Terug in Azie - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Dick en Irene Rooij - WaarBenJij.nu Terug in Azie - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Dick en Irene Rooij - WaarBenJij.nu

Terug in Azie

Door: Dick en Irene

Blijf op de hoogte en volg Dick en Irene

07 September 2008 | Maleisië, Kuala Lumpur

Beste allemaal,
We zijn weer in Azie, het reizen is weer begonnen. Sjouwen met de rugzakken, kijken hoe we goedkoop kunnen slapen eten en reizen.
Hier de belevenissen van de afgelopen week. Veel leesplezier en we kijken weer uit naar jullie berichtjes.....

Liefs, Dick en Irene

Vervolg zondag 31 augustus dag 423:
Heerlijk geslapen vannacht. We hebben vanmorgen lekker rustig aan gedaan, gegeten en berichten op de de rooijen website en op onze eigen website gepubliceerd. We zijn na de lunch met Jenny en Peter naar een winkelcentrum aan een haven geweest en hebben even over het strand gewandeld. Een bakkie koffie ging er toen wel in. We hebben er lekkere cheesecake bij gegeten, samen 1 gedeeld anders was het wel erg veel. Daarna terug naar huis om de rugzakken te halen. Op het laatst nog snel even een boek van de handbagage in de rugzak gedaan en toen konden we gaan. Peter heeft ons naar het vliegveld gebracht voor hij nog bij iemand op bezoek ging, dat wat hartstikke fijn.
We zitten nu op het vliegveld, een paar uurtjes voor vertrek. Het reizen gaat weer beginnen... leuk!
Nadat we nog wat gegeten hebben gaan we naar de douane. We hadden tandpasta en tandenborstels meegenomen in de handbagage, altijd lekker als je even je tanden kunt poetsen. Hoewel de tube tandpasta bijna leeg was (zeg nog 5x poetsen en de tandpasta was op) moest het toch ingeleverd worden. De tube “kon” namelijk meer dan 100 ml bevatten. We zeiden nog dat iedereen toch kon zien dat de tube bijna leeg was, maar dat mocht niet baten. Nou ja, dan maar geen tanden poetsen. Uiteindelijk gingen we met 10 minuten vertraging de lucht. Lang leven tiger airways!

Maandag 1 september dag 424:
We kwamen om 2.45 uur in Singapore aan. Meteen voelden we de klamme warmte die we van Azie gewend zijn. Eigenlijk wel lekker om te voelen. Toen we onze rugzakken hadden zijn we met een shuttlebusje naar terminal 2 gegaan. Daarvandaan zou in de vroege morgen ook de metro vertrekken. Aangezien het nog te vroeg was hebben we een flinke bak koffie gekocht bij de starbucks en zijn daarna in de grote fauteuils met voetenbank in slaap gevallen. Rond 6 uur nog wat eten en een bakkie koffie en met de metro op weg naar het busstation waar we vandaan naar Malaka konden vertrekken in Maleisie. We kwamen er rond 7.15 uur, even wachten en we hadden zo ons ticket te pakken. Het was natuurlijk een gok om zomaar te verschijnen, maar de bus bleek nog niet half vol te zitten. We zaten in een luxe bus, maar bij lange na nog niet de meest luxe. De ruimte was helemaal goed en de leuning kon ver naar achteren. Het duurde dan ook niet lang en we sliepen alweer. Bij de grens moesten we de bus uit om ons bij de Singapore douane af te melden. De rij werd maar heel langzaam korter. De beamte vond het gezellig om iedereen even persoonlijk aan te spreken.
Ook moesten we onze duimafdruk geven. Een Maleisische man vertelde dat er onlangs 1 of 2 gevangenen uit Singapore ontsnapt waren. Toen we bij de balie stonden waren de foto's van de mannen dan ook te zien. Weer de bus in, 3 minuten rijden en toen de bus weer uit en naar de immigratie aan de kant van Maleisie. Daar ging het als een speer en we zaten zo weer in de bus. Lekker weer een dutje doen!. Rond half 12 even stoppen om te lunchen. Ons eerste Maleisische gerecht. Voorzichtig beginnen met een variant op een cheeseburger en Roti. Om 14 uur waren we in Melaka, geld wisselen en met de taxi naar Chinatown. Na eerst een guesthouse te hebben bekeken besloten we verder te gaan zoeken. Een overnachting kost bijna niks, maar dan heb je ook niks. Wij willen even net iets beter de komende dagen. We strandden bij Heeren Inn guesthouse waar we de kamers mogen bekijken. Vandaag zitten we in de ene, morgen verhuizen we over. Een snelle douche en daarna op naar onze 2e maleisische maaltijd. Heerlijk Nasi met satay gegeten. Helemaal goed. 's middags lopen we nog even rond en gaan daarna terug naar de kamer. Als we ons bed zien slapen we al eigenlijk maar rond 19 uur besluiten we toch nog even op pad te gaan. Als we nu doorslapen worden we midden in de nacht wakker en hebben we niet gegeten, dus dat is niet slim. Nog even door de straatjes lopen, souvernirs bekijken en nog een happie eten. Na een avondjes met (saaie) live-muziek en met mensen naast ons die zo zat als wat waren, zijn we rond 23 uur weer terug naar de kamer gegaan, dagboek bijwerken, even tv kijken (hopelijk hebben ze BBC of CNN, zou wel een keer leuk zijn!) en dan weer lekker slapen.

