laatste dagen china - Reisverslag uit Chengdu, China van Dick en Irene Rooij - WaarBenJij.nu laatste dagen china - Reisverslag uit Chengdu, China van Dick en Irene Rooij - WaarBenJij.nu

laatste dagen china

Door: dick en irene

Blijf op de hoogte en volg Dick en Irene

26 September 2007 | China, Chengdu

hallo allemaal,

hier onze belevenissen van de afgelopen dagen in Chengdu, tevens de laatste in China (jaja, we gaan nog naar Lhasa/Tibet, maar beschouwen dat niet meer als echt china.

Dinsdag 25-9
Dagje lekker rustig aan. Mag ook wel na al die hectiek (??)
Op het gemak ontbeten. Daarna kwamen we de nederlanders tegen die met ons de ballonvlucht hebben gedaan. Wat is de wereld toch klein.
Geld pinnen en even wat boodschappies doen voor o.a. de treinsreis naar Lhasa.
Dit laatste grapje kosste ons, jawel, 3,5 uur!! Problemen?
Nee hoor helemaal niet. We hebben in een megastore hier om de hoek uren lopen snuffelen en kijken wat ze allemaal hebben hier, of we er iets aan hebben, hoeveel het kost, gapen naar mensen die ons aangapen etc. etc. Druk druk druk dus.
Rond 15.30 uur met 4 plastic tasjes en 35 eurie lichter, terug naar Sim's.
Daar eerst eens bijgekomen van de drukte. Zinnen verzetten. We gaan 1000-den (kaartpel). Na dit weer uren volgehouden te hebben was het bijna 20 uur. Het Moon-cake feest was begonnen. Dit vieren ze (voor zover we begrepen) als een soort chinees nieuwjaar. Het is een gezinsfeest. Iedereen komt bij elkaar in de tuin waar BBQ, mooncake, fruit etc. wordt gegeten met elkaar.
Zo ook dus bij het guesthouse. Hier waren alle lekkernijen gratis, en dat hebben we geweten!
Zo rustig als het was afgelopen vrijdag tijdens de BBQ (houden ze standaard 2x per week) zo druk was het nu. TJa, het leek wel of heel nederland er zat want het was gratis!!! Rennen dus!
Wij hadden liever gehad dat we mochten betalen (wel 10 cent voor een stokje kip, rund of varkenssate, nog minder voor groenten aan je stokkie).
Uiteindelijk, na toch nog 4 stokkies vlees bemachtigd te hebben en ook nog heel lekkere mooncake en fruit op te hebben zijn we rond 21.30 naar de slaapkamer vertrokken. Tas inpakken voor morgen, nog wat lezen en op tijd slapen. We gaan naar de panda's!!!

Woensdag 26-9
6.30 Wekker!!!! Grrr, nu al?! Dit kan niet voor ons zijn. Maar helaas pindakaas, toch wel.
Wassen, aankleden, tassen helemaal inpakken en naar de receptie zeulen. Uitchecken, de rugzakken in de lugage room. Ontbeten en rond 8.00 de taxi richting het breeding centre.
Na een krap half uurtje rijden aangekomen. Gelukkig "start" het overgrote deel van de bezoekers direct om 8 uur met het bezichtigen van het park, dus de weg voor ons lag open.
(uiteindelijk was het natuurlijk bij de panda's zelf wel druk).
We hebben een kijkje kunnen nemen in de nursery bij de jonggeboren panda's (juli en augustus van dit jaar). Helaas mochten daar geen foto's van gemaakt worden.
We hebben foto's gemaakt en de mooisten zullen we zsm onder dit bericht plaatsen.
Hier is vast de link naar een video-tje.
Het verteld wat voor indruk we hebben gekregen van de gemiddelde Chinees tijdens de maaltijd......

Vanavond vertrekken we met de trein naar Lhasa. We komen daar ongeveer na 48 uur treinen aan op vrijdag 28 sept.
De Denen waarover we eerder vertelden, hebben in Lhasa al onderzoek gedaan naar de mogelijkheden om overland van Lhasa via Mount Everest Base Camp naar Kathmandu te gaan. Zo snel als we in Lhasa zijn hopen we jullie te berichten over wanneer deze 5 a 6 daagse tocht zal gaan plaatsvinden.

