Boottocht en reis naar Bali - Reisverslag uit Ubud, Indonesië van Dick en Irene Rooij - WaarBenJij.nu Boottocht en reis naar Bali - Reisverslag uit Ubud, Indonesië van Dick en Irene Rooij - WaarBenJij.nu

Boottocht en reis naar Bali

Door: Irene

Blijf op de hoogte en volg Dick en Irene

02 Oktober 2011 | Indonesië, Ubud

selamat Pagi, hallo allemaal,

Allereerst even laten weten dat pa de Rooij vandaag zijn 80e verjaardag viert. Een grote hiep hiep hoera van ons. Wij nemen er nu al een Bintangbiertje op. Felecitaties kunnen gestuurd worden naar ad.adrie@planet.nl

Hier een verslag van onze belevenissen van de afgelopen week, wat is de tijd toch snel gegaan, maar wat hebben we veel beleefd....

Maandag werden we in de ochtend gehaald door Peramatour om op boottocht te gaan. We reden nog wat andere hotels af en rond 9 uur was het dan zo ver. Het begon echt op zijn indonesisch. Eerst nog langs een Mall om spullen te kopen ( die echt niemand nodig bad) en daarna een uur of twee in de bus. Mooi om over het eiland te rijen en te zien hoe de mensen op Lombok leven in het achterland. Al snel verschenen de eerste rijstvelden, tabakplantages. Het leven speelt zich, zoals in de rest van azie, op straat af.
De bus stopte bij een pottenbakkerij en later nog op de scheepswerf van Perama. Na er een bakkie koffie of thee met een gebakken banaan vervolgde er onze weg naar de haven. Hier gingen we op een boot die ons naar een eiland bracht. Het was niet de boot waar we vijf dagen op zouden blijven, die werd gerepareerd, de schoef was niet in orde. Het was een pittige boottocht, het waaide heel erg hard, nog geen mensen met zeeziekte, maar je voelde je buik wel hoor!
Toen we bij het eiland aan land wilde gaan waren de golven zo hoog dat dat heel lasti ging. Een duitse mevrouw bezeerde haar kunstheup, waar ze dan ook de rest van de dagen veel last van heeft gehad, al hielp mij paracetamolregime van 8 stuks per dag beter dan de ene die ze zo nu en dan nam.
Na wat zwemmen en snorkellen dicht bij het eiland in verband met de sterke stroming hebben we geegeten en lekker rond een kampvuur gezeten, tommels en gitaar werden bespeeld, gezellig.
Rond 21 uur was onze boot gearriveerd, gingen we in een klein bootje op de goede boot en werd onze bagage overgedragen. Dit alles met flink hoge golven...wonderlijk dat alles goed is gegaan. De boot is gaan varen tot de volgende ochtend. De hele nacht flink storm gehad. 1 vrouw zeeziek en 1 bemanningslid. Veel mensen hebben slecht geslapen, wij best goed in onze hut.
Er waren duitsers, engelsen, amerikanen, nederlanders en fransen aan boord. Er waren 2 persoons hutten waaran wij er 1 hadden, 3 pesoonhutten, net zo groot als de 2 persoons, maar dan met een persoon meer. Verder waren er plekken op het middendek en hoogste dek. Daar lag iedereen door elkaaar. Tijdens de volgende dagen hebben we veel gesnorkeld, meestal 2 x per dag,we zijn op komodo eiland geweest waar we de komodo varanen hebben gezien, en de volgende dag waren ze ook op het eiland Rinja. Op 1 nacht na hebben we alle nachten gevaren. Die ene nacht lagen we net buiten de haven. ook op de boot hebben we een upgrade gehad van hut. Eerst lagen er in het midden van de boot, daarna in een cabine boven met meer frisse lucht en minder motorgeluid.
Op vrijdagmiddag op de terugvaart naar Lombok weer een uur of twee storm gehad, maar dichter bij land ging dat beter. Op de scheepswerf van perama nog een laatste maaltijd om te vieren dat een boot de volgende morgen te water zou worden gelaten. Die was alleen wel uit de steigers gevallen tijdens de storm op maandag ;-)
Na weer een bustocht van zo'n twee uur waren we om 23 uur terug bij ons hotel. We werden met open armen ontvangen. We hebben heel veel geluk gehad. In plaats van de prima kamer 10, klein maar schoon en netjes, kregen we kamer 1 toegewezen, een prachtige kame met buitendouche. Al was het maar kort, tot de volgence morgen 9 uur, we hebben heerlijk nog een biertje gedronken, gedouched en in het overheerlijke bed een goede nachtrust gehad, we denken stiekem dat we die te danken hebben aan Ratna, de zus van de eigenaar van hotel Puri Mas, die een eigen huis heeft op het resort en 4 x per jaar een maand op Lombok woont. Zij heeft ons zondag voor vertrek ook nog rondgeleid door haar woning en de privevertrekken van haar broer Marcel.

