afgelopen week - Reisverslag uit Kowloon, Hong Kong van Dick en Irene Rooij - WaarBenJij.nu afgelopen week - Reisverslag uit Kowloon, Hong Kong van Dick en Irene Rooij - WaarBenJij.nu

afgelopen week

Door: dick en irene

Blijf op de hoogte en volg Dick en Irene

08 September 2007 | Hong Kong, Kowloon

Hallo allemaal,

De afgelopen week hebben we ons op Hainan voornamelijk nog bezig gehouden met:
- lezen
- slapen
- lezen
- zwemmen in de zee
- zonnen onder de parasol en toch nog verbranden
- Een avondje massage (voet, body en een kappersavontuur voor Dick)
- beetje gegeten
- bier gedronken
- kijken naar fotograferende chinezen, met of zonder fotograaf (zie foto's>lachen!!)
- af en toe een shoppingmall bezocht
En dat was het wel zo'n beetje. Echt vakantie dus!!!! We hadden het nodig :))

Vrijdag 7-9 dag 64:
We zijn 's morgens om 5.30 uur uit bed gegaan. Om 6 uur zou de taxi komen, en die kwam. Hij heeft ons naar het vliegveld gebracht. De vlucht ging naar Shenzhen wat op de grens met HongKong ligt. We zouden om 7.45 gaan vliegen, maar het werd..... 7.30 uur. Tja, waarom wachten als iedereen aan boord is??
Rond 8.50 uur landden we in Shenzhen.
Daar hebben we op het vliegveld een bootticket naar Hongkong Island gekocht.
Na een uurtje varen kwamen we aan. Helaas was het uitzicht op Victoria Harbour niet zo heel geweldig. Het was "mistig", voornamelijk door de hoge
luchtvochtigheid, en misschien een beetje door de smog???
We zijn eerst naar de Chinese visumdienst gegaan. Door naar Hongkong te gaan ben je "uit China" en we hadden maar een single entry visum vanuit nederland. Dus opnieuw aanvragen. De rugzakken kwamen het gebouw niet in, dus bleef Dick buiten wachten. Ik naar binnen met de ingevulde formulieren en "geduld"!! Jajaja, want dat was nodig. Mensen die voordringen enzo, hier de gewoonste zaak van de wereld.
Eenmaal bij het loket aangekomen had ik te maken met een wel zeer uitzonderlijk chagerijnige chinezenvrouw. Wat ze niet snapte hadden wij dus maar verkeerd ingevuld. Maar goed, gewoon doen wat ze vragen, dan komt het goed.
Probleem was nog het microfoontje waar ze door sprak. Dat viel nogal eens weg, dus vroeg ik om te herhalen. Zucht, steun, moeilijk allemaal zeg (moet zij gedacht hebben).
Nou goed, hopelijk is a.s. maandag in de middag ons visum weer voor elkaar.

Na dit avontuur en stoom afblazen bij Dick zijn we met rugzakken weer naar de metro gegaan en zijn we naar Nathan Road gegaan. Nou, daar is het zo ongeveer allemaal wel te doen. Shoppies (veel namaak Rolexen waar ze erg trots op zijn, restaurantjes, Pubs en grote gebouwen met "guesthouses" wat niet meer zijn dan kamertjes met een apart douche en toiletgedeelte. Helaas nog geen foto's van, maar stel je er niet teveel bij voor. Het douche/toilet is zo'n 1x 0.85 meter, maar goed, er komt water uit de kraan. De bedden zijn wel erg lekker, soort van latex matrassen, die eindelijk,na 9 weken op "planken" slapen zich wel meevormen met je lichaam.

Gisteravond even wat in de buurt rondgelopen, naar het Sheraton Hotel geweest. Daar hebben ze op de 18e een Sky Lounge, met een prachtig uitzicht op de rivier. (zie foto's)
Een vereiste voor niet gasten was dat je zeker 35 euro besteedde, en dat alleen omdat het weekend begonnen was. Tegen de tijd dat we dat wisten had Dick de foto's al gemaakt en zijn we maar weer snel vertrokken.
We vielen ook al een beetje uit de toon bij de andere gasten, die netjes opgedirkt aan de tafeltjes zaten. Nee, dan wij, in onze "jungle-outfit"!

Eenmaal buiten besloten om een pintje te gaan pakken bij de Ierse pub Murfey's. Daar was het erg gezellig.
Rond 23 uur hadden we het wel gehad, na een dag sjouwen met rugzakken in de hitte. Op naar dat zachte matras dus. Niet veel van gevoeld, zo vertrokken.

Zaterdag 8-9 dag 65:
En... vanmorgen lag het nog heerlijk. Maar aangezien we vlak bij een supergrote bouwput zitten, was het rond 8.30 uur wel gedaan met de rust.
We hebben ontbeten bij de Delifrance en nu zitten we in de stad, even de site bijwerken (zie foto internet'cafe')de boel een beetje bekijken.

Plan is om tot woensdag hier in Hongkong te blijven, dan met de sleeper expressbus of trein naar Yangshou te gaan waar we de 16e Johan en Carola zien. Nog even bij de CTS navragen hoe we dat het beste kunnen regelen.
Zodadelijk even de foto's uploaden en dan zijn jullie weer helemaal bij!

