weer een dag verder - Reisverslag uit Ulaanbaatar, Mongolië van Dick en Irene Rooij - WaarBenJij.nu weer een dag verder - Reisverslag uit Ulaanbaatar, Mongolië van Dick en Irene Rooij - WaarBenJij.nu

weer een dag verder

Door: dick en irene

Blijf op de hoogte en volg Dick en Irene

09 Augustus 2007 | Mongolië, Ulaanbaatar

Hallo allemaal,
We hebben net geprobeerd om wat foto's te plaatsen die bij de afgelopen 2 weken horen, maar helaas.
Het uploaden per foto neemt zo'n 5 minuten in beslag; iets te gek dus...
We proberen het in China opnieuw.
Inmiddels een dag verder en het buikje gaat steeds beter. Een dagje niet hobbelen in een UAZ (dag leuke russische busje wat voor 6000 eries op de kop getikt kan worden (een nieuwe, jawel)is ook weleens lekker. Eten gaat nog niet helemaal goed, maar de rust is oke.
Gisteren een wat kort verslag over de tour die we gedaan hebben. Het was erg leuk, met goed gezelschap om het zo maar te zeggen.
We hebben, dankzij/ondanks de zware, lange tour, een goede indruk van het land Mongolie gekregen. Het is prachtig. De mensen zijn 1000 x liever dan in Rusland. Als je met je LP (lonely planet) ergens loopt en je vraagt iemand waar een bepaald gebouw/adres is, dan bellen ze gewoon met hun mobielje het nummer even en/of ze lopen helemaal mee.
Gastvrijheid dus, daar weten ze hier wel van. Iedere dag bij de gerretjes uitgezwaaid door de familie..
Ook vreemde dingen meegemaakt, de meest gore "toiletten" gezien, 2 mongoolse buurmannen die met elkaar op de vuist gingen na een uur of wat bekvechten, wat resulteerde in een flink dik en blauw oog! lachen.
Verder gebadderd en een wasje gedaan in een meer, het meest gore eten proberen te eten, yakmelk geprobeerd, de altijd maar weer knoertharde bedden in de gers, vuurtje stoken in de ger als je geluk had (als er een kachel instond), muizen en padjes op bezoek in de ger, grote dikke spinnen over je lakenzak, heel veel roofvogels gezien.
Bij de foto's die we later zullen plaatsen zullen erbij zijn waarbij je denkt; het lijkt wel een schilderij... nou..... dat is NIET zo.
De natuur is hier prachtig, mooie bergen, overal de gerretjes, kuddes paarden, koeien, yaks en geiten. Het houdt niet op.
Bedankt weer voor jullie reacties, erg leuk om te lezen>>> ga vooral zo door!!

Tot de volgende keer weer.
Veel liefs, Dick en Ireentje

  • 09 Augustus 2007 - 07:59

    Nadine:

    Leuk al jullie ervaringen. Alsof we in jullie rugzak zitten.
    Geniet ervan. Groetjes,Nadine (amphia)

  • 09 Augustus 2007 - 08:01

    Marjo:

    geweldig om te lezen wat jullie allemaal beleven.
    gelukkig dat alles goed gaat,en n beroerde buik loop je hier ook op na n dikke BBQ of n avondje doorzakken.
    sukses maar weer.
    groetjes marjo

  • 09 Augustus 2007 - 08:38

    Yvonne:

    Wat vervelend dat het dus lastig blijkt om zonder maag- en darmproblemen Mongolië door te komen. Kan me die van osn nog herinneren als was het gisteren, haha. Gelukkig ben je weer een stuk beter nu Irene. Fijn dat jullie mogen vliegen naar Beijing. Veel plezier daar en huur zeker een fiets!
    groetjes,
    Yvonne

