Big City - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Dick en Irene Rooij - WaarBenJij.nu Big City - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Dick en Irene Rooij - WaarBenJij.nu

Big City

Door: dick en irene

Blijf op de hoogte en volg Dick en Irene

02 April 2008 | Thailand, Bangkok

Hallo allemaal, hier ons dagboek van de afgelopen dagen......

Groetjes Dick en Irene

Donderdag 20-3 t/m zondag 23-3 dag 259 t/m 262:
Luie dagen aan het zwembad, dutje doen, duik nemen, boekje lezen, eten, drinken. We vermaken ons prima!!!

Maandag 24-3 dag 263 t/m vrijdag 28-3 dag 267:
We hebben heerlijk gerelaxed op Koh Chang (lees: vreselijk lui geweest!), maar genoeg is genoeg. We besluiten terug naar Bangkok te gaan, even de drukte opzoeken, even weer helemaal anders. Het is inmiddels ook al bijna 3 maanden geleden dat we er waren. Bij het internetcafe regelen we een minibus en we vertellen bij de balie van het hotel dat we uitchecken. ’s Avonds eten we bij Kharma, een restaurantje gerund door een Zweedse dame, lekker eten en er is altijd wat te beleven.
Zaterdag 29-3 dag 268:
Na het ontbijt staat stipt om 9 uur het minibusje bij de receptie. We moeten nog 2 hotelletjes langs om mensen op te halen en rijden dan naar de pont. De weg er naartoe is niet spectaculair, maar omdat we in het donker zijn aangekomen “zien” we nu waar we toen gereden hebben. Als we over zijn gestoken stoppen we 2 x voor eten en drinkpauze. Daarna door naar Bangkok waar we rond 16 uur aankomen. We checken in in het rambuttri Village Inn, het hotel waar we vorige keer ook prima naar ons zin hebben gezeten. Om vijf uur hebben we onze lees en reisboeken ingeruild bij het boekwinkeltje en zitten we aan een verfrissend biertje.
Als we ’s avonds nog even voor een toetje naar de Burger King gaan, stuitten we daar op een russische familie die nogal luidruchtig zijn. De twee meiden (rond de 12-15 jaar) vallen elkaar aan en het gaat er stevig aan toe. We kijken dit met lede ogen aan. De (waarschijnlijk) moeder van de dames doet erg lelijk, tegen hen (terecht) en een andere vrouw, waarschijnlijk weer haar moeder. We kijken met opzet schaapachtig naar het geheel waarop de vrouw roept: “kijk maar, een gratis film” (en dan erg sarcastisch). Wij merken dom op dat het dan wel een hele slecht film is en eten ons toetje op....het blijft raar volk, die russen...?

Zondag 30-3 dag 269:
Het is leuk om weer terug te zijn in Bangkok. Je ziet meteen dat het hier de vergaarbak van de toeristen is. De dreadlocks, zonder Tatoo ben je “kaal” en met BH “overdressed”. Dronken/luidruchtige toeristen maar vaak wel lachwekkend. We besluiten een dagje schaamteloos te gaan winkelen. Dat betekend niet bakken met geld uitgeven, maar lekker met het bootje en de skytrain naar Siam Square en aanverwante supermalls om daar eens rond te gaan neuzen. Het schijnt wel uitverkoop te zijn, dus wie weet komen we wat tegen.... Een uur of 8 verder (gewoon een hele dag lopen rondkoekeloeren? ) gaan we rond 19.30 uur weer richting Rambuttri Road (“ons” straatje, vlak achter Khao San Road). We eten en drinken wat, gaan nog even internetten.
Maandag 31-3 dag 270:
De afgelopen weken hebben in het teken gestaan van het verder uitstippelen van onze reis en dan tot het bezoek van Irene haar ouders (met ome Hans en tante Nelly) in Nieuw Zeeland in januari 2009. Dat lijkt nog ver weg, maar internet laat ons zien dat het wachten met het boeken van vluchten etc. niet verstandig is. Vroegboekers hebben de goedkoopste vluchten. We mailen en “bellen” dus wat heen en weer met het thuisfront over de plannen. Uiteindelijk besluiten we een het grootste gedeelte van het komende jaar vast te leggen d.m.v. het boeken van de tickets.
Dat bleek nog een hele zoektocht te zijn. We zijn in totaal zo’n 6 uur bezig geweest samen (aan twee computers) om achter goede verbindingen en betaalbare vluchten te komen. Het meisje van het internetcafe keek al raar. Naast ieder computer staat een munt-kast waar je, na inwerpen van 10 baht (20 cent) 15 minuten mag internetten. We hebben wat afgewisseld.. Dan weer even weg, happie eten en wat drinken en dan weer terug. Het leek angstig veel op werk!!!!! Maar...............’s Middags hadden we het volgende voor elkaar:
Op 19-9 vliegen we van Perth naar Singapore waarna we Maleisie en Indonesie gaan bereizen.
Op 16-12 vliegen we van Bali naar Christchurch in Nieuw Zeeland.
Hoe en wanneer we van Nieuw Zeeland weg komen dat is nog niet helemaal duidelijk...Morgen maar weer een internetdagje. ’s avonds hebben we lekker gegeten, een biertje gedronken (wel verdiend dachten we zo? ) en zijn we op pad geweest voor een lonely planet van Nieuw Zeeland. Handig om een beetje te weten wat er te zien is en hoe lang je er kunt vertoeven. Rond 24 uur worden we van het terras “afgestuurd” > sluitingstijd!

