aftellen dus - Reisverslag uit Andel, Nederland van Dick en Irene Rooij - WaarBenJij.nu aftellen dus - Reisverslag uit Andel, Nederland van Dick en Irene Rooij - WaarBenJij.nu

aftellen dus

Door: dick en irene

Blijf op de hoogte en volg Dick en Irene

31 December 2006 | Nederland, Andel

Hallo allemaal,

Ik heb in vorig bericht een "ticker" geplaatst. Die telt, als het goed is af, tot onze vertrekdatum. We zijn in de expirimentele fase. Jeanet, de logbeheerder van http://doerakjes.web-log.nl/ is ook aan het kijken hoe en of het werkt (ga gerust eens op die site kijken, altijd leuk).
Verder een drukke week achter de rug. Ik heb kerstavond en maandag nog gewerkt en tevens afscheid genomen van de afdeling. a.s. Dinsdag start ik op mijn nieuw afdeling waar ik het komende half jaar blijf. Dinsdag op bezoek bij Wilmy en Ad, het hele gezin "de Rooij" was er, het was weer erg gezellig.
Woensdag was de dag voor Dick; we gingen paardrijden. Om 10 uur werden we in Kaatsheuvel verwacht voor een les van een half uur. Dick kreeg paard Hercules toegewezen om zijn prestaties te laten zien, ik paard Astra. Nou, dat hebben we geweten. Na de 1e instructies opgestegen (noem je dat zo??)en al stappend de binnenbak door. Die van mij liep erg achter die van dick aan, dus van sturen of anderszins "leiden" van het brave beest was geen sprake..
Na een minuutje of wat ging ik voorop, en volgde dick mij met Vriend Hercules.
Na nog weer 5 minuten hield Dick het voor gezien. Die zat helemaal niet op zijn gemak op het paardebeest, en dat was volgens de instructrice aan alles te merken. Ook het paard had het door, dus verzocht Dick vriendelijk doch dringend om af te mogen stappen. Pff, dat mocht.
Ik heb het half uur volgemaakt, wat weer resulteerde in halve rondjes draven, in rechte en ernstig niet rechte lijnen, wat hangen aan teugels en schuin zitten om maar te blijven zitten. Uiteindelijk had ik het door, toen ging het allemaal wat rechter en meer gecontroleerd. Uiteindelijk heeft het me toch het e.e.a. opgeleverd, en dan met name de wetenschap dat het straks in Mongolie heus wel gaat lukken en 2 dagen ernstige spierpijn als "souvernir", hahahaha. Nou, die zien ons daar niet meer terug, temeer omdat ook van alle kanten ons berichten bereiken over ervaren en minder ervaren rijders da nog wel eens een been, arm, nek of rug wordt verruwineerd tijdens dergelijke "oefeningen". Nou, daar gokken wij het niet op, we willen graag gewoon weg op 7 juli, zonder oponthoud....
Dick heeft na deze uitdaging meermalen aangegeven bij het afstappen "opnieuw geboren te zijn" en "zijn leven heeft teruggekregen" hahahaha, kan je nagaan, wat zo'n lesje niet met iemand doet...
We hebben die woensdag verder gewoon maar aangerommeld, boodschappies gedaan en wat heen en weer gereden van Andel naar Gorinchem, naar werkendam, en zo nog wat ritjes. Dit alles om pasfoto's te scoren. Die hebben we behoorlijk wat nodig voor aanvragen van nieuwe paspoorten en rijbewijzen en visa e.d.
Ze zijn behoorlijk prijzig, 8,95 voor een setje van 4. We nemen er ieder 20 stuks, 5 setjes, dus reken maar uit. Gelukkig weten we 20 euro af te dingen, dus dat is weer het eerste verdient. (tja, zo gaat dat straks onderweg ook, dus we oefenen maar vast..we zijn er wel achter dat het bij de supermarkt en de benzinepomp niet werkt, maar goed)
Verder stond de donderdag in het teken van vaccinaties halen bij Meditel in Breda. Na een uitgebreid gesprek met dokter Jan, nee, niet van Medisch Centrum West, maar een andere dokter Jan, hebben we de vaccinaties voor Rabies (hondsdolheid), Typhus, (voor o.a. het salmonellabeest waar ik 2 jaar geleden al door in het ziekenhuis ben beland) en Dick nog 1 injectie voor Hepatitis B (die heb ik al gezien mijn "medische" achtergrond).
Komende donderdag herhalen we de Rabies, die vervolgens op 25 jan. voor de laatste keer gezet wordt, voor de volledige serie...
Verder zijn we naar het gemeentehuis geweest, nieuwe paspoorten (extra dik 64 pagina's ipv 32)) en nieuwe rijbewijzen (pasjes) zijn aangevraagd. Dit ging niet zonder slag of stoot, we hadden een minder ervaren mevrouw die ons hielp, dus dat duurde en duurde maar. Oefenen voor onderweg, dan zal ook alles niet supersnel en georganiseerd gaan bedacht ik me).
Uiteindelijk 188 eurie lichter kunnen we volgende week de handel op gaan halen.
Het was al met al een duur dagje, de vaccinaties kostten ook al 128 eurie, deze keer dan, dat komt nog 2 keer, dus tel maar uit. We hebben in maanden niet zoveel geld uitgegeven, maar goed, we moeten in goede gezondheid zijn en blijven, dus het is het ons waard...
Vrijdag een heel rustig dagje gehad, Gisteren ook, Johan en Carola zijn op bezoek geweest, wat gesnackt, gegeten , gedronken en de 1e oliebollen van het jaar op.
Vandaag ook rustig aan, Pa en Ma de Rooij kunnen niet komen, pa de Rooij is ziek. Jammer jammer...
Pa en ma Vos komen wel vanmiddag, ook Marco, Jeanet en kids komen. Happie, drankie, beetje kletsen, tv kijken enzo..
Van johan en Carola hebben we een wenspijl gehad (je kunt op een papiertje je wens opschrijven, we hebben samen 1 wens opgeschreven, wat eensgezind...) en die wordt vanavond de lucht in geschoten. Morgen kunnen we zeggen: we gaan dit jaar op wereldreis, een heerlijk gevoel, aftellen maar..
Er zullen nog wel het e.e.a aan voorbereidingen aan vooraf gaan en hiervan zullen we jullie op de hoogte houden via deze site....
We hopen regelmatig berichtjes van jullie terug te kunnen lezen, dat is altijd gezellig. Gewoon blijven doen dus.
Wij blijven genieten van alle voorpret in ieder geval (Anja!!! hahaha)
Dit was denk ik het laatste berichtje van 2006, vrijwel zeker.