  • 09 Augustus 2007 - 09:43

    Patries:

    hai hai, het was weer even geleden dat we een berichtje hadden van jullie dus leuk om te lezen hoe het met jullie is gegaan de afgelopen 2 weken. Vervelend van die rommelende buik, maar hopelijk gaat het weer de goede kant op. Ik ben erg benieuwd naar de foto's, het lijkt me mooi daar. China is de volgende bestemming begrijp ik? Gaaf.... Jammer dat het eten niet altijd even geweldig is. In China moet je daar volgens mij helemaal mee uitkijken, want die eten alles!! Ook ratten enzo brrr nou eerst maar eens een beetje beter worden en dan op naar het volgende advontuur. Hier wordt het aardig leeg, veel dozen in de huiskamer en boven en lege kasten. Marktplaats doet goed dienst en het is een komen en gaan van mensen die van alles komen ophalen, moest wel aan jullie denken toen alles eruit ging, nog een week of 3-4 en dan zijn we verhuisd.
    Veel reisplezier en we kijken uit naar de foto's

    groetjes Patries

  • 09 Augustus 2007 - 11:49

    Thijs:

    Hallo Irene en Dick, Ik heb de WebSite doorgestuurd naar Carola. Het was leuk vanmorgen om via skipe meer dan een uur met jullie gepraat te hebben en ook te kunnen zien via de Webcam. Morgen een goede vliegreis naar Peking geniet er van en de groetjes ook van Ma natuurlijk.

    Pa Vos.

  • 09 Augustus 2007 - 14:58

    Johan En Carola:

    Hoi. Weer een geweldig verhaaltje. Ik vond het ook heel leuk jullie vanmorgen gezien en gehoort te hebben via de webcam.
    Ireen al flink afgevallen, maar wel lekker bruin, Dick zag er (zoals altijd;))ook goed uit. We hopen dat het snel 3 weken verder is, dan komen we jullie kant op en dan is het zo 16 sept, waar we jullie gaan zien. Lekker eten? enbiertje drinken. Goede reis verder naar Beijing en tot snel.
    Liefs Johan en Carola

  • 09 Augustus 2007 - 16:07

    Lida:

    Hoi reizigers,
    Wat een ervaringen! Blij dat het met jouw weer beter gaat Ireen. Vonden jullie het niet een klein beetje jammer dat de treinreis niet doorging hoewel dat nu goed uitkwam. Van de week afscheid van (oom)Dick en Ans genomen die gaan voor 2 jaar naar Zuid Afrika om les te geven. Het zit in de Dicken zeker in de familie al dat reizen. Vanmiddag bij je ouders geweest Dick, was gezellig. Luitjes vermaak je eigen en geniet, groetjes en liefs Lida en Theo

  • 09 Augustus 2007 - 17:48

    Marina:

    Hoi Dick en Ireen,

    Nou we (Robert en ik) volgen jullie op de voet, leuk om elke keer jullie reisverhalen te lezen.Kijk er echt naar uit.Geniet lekker en nog heel veel reis- en ontdekplezier.

    Mieke van Beek was ook nieuwsgierig naar jullie reisverhalen (ze reist zelf ook graag nml.), dus met permissie hou ik haar ook op de hoogte.

    Groetjes Marina

  • 09 Augustus 2007 - 19:41

    Joke En Ben:

    De luxe is ver te zoeken daar en het 3 gangen menu ook.
    Maar zo proef je nog eens wat.
    En je slaapt ook in een dierentuin wel anders dan thuis.
    Verder gaat alles wel goed met jullie dat horen we wel.Sylvana komt ook weer thuis dit weekend uit Indonesie. We zijn benieuwd naar haar fotos en belevenissen.
    Veel liefs en tot lees.
    Joke en Ben

  • 10 Augustus 2007 - 06:48

    Nick En An:

    Hey globbetrotters,

    Fijn weer iets van jullie te horen. Tof dat jullie het zo naar je zin hebt. Naar die foto's met de roofvogels ben ik uitermate geínteresseerd...

