Terug in Thailand - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Dick en Irene Rooij - WaarBenJij.nu Terug in Thailand - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Dick en Irene Rooij - WaarBenJij.nu

Terug in Thailand

Door: dick en irene

Blijf op de hoogte en volg Dick en Irene

23 Maart 2008 | Thailand, Bangkok

Hallo allemaal,

Ten eerste: bedankt voor jullie reacties en mailtjes weer, altijd gezellig om te lezen.
Inmiddels liggen we met onze luie billen alweer een paar daagjes aan een heerlijk zwembad in Thailand, op het eiland Koh Chang. We vervelen ons nog lang niet, rustten lekker uit van de warme dagen en bezienswaardigheden van de afgelopen weken Zuid Oost-Azie.....
Wat we beleefd hebben??? Lees zelf maar!!!

Zaterdag 15-3 dag 254:
Dagje niks! We lopen in de ochtend wat rond in het stoffige en (vinden wij) saaie Battambang. Rond de middag vertrekken we snel naar de hotelkamer waar een ventilator hang. De airco werkt nl pas ‘s avonds weer! We kijken een film, eten nog wat, lezen wat en ‘s avonds weer lekker aan de chicken sweet en sour! Op tijd slapen, morgen vroeg dag!
Zondag 16-3 dag 255:
De rugzakken zijn zo goed als ingepakt also m 5.45 de wekker gaat (hebben we zelf gisteravond gedaan hoor, helaas geen behulpzame kabouters hier!)
Ontbijt en om 6.40 worden we met een minibus naar het pick-up station gebracht. Daar gaan we dus met nog 8 anderen achterop een pick up. De weg is stoffig en vooral heel hobbelig. Na bijna 2 uur komen we bij de rivier waar de boot ons na 10 minuten op komt halen. Via de Tong Sap rivier naar het Tong Sap (hopelijk schrijf ik het goed) meer. Als we daar over zijn komen we al snel bij de aanlegplaats en staat onze tuktuk klaar! Goed geregeld door de man van het hotel in Battambang, waar we op de valreep nog 2 shawls van hebben gekregen!!!
De tuktuk brengt ons naar de Golden Banana, beetje vreemde naam, maar het staat te boek als homo-Bed and Breakfast. Maakt ons helemaal niet uit, EN, ze hebben een zwembadje. Da’s lekker in deze warmte! Nu aan het zwembad met een biertje, straks lekker eten (hopelijk) en op tijd naar bed. Het is een lange dag geweest……
Siem Reap is een gezellige stad, helemaal toegerust op toeristen. Voor sommigen misschien een beetje TE, maar wij vinden het leuk. Het vinden van een laundry-service gaat niet zo makkelijk, maar door een beetje rond te vragen kunnen we er eindelijk 1 vinden, in een achterafsteegje. We eten bij de Mexicaan, waar we voor het eerst sinds tijden lekkere kippenvleugeltjes op hebben! Helemaal goed. Als we aan het natafelen zijn zien we 2 Duitsers die we in de bus van Dalat naar Saigon al hebben gezien. Nog ff een drankje drinken samen en terug naar het hotel (zij zitten toevallig ook in de Golden Banana!)
Maandag 17-3 dag 256:
5.15 uur Tuuuduuuduuu, ahhhh oeewaaaa…. Nee, dit keer niet het geluid van de wekker (we hadden een rustdag ingepland!) maar, jawel, een echte Cambodiaanse bruiloft. Die gekken beginnen ermee op stipt kwart over vijf in de ochtend! (Hebben ze een lekkere lange dag ?, en wij ook :)…..Het is geen eenmalig iets zo ‘s morgens maar het gaat de hele dag door. Waren we net toe aan lekker uitslapen, krijg je dit. Uiteindelijk zitten we na een heerlijk zelfgezet bakkie Nescafe rond 7 uur aan het ontbijt. We besluiten het beste er maar van te maken en gaan dus vandaag maar naar Angkor Wat. Ook besluiten we dat we niet gaan afwachten of er morgen weer mensen gaan trouwen, dus voor we op pad gaan regelen we onze bustickets naar Thailand. We vragen een tuk-tuk-man (of liever gezegd: hij bidet zich aan) voor een dagje Angkor. 15 dollar zegt hij, nou, dat dachten we niet. 12, max.” Oke!” (we hadden al rondgevraagd, en 12 was een goede prijs, maar ja, hij probeert het gewoon natuurlijk). Wij rijden naar de ticketcounter van het park waar een foto moet worden gemaakt (dit zorgt er natuurlijk voor dat je je ticket niet door kan geven aan iemand anders…slim..) We hadden ons “verlanglijstje” van wat we wilden zien al doorgegeven aan hem, maar hij gaf nog een andere optie op. “Dat is meedenken” denken wij nog!, maar helaas, de andere optie is dan wel 5 dollar duurder. “Nou nee, dat doen we dus niet, houden ons bij ons oorspronkelijke plan”. (zie nu een chagerijnige tuktuk-rijder voor je met gezicht op onweer..) We gaan eerst naar Ankor Wat zelf, een megagrote tempel zo’n 1000 jaar geleden gebouwd. Het ziet er indrukwekkend uit met grote binnenplaatsen, torens, smallere gangen en veel relieftekeningen (geen 2 dezelfde!) We lopen een uurtje of 1,5 rond en dan vinden we dat we een goede indruk hebben van het gebouw en de historie (lang leve de lonely planet met z’n uitleg). We gaan wat drinken, want ondanks dat het pas een uur of half 11 is is het al om te stikken zo heet. Bij het eten en drinken dingen we nog even wat af (eigenlijk nog te weinig!) want het is hier duur. Voor een broodje kaas en een blikje drinken vragen ze 3 dollar p.p , terwijl wij gewend zijn hiervoor rond de $1,20 te betalen. We krijgen iets, 1 dollar eraf, maar ja, die blijft dus in de pocket! Als we op de parkeerplaats aankomen staat de tuktukman al te zwaaien. Hij brengt ons naar de volgende temper, Byron. Dit is de tempel met de vele gezichten. Erg indrukwekkend om te zien en, hoewel het een stuk kleiner is, vinden we dit zeker zo mooi dan Angkor Wat zelf. Als we klaar zijn met rondkijken en veel foto’s maken, lopen we weer richting de tuktuk. De man heeft bedacht dat we 1 tempel van ons lijstje beter over kunnen slaan. Duidelijk, want dat ligt een eindje uit te buurt. “Nee, we gaan daar gewoon naartoe”, dus we stappen in. Met veel, heel veel tegenzin gaan we dan toch. Het is warm en blijft warm. Inmiddels is het rond 13.30 uur en de zon doet nog steeds haar best. De temperatuur loopt op tot zo’n 35 graden. Pffff. Aan de volgende tempel die we bezoeken is nog niets gerestaureerd, alleen zijn gedeelten ondersteund met houten balken om instorten te voorkomen. We zien wel veel ingstortte gedeelten, maar dat geeft ook wel weer sfeer. Ik denk dat we in het hele complex met een man of 10 rondlopen, dus op veel plaatsen ben je alleen. Bijzonder hoor!. Tegen de tijd dat we het voor gezien houden, komt er net een bus aan, net op tijd weg dus….Op naar de laatste tempel, de tempel die het meest door de bomen overwoekerd is. Hier zijn ze aan het werk, ook veel ingestortte gedeelten te zien, maar we rennen er bijna doorheen, we zijn er klaar mee, met het tempelen voor vandaag. We willen afkoelen!!! Terug bij de tuktuk zettie de vaart er goed in en rond half 4 zijn we weer bij het hotel. Omkleden, naar het zwembad en even dippen, hapje eten, drankje drinken, email checken en kijken waar we kunnen slapen op Koh Chang (Thai’s eiland!) ‘s avonds eten we bij The Soup Dragon, waar we lekker op de 3e verdieping op het terras kunnen zitten op het gemak. Om de voetjes te bedanken voor de zware dag tempelen nemen we nog een voetenmassage en gaan we rond 23 terug naar het hotel. Erg leuk maar warm en vermoeiend dagje!!!
Dinsdag 18-3 dag 257:
De wekker gaat om 6.15. Inpakken, onbijten en wachten op de bus die ons naar de Thaise grens gaat brengen. Het duurt even (de jongen van het hotel belt nog voor ons) maar dan komt er een scooterboy en een taxi aanrijden. Een taxi?? Nou, dan zal de bus wel niet vol genoeg hebben gezeten…. Om 7.45 uur stappen we in en gaan we nog 2 mensen halen. Dit blijken 2 hele stevige Engelsen te zijn en de chauffeur weigert om ons en hen samen in de auto te hebben. We zijn 4 groten en dat wil hij niet, we gaan op zoek naar 2 kleineren mensen. De Engelsen blijven verdwaasd achter. Na wat rondrijden en doen vinden we tegen half 9 uiteindelijk 2 kleine (!) mensen, een japanner en een duitser. Die mogen wel mee. De weg naar de thaise grens is “under construction”. 