klaar voor vertrek - Reisverslag uit Irkutsk, Rusland van Dick en Irene Rooij - WaarBenJij.nu klaar voor vertrek - Reisverslag uit Irkutsk, Rusland van Dick en Irene Rooij - WaarBenJij.nu

klaar voor vertrek

Door: dick en irene

Blijf op de hoogte en volg Dick en Irene

24 Juli 2007 | Rusland, Irkutsk

Hallo allemaal, hier een berichje uit het zonnige en warme Irkutsk.

De afgelopen dagen zijn we aan het Baikalmeer geweest in het idyllische plaatsje Litsvyanka. De reis er naar toe was met een draagvleugelboot een hoera voor Dick!). We zijn op zaterdag aangekomen en er heerste daar een drukte van jewelste. 'Alle' russen uit Irkutsk gaan daar naartoe om weekend te houden. Heel gezellig dus eigenlijk. We hebben overnacht in een homestay bij Valera, weer een kennis van de eigenaar van het Hostel hier.
Het hostel hier is prima, veel nederlanders, wat belgen (maar wat voor!!!), scandinavische mensen, uit Australie, Amerika en Italie. Ik vergeet vast nog iets, maar het is erg gezellig in ieder geval. Er zijn ook een Nederlandse vrouw, Mickey, met een Amerikaans/nederlandse man. Zij fietsen samen van St. Petersburg tot aan Vladivostok. ze zijn in St. pet. vertrokken op 12 mei en nu dus op 2/3 van de rit. Ze verwachten in okt. aan te komen. Goed hoor. Hun verhaal is te lezen (in het engels, maar als het goed is met vertalingsprogramma) op www.bikerussia.com en www.fietstocht.com
Videoverslag van ons:

We vertrekken vanavond in de trein naar Ulaan Bator, mongolie.
Het is dus tijd voor een korte evaluatie van Rusland. In steekwoorden weergegeven:
- Opgedirkte dames, slonzige mannen
- Diepe decollete's
- Stilettohakken van minimaal 10 cm
- No, i don't speak Englisch
- Wel deordorant te koop, niet gebruiken
- Gouden tanden
- mensen in uniform standaard onvriendelijk/chagerijnig
- lekker eten
- warm
- Groot verschil tussen arm en rijk
- 1 x bijna zakken gerold

Ons volgende verslag komt w.s. uit Mongolie en kan een paar weekjes op zich laten wachten. We willen daar naar de gobiwoestijn en het Terelj Natuurreservaat gaan. Even uit de bewoonde wereld dus!!!

We gaan nu de foto's plaatsen en het videoverslagje, als bewijs dat we nog in leven zijn!! hahahaa. (helaas geen krant erbij met de datum erop.

Veel liefs van ons en tot de volgende keer!!!
Dick en Irene

• 24 Juli 2007 - 05:39

Anja&dj&kids:

beste dick en irene - het is hier herfststorm, regen en engeland staat onder water - de warmte is blijkbaar in het oosten blijven hangen! wat een prachtig meer en de beschrijving van russen herkennen we......veel plezier op het volgende deel

• 24 Juli 2007 - 06:02

Margreet:

vrienden van me hebben het bevvroren Baikalmeer per motor overgestoken
    waarom was de deodorant niet te gebruiken?

• 24 Juli 2007 - 07:41

TOM:

Weer mooie plaatjes.Vooral de portretten.
    Zo kom ik helemaal in de sfeer.
    Mongolie is helemaal fotogeniek.Hoe doen jullie de opslag nu?Want het zijn kostbare herinneringen.
    Geniet

• 24 Juli 2007 - 15:04

Drukkerij Damen:

Hey Dick&Irene!

Het ziet er allemaal fantastisch uit! Roy was vandaag weer een beetje KOEKKOEK!
    Miranda is ontslagen, dus we zoeken nog een calculator voor 54 uur in de week. Dick, heb je interesse? PS Je buro ligt nog vol met cadeau´s van klanten en leveranciers.
    Heel veel plezier daar en we blijven jullie volgen...