Dinsdag 2 september dag 425:
Vanmorgen ontbeten bij Heeren Guesthouse, een oud nederlands “shophouse” waar nu een hotelletje, een restaurantje en een winkeltje in zit. Duur en geen spektakel, meteen de laatste keer dus. We gaan naar het Stadhuys. Dit is een gebouw wat is neergezet in de periode dat de nederlanders hier regeerden. Zoals het stadhuys zijn er veel gebouwen in Nederlands Koloniale stijl gebouwd. Grappig om te zien dat de oranje dakpannen op de daken zoveel gebruikt worden. 's middags lopen we verder wat rond door de stad, eten hier en daar een hapje (weer heerlijke nasi, satay, pindasaus en nog veel meer!) en gaan doen nog een boottocht. Tijdens de boottocht wordt veel verteld over de manier waarop in de Nederlandse periode huizen werden gebouwd en wat er allemaal gebeurd met de stad nu het op de wereld erfgoederenlijst van UNESCO staat (sinds 7-7-'08). Er staat veel te gebeuren de komende jaren. Veel panden worden opgeknapt waardoor het vast een stuk drukker gaat worden. Het is een verassend andere boottocht dan we gewend zijn. De man verteld op een leuke manier en promoot echt zijn land, hij is er trots op.
Hij maakt grapjes, probeert veel woorden in het Nederlands te zeggen en aan het einde sluit hij (met een serieus gezicht) af door te zeggen dat “namens de premier en zijn vrouw, de minister van toerisme en zijn vrouw, de gouverneur en zijn vrouw, de sultan en zijn vrouw als ook alle Malay mensen (en degene die wij nu vergeten te noemen)” ons te bedanken voor de boottocht en hopen dat we een fijne en gezegende tijd in Maleisie mogen hebben. Echt grappig hoe er geen einde lijkt te komen aan de mensen die ons erkentelijk zijn :)
Verder krijgen wij persoonlijk nog tips over het hoe en wat in Singapore, waar we rekening mee moeten houden qua veiligheid, dat we van de MRT (metro) gebruik moeten maken, wat we moeten zien etc.
De man bedoelt het zo goed dat we niet durven zeggen dat we er al geweest zijn en weten hoe het werkt in Singapore. We bedanken hem vriendelijk!
Wij vinden Melaka (of Melaca of Malacca, hoe het ook gezegd en gespeld wordt!) een heel gezellig stadje. De gebouwen dragen hier zeker aan bij en er zijn veel leuke winkeltjes om rond te kijken in Chinatown. Ook van restaurantjes weten ze hier iets gezelligs te maken, dus de vakantiesfeer zit er meteen al in.
's middags nemen we een voetenmassage van een uur. Dit hebben we zeker gemist de laatste tijd :) . Daarna eten we weer een lekker maaltje en in de kamer kijken we nog een beetje tv.
Vandaag hebben we een grotere kamer gekregen, de mensen van het hotel (een man en een vrouw) doen er alles aan om je het (het je?) naar de zin te maken.

Woensdag 3 september dag 426:
Van 0.00 uur tot 10 uur geslapen. Het bed ligt heerlijk, geen geluiden op de gang en we hadden het luik van de kamer dicht (op advies van de eigenaar) omdat nog laat mensen zouden arriveren. Wij hebben niks gehoord, slapen als roosjes. Als we het hotel uitlopen zien we Heerenstreet nr. 8. Dat is een pand dat is gerenoveerd, precies zoals het er in de 17e eeuw uitzag. We krijgen een priverondleiding met uitleg over de bouwstijl, werkwijze etc. Erg leuk, maar na een uurtje zijn we toch wel aan ontbijt toe met een bakkie koffie. Het is dan ook al 11.30uur. Na het ontbijt gaan we een wandelingetje doen in de buurt van het stadhuys, bezoeken een kerk, een nederlandse begraafplaats, het maritiem museum en lopen nog wat rond door de stad. 's middags eten we kroketten bij Dutch Harbour Cafe. We hebben rundvleeskroketten die smaken naar goulashkroketten, echt lekker. 's middags gaan we naar het gedeelte waar weinig toeristen te vinden zijn, kopen een sim-kaartje om weer mobiel bereikbaar te zijn en eten weer heerlijk. Na het eten is het donker en gaan we op pad met de fotocamera om proberen mooie plaatjes te schieten van de smalle straatjes van de stad. Er zitten leuke foto's bij. We kletsen nog met een man die geintereseerd komt kijken en verteld waar hij woont enzo. De maleisische mensen zijn heel hartelijk en geintereseerd. Al snel krijgen we tips van wat we beslist moeten zien, welke bus we dan moeten nemen enzovoorts. We kunnen hiet niet allemaal onthouden maar er zal vast zo nu en dan bij het zien van de plattegrond van Maleisie of lezen van de Lonely Planet een lichtje gaan branden. (hopen we dan maar :) )

Donderdag 4 september dag 427:
Rond 8 uur wakker, douchen, inpakken en ontbijten en naar het busstation. We kunnen meteen instappen om de bus naar Kuala Lumpur te nemen.
In de bus is het een herrie van jewelste. Uit alle hoeken klinkt muziek uit mobieltjes, alles dwars door elkaar. Sommige mensen zijn uitgelaten, alsof ze voor het eerst in de bus naar Kuala Lumpur gaan. Na 1 uur en 40 minuten rijden stoppen we bij toiletten. Iedereen eruit, maar na 20 minuten verder rijden zijn we op onze bestemming. We zijn dichtbij China Town waar we gaan slapen, maar we nemen toch een taxi. De rugzakken zijn zwaar, we moeten weer even wennen aan het sjouwen en het is heel warm en benauwd. We gaan naar ons hostel. Het is goedkoop overnachten voor KL (rond de 13 euro) , maar je krijgt er dan ook niet veel voor. Geen beddengoed en handdoeken en de aircon. Gaat alleen aan tussen 17.00 uur en 9.00 uur. We zijn niet van plan heel lang te blijven, we hebben een eigen badkamertje en het is redelijk schoon dus gaan we dit wel uithouden.
Als we onze spullen hebben weggezet eten en drinken we wat en gaan we de stad in. Boven de stad zijn donkere wolken te zien en op een gegeven moment is de lucht egaal dreigend grijs. Als we bij de shoppingcentres aankomen begint het dan ook te regenen en dit duurt een uur of 2,5. Wij gaan bij de Petronas-Towers (de Twintowers van KL) naar de skybridge. Die ligt op de 41e verdieping tussen de 2 toren s in. De torens zijn gebouwd door oliemaatschappij Petronas, de “Shell van Maleisie”. Voor we met de lift naar de 41e verdieping gaan worden we eerst in een zaaltje gestopt om de promofilm van Petronas te bekijken. De lift gaat met 5-6 meter per seconde omhoog (gelukkig hoeven we niet te lopen :)
Het regent nog steeds dus we hebben niet echt mooi uitzicht. Toch is het grappig om zo hoog te zijn en over de stad uit te kijken.

Onderweg zien we verschillende massage-salons waar we geconfronteerd worden met de nieuwste rage hier: de VIS-SPA. De vis-spa houdt in dat je met je benen in een bak aquarium gaat zitten met lekker warm water en onzettend veel kleine visjes die dan de dode huidcellen van je benen en voeten gaan eten.
Ziet er erg lachwekkend uit, een jongen (die erin geluisd is:) ) verteld dat het nogal kietelt. Wij laten onze beurt voorbij gaan.
We nemen een taxi terug naar China town en zoeken een terrasje op om te eten. We blijken 1 van de vele nederlanders te zijn. Op een bepaald moment denk ik dat er naast ons nog een stuk of 20 nederlanders zitten te eten. Evelien en Pascal zitten aan een tafeltje naast ons. Het is gezellig en we kletsen totdat alle tafeltjes om ons heen op zijn geruimd en wij de enigen zijn die er nog zitten. Als we afrekenen proberen ze ons een loer te draaien door 10 Ringgit (2 euro) te weinig terug te geven...Daar trappen we niet en en sturen de man met het geld terug naar de kassadame en zeggen dat het niet goed is. We zijn weer in Azie!!!