200 km zand, hobbel de bobbel, bonk bonk bonk!. 1 plasstop onderweg en rond half 12 komen we bij de grens. We gaan in de rij voor de immigratie (Cambodja) staan, wachten braaf op ons stempeltje en lopen een paar honderd meter naar de Thaise Immigratie. Arrivelcard invullen en in de rij. Totaal een half uurtje verder en het is gedaan, we zijn weer in Thailand. We lopen naar de busmaatschappij waar we te horen krijgen dat onze bus rond 14.30 uur zal vertrekken! Grrrr, daar zitten we net niet op te wachten in deze hitte. Boos worden heeft geen zin, en als Dick nog een keer gaat vragen, hoort hij dat de bus misschien wel om 15.30 uur gaat, maar het kan ook iets eerder zijn. Nou ja, we doden de tijd met doelloos voor ons uitkijken, af en toe wat eten en drinken en een keertje plassen. Om 15 uur arriveert de minibus en kunnen we onderweg. De wegen in Thailand zijn goed, lekker, even iets minder gehobbel dan vanmorgen. We komen rond 18 uur bij de haven vlak bij Trat aan, en daar worden we gedropt om evt. Een hotel te boeken. Van de dames horen we andere prijzen dan dat we op internet gezien hebben en ze verteld dat bijna alles vol zit omdat de Thai-en vakantie hebben. Jaja, en dat moeten wij geloven??? Nee dus! We gaan zelf wel op jacht, laten ons ergens droppen en dan zien we wel verder. Uiteindelijk hebben een paar mensen wel een hotel geboekt en die weten dus waar ze heen gaan. Rond 19.15 uur zijn we bij de Ferry, maar we moeten nog even wachten. De vermoeiedheid begint een beetje te komen en eigenlijk willen we gewoon alleen maar naar Koh Chang. Helaas is zwemmen een beetje ver en met de rugzak niet echt een aanrader, dus wachten we maar weer geduldig af… Na 45 minuten varen komen we rond 20.30 op Koh Chang aan. 2 koppels verlaten de tuktuk al snel, maar wij blijven nog even zitten. Uiteindelijk laten we ons rond 21.30 uur in een dorpje droppen en gaat de zoektocht naar een bed beginnen. Een resort (zag er erg leuk uit) vonden we te duur voor op dit moment, en via een stelletje heel aardige Thaise mannen (die hadden w.s. medelijden met ons, zagen ons al een keer heen en weer lopen) komen we in een nieuw hotelletje terecht, lekker schoon, lekker bed, lekkere douche en Airco!). We gooien onze spullen neer en het is 22.30 wanneer we bij de italiaan vragen of we nog iets kunnen eten. Jawel, maar alleen pizza of Lasagna. Nou prima. We schuiven een heerlijke pizza naar binnen en drinken een welverdiend biertje. We gaan terug naar het hotel, douchen en slapen als een roos!!!!
Woensdag 19 -3 dag 258:
Rond 9 uur worden we wakker, drinken een bakkie koffie en gaan op pad naar nieuwe accomodatie. Het is hier goed in het hotelletje, niet duur, maar we willen onszelf eens verwennen met een resortje…. Het 1e resort vraag 80 euro voor 1 nacht. Nou, dat vinden we iets te gek, dus we kijken wel verder. Bij het Chang Resort lopen we samen nog eens naar binnen, want het zag er wel erg leuk uit. We kunnen wat onderhandelen over de prijs, krijgen er per nacht 16 euro vanaf en dan is het leuk om te doen. We gaan ontbijten bij een restaurantje langs de weg, lopen terug naar het overnachtingshotel, pakken de spullen en zo rond 13 uur zitten we tevreden aan het zwembad, met uitzicht op zee. Het is er lekker rustig, de bedjes zijn goed dus wat willen we nog meer. Om de kosten te drukken (jaja, we lijken we zuunige zeeuwen) gaan we vanmiddag naar de supermarkt om lekkere dingetjes te kopen en zitten we nog even op onze veranda tot nu, de muggen worden wakker!!!!!
Donderdag 20-3 t/m zondag 23-3 dag 259 t/m 262:
Luie dagen aan het zwembad, dutje doen, duik nemen, snorkelen, boekje lezen, eten, drinken. We vermaken ons prima!!!