Groet,

Miranda, Roy en Jeroen

• 24 Juli 2007 - 17:39

Joke En Ben:

Rusland is alweer voorbij op naar het volgende.Wij leren zo nog wat van jullie.
    Sylvana heeft het appartement in Rotterdam en 7 september is de overdracht.
    Ze zijn goed aangekomen in Indonesië.
    Hier is het echt zeikweer en we hopen snel op beter weer,Ik heb je ouders nog gesproken op nordicwalk.Ze leven echt met jullie mee.Verder geen nieuws.
    Dikke Kus Joke en Ben

• 24 Juli 2007 - 19:22

Ma+Pa De Rooij:

Bedankt voor jullie geweldige berichten.Jullie e-mail, het verslag en de videoclip. Volgende keer moet er bij gezongen worden hoor. Hier alles goed,behalve het weer.Zondag zijn we bij Anja geweest,en vandaag hebben we opgepast bij Wilmy. Rik komt a.s.zondag een paar dagen logeren. Ik heb ook gelezen,dat Damen een calculator zoekt,iets voor jou misschien? En, de hartelijke groeten uit Werkendam.

• 25 Juli 2007 - 06:25

Klara:

Het is weer een heel goed bericht,( of ik er zelf bij ben zo goede beschrijving)de tegen berichten ook gezellig om te lezen.Drukkerij Damen heeft werk,ze missen Dikkie dus wel!de cadeautjes willen we wel in bewaring nemen.Fijn dat jullie zo ge nieten.Wij genieten mee
    Liefs ma xxxxx

• 25 Juli 2007 - 18:26

Mieke Henderson:

Hallo Dick en Irene
    Jullie verhaal gelezen, foto's gezien en filmpje bekeken. Jullie zien er toch fris uit hoor ondanks die hitte en het beperkte deodorant gebruik, of bedoelde je met dat laatste de andere treinreizigers?
    In ieder geval goede reis gewenst naar de Mongolen en veel plezier daar.

• 26 Juli 2007 - 01:31

Sylvia:

Lieve Dick en Irene,

'Da's wel grappig he' lopen we nog achter mekaar aan...... hier een bericht uit Mongolie. Na drie dagen UB, vertrek ik zo naar Terelj. Ga hier zeker eten in ' the authors choice ( zie LP Transib). Als je even door het beton heenkijkt is het een heerlijke stad.
    Veel plezier, ga zo door en prachtige verhalen!!!
    Mongoolse groeten, Sylvia

• 26 Juli 2007 - 16:52

Coby Van Loon:

wat geweldig om zo'n wereldreis te maken. Wij genieten van alles wat wij lezen en van de foto's. Een goede reis verder en geniet er van. Kees en Coby van Loon.

• 27 Juli 2007 - 10:32

Job En Janny:

Leuk filmpje! Weer eens een ander reisverslag. Veel treinplezier en geniet van Mongolië. Lijkt ons ook prachtig. Wij hebben eindelijk de knoop doorgehakt. Vliegen op 9 aug naar Vilnius. Eerst even een tijdje Oost-Europa, daarna zien we wel weer. Greetz :)

• 01 Augustus 2007 - 09:28

Rik En Wilmy:

hoi Dick en Irene
    We hebben net jullie foto's zitten bekijken. Wat een mooie impressie van de reis tot nu toe. Genieten jullie er nog steeds van? Wij gaan vandaag naar het roofvogelpark in Zijderveld. Lekker op de fiets, want het is een mooie zonnige dag. Iris is op zeilkamp in Friesland en Ad is met de autisten op kamp, op de Veluwe. Groetjes van ons.

• 01 Augustus 2007 - 16:43

Debby:

hi Dick en Irene!
    ik heb even jullie verslagen gelezen, nou ja even, er was veel gebeurd toen wij in Toscane zaten. (dat was inderdaad heerlijk trouwens! lekker eten, zon!!) het gaat goed met jullie begrijp ik. lache joh! heel leuk om zo bij te houden, en de foto's! hou vol!! lukt het je wel om dat niet aan hen te vragen irene?waarom ze niet gewoon een deo'tje gebruiken? hihi, verdwaal niet in de woestijn! ben benieuwd naar het volgende verslag! groeten!

• 03 Augustus 2007 - 12:01

Heleen:

Hoi Dick, en ik maar bellen of je er bent, zit je in Rusland...
    Goed voor elkaar, leuk!
    Veel plezier met jullie reis en be carefull.

Groetjes van Heleen van Enerpac

• 03 Augustus 2007 - 12:01

Heleen:

Hoi Dick, en ik maar bellen of je er bent, zit je in Rusland...
    Goed voor elkaar, leuk!
    Veel plezier met jullie reis en be carefull.

Groetjes van Heleen van Enerpac