Dit was het tot nu, we vertrekken zo naar het station.

Liefs Dick en Irene

• 26 September 2007 - 09:56

Klara:

Wat een schatjes,zo te zien heerlijke knuffel beren.Als dit jeullie onder ogen komt zit de trein reis al weer op!
    liefs van ons xxxx

• 26 September 2007 - 11:22

Margreet:

helaas kan ik niet met computers over weg
    daardoor is het me jammer genoeg nog niet gelukt jullie filmpje te kijken

• 26 September 2007 - 11:42

Jean Ette:

Oeps, foutje.. Plaatje heb ik verkeerd geupload..

• 26 September 2007 - 12:23

Dave & Line:

Hallo Dick en Irene,

We waren net nog een kijkje aan het nemen op jullie website en zagen dat we jullie op 1 dag na gemist hebben in Chengdu.

Morgen staan voor ons de panda's op het programma, we kijken er al naar uit.

Ook wij vertrekken vrijdag richting Tibet... 48u op een hard seat!! Er was niets anders meer vrij met de feestdag in aantocht.

Wie weet kruisen we elkaar in Lhasa.

Lot's of fun
    Dave & Line
    www.traveltheglobe.eu

• 26 September 2007 - 12:26

Hannah&anja:

hannah is helemaal jaloers op jullie, ze heeft nl net voor de zomer een werkstuk gemaakt en een spreekbeurt gehouden over jawel panda's....wees voorzichtig in tibet en geniet ervan - een vriend van ons kwam terug uit tibet/india met 6 tibetaanse pleegdochters.....je weet maar nooit! anja

• 26 September 2007 - 16:34

Arjan En Heidy:

Hey, leuke Panda-vriend hebben jullie! Ziet er allemaal leuk uit, is weer een is wat anders dan het Berenbos in Ouwehand..

We hopen dat de ( weer ) lange treinreis naar Lhasa goed verlopen is. Laat maar snel weer iets horen!
    Kus van onsXXX

• 26 September 2007 - 17:04

Coby Van Loon:

Wat een lieve koppie's hebben die panda's. Wat een foto's hebben jullie al gemaakt. Het is voor ons heel leuk om jullie reis via de p.c te volgen. Een hele goede reis verder en tot de volgende mail. groetejes van Kees en Coby van Loon.

• 26 September 2007 - 17:37

Ma +pa De Rooij:

Jonge,jonge.Eerst maandag op de webcam,daarna twee mooie berichten,met de nodige foto's erbij en vandaag een nieuw bericht met hele fraaie foto's van de pandas.Die ene panda had volgens mij een lekke band en ik denk dat hij hem niet gerepareerd krijgt.Misschien hebben ze in China ook wel een soort wegenwacht.Moet hij het daar maar aan vragen.Jongelui bedankt,pas goed op elkaar en geniet verder.Een hartelijke groet van ons,en tot de volgende keer.

• 26 September 2007 - 20:23

Joke En Ben:

hoi

Ik heb Carola vandaag gesproken en ze was heel enthosiast. Ze vond het heel fijn jullie gezien te hebben. Ik zei dat ik wel wat jaloers was. We spreken snel met Carola en Johan af.Om gezellig wat bijtekletsen.De pandas zijn echt knuffelbeesten.en zo mooi in hun vacht geweldig om ze gezien te hebben.Verder hebben we het erg druk. Je hoort weer van ons.

Veel lieve groetjes

• 26 September 2007 - 21:59

Elma:

Dit was een knuffelweek zeg. Nu op naar het ruige werk, hopelijk werkt je knie weer mee en kan je nog een stukje Everest lopen.

• 27 September 2007 - 20:20

Hanneke /Andrea:

Als zelfs een panda in china ze al ziet vliegen ..........
    Gaat goed zo te lezen en te horen op het flimpje ..
    Mooie momenten om te zien ,ben benieuwd wat jullie indruk(ken) worden van die grote bergen waar jullie naar op weg zijn.Doe voorzichtig aan zodat je een eindje de bergen in kan straks.
    Liefs uit Breda.
    Hanneke en Andrea

• 29 September 2007 - 13:04

Romany:

eey dick en irene,
    die pandaberen zijn egt sgatjees!

kussjes!