Vrijdag 5 september dag 428:
Niet al te best geslapen vannacht. De nachtportier schuifelde de hele nacht door de gang heen en weer en rond 4 uur kwamen een paar joelende dames die in de kamer in onze gang sliepen terug van een gezellig avondje. Om 7 uur gaan we uit bed en zoeken een plek om te eten. Omdat we rijst heerlijk vinden maar niet om 7.30 uur, gaan we naar Mc Donald en proberen daar eens het ontbijt. Het smaakt niet echt slecht moeten we zeggen en zo hebben we in ieder geval iets binnen. We lezen een krantje en gaan nog even naar de 7-Eleven (supermarktje) om wat eten te kopen voor onderweg. Daarna lopen we naar het busstation. Gisteren hebben we ons buskaartje al gekocht en we moeten ons tussen 8.00 - 8.30 uur melden. Een superchagerijnige man maakt duidelijk dat we om 8.45 uur terug moeten komen. We reizen met Transnasional, de busmaatschappij van de staat, dit schijnt de betrouwbaarste busmaatschappij te zijn, maar we vragen ons af of de medewerkers het wel zo goed naar hun zin hebben.
Om 8.45 uur worden we naar platform 9 gedirigeerd, maar daar blijkt onze bus niet te staan. Het personeel doet alsof ze van niks weten en niks begrijpen als je vraagt waar je dan heen moet. Uiteindelijk vinden we onze bus zelf. Onderin de kelder staan alle bussen met draaiende motor te wachten tot ze weggaan, we worden dus lekker weggerookt! De bus vertrekt precies om 9 uur, heel goed.
Na een rustige busrit komen we rond 13.30 uur aan in Butterworth waar we de ferry nemen naar het eiland Penang. Het vervoer is hier ook weer erg goedkoop. We betalen 2,40 Ringgit (RM) voor de overtocht, dat is ongeveer zoveel als 0.50 euro(cent). DE tocht duurt 15 minuten en als je terug gaat naar het vast land dan is dat gratis.
Op de boot beginnen er gelijk mensen tegen ons te kletsen, zijn in NL geweest etc. Op een of andere manier heeft Irene er geen goed gevoel bij. Ze bieden meteen aan om ons rond te leiden en geven hun telefoonnummer voor als we ergens hulp bij nodig zouden hebben. Misschien wel verkeerd ingeschat, maar we houden de dames maar op afstand.
We vinden een mooi hotel; Hotel Catay. Het is een oud koloniaal huis, verdiepingen van bijna 5 meter hoog en schoon. Het is geen luxe maar alles zit goed in de verf, we hebben aircon. En 2 bedden van 1.60 x 2.00.
Een oud mannetje staat erop dat hij een rugzak naar boven draagd, wij staan erop van niet, maar goed, het gebeurd al. Als wij met de spullen in de kamer zijn is het heel moeilijk afscheid nemen van de man. Waarschijnlijk wil hij geld zien, een fooitje, maar die krijgt hij dus niet. Hij is vriendelijk, maar we hebben nergens om gevraagd.
We gaan wat eten. We weten niet zo goed wat voor indruk we moeten hebben van deze stad. De lonely planet geeft aan dat het wel heel leuk moet zijn, Pamela en Richard (www.enkeltjebangkok.nl) zijn er niet zo over te spreken. Veel restaurantjes zijn dicht, misschien door ramadan denken wij. We vinden een Maleis/Thais zaakje en daar wordt verteld dat de rest pas later open gaat.
We bestellen padthai en satay. De padthai wordt met garnalen gebracht en dat terwijl we met kip hadden besteld. Goed bedoeld waarschijnlijk, maar wij sturen het terug. Geen probleem.
Heerlijk gegeten, daarna op pad en kijken wat er in het centrum te doen is. Er is een heel hip straatje met restaurants en cafe's waar het wat duurder is dan gemiddeld. Wel leuk om te zien in ieder geval. In een koffietentje kunnen we wat drinken en gratis internetten op de laptop. De verbinding is erg traag, maar ja, het is dan ook gratis. Je kan niet alles hebben.
Ondertussen is het gaan regenen, stopt het zo heel af en toe en regent het daarna vrolijk weer verder. Paraplu's in de aanslag houden dus.
We gaan terug naar de kamer, douchen en eten wat in het hippe straatje. Wat we zeiden, iets duurder maar lekker en gezellig, mag wel een keertje.
Als we klaar zijn met tafelen lopen we terug richting het hotel. Tegenover is het Red Square, daar waar op het moment een food en beer-festival aan de gang is. Het is er druk met lokals en een enkele tourist, er is volop eten en bier te krijgen en er zijn optredens. Leuk om te zien. Rond 24 uur taaien we af. 1e indruk Georgetown? Leuk.