Dinsdag 1-4 dag 271:
Vandaag gaat de zoektocht weer verder. We zijn (qua theorie wat tickets betreft) dus in Nieuw Zeeland, maar: hoe komen we er weg. Blijkbaar willen ze de toeristen graag houden in Nieuw Zeeland, want voor een beetje ticket om alleen maar net de grens over te komen betaal je al snel 800-900 euro (samen) en dan sta je nog maar in Singapore ofzo. Tja en dan??? We vinden wel goede websites waar we makkelijk op kunnen zoeken en de tarieven en maatschappijen goed weergeven, maar we vinden het allemaal nog te duur. De vlucht van Bali naar Christchurch kost voor ons samen nl. 550 euro!) Opeens besluiten we het over een heel andere boeg te gooien, kijken wat dat opleverd. De zoekopdrachten volgen elkaar in rap tempo op, en rond 15 uur zijn we eruit: Op 13-2 vliegen we van Auckland naar.................................................. Amsterdam! Jawel, de kogel is door de kerk!!! We mogen van de verzekering max. 30 dagen in Nederland zijn enr we hebben nu nog genoeg tijd om te bedenken waar we daarna naartoe willen.
Weer behoorlijk aan het werk geweest dus (en jullie maar denken dat het vakantie vieren is?! ? ) Vanmiddag houden we het voor gezien als we de speurtocht naar onderdak en transport in Nieuw Zeeland zijn gestart. Via tientallen websites komen we erachter wat we willen betalen voor een campertje en sturen we nog wat mails naar bedrijven voor offertes. We gaan voor 2 maanden niet op pad voor een koop-camper. Komende dagen zullen we er wel meer van horen.
Maar eerst de voorbereidingen voor de komende dagen. We zijn aan onze laatste 3 dagen in Bangkok begonnen. We vliegen a.s. vrijdag naar Perth (Australie) om daar de boel te gaan verkennen met, jawel, een camper. De vlucht hebben we een tijdje geleden al geboekt en de camper ook (ook hier huren we, vanwege het laagseizoen hebben we een super goede deal kunnen sluiten). We gaan nog op pad voor sokken en linnen schoenen en we besluiten nog wat spullen naar huis te sturen. Morgen waarschijnlijk naar de post (hopelijk is Natasja haar pakketje daar: mmm drop!). Verder doen we het de komende dagen maar een beetje rustig aan, beetje afbouwen van het leven in Azie... Het zal wel lang duren voor we weer in Bangkok terug zijn.
Verder hebben we onze “vlaggenverzameling” op de rugzakken aangevuld (even illegaal natuulijk) maar alvast tot en met nieuw zeeland. Er zitten nu op iedere rugzak 18 vlaggen:
- Nederland
- Australie
- Maleisie
- Indonesie
- Nieuw Zeeland
Tegen de tijd dat we weer even “thuis” zijn staat het aantal vluchten op 14 (de tussenstops die op 1 dag vallen hebben we als 1 gerekend). Daarnaast hebben we ontelbare busritten, treinritten, tuktuk-avonturen, taxiritten, paard en wagen, ferries, fietsrikshaw’s, minibusjes, achter op pick-up’s, achter op motor etc. achter de rug, en...... het blijft leuk...

Woensdag 2-4 dag 272:
Vanmorgen na het ontbijt richting het grote postkantoor in Bangkok gegaan. Natasja heeft een pakketje gestuurd en volgens de track and trace-info is het aangekomen. Ook willen we (weer eens? ) iets opsturen om onze rugzakken te verlichten. Dick heeft wat nieuwe kleren gekocht dus wat anderen kunnen terug. Ook sturen we onze zware bergschoenen terug naar huis, hebben nog een beddensprei gekocht. Bij het postkantoor was het beter geregeld dan we tot nu toe hebben gezien. Een hele inpakafdeling, waar door een mannetje de doos op maat wordt gemaakt en verzegeld. Dan naar de balie om het op te sturen. Het pakketje van Natas is ook aangkomen (Natas, bedank!!!!) en al snel zitten we aan ons eerste droppie. Er zit ook een kaartspel bij waar we de komende tijd eens flink mee aan de slag zullen gaan!!! Hartstikke leuk. Terug met het bootje naar het hotel, bericht op internet zetten, even eten, vanmiddag zwemmen op het dak!
Verder doen we het vandaag en morgen rustig aan voor we vrijdagmorgen rond 4.30 uur uit bed moeten!!!
Tot de volgende keer weer, dan vanuit Australie!!!!