Na een lekker ontbijt zijn we zaterdag met de taxi naar het vliegveld gegaan. We vertrokken van het nieuwe vliegveld, wat precies die dag open ging. Het was een drukte an belang met lokale bevolking die allemaal een kijkje kwamen nemen en velen van hen hadden w.s. Nog nooit een vliegtuig in het echt gezien. Rijen dik voor de hekken....
Binnen in het vliegvld was het een chaos, een complete afwezigheid van informatie over vertrektijden etc. Uiteindelijk gingen we een uur na gepland vertrek de lucht in. We waren bij een andere vluht gestopt zo bleek, wat als resultaat was dat wij om twee uur op Bali waren, maar de rugzakken nog niet. Na het invullen van een formulier zijn we naar ons hotel gegaan in Ubud, hopend dat het met de bagage goed zou komen. Er was nog een vlucht gepland 'smiddags sn Lombok Internsional naar Denpasar.
Aangekomen in ons hotel Tunjung Mas Bungalows krergen we een welkomstdrankje en zijn we Ubud alvast een beetje gaan verkennen. Gegeten, bakkie thee gedaan, de was weggebracht bij de laundry die we toevallig in de handbagage hadden tegen overgewicht en bijbetalen, en om 22 uur erg moe gaan gaan slapen.
Om 20 uur nog even naar het vlirgveld gebeld. Het vliegtuig uit Lombok was aangekomen en de rugzakken zouden rond 0.00 uur afgeleverd worden. Omdat we tandenpoetsspul en doucheschuim en shampoo hadden op de kamer hebben. Hiero niet gewacht...
Vanmorgen werd om 8.30 uur he ontbijt geserveerd bij de kamer en hoorden we dat onze bagage was gearriveerd. Fijn om weer eigen spullen te hebben.
Nadat we de chauffeur van het hotel hadden gesproken over 2 dagtochtjes die we morgen en woensdag gaan doen zijn we naar Monkey
Forest gegaan waar echt veel apen zijn die lelijk kunne krabben en bijten. Daarna een heerlijke fruitdrankje gedaan en daarna doorgelopen naar Ubud Palace en het museum an Ubud met oude en hedendaagse Balinese kunst. In een meubelwinkel hebben we nog een prachtig teakhouten bad gezien die ne vrijstaand moet plaatsen helaas NET iets boven ons budget; hij kostte $ 35.000! En moest dan nog worden verstuurd. De middag afgelsloten met een heerlijke massage en nu met een biertje en uitzicht over de rijstvelden ( nou ja, inmiddels is het donker geworden) dit bericht aan het typen.
Het is zo'n 29 graden, vannacht heeft het een beetje geregend, s avonds koelt het lekker af.

Dit was het voor nu we zullen jullie wellicht vanuit Sanur (kustplaats waar we gaan relaxen voordat we naar huis gaan) nog een update geven!

Bedankt in ieder geval voor de reacties die er hebben gehad, altijd gezellig om te lezen.....

Lieve groetjs van ons uit Ubud - Indonesie
Xxx

• 02 Oktober 2011 - 12:55

Anja En Peter:

Wij hebben ook geluk , en zitten met 27gr. + volop zon in de tuin. Dit mooie weer duurt al een week en we genieten er volop van. Gister nog een verjaardag van Robin en Kevin in de tuin gehad met BBQ en dat op 1 okt! In het zomerjurkje s 'avonds nog buiten heeeeeeeeeeeerlijk, en wij genieten dus ook! Jullie ook zo te lezen. Teun had die komodo varanen wel eens willen zien, echt cool! Nou enjoy het laatste stukkie v/d vakantie en je weet het blijven GENIETEN HE!

• 02 Oktober 2011 - 13:45

Margreet:

hartelijk bedankt voor jullie interessante reisverslag
    ik kom net thuis van een vakantieweekend in Rotterdam
    waar het ook heerlijk zonnig en lekker warm was

• 02 Oktober 2011 - 16:00

Heidy:

Haai, behalve de storm klinkt het allemaal prima daar.
    Geniet er nog even lekker van hoor!

Gefeliciteerd ook met pa de Rooij, 80 jaar zeg! Op afstand goed te vieren met een biertje lees ik wel!

Hier alles goed, weekendje Antwerpen leuk en dagje motor ook! Heerlijk weer hier, echt zomer. ( en dat in oktober.....)
    Je planten leven nog trouwens, heb de slag te pakken hihi....