Zaterdag 6 september dag 429:
Vannacht bijna kapotgestoken door de muggen, niet normaal. En zoemen die beesten. Geen muskietennet dus maar smeren met anti-mug wat niet helpt, ventilator aan en de aircon. Wat lager in temperatuur. Uiteindelijk slapen we lekker uit en gaat het weer prima. Het hotel is rustig in ieder geval, geen gillende dames en geschuifel op de gang de hele nacht.
We zoeken een plaatsje voor het ontbijt, lopen wat rond, duiken het museum in als het gaat regenen en verschansen ons dan in een koffietentje met sneller internet en lekkere cappuchino's omdat het onophoudelijk hard regent.
Rond 17 uur besloten we om ergens een hapje te gaan eten. Na het stevige ontbijt rond 11 uur hadden we eerder nog geen trek. We gaan naar de Indier en eten heerlijk. Het kost allemaal niks hier, 4 euro voor 3 gerechtjes samen en 2 blikjes cola erbij. Het regent nog steeds dat het giet, de parapluutjes kunnen het niet aan en dus gaan we op zoek naar Poncho's. Niet van die dunne wegwerpdingen, maar stevigere. Zoals het er nu uitziet zullen we ze nl. Vaker nodig hebben. We vinden er 1 bij de 7-eleven, maar dan is het uitverkocht. Nog 1 winkel proberen maar hier hebben ze ze helemaal niet. Bij een andere 7-eleven vindt Irene er nog 1. Dick staat onder een afdakkie te schuilen. Door enkelhoog water heenwadend, soms kuithoog komt ze als een verzopen kat terug. We drinken wat bij de Thai van Gistern, maar het blijft regenen. We gaan naar een ander cafeetje waar we kunnen internetten. Het regenseizoen lijkt te zijn begonnen, een maand te vroeg. We zijn van plan om naar Sumatra te gaan, maar aangezien we daar de jungle inwillen en naar het Toba-Meer vragen we ons af hoe het weer daar zal zijn. De voorspellingen beloven niet veel goed. Beraadslagen wat we gaan doen dus.
Na wat zoeken op internet besluiten we niet tot maandag te wachten en naar Sumatra te gaan maar boeken we vliegtickets naar Kuching, op Maleis Borneo. Hier regent het ook, maar de wolken zijn lichter getekend, geen thunderstorms de komende week dus ziet her er wat beter uit.
Omdat we in tropisch gebied zijn weten we dat het kan regenen, af en toe een flinke bui is ook niet zo erg, maar van hele dagen regen worden we niet echt vrolijk.
We gaan nog even langs het food en bierfestival. Daar nog een happie eten en wat drinken, kijken naar de optredens die gegevens worden (niet echt spectaculair, maar grappig om te zien hoe de lokalen dit feest beleven) en met verbazing kijken naar een nederlandse toerist die teveel gedronken heeft, keihard gaat foeteren tegen zijn vrouw, een maleisische man observeren die hen aan het observeren is en die besluit de beste man nog een halve liter fles bier te geven. Al met al wel lachwekkend dus.
We hebben via sms nog contact gehad met Jenny, Dick zijn nicht. De verkiezingen in West Australie zijn vandaag, de stembussen zijn gesloten om 18 uur. Rond 20 uur ontvangen we het 1e berichtje dat Peter voor staat in zijn regio. Rond 22 uur kunnen we op internet zien dat Peter ongeveer 800 stemmen meer heeft dan zijn rivaal Andrews. De telling gaat maar door en de voorsprong blijft ongeveer 800 stemmen. Dat ziet er dus goed uit voor hem!

Zondag 7 september dag 430:
Gisteren rookspiralen tegen de muggen gekocht. Ongeveer de hele nacht van uur tot uur bezig geweest om het ding brandend te houden. Wel minder muggen gehad vandaag.
We ontbijten, pakken onze spullen, gaan nog even het stadje in en nemen om 15 uur een taxi naar het vliegveld. Jullie horen weer van ons als we in het andere deel van Maleisie zijn aanbeland.