• 02 April 2008 - 07:50

Sylvana:

Ik wens jullie een fijne reis naar Australie, zal wel weer even wennen zijn na zo'n lange tijd in Azië. Veel plezier!!!!!

• 02 April 2008 - 08:03

Nancy (makelaar TB):

Hey wereldreizigers,
    Wat een toffe verhalen zeg... Zie je me voor je Irene?? Kwijlend achter mijn computer... op die paar m2 Heyhoef.
    Ik ben in september een maand (JAWEL) in Australie geweest! Harstikke gaaf! Dus alvast ook weer heel veel plezier daar!
    Gr Nancy

• 02 April 2008 - 10:35

Margreet:

hoe voelt het om binnekort weer naar Nederland te gaan?
    gelukkig ga ik vrijdag ook weer een weekendje op vakantie

• 02 April 2008 - 10:52

Niwkus:

Leuk dat jullie zoveel meemaken! Veel plezier verder.

Koen is inmiddels alweer 1 jaar.

Groetjes van Niwkus

• 02 April 2008 - 11:08

MaKlara:

De Nieuw Zeeland koorts begint goed in actifieteit toe te nemen,iwe kijken uit nar vrijdag,er zijn al aardig wat site's bekeken !Fijn vorige week bij geklets,en gister.Is Dick niet meer zoek geweest(hoelang was Het)?Goede vlucht naar Ausrtalie.kus uit Sleeuwijk.Ma.

• 02 April 2008 - 11:56

Natasja:

Jaaaa, tis gelukt met het pakketje!!!
    Geniet van de droppies en pepermuntjes en natuurlijk Skip-bo!

Wat gaaf dat jullie naar Australie gaan, zal wel weer een hele omschakeling worden, het Oosterse is zowat jullie thuisfront geworden.
    Mijn collega Veronique is net terug van 6 weken Nieuw Zeeland, ze vond het geweldig.

Tot de volgende keer, natuurlijk hier vanuit het vertrouwde Brabant.

liefs, Natas

• 02 April 2008 - 13:41

Heidy:

Hallo daar,

Even de laatste info gelezen.
    Eindelijk aan de dropjes!!! Heeft even geduurd maar dan heb je ook wat.

Nu op naar Austalië jullie, helemaal goed. Spannend om weer ergens anders heen te crossen.
    Ik net maar even zitten internetten en onze camping in Toscane bekeken want het weer is behoorlijk troosteloos vandaag. ( en de komende dagen...)
    Goede reis en genieten!!!!!

Ciao en XXX van ons allemaal

• 02 April 2008 - 15:14

Tante Willy.:

Hallo Irene en Dick,jullie verhaaltje weer gelezen.Nu opweg naar Australie en naar een hele andere cultuur. maar daar zal ook wel weer veel te beleven vallen.Wij wensen jullie een goede reis en veel sucses met weer nieuwe belevenissen. Veel groetjes en weer een dikkeeeeeeeeeeeee knuffel van tante Willy en ome Ad.

• 02 April 2008 - 18:13

Ma +pa De Rooij:

Zo,dat is een heel gepuzzel geweest voor jullie.Het wordt hoog tijd,om eens even flink de benen te strekken.Dus een stukje trektocht met de benenwagen. Hier alles goed.Gaan jullie nog op familiebezoek in Australie? De complete adreslijst hebben jullie van Lida gekregen heb ik gehoord. Jongelui, geniet verder,het wordt bij de Ausies nu wel winter hoor. Grote groet en Flinke knuffel uit W.dam. Hou-doe!!

• 02 April 2008 - 19:39

Ron De Vries Canada:

I hope all is well.. I SEE BOTH OF YOU ARE STILL TRAVELING THAT IS JUST GREAT . ENJOY STAY WELL

• 04 April 2008 - 11:12

Atie:

Hallo Dick en Irene
    Ja Ja Ik lees nog altijd jullie berichten hoor.
    Nu ben ik toch heel nieuwsgierig geworden over jullie komende reisplan.
    Gaan jullie, en zo ja wanneer naar Papua New Guinea
    Irene ik ondergetekende hebben het daar vaker over gehad. Vorig jaar beviel ons zo goed dat we dit jaar weer gaan.
    Zal wel oct. nov. worden.
    Ben benieuwd....Zien we elkaar misschien toch nog een keertje.
    Groetjes
    Atie

• 04 April 2008 - 16:51

Marline:

Hoi luitjes,
    ik ben heel erg jaloers op jullie, omdat jullie naar Down Under gaan. Ik heb daar erg genoten, hopelijk doen jullie dat ook.
    Geniet ze, Marline.

• 07 Juni 2008 - 19:19

Twilly:

'Ben nu bij tJanny even proberen of het van uit Werkendam ook lukt.Als het lukt krijgen jullie het volgende berichtje van tJanny. groetjes tJanny oHenk tWilly Oad.