    Take care,

    Nick en An

  • 10 Augustus 2007 - 13:29

    Hanneke En Andrea..:

    Fijn, weer een teken van leven,hopelijk gaat het ondertussen weer iets beter met het eten van jullie..... ben benieuwd naar jullie ver/gezichten op de foto`s van gebieden die je al hebt gezien.
    Hoe is het weer ? Valt tot nu toe mee ?
    Nog ff en dan Chinaglens voor jullie .......
    Heerlijk eindelijk een lekker chineesje..

    Meenemen of hier opeten ????
    Doe rustig aan...
    liefs groetjes:-)

  • 10 Augustus 2007 - 15:10

    Anja:

    Zo ik ben weer een beetje bijgelezen.
    Lekker al die beesten en spinnen!! Blij dat ik die niet op mijn laken heb zeg. Of frituren ze die daar misschien voor een ontbijtje?? Eens wat anders dat Yak spul.Nu ben ik wel heel erg benieuwd naar die bewuste foto!! Een Yak roggel op iemands jas ofzo???haha. Bij mij zit alles nog op z'n plek,ben wel erg dik ( nog dikker) geworden na die 2wk bedrust.
    Ik moest nog de groeten van ma doen, want je bent toch z'n "lieve"meid ( slijmen al je weg bent he, haha) en ook de groetjes van haar aan Dick, want die is natuurlijk ook lief. hihi.

    Veel plezier, en hopenlijk een zeer snel en aangenaame maaltijd in het vooruitzicht!

    Groetjes............

  • 10 Augustus 2007 - 15:13

    Anja:

    O ja moet de rijdende rechter nog voor die buurenruzie langskomen? Dan komt die man ook weer eens ergens.............

  • 12 Augustus 2007 - 00:01

    Margreet:

    ik ben zo enorm blij met jullie prachtige verhalen, want al 12 jaar lang mis ik het backpacken iedere dag
    dus hartelijk bedankt voor het bij houden van jullie website, zodat ik lekker indirekt mee kan reizen

  • 12 Augustus 2007 - 08:03

    Sylvana:

    Hoihoi vakantiegangers, ik ben weer veilig thuis uit Indonesië. Het was echt geweldig, ik kan het land (of eiland, we hebben alleen Java gezien) jullie zeker aanraden! Ik eet alleen de komende 3 maanden geen rijst meer, dat kan ik echt niet meer zien. Vervelend dat je ziek bent geweest, ik hoop dat het nu weer goed gaat. Heb ook diarree gehad enzo, dat hoort er toch wel een beetje bij helaas op reis. Ik snap iets niet uit jullie berichtjes: gerretjes? Ik heb er vast overheen gelezen, maar het is me niet duidelijk. Het klinkt in ieder geval prachtig Mongolië, ik geniet van jullie verhalen. Ik hoop dat jullie in China betere bedden en beter eten krijgen! Heel veel succes en plezier en tot een volgend berichtje.
    Groetjes, Sylvana (en Wouter)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Dick en Irene

'Qua Patet Orbis' (zo wijd de wereld strekt) Dit was hoe we ons voorstelden voor we aan onze reis over (een deel) van de wereld begonnen... Wij zijn Dick en Irene. We hebben begin 2006 besloten dat we een wereldreis willen maken. Sindsdien hebben we veel tijd aan de voorbereidingen besteed. We hebben een globale route gepland en zijn ons gaan inlezen in boeken en op websites van andere globetrotters. Als je vragen hebt, reageer gerust. Dit kan via de website op via dick.irene@gmail.com Groetjes, Dick en Irene

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 276
Totaal aantal bezoekers 312862

Voorgaande reizen:

16 September 2011 - 09 Oktober 2011

We mogen weer...

18 April 2010 - 25 April 2010

Irene gaat klaslokalen bouwen in Zuid Afrika!

09 Oktober 2009 - 01 November 2009

En daar gingen we weer...

07 Juli 2007 - 04 Oktober 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: