Wining and Dining - Reisverslag uit Sydney, Australië van Dick en Irene Rooij - WaarBenJij.nu Wining and Dining - Reisverslag uit Sydney, Australië van Dick en Irene Rooij - WaarBenJij.nu

Wining and Dining

Door: dick en irene

Blijf op de hoogte en volg Dick en Irene

27 April 2008 | Australië, Sydney

Lieve allemaal,

Tijd voor de wekelijkse updeet. De laatste dagen wat regenachtig (tot behoorlijk regenachtig aan toe!). We zijn extra blij met de heater die we hebben en vermaken ons nog best in South Australie.
Niet zoveel foto's deze keer, mede door de regen, maar die schade halen we vast wel weer in.
Veel liefs en we zijn weer benieuwd naar jullie berichtjes......

Liefs, Dick en Irene

Maandag 21 april dag 291:
Rond half 10 vertrokken richting Flinders NP. Daar kwamen we na een paar “look-out-stops” rond 12.30 uur aan. Bij het visitorscentre aangemeld voor entree van het NP en voor de camping. We hebben vannacht een plaats zonder stroom en water en we mogen gaan staan waar we willen. We zoeken een mooi plekkie uit, eten wat, gaan het verslag op internet zetten. Daarna skip-bo, BBQ-en en een kampvuurtje maken. Hij brand goed, maar dat kan ook niet anders omdat alles zo droog is, dus het hout ook. Bij het skip-bo-en hadden we al bezoek van een paar kangeroe's. Die kwamen ook nog even langs bij het kampvuurtje. Ze zijn mak hier, heel vreemd om een kangeroe te kunnen aaien... Het zijn eigenlijk net honden. 1 moedertje had een kind in haar buidel, we zagen het bewegen maar het kind liet zich niet zien...
Wederom (de zoveelste) een avond om tot de conclusie te komen dat we een goede beslissing hebben genomen om op reis te gaan. We missen Nederland niet echt, we hebben geen heimwei. Desondanks is het leuk om in februari (al duurt het nog zo lang) weer even een paar weekjes in Nederland te zullen zijn.... De rest van de campinggasten gaat rond 8 of 9 uur slapen. Wij rekken het tot 22.10 uur , maar zijn dan wel bijna de laatste.....

Dinsdag 22 april dag 292:
Na het ontbijt afwassen, douchen, opruimen vertrekken we voor 2 nachten naar een plaats met stroom en water. Kunnen we alles weer even bijladen. We doen een wasje, lezen wat, zitten wat, houden vakantie!!! De weersvoorspellingen zeggen dat het vrijdag gaat regenen. Bij het informatiecentrum hebben ze ook een printje hangen met de voorspellingen. Maar niemand gelooft het echt. Het is al zo lang zo droog, moeten het eerst nog zien.
's avonds weeer een kampvuurtje met onze buren Bryan en Linda uit Sydney. Beetje kletsen, wijntje erbij. Rond 22 uur houden we het voor gezien. Op de camping is het allang weer stil!

Woensdag 23 april dag 293:
We wandelen een korte route in de Flinders Range, vanaf de camping zo'n 3 uur heen en terug. Het gaat een beetje heuvel op. We hebben mooie uitzichten onderweg vanaf uitzichtpunten. De knie van Irene gaat weer vervelen bij het naar beneden lopen. Maar goed dat we een korte route hebben genomen dus. Bij de camper bekijken we de plannen voor de komende dagen. We checken de mail en lezen weer alle reacties op de website. Gezellig! We mailen Hanny (nicht van Dick in Adelaide) dat we de 3e mei willen proberen af te spreken. We worden door Bryan en Linda uitgenodigd om pasta mee te eten. Lekker. 's avonds weer een kampvuur met nog andere “buren” uit Adelaide. We doen ons best om ze onderling te verstaan. Hoewel alle 4 de mensen uit Engeland en 1 uit Ierland komen oorspronkelijk, zit het Australisch er al goed in.