Liefs, Dick en Irene

• 23 Maart 2008 - 14:38

Hanneke En Pea:

Lekker zonnetje, je kan zien dat je aan een rustige periode toe bent Dick. neem het ervan. Geweldig interresante tempels hebben ze daar. Hier is het Pasen en vannacht heeft het gesneeuwd, niet echt koud maar wel nat. Verder doen wij ook rustig aan, jullie ook en geniet met plezier.
    Liefs van ons2 Hanneke en Andrea.

• 23 Maart 2008 - 15:44

Ma Vos:

Resortje ziet er goed uit!en zwembad niet te versmaden(gaat hier 26 april weer open hoera)Sneeuw en hagel gedoe even geleden,verder redelijk.Even een rondje met Thibo gedaan is vandaag te gast.veder weinig nieuws we hebben donderdag lekker gekletst!groeten uit Sleeuwijk kus pa en ma.

• 23 Maart 2008 - 17:31

Mrgreet:

heerlijk dat weer van jullie
    wij zitten hier helaas met een witte pasen

• 23 Maart 2008 - 18:46

Jan En Nel:

Jullie hebben weer heel wat gezien en beleefd.In afdingen zijn jullie ook heel goed,kunnen wij nog veel van leren.Zijn ook jaloers op het mooie weer,hier de paasdagen met hagel en sneeuw.Wij gaan binnekort naar Gran Canaria even naar de zon,zijn we aan toe.

Lieve groetjes
    van
    DE Ippeltjes

• 24 Maart 2008 - 07:30

Moira Van Den Berg:

Hallo,

Leuk om jullie te volgen hoor.
    Dus nu ook lekker in Thailand, wij zijn ook nog in Thailand maar dan Koh Tao eind van deze week gaan wij naar Maleisie.

Wat zal jullie volgende land zijn?

gr van Moira
    moira-en-joost.blogspot.com

• 24 Maart 2008 - 08:48

D'n Henny:

Hoi Ireen en Dick,
    Telkens geniet ik weer van jullie mooie reisverslagen en de bijbehorende beelden.
    Als jullie terug zijn in Holland,dan hoeven jullie niet op zoek naar een baan,want je kan zo aan de slag bij Djoser als zeer ervaren reisleiders,die ook nog eens op de kleintjes letten door steeds maar weer voor 5 eurocent op de beste plaatsen willen zijn.
    Maar dat is herkenbaar.(hollands)
    Afgelopen zaterdag NA het feest bij Spiridon nog even met een selekt groepje
    sportlui bij Joke en Ben kroketten en friet gaan eten tot een uur of 4 in de morgen,en weer veel gedronken,gelachen en herineringen opgehaald.
    Het weer met pasen is gewoonweg K T,
    inplaats van heerlijk buiten met ons kleinkind(ja,ons Wil en d''n Henny zijn inmiddels oma&opa)zitten we binnen met de cv aan en sneeuw op het gazon.
    Maar van jullie mooie verhalen komen we deze dagen wel door.
    Ireen &Dick heel veel groetjes uit Rijen,en we wensen jullie nog een avontuurlijke en vooral veilige voortzetting van de reis.
    And buy the way(des engels)
    Zorg dat Mr Magic Hands je niet al te veel vermoeid.
    Groetjes,
    Wil&D'n Henny.

• 24 Maart 2008 - 13:48

Ma+pa De Rooij:

Een hartelijke groet uit een koud en besneeuwd Werkendan. Overdag een graad of 5,en 'snachts eenpaar graden vorst.Prachtige foto's deze keer.Geniet maar van de zomerse omgeving,misschien komen wij ook nog een keer aan de beurt.Wanneer is je triologie af Ireen,of ligt hij al bij Damen? In Rotterdam was het gisteren erg gezellig.Tot de volgende Keer maar weer.Een knuffel,en....Hou-doe.

• 24 Maart 2008 - 16:32

Joke En Ben:

Hier is alles goed en met jullie ook zo te lezen mail volgt.

Liefs Joke

• 24 Maart 2008 - 18:44

Tante Willy.:

Hallo lieve luitjes jullie verhaal weer gelezen en de foto's gezien.Irene ome Ad dacht dat jij de(monniken )interesant vond hahahaha.Nu luitjes geniet er van,wij hopen nog veel goeds van jullie te lezen en mooie foto's te zien.Een dikke knuffel en weer veeeeeeeeeeeeeel liefs van tante Willie en ome AD .

• 25 Maart 2008 - 10:43

Geralda:

Mooie foto's! En wat een verschil. Jullie in 35 graden... vandaag (3e Paasdag) was hier vanmorgen alles wit. Ik ben geveld door de griep, niet zo gek met dit kwakkelweer. En jullie tot het volgende bericht: goede reis maar weer.

• 30 Maart 2008 - 11:46

Charlot:

Echt mensen van het goede leven!! Super leuk om jullie verhalen steeds te lezen!Ik wil weer terug na Azie!! Moet nl wel bekennen dat Vietnam toch beter was dan het werken hier... Maarja hoort erbij he!
    Veel plezier verder he!
    Charlot

• 30 Maart 2008 - 13:38

De Willies:

Heeeeeeeee luitjes,

Zo even een tropisch mailtje vanuit een heerlijk eiland op de filipijnen. We hebben jullie net even een lange mail gestuurd over onze belevenissen in Birma en onze "niet" zo vliegende start in de filipijnen haha. Maar nu zitten we op Panglao eiland heerlijk aan een San Miguel biertje (een aanrader). Helaas zijn wij bijna alweer aan het aftellen iets wat jullie nog lang niet hoeven te doen.

Nou tot horens en geniet van jullie komende avonturen wij houden jullie in de gaten.

Liefs,
    Wilco en Friet