We Wensen iedereen een GEZOND en GELUKKIG 2007 toe........

LIEFS, DICK & IRENE
"de Globetrotters"

  • 31 December 2006 - 14:25

    Joke En Ben:

    hoi aftellers

    Leuk verhaaltje weer. Geen olympische spelen op het paard lees ik.Dat valt me tegen van je Dick ik had je toch anders ingeschat.
    Maar hebben jullie zoveel pasfotos nodig voor al je fans? Na dat paardrijden is dat ook niet meer nodig.Wij hebben ook een gezellig weekje gehad en ook veel geld uitgegeven.
    Rotterdam geweest wat kleren gekocht en bij de ANWB een fietsenrek gekocht. In Turnhout een nieuwe salontafel gekocht maar die krijgen we pas over 3 maanden . En in Gorichem in het poppen winkeltje geweest om naar een pop van Annette Himstedt tekijken. Ik krijg er een voor mijn verjaardag. Nog niets gekocht maar we gaan nog wel terug in januari. Ik heb wat fotos daar gemaakt zodat ik thuis op mijn gemak kan kiezen.Vanavind naar Rotterdam naar Ben zijn broer je weet wel die van het buffet dus we zullen niets te kort komen.
    We spreken elkaar nog Goed uiteinde en een heel goed begin.

    Liefs Joke en natuurlijk ook Ben

  • 31 December 2006 - 16:12

    Ad En Linda:

    leuk he die spuiten.maar je weet waar het voor is gr.ad en linda en een goed 2007 met heel veel reisplezier.

  • 01 Januari 2007 - 08:04

    Margreet Bos:

    jammer zeg dat Dick zo ongelukkig was te paard, maar te gek dat jullie zo genieten van de voorpret, want genieten is heerlijk en zo kan je lekker 3 keer genieten van je reis
    ten eerste van de voorpret dan van de reis zelf en de rest van je leven van de napret
    te gek dat jullie zo goed zijn in afdingen dat het in Nederland zelfs al lukt

  • 01 Januari 2007 - 10:21

    Anneke:

    hee daar!!!! weer een heel avontuur zo te zien!!!! meisd, ik zal je missen hier op de afdeling!!! en DE ALLERBESTE WENSEN!!!!!! veel geluk en reisplezier in het nieuwe jaar!!!

  • 01 Januari 2007 - 10:56

    Ma En Pa De Rooij.:

    Jonge,jonge wat een verhaal!We staan verstelt van je vertelkunst.Het is erg leuk om zo op de hoogte te blijven.Tot kijk.Ma -Pa de Rooij.

  • 01 Januari 2007 - 14:48

    Jeanette:

    Leuk stukje heb je weer geschreven!
    Succes verder met e.e.a. enne: we hebben een mooie jaarwisseling gehad bij jullie in de polder;fantastisch uitzicht op 't vuurwerk toch?!

  • 03 Januari 2007 - 10:44

    Sylvana:

    Dus mijn moeder krijgt een pop voor dr verjaardag... zo blijf ik ook nog eens op de hoogte. Ik zit nu lekker te relaxen in Thailand. Ik wens jullie een heel gelukkig nieuwjaar en succes verder met alle voorbereidingen voor het grote avontuur!
    Groetjes, Sylvana

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Dick en Irene

'Qua Patet Orbis' (zo wijd de wereld strekt) Dit was hoe we ons voorstelden voor we aan onze reis over (een deel) van de wereld begonnen... Wij zijn Dick en Irene. We hebben begin 2006 besloten dat we een wereldreis willen maken. Sindsdien hebben we veel tijd aan de voorbereidingen besteed. We hebben een globale route gepland en zijn ons gaan inlezen in boeken en op websites van andere globetrotters. Als je vragen hebt, reageer gerust. Dit kan via de website op via dick.irene@gmail.com Groetjes, Dick en Irene

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 314
Totaal aantal bezoekers 312894

Voorgaande reizen:

16 September 2011 - 09 Oktober 2011

We mogen weer...

18 April 2010 - 25 April 2010

Irene gaat klaslokalen bouwen in Zuid Afrika!

09 Oktober 2009 - 01 November 2009

En daar gingen we weer...

07 Juli 2007 - 04 Oktober 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: