in het noorden - Reisverslag uit Chiang Rai, Thailand van Dick en Irene Rooij - WaarBenJij.nu in het noorden - Reisverslag uit Chiang Rai, Thailand van Dick en Irene Rooij - WaarBenJij.nu

in het noorden

Door: dick en irene

Blijf op de hoogte en volg Dick en Irene

16 April 2006 | Thailand, Chiang Rai

Hallo allemaal, Sawadee......

Hier een berichtje uit het noorden van Thailand, Chiang Rai.
We zijn nu voor de 8e dag onderweg, dus 7 dagen in Thailand. Inmiddels hebben we het drukke Bangkok achter ons gelaten en zijn we in het noorden van het land terechtgekomen.
Zowaar als ik dit nu typ zitten we in een superdeluxe resort met Spa en al. We zijn hier gisteren aangekomen. Het was 19 uur dus we konden niet veel van de omgeving zien omdat het al donker was.
Na een goed diner (ze wokken wat je hebben wilt) hebben we nog wat gedronken en zijn rond 22.30 naar het huisje vertrokken. Een storm barstte los met hevige onweer en een soort van moessonregen. Heerijk geslapen.
Vanmorgen was de verassing des te groter.
Vanmorgen rond half 8 weer wakker, wassen, aankleden en wat eten. Van de rest van de groep was nog niks te bekennen, we hadden rustdag, lekker een dagje nixen met z'n allen..
De omgeving van het resort is hartstikke mooi; in de rijstvelden. We zijn een stukje de straat op gegaan en daar werden we toegezwaaid door een local. Die ging ons zijn tuin laten zien met allemaal verschillende bomen, planten, fruit en bloemen.Veel van zijn planten waren omgewaaid en takken van bomen afgescheurd. De vorige nacht was het ook al raak geweest. Het was een hele vriendelijke man die goed engels sprak (had ooit eens bij KLM een cursus gevolgd)
Terug van dit bezoekje zijn we naar de massage toegegaan. Heerlijk was het hoor, Een uur lang. Dat doen we zeker nog eens een keer. (Eerder deze week hebben we op een ander hotel in de jungle al de voeten laten masseren voor een uur. Ook echt lekker hoor....)
Vanmiddag hebben we een lunch gehad met uitzicht op de rijstevelden en daarna weer aan het zwembad, onder de parasol wel te verstaan, maar dan verbrand je nog.
Morgenochtend vertrekken we voor 1 nacht in de bergen. We nemen dan een reistas voor 1 dag mee en gaan vandaaruit naar het volgende hotel.
Verder zullen we nog naar het 3 landen punt gaan met Laos en Brima en ook nog een keer de grens over, Laos in. Ben weer benieuwd.
Het song kran festival (rectivicatie van naam in vorig bericht) is dus het boeddistisch nieuw jaar. Dat is de afgelopen dagen goed gevierd hier. (13 t/m 15 april officieel, met voor-en uitlopers.
Het wordt ook het feest van het water genoemd. Mensen gooien elkaar onder met water en het is een groot drinkfestijn. Gebeuren ook ontzettend veel ongelukken. Veel doden en gewonden. Dit jaar tot nu toe geloof ik 300 doden ofzo. Schijnt mee te vallen. Eergisteren hebben we ons in het feestgedruis gestort. Binnen de kortste keren zeiknat en onder witte, gele en rose " talk-smurrie" gesmeerd. Veel muziek ook en dansen, dus dat was leuk.....
Ik hoop er binnenkort foto's van op de site te kunnen zetten...
Onze indruk van Thailand is erg positief.
De mensen zijn erg gastvrij, beslist niet opdringerig en zeer respectvol, naar elkaar, maar dus ook naar ons, Falangs (bleekscheten....) Ja, ik vrees dat de 2 resterende weken te snel voorbij zullen zijn. Zeker nu ik hoor dat het slechts 12 graden is in Nederland.
Hier is het tussen de 34 en 42 graden geweest de afgelopen week. Het is wel warm, maar we hebben er eigenlijk geen last van. Steeds in de airco-bus zorgt ervoor dat je niet zo moe wordt van de warmte en hou je het al met al dus langer vol.
Ik ga nu aan mijn wijntje. Bier drinken gaat me nog niet echt goed af, ondertussen al we 3x een mini-banaantje gegeten. De smaak gaat inmiddels wel, moet wel erg wennen aan de "papperigheid" in je mond (voor degenen die het niet weten, ik, irene, ben beslist geen fan van bananen, vandaar).
Wanneer we weer kunnen mailen weet ik ook niet, gezien het feit we de komende dagen de bergen in gaan. We mailen zeker weer zodra er de mogelijkheid voor is.

