137 dagen te gaan... - Reisverslag uit Andel, Nederland van Dick en Irene Rooij - WaarBenJij.nu 137 dagen te gaan... - Reisverslag uit Andel, Nederland van Dick en Irene Rooij - WaarBenJij.nu

137 dagen te gaan...

Door: dick en irene

Blijf op de hoogte en volg Dick en Irene

20 Februari 2007 | Nederland, Andel

Hallo allemaal,

Tja, het was weer even tijd voor een "rekenmoment". De zon schijnt, de lucht is niet blauw, maar het is wel lekker weer.
Zin in vakantie.... even hebben we bedacht om er nog een weekje tussenuit te gaan, maar dat doen we toch maar niet. Vandaag dus nog precies 137 dagen en dan hebben we pas echt vakantie. Even geduld dus nog.
Ik probeer, qua aftellen, een Ticker te vinden. Dat is een tijdsbalk die afteld in maaanden, weken en dagen. Het lukt alleen nog niet om die op mijn computer te krijgen.
Iemand een idee?
Ik heb bij, jawel, "kindjeopkomst" de uitleg gevonden, maar het werkt nog niet. jammer, maar ik geef nog niet op.

Gisteren is, na veel 5-en en 6-sen onze nieuwe Kodak V610 camera gearriveerd. Eigenlijk voor de 2de keer, maar de vorige keer was het lcd-scherm stuk en moest hij teruggestuurd worden. Gedoe alom met onze oosterburen, maar het is toch in orde gekomen. Hij maakt prachtige foto's, we zijn er erg blij mee. Het is een pocket-model; die toch in sommige situaties iets handzamer zal zijn dan onze Panasonic FZ30.

Verder krijgen we hele mooie reisverhalen van Chris en Marieke, die op dit moment op het Zuidereiland van Nieuw Zeeland verblijven. Als je wilt kijken hoe het is om met dolfijnen te zwemmen en pinquins in het echt te zien: http://www.rockingallovertheworld.nl/index.htm Ze hebben het prima naar hun zin zo te lezen. Als het bij ons ook zo mooi wordt.....

Dit was het weer even, bij nieuws meld ik me weer.Groetjes en tot de volgende keer.

Irene

  • 20 Februari 2007 - 15:03

    Klara:

    Je blijft maar tellen,was er niets teleren vandag?Ik tel nog maar even niet!
    Ma.

  • 20 Februari 2007 - 15:19

    Irene:

    ja hoor, dat doe ik tussendoor. Totaal 11 dagen vrij van het werk, 3 schooldagen erin, dus... nog 8 over. Tijd genoeg om af te tellen.
    Het duurt nog wel even hoor, 4 maanden, 2 weken en 3 dagen.
    Tot gauw..

    Liefs, Ireentje

  • 20 Februari 2007 - 18:17

    Coby Van Loon:

    Wat gaat de tijd snel, ik weet nog goed dat je zei dat je een wereldreis wilde gaan maken en nu is het aftellen echt begonnen.En weet je de voorpret is ook al heel leuk. Heel veel groeten van kees en coby van loon.

  • 20 Februari 2007 - 18:27

    Anja:

    Hoi ik dacht even een berichtje van de Teletubbies te krijgen: HEt zonnetje schijnt de lucht is blauw..........

    Haha ik kan die krengen wel dromen, ik kan niet vertellen hoe vaak ik dat voorbij heb zien komen. Dus het tellen laat ik aan jou over.

    Over hoeveel dagen is je afscheidsfeestje? Dat kun je ook nog even uitrekenen!

    Groetjes Anja

  • 20 Februari 2007 - 19:17

    Irene:

    Heej An,
    Op de kop af 130 dagen!!
    Zeg, heb je al oppas geregeld?? (zondagmorgen niet te vergeten, het gaat nachtwerk worden hoor, feesten, dansen alles erop en eraan...

  • 20 Februari 2007 - 21:47

    George:

    hello you two if I read it well you have not to much time before your great trip i read it all but some words i cant get but thats because i am getting older
    so i hope that your time fly's past till your holiday start then go slow I got a message from your parents and it is good weather by you, Here ir is very cold lots of ice un the lakes and rivers,I cant wait for better weather i am house bound for a other mont ore so
    you just take lots of pictures and put them on the web for us
    That all for now
    the best george & Rina

  • 21 Februari 2007 - 18:19

    Pa De Rooij:

    Je koopt een oud schoolbord,
    zet daar 137 krijtstreepjes op,en elke morgen streep je er eentje
    weg. Makkelijk en nog goedkoop ook.
    Succes.

  • 21 Februari 2007 - 19:31

    Elma:

    En dat schoolbord komt ook onderweg nog van pas. Datum en dag opschrijven, liften, bestelling in de kroeg ....
    En denk nou niet we hebben een mobiele en een pc. Je komt onderweg zeker plekken tegen waar even geen electra is of geen mobiel bereik. En dat laatste is al 40 km van deze grote stad hier. ;-)

  • 22 Februari 2007 - 13:35

    Anja:

    Oppas zal ik regelen hoor.
    Een keertje uitslapen kan geen kwaad. Zonder kinderen heb je ook meer kans dat je ongeschonden aan je reis kunt beginnen.
    Weet je nog, die pijnlijke val met Teun. oei au !!

    Het is te hopen dat ik deze keer droog aankom, dat scheelt weer een broek opzoeken voor mij haha.

    Groetjes Anja

  • 22 Februari 2007 - 13:40

    Irene:

    ja, die gebeurtenis weet ik nog wel, nog last van (bleek bij een doktersbezoek i.v.m. ander akkefietje aan mijn voet...)
    Isa bedankt, Isa bedankt!! hahaha. nou, Teun heeft in ieder geval hard gelachen toen (2,5 jaar geleden, ahum); is het niet voor niks geweest...
    De tena's liggen klaar hoor...
    Doei, Irene

  • 26 Februari 2007 - 10:59

    Natas:

    Hoi Eirien,

    Probeer eens www.tickerfactory.com daar kan je vanalles samenstellen en dan de ticker kopieren naar je site.
    groetjes, Natas

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Dick en Irene

'Qua Patet Orbis' (zo wijd de wereld strekt) Dit was hoe we ons voorstelden voor we aan onze reis over (een deel) van de wereld begonnen... Wij zijn Dick en Irene. We hebben begin 2006 besloten dat we een wereldreis willen maken. Sindsdien hebben we veel tijd aan de voorbereidingen besteed. We hebben een globale route gepland en zijn ons gaan inlezen in boeken en op websites van andere globetrotters. Als je vragen hebt, reageer gerust. Dit kan via de website op via dick.irene@gmail.com Groetjes, Dick en Irene

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 271
Totaal aantal bezoekers 312922

Voorgaande reizen:

16 September 2011 - 09 Oktober 2011

We mogen weer...

18 April 2010 - 25 April 2010

Irene gaat klaslokalen bouwen in Zuid Afrika!

09 Oktober 2009 - 01 November 2009

En daar gingen we weer...

07 Juli 2007 - 04 Oktober 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: