Mongolie - Reisverslag uit Ulaanbaatar, Mongolië van Dick en Irene Rooij - WaarBenJij.nu Mongolie - Reisverslag uit Ulaanbaatar, Mongolië van Dick en Irene Rooij - WaarBenJij.nu

Mongolie

Door: dick en irene

Blijf op de hoogte en volg Dick en Irene

08 Augustus 2007 | Mongolië, Ulaanbaatar

Hallo allemaal, hier een kort berichtje vanuit mongolie...
De afgelopen 11 dagen zijn we op tour geweest met een NL familie (de Vogel) Rob, Nicole, Rebecca (12) en Saraya (8).
We hebben centraal Mongolie doorgecrossed in een UAZ (mooi Russisch busje, soort VW. We hebben overnacht in Gers, die witte tenten, yakmelk en yakyoghurt gedronken en nog meer smerigs. We hadden proviant ingeslagen voor vertrek. Het was toen zo'n 40 graden. Ook fruit etc. gekocht, want onderweg zou er niet veel te koop zijn. Af en toe eten in een wegrestaurantje, 's avonds en 's morgens bij de ger (Rijst of brood). Helemaal oke dus, lekker afgevallen. Tijdens de tour hebben we 2x bij een meer overnacht (incl. badderen en de was wassen), zijn we bij de mini-gobi geweest, kleine voorloper van de gobiwoestijn. We hebben 2x paardgereden, irene dan, met de dames van de familie. De laatste 2 nachten zijn we in Terelj-NP geweest.
Gisteren daarvandaan vertrokken en naar de chinggis Kaahn Cavalery geweest, ten zuiden van Ulaan Bataar. Het zou een heel spectakel zijn, maar kortgezegd waren er nog geen 40 man aanschouwers... We zijn er van 12 uur tot 17.00 uur geweest en toen teruggereden naar UB. Die dag was het al behoorlijk rommelig in Irene's buikje, het toilet werd toch zo'n 3x per uur bezocht. Onderweg terug werd het helemaal er, diarree, overgeven.. ga zo maar door. Uiteindelijk rond 20 uur in bed beland, niet gegeten en gedronken, want dat lukte niet. Uiteindelijk vannacht rond 4 uur aan de thee begonnen en nu gaat het wel redelijk.
Vandaag hoorden we dat de treinreis naar Peking morgen (de 9e) niet doorgaat. Overboekt... tja, daar sta je dan.. Maar... we hebben een vliegreis ervoor in de plaats gekregen. 2,5 uur vliegen op de 10e aug. Hebben nu eigenlijk wel geluk dat we niet 34 uur hoeven te treinen. We zullen de wielenwissel niet meemaken (van de rails van Mongolie naar China) maar dat nemen we van harte voor lief.
Volgende keer zal het verslag langer zijn. Deze week proberen we nog foto's te plaatsen, maar hebben nu de camera niet bij.
Tot de volgende keer dan maar weer...

Liefs, Dick en Irene

• 08 Augustus 2007 - 08:56

Marco En Jeanette:

ha zussie en dick
    onze internet heeft er even uitgelegen,maar met jullie bericht ,weer precies op tijd online.Mooi dat alles nog naar wens gaat.Saraya?? grappig.
    Onze vakantie was ook weer toppie(2 jaar achter elkaar boven de 30 gr in Oostenrijk),maar morgen mogen we weer voor het eggie.Doe rustig aan en we kijken natuurlijk uit naar de foto's . gr

• 08 Augustus 2007 - 09:33

Pa-ma De Rooij.:

bedankt voor je berichtje.we zien dat Dick toch ook nog wel een verhaaltje in elkaar kan flanzen.Fijn dat jullie het zo goed naar jullie zin hebben.We hopen dat Irene weer gauw opknapt.Het zal wel niet de laatste keer zijn dat de darmen van streek zijn.Leuke opkikker he!Het was fijn om je stem te horen.Veel liefs van ons.

• 08 Augustus 2007 - 09:37

Klara:

Hallo
    Fijn zo aan de lijn jullie stem te horen,ook pa blij denk ik!Jammaer van de buik toestant.Wat is skyp fijn.Alle nieuwtjes vertelt dus valt er niet veel te typen.Beterschap verder .Fijn vliegreis en geniet van Peking,Liefs van ons.Pa en ma.

• 08 Augustus 2007 - 16:44

Natas:

Altijd al yakmelk willen proeven (vooral na de reclame met die kaasmeisjes: jaaak, vlaggetje ook lekker!!!)

Hopelijk is het eten de volgende keer lekker dan jak(kie) en houden ook je darmen het in het gareel Eirien!

Nog een maandje en dan staat Dick te boek als fotograaf, want dan komt mn boekkie uit, ik hou jullie op de hoogte!

liefs, Natas

• 08 Augustus 2007 - 17:22

Coby Van Loon:

Denken jullie er wel aan om gezond te blijven. Het eten is daar wel anders dan de kost in nederland. Jullie boffen weer met je vliegreis. 34uur in de trein is ook niet alles, je ziet dan wel meer als dat je met het vliegtuig gaat. Geniet verder van jullie avontuur en wij genieten via onze p.c met jullie mee. heel veel groeten van kees en coby van loon.

• 08 Augustus 2007 - 18:11

Marline :

Wat een mooie verhalen! Ik geniet er van en kijk er telkens weer naar uit. Veel plezier en op naar China.
    Groetjes, Marline van Drongelen

• 08 Augustus 2007 - 19:51

Jan Damen:

Hai Dick en Irene,
    Ik ben net van vakantie terug en al jullie verhalen in een keer doorgelezen.
    Wat een mooie verhalen !!!(ben jaloers)
    Heel veel plezier
    ps Dick we missen je erg op het werk !!

Groetjes Jan en Jose

• 09 Augustus 2007 - 19:09

Ma+pa De Rooij:

Griep weer aardig over.Theo en Lida vanmiddag op visite geweest.Morgen komt Leen een dagje tuinen en zaterdagavond gaan we met Dirk van garderen eten in Sleeuwijk bij de brasserie aan de jachthaven.Het eten zal daar wel beter zijn,dan in Mongolie.Bedankt voor jullie berichten,goede reis naar Peking,daar eten ze rijst Ireen en zal het buikje wel gauw weer normaal gaan werken.Lieve groeten uit W.dam.

• 11 Augustus 2007 - 23:41

Margreet:

Ik kom vandaag thuis van een weekje kamperen in Parijs
    vandaar mijn trage reactie
    prachtig zeg die tour die jullie hebben gemaakt
    spreken de mongoliers aardig engels of niet zo?