Definitief vertrek geboekt! - Reisverslag uit Andel, Nederland van Dick en Irene Rooij - WaarBenJij.nu Definitief vertrek geboekt! - Reisverslag uit Andel, Nederland van Dick en Irene Rooij - WaarBenJij.nu

Definitief vertrek geboekt!

Door: dick en irene

Blijf op de hoogte en volg Dick en Irene

22 Januari 2007 | Nederland, Andel

Oleej oleej oleej oleeejjjjj, oleej ooleej..

Maakten mensen het grapje dat we op wereldreis naar Belgie zouden gaan????
KLOPT!!!!

7-7-07 vliegen we om 11.15 van Brussel naar St. Petersburg!

Blijdschap alom...... We hebben voor een spotprijsje een vlucht kunnen boeken.
We zochten al even naar manieren om goedkoop in Rusland te komen. Eerst de treinmogelijkheden onderzocht, via Berlijn naar St. Petersburg gaan. Duurt al met al toch wel een tijdje en kost zo'n 300 euro p.p., net zo hoog als wanneer je een "goedkope" goedkope vlucht hebt.
Verder zoeken maar op het internet......
Met de trein zouden we tot aan Moskou dus 600 euro met 2-en kwijt zijn.
Nu, met SN Brussels Air (vliegen vanaf brussel dus rechtstreeks naar St. Petersburg) 279 euro SAMEN......
Zo maar even ruim 300 euro verdiend door een beetje te internetten op deze doordeweekse maandagavond!!! Wij blij.....HOEZEE!..
Tja, we zien dan niet Berlijn, maar met in gedachten: dat kan altijd nog, sparen we ook nog wat hoge europeesche dagprijzen (slapen en eten etc) uit. Nogmaals Oleej oleej oleej oleej dus....

We hebben de treinreiswinkel gemaild dat ze het e.e.a. kunnen regelen voor ons, in 1e instantie ook die vlucht. Maar ik mail die goede man zo dadelijk maar even na: de vlucht is geregeld. (Joehoeeee!!)

Verder is het nu de treinreis van Moskou via Irkutsk, Ulaan Bataar en Peking regelen.
We hebben het traject bekeken. We komen dan i.p op 10 augustus aan in China en hebben dan de 1e 5 weken van de reis erop zitten.
We krijgen er steeds meer zin in.
Het wordt ook steeds concreter zo allemaal.
Nog 2x spuiten laten zetten voor dick, nog 1x voor Irene.
We zijn nog niet aan het proefslikken met lariam begonnen. Weer "slechte" verhalen erover gehoord. Het doet ons sterk twijfelen of we het moeten nemen, in welk gebied wel en wel gebied niet. Moeilijk moeilijk.
Maar goed, we hebben nog even....

Dit weekend zijn we saampies naar Brussel geweest. We vonden het geen leuke stad, alle 2 niet. Het heeft weinig tot geen sfeer (en dat lag niet aan het weer ofzo) en is gewoon onze stad niet.
Wel een leuk hotel en goed gegeten bij een italiaantje (die geen pizza's verkocht maar echt lekker italiaans "voer".
Zondag wilden we naar het Atomium. Wederom sfeerloos en saai, dus lekker naar huis gegaan om daar nog wat te keuvelen.

Vorige week zijn mijn mede-afstudeerders en ik voor het eerst bij elkaar geweest om ons project door te spreken.
We hebben de aanvraag verzonden naar de coordinatoren van het afstuderen en het werd ineens goedgekeurd. Wij blij.
We liggen nu ruim een week voor op schema, en dat is fijn. We hoeven niet keihard te werken, en dat is fijn.

Dit was het even voor nu.
Als er weer nieuws te melden is, dan horen jullie het wel weer!!!

Liefs van Dick & Irene

P.s Ik vergeet bijna te melden dat de eetclub een lid rijker is.
Afgelopen vrijdag zijn Robert en Karin de trotse ouders geworden van zoon Olav.
Zusje Sofie is ook erg blij met de baby en knuffelt hem bijna plat......
felicitaties kunnen gericht worden aan Karin en Robert Jongh: jonghetjes@scarlet.nl

• 22 Januari 2007 - 20:19

Margreet:

gefeliciteerd met het goedkope ticket en het bijna afstuderen

• 22 Januari 2007 - 20:39

RoKa:

Joepie!! Wij delen mee in de voorpret ! Tot woensdag! xxx

• 22 Januari 2007 - 21:01

An:

hee ireentje!!!! fijn voor jullie dat jullie al zo ver zijn!!! het aftellen is nu dus echt begonnen!!!! felicitaties aan robert en karin!!! gr an

• 22 Januari 2007 - 21:02

TOM:

knap werk...hoe gaat het eigenlijk op 5?

• 22 Januari 2007 - 21:03

Robert:

w8 maar tot je Ollie (Olav) hebt gezien. Ben benieuwd of je dan nog op wereldreis gaat??;-))
    Nee top dat de reis nu concrte vormen aanneemt.

greetz
    trotse papa Robert

• 22 Januari 2007 - 21:23

Natas:

Goed hoor, zulke concrete stappen!
    Ik ben trots op jullie!!

• 22 Januari 2007 - 21:39

Wallie:

Dus toch met het vliegtuig in plaats van met de trein.
    Super het wordt steeds definitiever.
    Veel succes met al jullie voorbereidingen. We volgen jullie op de voet.

R&M

• 23 Januari 2007 - 13:59

Anja:

ik kijk gewoon al uit naar jullie afscheidsfeestje. Want dat is leuk voor mij haha. Als ik het deze keer maar droog houd.

Ging je nu ook nog naar Aruba? Of was dat wel erg duur. We schijnen daar nog een neef te hebben. Die mogenlijkheid kun je dan natuurlijk uitbuiten haha, dan heb je nog eens wat aan je familie.

Groetjes .............

• 23 Januari 2007 - 14:37

Klara:

Wat dacht je pa en moe zijn zingen dus gooien we maar even wat nieuws de wereld in.Wel gaaf dat jullie wer zo hebben zitten wroeten.Ik rijg nu regelmatig een knoop in mijn magstreek moet ik zeggen!Er wordt weer geweldig gereageerd.
    Ma.

• 23 Januari 2007 - 17:16

Klara:

Sorry voor de taal fouten.Ik druk blijkbaar niet hard genoeg op de letter toetsen!
    ma.

• 24 Januari 2007 - 09:22

Elma & Sjon:

Nee, Klara, ik denk dat het gewoon die zenuwen waren ipv typefouten ;-). Maar ik kan het me helemaal voorstellen. Wil je het telefoonnr van mijn ma hebben?
    Fantastisch Dick & Irene, de eerste weken van de reis staan vast, ticket op zak. Heerlijk gevoel, we kennen het. Nu kan je naar de vertrekdatum toeleven!

PS Een mooi kereltje voor Karin & Robert & Sofie! Ja ja, we hebben hem al mogen bewonderen.

• 30 Januari 2007 - 06:53

Simone:

te gek dat alles zo vlot verloopt. gr en tot gauw

• 05 Maart 2007 - 19:30

Iris:

Dan maar veel geluk met de voorbereidingen op jullie te gekke reis!!!
    Groeten
    Iris en de rest!