Donderdag 24 april dag 294:
Na een rustige start vertrekken we rond 10.30 uur van de Flinders Range richting Clare Valley. Dat is een wijnstreek net boven Adelaide. Daar gaan we maar eens kijken. Onderweg zien we emoe's en 2 kangeroe's, zien we zandwervelstormpjes en wordt de omgeving geleidelijk aan heuvelachtiger. De wijnstreken zoals we die uit Italie kennen zijn hier niet. Dat komt o.a. door de droogte die Australie in zijn greep houdt. Als we bij Clare in de buurt komen zien we de eerste wijngaarden maar de struiken zien er erg dor uit. Alleen de nieuwe struiken zien nog groen. We rijden eerst naar de camping om te zien of er plaats is, we gaan langs de Toeristeninformatie en gaan naar de supermarkt om de de voorraden weer aan te vullen. Terug op de camping maken we een lekker maaltje, doen natuurlijk nog een spelletje skip bo en gaan rond 22 uur slapen. Dit keer zijn we niet de laasten....

Vrijdag 25 april dag 295:
Rond 9 uur wakker (schandalig, maar wel lekker). We ontbijten uitgebreid, douchen, maken de camper een beetje schoon, doen een bakkie koffie met appeltaart. We gaan het dorp even in. Het blijkt dat veel winkels gesloten zijn ivm ANZAC. Nou kunnen wij dit even niet helemaal plaatsen, maar morgen zullen de winkels weer open zijn, dus komen we dan wel terug. We gaan langs een winery waar ze wijn kunt proeven en kopen. Helaas doen ze geen toertjes. Als we aankomen lijkt heel kak-australie daar te zijn, dus maken wij ons weer uit de voeten. In plaats daarvan gaan we naar Sevenhill. Daar is de Sevenhill winery gerunt door de Jezuieten. Dit is een congregatie die al sinds 1851(?) wijn maakt. Ze zijn bekend om hun altaarwijnen die ze produceren voor Australie maar ook voor andere landen in de wereld. Er is een kerkje bij, je kunt in de wijnkelder kijken, ze hebben en soort van museum en je kunt er wijn proeven en kopen. Na wat rondgekeken te hebben proeven we wat, een witte, rose, rode wijn en een port. Helaas zijn ze alle 4 niet wat we zoeken. De witte wijnen smaken zurig en de rode zijn wrang naar onze smaak. De opbrengsten van de verkopen worden gebruikt voor onderhoud van de kerk enzo.
Omdat we geen wijn kopen besluiten we om 2 gesponserde wijnglaasjes te kopen. Leuk souvernir.
Het heeft al geregend vandaag, tussen de buien door kan je best buiten zijn. Als we terug zijn bij de camping kunnen we nog even buiten zitten, dan wordt het te koud. De bewolking neemt toe en het begint te regenen. Precies wat Australie nodig heeft. De avond zitten we lekker warm in de camper met de heater aan, regen tikt op het dak. We kijken een fimpje en al gauw is het ?laat?! Over twaalven gaan we slapen...

Zaterdag 26 april dag 296:
Heel de nacht heeft het zo'n beetje geregend en 's morgens is het weer even droog. We beluiten naar de Barossa Valley te gaan, ook een wijnstreek, meer richting Adelaide. Onderweg hebben we flink wat regen, zijn de wolke bijna Nederlands. We komen in Nuriootpa langs Penfolds, een bekende wijnmakerij. We gaan even naar binnen. Er worden zelfs flessen van 1500 dollar verkocht!!! Dat moet wel echt heeeeeeeel lekker zijn dan. Je kunt er toertjes doen, moet je 1 dag vantevoren voor aanmelden. Nu is alles echter onzeker. Door de regen hebben ze schijnbaar al last van overstromingen in het productiegebouw. We zien wel wat we doen. We rijden naar Tanunda waar we een camping gaan opzoeken. Eerst nog even boodschappen (ja, met een klein koelkastje is het vaak boodschappen doen). Het regent nog steeds, hard. Er lopen riviertjes door de goten van de straten. We kopen 2 kranten en een paar tweedehands boeken. Dat komt wel goed. De verdere dag brengen we met heater aan (echt een uitkomst dat ding) lezend in de camper door. Na het eten een bakkie koffie en potje kaarten.

Zondag 27 april dag 297:
We slapen lekker uit tot een uur of 10. Het regent nog, dus waarom zouden we eruit gaan. Gelukkig hebben we de heater aangelaten vannacht, want het is toch behoorlijk afgekoeld. Na een douche en een ontbijtje zitten we nu het restant van de krant te lezen, dagboek bij te werken en te kijken wat we doen de komende dagen... Zaten we net nog lekker buiten, is het alweer gaan regenen. Als het goed is wordt het de komende dagen weer droger met hooguit af en toe een bui. Laten we het hopen......

• 27 April 2008 - 06:30

Gonnie En Martien:

Hoi Luitjes,

Leuk om te lezen dat jullie het nog steeds super naar de zin hebben!!
    wij zijn net terug van een weekje tenerife met kids, ik stuur maar geen foto's van deze trip (want anders valt het misschien tegen wat jullie zien ha ha)leuk met die kangeroes zeg pas er wel mee op ze schijnen vals te spelen. nou groetjes en tot mails Fam Thur

• 27 April 2008 - 06:54

Jeanette:

Geweldig, die kangeroe's!!

Regen en wolken..tja, klinkt idd. erg Hollands hihi
    Over Holland gesproken:
    Vergeet as. woensdag de vlag niet uit te hangen! -> Koninginnedag! haha

Geniet ze en maak er weer wat van!

X

• 27 April 2008 - 07:06

Andrea:

Goedemorgen zonder zorgen..........
    Afijn jullie zijn goed en wel onderweg en wie ontmoet je dan skippy snapt de skippy iets van skip bo.....
    Gaat goed te lezen en de reistrip,voor de ausies komt de regen wel goed uit want je ziet aan de wijnmakerijen hoe droog het kan zijn .Je moet dus nog wel uitkijken met die knie van jou, rustig aan doen ,jullie hebben de tijd he.....
    Nederland = klaar voor de kleine vakantie 3,5 miljoen nederlanders op pad...komt omdat de vrije dagen gunstig vallen voor iedereen ,met de oranjesfeer erom heen 30 april. 4/5 mei ...
    komt leuk uit voor de meeste mensen.wel grappig dat men dan weer eens massaal vakantie heeft.Hoop voor julli dat het weer een beetje opknapt ,je gaat ten slotte niet op pad om in echt hollands weer terecht te komen ,nou veel liefs van ons en geniet van je vrije dagen........Hanneke en Andrea

• 27 April 2008 - 08:23

Elma & Sjon:

Zijn jullie niet om 6 uur 's ochtends bij de ANZAC herdenking geweest? ;-)
    Jullie ook al regen? Australie heeft in december/januari al z'n portie gehad hoor. Jammer dat we aan dit bericht geen foto kunnen toevoegen. Hopelijk kunnen we er snel een paar op onze weblog zetten, moeten ze nog verkleinen. De eigen spullen zijn eindelijk in zicht, as dinsdag staat de container voor de deur.
    Veel plezier bij Wolf Blass en Jacob's Creek in the Barossa.
    Nu op naar Kangaroo Island?
    Groetjes

• 27 April 2008 - 09:36

Klara:

Wat een schatje die kangoeroe zo dicht bij en ook nog aaibaar.ik doe het nu even met Boris ,hij is vrijdagavond weer aangeland,wel weer gezellig.Het begint hier nu wel te lenten het wordt warmer aan het worden Doet een mens goed.Gisteren zwembad weer open gegaan ,de eerste baantjes weer gemaakt.
    met je vader laatste nieuwjes uit gewisseld,fijn weer even zo direct contact.
    Geniet en doe voor zichtig en aai zo'n kangoeroe ook even voor mij.Kus ma.

• 27 April 2008 - 10:25

Robert:

Hey Dick en Ireentje,

Super, rondtrekken met een camper door Australië! Wel even wennen misschien terug in de westerse wereld na Azië of valt het wel mee. Geniet ervan.
    Groetjes
    Robert

• 27 April 2008 - 14:07

Lizette:

Hey hallo,

Als ik al jullie ervaringen zo lees, krijg ik ook wel de kriebels.
    Wat hebben jullie al een hoop gezien en meegemaakt.
    Geweldig toch!
    Ach ja, bij ons blijft t voorlopig bij dromen.

Geniet ze nog,
    groetjes van jullie "oude" overbuurvrouw uit tilburg

• 27 April 2008 - 14:46

Ma+pa De Rooij:

Even een kort berichtje.Het lange bericht komt later naar jullie toe.Leuk verslag en leuke foto's.Wij hebben daar ook heel veel rondgelopen.Een prachtig stuk natuur Doe de fam.in Adelaide de groeten van ons.Groeten uit W.dam : Hou-doe!

• 27 April 2008 - 18:03

Tante Willy.:

d en nog een dikke kuffel voor jullie.

• 27 April 2008 - 18:14

Tante Willy.:

Hallo lieve luidjes,jullie verslag weer gelezen .Ik had een berichtje naar jullie gedaan maar er was even iets fout gegaan.Leuke foto"s van de kangaroes.Het was weer leuk.Verder een fijne tijd en tot het volgend verslag .
    Groetjes en een dikke kroel van tante Willy en ome Ad.

• 28 April 2008 - 07:47

Natasja:

Hoi hoi,

Klinkt onderhand afgezaagd: Maar wat een leuke foto's met die kangoeroe!!
    Voor onze maatstaven natuurlijk super uniek!
    Wij hebben hier vandaag ook een miezerige dag na een week vol zon en heerlijke warmte. Och dan is zo'n dagje niet erg, hoef ik de planten buiten geen water te geven!
    Ik heb de hele week vrij ivm mei-vakantie, gaan niet "op" vakantie maar we doen alsof thuis!
    Woensdag gezellig naar een koekhappende Alex en een zaklopende Friso kijken, hoe Hollands, hahaha. Rondje vrijmarkt in het park en een lekker borreltje in de plaatselijke "disco" terwijl alle kids zich uitleven op de lampjes-dansvloer.
    Ik stuur deze week ook nog ff een "gewone" mail, anders wordt dit verhaal te lang!

Liefs, Natas

• 28 April 2008 - 09:28

Meer Dan Welkom:

Haai die Dick en Irene,

Bedankt voor jullie leuke bericht op onze site! En ja helaas zit het er voor ons alweer op, de tijd vliegt echt te snel voorbij! Maar ja nu de thuiskomst dichterbij komt begin je ook weer naar familie en vrienden te verlangen (en naar poesta borrelnootjes van Calve haha).

We blijven lekker genieten van jullie verhalen zo doen we leuke nieuwe ideenen op voor onze volgende avonturen. Maar jullie foto's van Mongolie, Tibet en Nepal hebben ons al min of meer overgehaald voor een volgende trip.

En natuurlijk zijn jullie meer dan welkom in februari/maart volgend jaar. Super gezellig! Het was super jullie te ontmoeten zomaar ergens in Laos.

Enne Dick, je moet echt eens een introductie duik (gewoon in het zwembad dus niets engs aan)gaan nemen dan vind je het vast echt super, want let op als friet het kan dan kan jij het zeker!

Ik ga niet zeggen dat jullie moeten genieten want dat doen jullie toch wel dus have fun!

Wij gaan nog even 5 dagen nagenieten van al onze avonturen op Koh Chang en nog even shoppen in BKK.

Heeeeeeeeeeeel veeeeeel liefs (nog steeds) vanuit de Filipijnen en we houden contact!

Wil en Friet

• 30 April 2008 - 18:13

Anja:

Hoi daar,

Lachen om al die reacties te lezen van andere mensen. Die dikke kroel van mijn moeder zit er de laatste tijd ook altijd bij haha. Tja ook online tegenwoordig he.
    Als jullie in feb. weer naar de kaaskopjes komen moeten we eigenlijk iets leuks afspreken ( als dat in jullie schema past) even een avondje stappen met een happie eten?? Ik moet nog steeds aan ons "avontuur"in Scheveningen denken.
    Er hebben al ruim 280 mensen naar dat mexicaanse filmpje gekeken!!! Haha.
    Misschien is er tegen die tijd weer wel een leuke musical.

Pak een lekker wijntje bij het kampvuur voor ons, dan doe ik het hier op de bank
    tja nog te koud buiten s'ávonds.

Groetjessssssssssssssssssss

• 05 Mei 2008 - 18:42

Margreet:

even een trage reactie van mij, want ik kom zelf net thuis van een 10daagse vakantie
    ik ben lekker wezen zeilen met de lutgerdina
    helaas hadden we bijna geen wind, maar het was gelukkig de hele vakantie uitermate zonnig
    er was een vrijwilliger bij die marinier is geweest en op zijn laptop heeft hij mij zeer veel foto's laten zien van een paar van zijn reizen
    onder andere van zijn reis naar Nieuw Zeeland en toen vertelde hij mij ook over ANZAC
    dat betekent australian new zealand army corps