• 07 September 2008 - 07:34

Marco:

op de foto's te zien worden de rugzakken er niet kleiner op. Hee doe rustig aan gr

• 07 September 2008 - 08:12

Traveljunk Leo:

Leuk om weer berichten uit Azie te lezen en foto's te zien. Azie blijft mijn favorieten bestemming. Veel cultuur, historie, lekker eten (zonder af te wassen) en goedkoop reizen. Wel jammer voor jullie dat het regentijd is. Ik ga over 3 weken beginnen aan mijn rondje Zuid-Amerika (3 maanden) en hoop te blijven genieten van jullie verslagen. Voor DOORGAAN !!!

traveljunk.reismee.nl of www.traveljunkies.nl

• 07 September 2008 - 09:17

KaRo:

Aaarghhh JEK!! Die VIS-SPa... kan me voorstellen dat jullie dáár niet aan begonnen zijn!
    Heerlijk verhaal weer zo op zondagochtend. Hier is het miezerig en grijs, het begint echt al herfst te worden. Geniet dan maar af en toe van jullie tropische buitjes daar :-)
    Dikke knuf van Karin & de rest

• 07 September 2008 - 10:44

Wilco En Frida:

mmmmmmmmmm, wij krijgen water in de mond als jullie het hebben over dat lekkere Aziatische eten, zo lekker en super goedkoop. Leuk om weer Azie verhalen te lezen is voor ons weer wat herkenbaarder omdat we "nog" niet in Australie zijn geweest. Hier lijkt het vandaag ook wel regenseizoen, echt weer een grijze, saaie dag, maar wel goed om te studeren.

Veel plezier in de oerwouden van Borneo we kijken alweer uit naar de volgende update,

Liefs en groetjes uit Loenen,

Wil en Friet

• 07 September 2008 - 13:25

T Janny Werkendam:

Jullie hebben weer heel wat beleefd en hopen nog veel moois mee te maken.Ja de tijd gaat al weer aardig korten dat jullie weer in Holland zijn.Geniet nu nog maar lekker.Voor je het weet zit je zo weer aan het eind van het jaar.GroetjesT Janny en Ome henk.

• 07 September 2008 - 15:25

Tante Willy:

Hallo V3 en Dd
    Lieve luidjes het was weer heerlijk om jullie nieuws van de afgelopen week weer te lezen.Ik zou
    wel even een keertje bij
    jullie aan willen schui-
    ven als jullie gaan eten,
    dat lijkt me heel gezel-
    lig en heel lekker.Jullie hebben weer een heel ander week-
    je achter de rug,ik vond het wel grappig om jullie
    verhaal zo te lezen.in gedachten is het dan net
    of Irene het voorleest of
    Dick .Ik vind het fijn dat we elke week jllie zo
    kunnen volgen.Wij wensen jullie de komende week weer een goede week toe .Veel liefs en een dikke knuffel van tante
    Willy en ome AD.

• 08 September 2008 - 14:40

Ma + Pa W.dam:

Hallo wereldreizigers.Jullie zoeken de regen wel op zeg.Ondanks de regen,toch een mooi verslag,en prachtige foto's.Missen jullie het oude vertrouwde campertje niet? Hier alles goed,behalve het weer.Ook in R.dam en Culemborg gaat het goed.Zover wij het weten,is Peter gekozen en kan hij zijn toga aan de wilgen hangen.Het fijne horen we nog wel van Huib.Over een paar weken gaan Huib en Riet richting Australie.Dus als jullie nog wt vergeten zijn bij Jenny en Peter,kan Huib het wel even ophalen. Geniet verder en van regen in Azie krijg je krullen,dus veel in de regen lopen.Zorg goed voor elkaar en van ons een dotje knuffels en als van ouds, Hou-doe!!!

• 08 September 2008 - 19:08

Margreet:

heerlijk zeg dat het backpacken weer is begonnen
    ik ben gister thuis gekomen van een 4daagse zeilvakantie met een catamaran e ik ga gelukkig over 9 dagen naarr Egypte

• 08 September 2008 - 19:41

Traveljunk Leo:

Hierbij een reactie op het bericht in ons gastenboek: op mijn nieuwe site traveljunk.reismee.nl kan je je aanmelden voor de nieuwsbrief die automatische berichten verstuurd zodra er een nieuw verslag of foto's zijn gepubliceerd.

Deze site is vanuit het buitenland makkelijker te onderhouden houden dan www.traveljunkies.nl