, dan hadden we wel betaald, want een nieuw kaartje kost toch zo rond de 100 euries.
Uiteindelijk in de trein kwamen we bij twee onflatteuze dames in beertjespyama te zitten. Wagon voor 4, wij boven (zij dachten natuurlijk lekker allen te blijven). Een Hallo van ons mocht niet baten, shaggie dat ze waren. Wij stoeien met de rugzakken, om bovenop een soort 'dakje' te leggen. Daarna nog ff uitpuffen op bed en rond 0.00 uur gingen we slapen. Dit festijn duurde tot 5.30, toen bedacht dick om zijn maaltijd (gisteravond gekregen) op te gaan peuzelen, met het gekraak en gedoe wat daarbij hoort (alles netjes in plastikjes natuurlijk!!!).
Rond 6.48 uur kwam de trein aan. Eerst hebben we ff buiten bij zitten komen. De 2e korte nacht dus.. Pff, zwaar leven!!
We hebben een metrokaart gekocht en gingen op zoek naar het hostel. Dit 'zou' redelijk dichtbij zijn, maar uiteindelijk hebben we toch zeker 1,3 uur met de rugzakken in 25 graden lopen zwoegen.
(wel ff een pauzetje genomen om te drinken, en toen weer verder) Geen onvertogen woord natuurlijk, wij hebben alle tijd van de wereld en werken dus zo aan onze conditie, wat er de laatste tijd in Ned. nogal bij in is geschoten....
Uiteindelijk bij ons hostel. Keileuk!!! We zitten in Arbatstreet, een toeristische straat met veel restaurantjes en barretjes, straatmuziekanten, mensen met apen, paarden, portretschilders en meer van dat soort gedoe. Ook worden er honden en katten verkocht, kleine soorten en puppies/kittens, die zitten in een soort tupperwaredozen.. Zielig hoor.
We konden om 13 uur inchecken, zijn dus eerst gaan ontbijten. Nou, en dat kan hier. We kregen toast met ham, kaas en jam, verse jus en een kom cappuchino van 330 ml. LEKKER!!!!
Daar hebben we ons aan tegoed gedaan, nog even nagezeten (van 10 uur tot 12 uur; tja, we hebben de tijd!!!) Daarna nog ff naar de Moscow-river gelopen, fototje gemaakt en toen naar het hostel. Douchen en gauw een tukkie doen van 14-16 uur. We hebben hier ook een 2 pers. kamer, schoon maar slecht onderhouden. Van buiten kan je door een spleet bij de deur zo naar binnen kijken, maar goed.. Nogmaals, de sfeer is hier prima, beetje kletsen als je iemand tegenkomt.
Nu zit de was in de wasmachine en moeten we nog een uur of 2 wakker blijven tot hij gewassen droog is.... Grrr. daarstraks hadden we slaap, maar we kunnen nog ff niet dus...
Morgen gaan we Lenin bekijken, het ouwe lijk ligt er nog steeds, dus doen doen doen. Daarna naar het kremlin. We doen het Rus-tig (w.g)aan allemaal, het is per slot van rekeninng 'vakantie'.....
Tot de volgende keer maar weer!!

Houdoe,
Liefs, Dick en Irene
p.s. foto's gaan we een dezer dagen proberen te plaatsen. Wacht dus in spanning af!!!!!
Doei

• 12 Juli 2007 - 18:30

Anja:

Hallo daar,

Ja hoor heb ik net een ( late reactie ) op jullie vorige berichtje gegeven krijg ik deze alweer. Hebben jullie de andere wel gezien dan?

Ik ben even druk nu maar doe de groeten aan dat ouwe lijk en succes met de was!!

Lekker rommelig is jullie reis tot nu toe, maar ja dat heeft ( vooral achetaf) zijn charmes.

Groetjes..........

• 12 Juli 2007 - 19:48

George:

Thanks for letting us fo with you on the letter trip

• 12 Juli 2007 - 22:16

Joke:

hoi daar in rusland

Al veel meegemaakt zeg.
    Meer dan hier. Wij werken wel en het weer is nog niet alles. Zaterdag wordt het even zomer dus dat wordt genieten.
    Het valt niet mee een berichtje te sturen het is nog steeds niet gelukt hopelijk gaat het nu.Mijn hele onderbeen is nu blauw en de pijn is nog niet over.Misschien ga ik nog wel naar de dokter.
    Have fun daar .
    Liefs van hier.

• 13 Juli 2007 - 06:06

Klara:

Wat een belevenissen,op wat jullie al hebben gedaan en gezien is al om een jaar over te mijmeren, ik denk dat de boven kamer nog een keer overloopt van indrukken!De reacties zijn ook geweldig,leuk steed voor ons nieuwe namen te zien.groeten pa en ma.XXX.

• 13 Juli 2007 - 06:15

Jeanette:

Hoi hoi,
    Jullie maken al heel wat mee, leuk beschreven allemaal!!
    Wij gaan vannacht op weg, vandaag dus ons boeltje inpakken! Ze beloven mooi weer, ook in Oostenrijk, dus da komt goed!
    Groetjes, have fun, geniet!!
    Jeanette, Marco en kids
    XXX

• 13 Juli 2007 - 07:15

Atie:

Ha die Dick en Irene
    Ja Ja Ik lees met belangstelling jullie belevenissen.
    Had Irene natuurlijk wel verwacht. Een licht gevoel van jaloezie ontbreekt natuurlijk niet hé dat snappen jullie wel.
    Maar.....ik heb ook niks te klagen hoor.

Oh ja Arbatstreet is heel gezellig kan ik me herinneren en de Russen niet!!!
    Ga met plezier de belevenissen op de trein naar Mongolie lezen.

Groetjes
    Atie

• 13 Juli 2007 - 07:22

Sylvana:

Rus-tig, geniaal! Waar staat w.g. voor?
    Veel plezier daar tussen de sjaggies!
    Als je 'spassiba' maar vaak genoeg gebruikt, dan komt alles goed... en 'nazdrovje' niet te vergeten :).
    Groetjes Sylvana

• 13 Juli 2007 - 07:24

Ijda:

Jullie hebben het wel naar de zin zie ik. Verder nog een goede reis toegewenst

• 13 Juli 2007 - 12:30

Patries:

hai hai wereldreizigers,

leuk om jullie verslag te lezen en het hele gebeuren rondom de reis te volgen. Ik denk dat het echte vakantiegevoel nog een beetje moet komen na de beetje stressvolle start met de backpacks on the move?! Maar het onthaasten kan beginnen hoor. Ik ben benieuwd naar de foto 's. En hoe was het met het ouwe lijk? Niey spontaan aan de wandel gegaan toen hij jullie zag haha?

Nou luitjes geniet er maar van want hier is het niet zoveel met het weer. En wij hebben het ook te druk met de verbouwing trouwens. De stucadoors hebben de kamers boven gedaan en van de week gaan ze de plafonds doen. Ik ga morgen de laminaat halen en dan kunnen we eind volgende week de kamers gaan texen, de gordijnen zijn in de maak. Vorige week zijn alle kozijnen boven vervangen en is er dubbel glas in gekomen. Gisteren is er een nieuwe ketel gehangen en volgende week komt de haard. het gaat nu hard...gelukkig want we moeten eind augustus verhuizen!! Hier in het hofje weinig nieuws te melden het is rustig met de vakantie.

groetjes maar weer xxx Patries

• 13 Juli 2007 - 13:11

Natasja:

Hoi hoi,

Niet meer in de zorg werken en dan toch nog ouwe lijken tegenkomen, tjongejonge afzien daar in Russia!
    Veel plezier daar en tot de volgende uitzending, ghehehe Laat vooral de Russinnen niet in het Amphia gaan werken, wij hebben al ellende zat hier, hahahaha, eeeeens maar nooooit meeeer!!!

groetjes, Natas

ps
    En die spleet in de deur, da's gewoon ventileren op z'n Russisch...

• 13 Juli 2007 - 16:27

Heidy En Arjan:

Hallo daar, we gaan hier lekker mee in de virtuele wereldreis,is leuk als je 3 weken Frankrijk als zomervakantie hebt. Beetje afwisseling is niet verkeerd.

De zomer is ook hier aangeland, de zon mag nog iets meer gaan schijnen maar de temp is niet onaangenaam vandaag.

Bij jullie is het ook warm, beetje jammer dan dat je zo lang met je back-zak moet rondslenteren. Maar ok, alles went...

Wij morgen ons feessie, komt wel goed dus. Gaan nog ff een rondje polder doen en het weekend mag beginnen.
    Veel plezier in Moskouw !!!

Heidy en ArjanXXX

• 13 Juli 2007 - 17:41

Pa De Rooij:

Wie lange reizen doet,kan veel verhalen.Het is een oud spreekwoord,maar het gaat nog steeds op begrijp ik uit jullie verhaal.Ons openbaarvervoer is wel wat simpeler. Elk uur een busje,bestuurt door een vrijwilliger,da's al.En we kunnen ze ook aardig verstaan. Geniet verder en we kijken uit naar jullie volgende verhaal.Groeten uit Werkendam.

• 13 Juli 2007 - 17:45

Coby Van Loon:

Goed dat je bij spiridon een goede conditie hebt opgebouwd, dat komt je nu goed van pas. Geniet van jullie reis , wij genieten mee door je leuke verslagen

• 16 Juli 2007 - 20:03

Margreet:

afschuwelijk zeg dat niemand engels spreekt