Zo kan het verkeren - Reisverslag uit Moskou, Rusland van Dick en Irene Rooij - WaarBenJij.nu Zo kan het verkeren - Reisverslag uit Moskou, Rusland van Dick en Irene Rooij - WaarBenJij.nu

Zo kan het verkeren

Door: dick en irene

Blijf op de hoogte en volg Dick en Irene

10 Juli 2007 | Rusland, Moskou

Hallo allemaal,

we kunnen zeggen dat we de gelukkige bezitters zijn van onze rugzakken. Ja, ze waren er echt. Na wat burocratische romslomp hadden we ze weer in ons bezit, zondagavond. Sliepen meteen een stuk lekkerder. douchen, schone kleren aan en aan het diner dan maar.
Maandag tot 11 uur uitgeslapen. Ze kwamen onze kamer al schoonmaken...
We hebben sindsdien een twee-pers. kamer, en dat is wel zo lekker.
Zondag is hier ook een soort van "rustdag". Winkels zijn wel open, bezienswaardigheden niet. Die hebben we dus maar bewaard voor vandaag en morgen.
Gisteren naar het Peter & Paul's Fort geweest, beetje rondgelopen enzo. Ook nog in de dierentuin geweest. Het begon goed, de roofvogels zaten in grote hokken, veel groen, dooie ratten erbij, dus prima voor die beesten.
Later kwamen we bij de yak's, zebra's en roofdieren. Die zaten allemaal in veel te kleine hokken, hadden ook van dat typisch verveel/stress gedrag, steeds dezelfde rondjes door de kooi. Zielig hoor.
Bij een loungebar wat gedronken en over het "strand" gelopen. Gezellig hoor!
's avonds in de stad gegeten en gedronken en op tijd naar bed. 23.30 uur licht uit. Vanmorgen werd ik, irene, om 7 uur voor het eerst wakker. Bedden zijn erg hard en dat was dus wat ik voelde aan mijn rug. Ff plassen en daarna toch nog tot 10.45 uur geslapen (we zoudn er op tijd uitgaan!!)
Met de metro richting Hermitage en daar van 13 uur tot 17.30 uur binnen geweest, na een uurtje in de rij voor kaartjes (jaja, we lopen en staan onze schoenen zo goed in!!!)
Hermitage was mooi, maar we hadden er meer van verwacht. Ook wordt st petersburg de mooiste stad van de wereld genoemd maar wij zien het niet zo. Kan bij lange na niet op tegen Rome, Barcelona of Parijs.
In de hermitage werden we nog herkend, jawel.... Door de Belg waarmee we uit de vlucht hier naartoe kwamen en waar we mee in de rij stonden naar de lost en found. Hij is hier voor 3 weken op russische cursus, voor een bedrijf, 4 uur les per dag en de rest lekker sightseeing.
Verder zijn er hier heel weinig Nederlanders en beginnen de russen gewoon in het russisch tegen ons te kweken. zo zien we er toch niet uit?? hahaha.
Morgen bezoeken we nog wat dingen hier in de stad. Rond 23.30 uur gaat de nachttrein naar Moskou, kedeng kedeng, kedeng kedeng, hoehoe!!!
Het volgende bericht zal uit Moskou komen w.s., het is een pokke-eind lopen hier naar CafeMax, het internetcafe. Zo eerst een happie eten. De foto's op de site zetten dat is een heel gedoe, dus daar wachten we nog maar mee. Hebben jullie nog iets om naar uit te kijken!
Tot de volgende keer weer. Ga door met reacties geven, dat is gezellig om te lezen.
Bedankt ook voor de sms-jes weer, gezellig op ons russische nummer!