De groetjes en tot de volgende keer weer.
Liefs, Dick en Ireentje

• 08 September 2007 - 05:11

Anja Dj&kids:

jullie hebben niet toevallig andermans foto's gedownload: een chinese beachshoot? de partyyenten worden vandaag weer voor het eerst gebruikt sinds jullie afscheidsfeest op het straatfeest en wij hebben dit weekend ook nog onze eigen rotterdamse havendagen! we hoeven ons niet te vervelen, jullie veel plezier in het chinese watergebeuren

• 08 September 2007 - 06:59

Debby:

Ik hoop dat jullie zelf ook zo'n foto-sessie gemaakt hebben?? ja irene! hoofd achterover, gooi je haar los! of eeh... mondje getuit, borstjes vooruit..

• 08 September 2007 - 09:13

Dirk Jan:

Hoi Dick en Irene,

Het gaat goed met jullie , zo te zien en te lezen! Wij zijn na een heerlijke vakantie weer keihard aan het werk, jawel.
    Voor opa en Oma de Rooij ben ik bezig om een fotoalbum samen te stellen en ik kan jullie foto's hierbij goed gebruiken. Ik zal die laatste foto's van het stel op het strand er maar niet bij zetten, of vind je vader dat wel leuk, Dick?

Groetjes

Dirk Jan

• 08 September 2007 - 10:28

Klara:

Fijn weer een nieuw bericht!Van morgrn niet gekeken ,hoorde van Corry Wetering dat eer weer een verhaal (echte gebeurtenissen waren)Prachtige foti,s weer,de zee is om zo in te duiken.Jullie hebben de groeten van o.a. Mieke H,Coby W,Maria Groothuis Coby en Cees v L.ze zijn allemaal helemaal op de hoogte,de site wordt goed gevolgt.Zie het volgende bertict met spanning te gemoet!Liefs en dikke kus van ons.P a en ma Vos.

• 08 September 2007 - 14:42

Hanneke & Andrea:

Wat een ervaring zo'n giganto stad.
    Hier zitten we midden in de verbouwing, rotzooi en veel kalk.
    Maar jullie reis verloopt wel spoedig?
    We volgen het op de voet, wat een uitvinding toch dat internet. GEWELDIG.
    Nou tot de volgende brief.
    Liefs van ons. Hanneke en Pea.

• 08 September 2007 - 14:52

De Oudjes W.dam:

Hallo jongelui.Leuk om weer een berichtje en wat foto's sommige met onbekende spleetoogjes te kunnen bekijken.Hier alles goed.Vanmiddag bij een hockeywedstrijd in Gorkum wezen kijken,waarin Sarah meespeelde.Ze doet het fanatiek en ze kreeg keihard een bal tegen haar hoofd. Ik heb haar verteld,dat ik niet wist dat je ook mag koppen.Verder vertel ik maar even,dat ik de komende week het rijk alleen heb.Moeder gaat met zussen en schoonzussen een weekje varen.Dus als jullie soms in de buurt zijn,kom gerust even aan.Jongelui,een hartelijke groet van ons. Ma + pa de Rooij.

• 09 September 2007 - 10:29

Nick En Anja:

Hoi luitjes,

Fijn te lezen dat jullie je goed vermaken. Ik had al eerder geprobeerd te mailen maar dat is niet gelukt. Jammer dat ik niet thuis was toen jij ons gebeld hebt! Hier gaat alles goed. Het katje groeid als kool, en wij hebben er nu ook een Ragdoll poesje bij. Wij hopen er een nestje van te krijgen. Blijf heerlijk genieten van al de indrukken die jullie opdoen en van elkaar.

Veel liefs,

Nick en Anja

• 09 September 2007 - 12:12

De Birdies:

Mooie fotoshoot van Dreentje, dick
    daar kun je opbinnenlopen $$$$$

We(mama) zijn hard aan de site bezig (het uploaden gaat heeeeeel erg snel!).

groetjes RNRS

• 10 September 2007 - 03:27

Elma & Sjon:

Strand, drank, eten, slapen. Het gaat goed geloof ik, hahaha.

• 10 September 2007 - 18:06

Fam Michels:

Hoi Irene en Dick.Ik zwem nog lekker in jullie vijver en heb het nog goed naar mijn zin.
    Wel ff erg geschrokken toen er een reiger op het dak van Sittardhof 4 zat.
    De nieuwe bewoners wonen er al bijna (28 sept)een jaar.Ze hebben extra vislijnen boven mijn vijver gespannen om te voorkomen dat ik opgegeten wordt.Verder gaat het goed met me al ben ik wel wat aangekomen.(500 gr)Als ik te dik wordt krijg ik een Sonja Bakker dieet.Nou heel veel reisgenot. Groeten Harry

• 11 September 2007 - 05:31

Ma Vos:

hallo Wat leuk dat vis Harry ook jullie mail bekijkt en wat lief dat de fam.Michels daar verslag van doet,Harry wordt super goed verzorgt als Sonja al in de buurt komt.Ik heb mijn baantjes gezwommen en ga zo aan het werk ,inplaats van woensdag dan moet er 25 km getraint worden,7 okt. komt al dichter bij. Groeten en dikke kus mam

• 13 September 2007 - 10:45

Anja Peursem:

POEH HE ,WAT EEN DRUKTE DAAR JOH!AL DIE GEBOUWEN EN VERLICHTING,IK ZOU GAUW MN RUGZAK PAKKEN EN WAT RUSTIGERS OPZOEKEN,HONG KONG NIX VOOR MIJ DENK IK.
    HOPELIJK VOLGENDE KEER WEER BACK TO BASIC.
    GR.ANJA PEURSEM

• 17 September 2007 - 10:21

Margreet:

ik ben helaas weer thuis uit Egypte
    wat betekent CTS?
    ik vermoed china trainstation of zo iets
    klopt dat?