Geniet er nog lekker van en tot snel.xxx Zoen

• 02 Oktober 2011 - 17:12

Johan En Carola:

Hey genieters. Leuke dingen gedaan joh, en weer het eea meegemaakt. Alleen ik ben blij dat ik niet op die boot zat, dat jullie niet ziek zijn geworden zeg. Volgend weekend (vrijdag t/m maandag) gaan we naar de veluwe en gaan zondag een loop doen op het nationaalpark de hoge veluwe (johan 21 en ik 10). Hoe gaat het met jou knietje?? Nou geniet nog van jullie vakantie. Liefs van ons

• 02 Oktober 2011 - 17:49

Ma V:

Weer een mooi verhaal, ben ik blij dat ik de boot gemist heb.
    Vandaag heerlijke zomerdag in Zeeland gehad,Marathoners ingehaald.Was super weer dus daar hoefde jullie niet zo ver voor weg.(grapje)
    Fijn dat dat het daar genieten gelazen is,doe doe het de laatste dagen ook nog maar.kus ma en pa.

• 02 Oktober 2011 - 17:54

Pa Vos:

Hallo vakantiegangers zo te lezen hebben julie weer een hele leuke week gehad al was het een beetje winderig. Hier hebben we ook 26 graden dus voor ons is het ook een beetje vakantie. Zijn vandaag naar Zeeland gegaan om onze wandel vrienden bij te staan die de Marathon Zeeland hebben gelopen en het allemaal gehaald hebben natuurlijk. dus het was voor ons vandaag ook een dagje strand. Geniet er nog maar van en tot ziens.

Groetjes Ma en Pa Vos.

• 02 Oktober 2011 - 20:50

T Janny:

Gelezen dat jullie weer in een ver wereld deel zitten,zien heel veel moois. Zijn jullie nu verder gegaan waar je gebleven waren? Het water kan daar ook erg woelig zijn lees ik, dan zit ik toch maar liever op m'n bank.We wensen je nog veel reis plezier en dat jullie op de terug reis weer veilig voet op Nederlandse bodem mogen zetten.
    Groetjes T Janny en O Henk

• 03 Oktober 2011 - 10:43

Marieke De Bruin:

Zo Irene wat maken jullie allemaal mee
    zeg. Gaaf hoor. Ben erg benieuwd naar de foto's.Het lijkt me allemaal heel erg mooi daar. Neem nog maar een lekker bintangbiertje hoor en genieten hé
    Groetjes Marieke

• 03 Oktober 2011 - 17:29

T.Willy:

Lieve Irene en Dick, wat fijn dat jullie
    weer mooie dingen beleven,ik reis in gedachten mee als ik jullie verslag lees.Die boot was wel heftig,maar dan hebben jullie dat ook weer meegemaakt.Geniet nog even.Wij wensen jullie een goede thuisreis , liefs T.Willy en O.Ad

• 03 Oktober 2011 - 18:57

Lida:

Heb jullie dit keer weinig gevolgd, jammer maar het belangrijkste is dat ik nu lees dat jullie wederom weer een fantastische reis maken. Hier alles goed maar de pijn word wat heviger, zal er allemaal bij horen. Groetjes en Liefs

• 04 Oktober 2011 - 05:48

Romany:

Dat snorkelen lijkt me echt geweldig ! ;]
    Maar knap dat jullie niet zeeziek zijn geworden van al dat varen hihi..

• 04 Oktober 2011 - 05:48

Romany:

Dat snorkelen lijkt me echt geweldig ! ;]
    Maar knap dat jullie niet zeeziek zijn geworden van al dat varen hihi..

• 04 Oktober 2011 - 11:38

Renate Phaff:

Waty leuk om jullie ervaringen/belevenissen te lezen. Wij hebben helaas tot nu toe alleen Bali nog maar bezocht, maar als ik dit zo lees, dan zou ik toch graag weer eens teruggaan met the family. Heel veel plezier nog tijdens jullie laatste relaxdagen en goede terugreis naar het inmiddels wat koudere nederland.
    Groetjes,

• 04 Oktober 2011 - 18:34

Fred En Jolanda:

Wij mochten de afgelopen dagen ook niet klagen wat het weer betreft, heerlijk zonnetje en lekker koel 's nachts. Te warm voor de Singelloop van afgelopen zondag maar dat was maar 'n uurtje. Wat hebben jullie toch steeds geluk met die upgrades. Geniet nog lekker in Sanur en natuurlijk hopen we van daaruit ook weer wat te lezen. Heerlijk om zo op de hoogte gehouden te worden.

Liefs van ons en tot gauw