Tot de volgende keer maar weer!!
Liefs, Dick & ik

• 10 Juli 2007 - 16:51

Marco:

Zo, ik zal ook eens reageren op jullie leuke reisverslagen.
    Ik heb tot nu toe nooit gereageerd, maar ze altijd wel met veel plezier gelezen.
    Fijn om te lezen dat jullie rugzakken weer tercht zijn.
    Succes morgen met jullie treinreis naar Moskou, dit lijkt me een indrukwekkende stad om te bezichtingen.
    Groetjes vanuit Zundert, ik kijk weer uit naar t volgende verslag

Marco en Wil

• 10 Juli 2007 - 16:56

Anja:

wij hebben nog een ex-collega in moskou - ze is alleen net aan het terugverhuizen na zo'n 7 jaar in her russische: sieta syberda en coen van zwol(correspondent NRC - hij blijft wat langer)dus als je nog een adresje zoekt....

• 10 Juli 2007 - 18:57

Adri-Ad De Rooij.:

Alweer een geweldig verhaal!!Als je het leest zie je het voor je ogen gebeuren.Wij kijken elke dag met spanning of er nieuws is.Zo blijven we mooi op de hoogte.Groetjes uit Werkendam.

• 10 Juli 2007 - 19:30

Klara:

We doen net als pa en ma De Rooij,iedere dag kijken of er nieuws is.Al veel gezien zo, ook wel aardig uitgeslapen!gelijk hebben jullie.Als je veel aan gedengedeng denkt,komt het liedje van Guus vanzelf.Heel leuk te zien wie er allemaal reageren leuk he om zo ook vrijwel onbekende familie leden tegen te komen(leuk Nel)dat is het weer even liefs pa en ma.

• 10 Juli 2007 - 20:31

Mieke Henderson:

Wat een spanning en sensatie, die eerste paar dagen al zeg. En dat alleen maar om in Rusland te komen. Dat belooft nog wat. Nou in ieder geval een hele prestatie om te kunnen blijven lachen in die hachelijke situaties. Nou was ik zo benieuwd naar het eerste nieuws van jullie dat ik in mijn haast klikte op de link die je moet aanklikken als je niets meer wilt ontvangen. Bericht 2 had ik toen inmiddels al wel binnen maar of ik hierna nog iets ontvang, dat wordt afwachten. Ik ga in ieder geval proberen om weer toegevoegd te worden aan de lijst van geadresseerden.Want die smakelijke manier waarop je jullie ervaringen met ons wilt delen wil ik niet graag missen.
    Veel succes en plezier daar.

• 10 Juli 2007 - 20:42

Nel:

Leuk hoor dat jullie zoveel berichten naar de site. hopelijk houden jullie dat een paar jaar vol. Wees maar blij dat je weg bent het weer is hier erg slecht. Ik wens jullie een geweldige leuke/ fijne reis toe. Ik zal jullie volgen op je reis. groetjes Nel den Toom

• 11 Juli 2007 - 07:05

Talitha:

Kijk leuk om te lezen dat het zo goed gaat met de reis.Je schrijft het reisverslag echt super!!! Heel veel plezier en tot het volgende verslag!!! Groetjes Talitha

• 11 Juli 2007 - 09:08

Debby:

Goed begin, de rugzakken 'kwijt' maar gelukkig ook al weer opgelost! Jullie komen er wel! hee! nog maals veel veel plezier en we blijven jullie op de site volgen! heel leuk!

• 11 Juli 2007 - 11:16

Carola En Johan:

Fijn zeg dat jullie de rugzakken weer terug hebben. Tis wat zeg, maar je ziet alles komt weer goed, en het houdt het ook wel spannend. Als jullie dit lezen zullen jullie al in Moskou zijn, ben benieuwd hoe de treinreis is verlopen. Nou ga zo door, we wachten weer met spanning op het volgende bericht.

Knuf Johan en Carola

• 11 Juli 2007 - 12:23

Ger & AnnaMaria:

Hallo Dick en Irene...jullie kennen ons ongetwijfeld nog van de rondreis door Thailand...eindelijk is het dan zover voor jullie en zijn jullie aan de wereldreis begonnen...GAAF!!!!...we zijn zeer benieuwd naar jullie verslagen èn foto's en houden de site goed in de gaten...geniet van deze onvergetelijke ervaring...we zijn jaloers op jullie...groetjes uit Heerlen...

• 11 Juli 2007 - 17:11

Janny:

Yes, eindelijk onderweg, gaaf! Benieuwd wat jullie in Rusland allemaal mee gaan maken. Wij zijn inmiddels voor een tussenstop in Nld. Aan het overwegen waar we de reis straks verder oppakken. We hebben nu de Baltische staten en daarná Rusland in gedachten...kan uiteraard nog wijzigen ;). Anyways, heel veel fun enne vodka en champanski... lekker! Oh en dé Russische mantra: (weet bij God niet hoe je het echt schrijft dus dit is fonetisch bedoeld) joelki matalki. Héél vrij vertaald zoiets als 'het gaat zoals het gaat'. Mochten jullie nog achter een nauwkeurigere vertaling komen, let us know. :)

• 11 Juli 2007 - 20:29

Jessica En Frank:

Ha die Dick en Irene!
    Het is jullie allemaal gelukt! Knap hoor! Geniet van jullie vrije tijd en heel veel plezier met reizen! (zijn we toch wel een beetje jaloers hoor....).
    Groeten uit een nat en koud Christchurch,
    Jessica & Frank

• 11 Juli 2007 - 22:07

Elma & Sjon:

Begin je de reis-rust al te voelen? Vast wel. Geniet ervan en we blijven je volgen via site en mail. Heb inmiddels de VVV leeggeroofd voor je pa en ma.
    Oh ja, als je warmte wil in NZ moet je er niet in juni/juli/aug zijn ;-).

• 12 Juli 2007 - 01:04

Lian Versluis:

Dag Irene en dick,
    Tot nu toe alles gevolgt, ik zit in de nachtdienst. Nog gefeliciteerd met je diploma Irene!groetjes en zeer veel reisplezier!!! Lian vanuit Dongen

• 12 Juli 2007 - 12:19

ANJA PEURSEM:

HEB EVEN ALLE BERICHTEN BIJGELEZEN.
    ZO TE ZIJN HEBBEN JULLIE EEN SUPERGAAF AFSCHEIDSFEEST GEHAD.EN NU WAARSCHIJNLIJK IN MOSKOU,NOG GEEN WEEK WEG EN AL VAN ALLES MEEGEMAAKT,VAN KWIJTGERAAKTE RUGZAKKEN TOT HET BEVRIJDEN VAN EEN PEUTER,GEWELDIG!

• 12 Juli 2007 - 17:45

Anja:

Zo ook nog even een berichtje van mij, Ik lees nu ( 12e) pas mijn mail vandaar.
    Fijn dat alles goed gaat, en de bagage weer terecht is. Natuurlijk krijgen jullie van mij het nieuwste weerbericht uit Holland! Vrijdag 24 graden zondag oplopend tot plaatselijk 30 graden!!!
    ( geen grapje) We hebben echt de wind waar jullie nu in lopen hard nodig ( uit het oosten dus ) voor mooi weer. Dus schop die wind even een stukske hierheen voor een week of 6!!

Verder is er maandeag jl. nog een water hoos op zee bij texel geweest van 20m breed. Zo genoeg Helga van Leur.

Hier gaat alles zijn gangetje, ik wordt beurs geschopt dus wat dit weer voor een figuur wordt??? Misschien probeerd hij of zij wel een soort ram tam berichtje naar jullie te sturen haha. Ja als je nog een mobieltje of pc tje hebt moet je toch wat niet waar?

Genoeg onzin weer, zie uit naar jullie volgend verslag!!

GRoetjes;;;;;;;;;;;;;;;

• 13 Juli 2007 - 15:11

Ingrid:

Hoi dick en irene

Ik heb de site doorgekregen van Carola het
    is heel leuk om jullie zo een beetje mee
    te volgen dan kan ik met carola er ook over praten.
    heel veel plezier samen
    groetjes ingrid (collega carola)

• 14 Juli 2007 - 18:18

Niwkus:

Hoi Ireentje en Dick,

Heel veel plezier op jullie reis. Geniet er van!

Groetjes van Niwka, Jasper en Koen.

• 16 Juli 2007 - 19:24

Margreet:

leuk om jullie verhalen te volgen
    een goede vriend van me gaat dit jaar op vakantie naar St. Petersburg, dus ik zal hem naar jullie site verwijzen