Dit was het voor nu. Fijne paasdagen verder allemaal en tot mails.

Liefs, Dick & Ireentje.....

• 16 April 2006 - 11:50

Cora JONGH:

Leuk jullie site te lezen alles herinneringen komen weer boven. Jullie gaan nig veel mooie dingen zien. groeten Cora en Wim Jongh

• 16 April 2006 - 13:41

George:

It is good to have fun keep it up looking for ward to pictures

• 16 April 2006 - 15:45

Ad En Linda:

vandaag was het hier redelijk weer.15 graden wij kijken ook uit naar de warmte van azie.
    gr.ad en linda

• 16 April 2006 - 20:07

Klara:

Fijn weer iets te lezen van jullie.Veel variatie,maar jullie genieten wel.Gisteren Cora gesproken en zoals ze zelf zegt nog veel te beleven,zeheeft onder het Nordicen het e.e.a.vertelt.Hier alles goed, kijk iedere dag even of er reacties zijn. Groeten ook van je pa,Ma.

• 16 April 2006 - 21:54

Joke En Ben:

hoi
    vakantie vierders
    Wij hebben de paaseieren al bijna op Het weer is nog niet veel.
    We kunnen dus alleen maar binnen zitten eten en lekker drinken.Morgen weer een eetdag.En daarna weer sporten.Leuk verhaal heb je weer geschreven ik vind het altijd leuk om te lezen.Jullie hebben al veel gezien en gedaan. geniet er maar van.
    lieve groetjes uit het frisse holland

• 17 April 2006 - 07:22

Sarah:

is er nog iemand online

• 17 April 2006 - 08:26

Heidi En Patrick:

Hallo Thailand,

Ja ja dat klinkt allemaal weer fantastisch, wij zijn gewoon weer aan het werk, al is dat natuurlijk ook niet erg met dit weer.
    Vanavond zullen wij even een toost uitbrengen op jullie. Goed van je dat je bananen begint te eten, want dat heb je volgend jaar wel nodig.
    Geniet daar maar lekker en wij denken aan jullie.
    Veel liefs en tot gauw weer.

• 17 April 2006 - 09:51

Corry Weterings:

Goed om te horen dat jullie het zo naar je zinhebben Ik hoop ooit ook nog eens zo reis te maken gr Corry.

• 17 April 2006 - 11:21

Maurits En Inge:

Hoi hoi!
    Tjee wat een ervaringen allemaal zeg! Wel gaaf. En zo lekker weer, jullie boffen maar. Geniet nog maar lekker van jullie vakantie. Liefs van Maurits en Inge en kids

• 17 April 2006 - 12:58

Heidy En Arjan:

He daar, klinkt allemaal goed. Na een luxe dag zal de bergen wel even wat anders zijn. Maar je moet natuurlijk alles gezien hebben.
    Bedankt voor de SMS.
    Arjan is er ook klaar voor.
    DoegieXXX

• 17 April 2006 - 13:02

Anja En Peter:

Klinkt geweldig!! Kon ik er maar even bij zijn. En ja het is hier nog steeds winter voor mijn gevoel.Maar vandaag hebben we zowaar zon en lijkt het wel lente. Laat de dagen langzaam gaan en maak ze goed vol! Dan hebben we straks nog wat mooie verhalen tegoed.

Geniet er van!!
    Groetjes Peter en Anja

• 18 April 2006 - 20:12

Annika Spaans:

Leuk jullie verhalen te lezen!!
    Heerlijk he zo aan de andere kant van de wereld.
    Ik hoop dat jullie nog veel mooie dingen zien en lekker genieten!

Groetjes Annika

• 19 April 2006 - 13:14

Nadine En Koen:

Hoe waren de paas-dagen?

Veel plezier en geniet nog van jullie vakantie!

• 19 April 2006 - 17:19

Coby Van Loon:

Wat een leuke berichten van jullie. Met jullie mail is er ook wat van het warme weer deze kant op gekomen. Morgen voorspellen ze hier 17 gr. Geniet lekker van jullie vakantie Tot de volgende Mail.

• 19 April 2006 - 20:27

Wilma Gulickx:

Hoi Samen
    Leukhoor om jullie reis zo mee te maken. Geniet ervan een nordic wandelaarster van je ouders groetjes wilma